Siis ymmärsinkö oikein Sampo-lehdessä ollutta yleisönosastokirjoitusta, jossa vakiokulttuurikynäilijä kertoo, että jonkin tutkimuksen mukaan museovierailu tuottaa Suomessa museossa käyvälle 864 €:n edestä mielihyvää tai jotain muuta vastaavaa?
Jos edellä oleva pitää paikkansa, niin voisiko joku kertoa, että mikä muu antaa vajaan tonnin edestä mielihyvää, niin voisin sitten verrata sitä museossa käymiseen...
Haluatko tienata 864 euroa verottomana?
17
781
Vastaukset
- Anonyymi
Marjoja voi poimia kilokaupalla jos haluaa rikastua ja toteuttaa unelmia!👩🚀
- Anonyymi
Hullujen hommaa kasvattaa höpöheinää ja rahan tuloa ei voi estää
- Anonyymi
Onkohan se kulttuurikirjoittelija ollut koskaan töissä yksityissektorilla? On vaan sen verran sakeeta juttua, että lienee kosketus reaalimaailmaan olla aika vähäistä.
Onkohan se vajaan tonnin "museomielihyvä" verotettavaa tuloa? En taida enää uskaltaa mennä mihinkään museoon jos siitä vielä mätkyt saa.- Anonyymi
Pysy siellä tynnyrissäs erakko
- Anonyymi
Museo- ja kulttuurivierailu on niin tervehdyttävää, että sen hinnaksi on laskettu tuo summa. Suoraan suhteessa sairaanhoitokuluihin, niihin alati kasvaviin.
Kirjoittajan tulee katsella laajemmin asiaa. Jos on hevimusafani, konserttikäynti antaa niin paljon hyvää oloa ja hermolepoa (saa riehua pahan pois), että kyllä kulttuuria tulee edelleen tukea. Tai jos on rauhallisemman taiteen ystävä, voi saada sydämeensä iloa taideteosten katselusta. Tai historiaan matkaamisesta, ymmärryksestä miten ennen elettiin. Joku käy teatterissa, toinen rikkaampi oopperassa, mutta yleensä jokainen kulttuurin kuluttaja siitä saa enemmän kuin luuleekaan.
Tietysti, jos ainoa kulttuuri on ruumiin, rallin ja traktorin kautta saatu, silloin hintaa voimme vähentää :) Buhahaa.- Anonyymi
Suuret kiitokset, että edes yritit vastata kysymykseeni. Valitettavasti et vain ymmärtänyt selkeää ja yksinkertaista kysymystä. En pyytänyt mitään perusteluja sille, että miksi kulttuuria pitäisi tukea. Siksi toistankin vielä kysymykseni:
Mikä muu kuin museossa käynti tuottaa vajaan tonnin edestä mielihyvää?
Lisäksi voisit myös kertoa, että mitä ihmettä on esille tuomasi: "ruumiin, rallin ja traktorin" kautta saatu kulttuuri? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuret kiitokset, että edes yritit vastata kysymykseeni. Valitettavasti et vain ymmärtänyt selkeää ja yksinkertaista kysymystä. En pyytänyt mitään perusteluja sille, että miksi kulttuuria pitäisi tukea. Siksi toistankin vielä kysymykseni:
Lisäksi voisit myös kertoa, että mitä ihmettä on esille tuomasi: "ruumiin, rallin ja traktorin" kautta saatu kulttuuri?Ruumiinkulttuuri = fyysinen, urheilulinen, joko nautittu (tv, kisat) tai itse toteutettu
Rallikulttuuri = moottoriurheilu, moottorivälineen kautta saatu kulttuurinautinto
Traktorikulttuuri = vaikkapa pönkkäkilpailu, voimamieskisat tms. "vahvojen metsien miesten" kulttuuri, jossa kone pääosassa
Kaikki on oikeastaan kulttuuria. Tavara, esitys, ihminen itsekin. Ruokaa unohtamatta. Jopa seksi voi olla paikallista kulttuuria, kuten alun vonkaus (p*llurallit, lavatanssit, klubit tms.) ja varsinaisena toimintona joko perus tai sitten ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi voisit myös kertoa, että mitä ihmettä on esille tuomasi: "ruumiin, rallin ja traktorin" kautta saatu kulttuuri?Hyvät ja toimivat laitteet, joilla näpsäkkä pikkurouva siivoaa alta aikayksikön.
Vajaalla tonnilla saat, joten hanki heti hyvä mies. Mielihyvästä palkitaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvät ja toimivat laitteet, joilla näpsäkkä pikkurouva siivoaa alta aikayksikön.
Vajaalla tonnilla saat, joten hanki heti hyvä mies. Mielihyvästä palkitaan.Sulle ei edes rahasta onneton
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruumiinkulttuuri = fyysinen, urheilulinen, joko nautittu (tv, kisat) tai itse toteutettu
Rallikulttuuri = moottoriurheilu, moottorivälineen kautta saatu kulttuurinautinto
Traktorikulttuuri = vaikkapa pönkkäkilpailu, voimamieskisat tms. "vahvojen metsien miesten" kulttuuri, jossa kone pääosassa
Kaikki on oikeastaan kulttuuria. Tavara, esitys, ihminen itsekin. Ruokaa unohtamatta. Jopa seksi voi olla paikallista kulttuuria, kuten alun vonkaus (p*llurallit, lavatanssit, klubit tms.) ja varsinaisena toimintona joko perus tai sitten ei.Ok, kiitos selvennyksestä ja itseni sivistämisestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvät ja toimivat laitteet, joilla näpsäkkä pikkurouva siivoaa alta aikayksikön.
Vajaalla tonnilla saat, joten hanki heti hyvä mies. Mielihyvästä palkitaan.Nyky-trendin mukaisesti aloitan toteamalla: Älä oleta sukupuoltani.
Käsitykseni mukaan pääsylippu museoon Suomessa on hinnaltaan 5 - 50 €. Tällä sijoituksella yleisöosastokirjoittelijan mukaan saa keskimäärin 864 €:n edestä mielihyvää. Nyt sinä ehdotat, että sijoittaisin museossa käyntiin verrattuna siivousvälineisiin 50 - 200 kertaisen määrän rahaa ja sitten mielihyvästä palkittaisiin, siis ilmeisestikin minua. ...mutta saisinko siis minä sen mielihyvän? ...ja 50 - 200 kertaisena verrattuna museossa käyntiin?
Taidan mieluumin tyytyä tutkittuun juttuun ja käydä museossa sata kertaa ja saada mielihyvää (verottomana?) 86 400 € edestä.
Tietääkö muuten kukaan, että miten minä voisin muuttaa saamani mielihyvän rahaksi? Ajattelin ryhtyä yrittäjäksi, mielihyvä pankkiiriksi. Suomi ja Saarijärvi kulttuurilla nousuun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyky-trendin mukaisesti aloitan toteamalla: Älä oleta sukupuoltani.
Käsitykseni mukaan pääsylippu museoon Suomessa on hinnaltaan 5 - 50 €. Tällä sijoituksella yleisöosastokirjoittelijan mukaan saa keskimäärin 864 €:n edestä mielihyvää. Nyt sinä ehdotat, että sijoittaisin museossa käyntiin verrattuna siivousvälineisiin 50 - 200 kertaisen määrän rahaa ja sitten mielihyvästä palkittaisiin, siis ilmeisestikin minua. ...mutta saisinko siis minä sen mielihyvän? ...ja 50 - 200 kertaisena verrattuna museossa käyntiin?
Taidan mieluumin tyytyä tutkittuun juttuun ja käydä museossa sata kertaa ja saada mielihyvää (verottomana?) 86 400 € edestä.
Tietääkö muuten kukaan, että miten minä voisin muuttaa saamani mielihyvän rahaksi? Ajattelin ryhtyä yrittäjäksi, mielihyvä pankkiiriksi. Suomi ja Saarijärvi kulttuurilla nousuun.Älä ainakaan lakkauta museota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä ainakaan lakkauta museota.
No en tietenkään tappaisi lypsävää lehmää. Viitenä päivänä viikossa museoon ja pääsen n. 18 000 €:n mielihyväkuukausituloille (ja vieläpä nettona). Ja jos tulee puutetta pikkumielihyvästä, niin käyn kahdesti päivässä.
- Anonyymi
Olipa tuo aloitus tienat , typerä ajatus.
- Anonyymi
Tienat? Njet ponimai
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569