Heips! Tuvalla opiskeleva tyttö täällä joka on edelleen aivan pihalla siitä mitä haluaa tulevaisuudeltaan. Yhteishaku lähestyy hurjaa vauhtia ja tuntuu, että olen koko ajan vain enemmän pihalla siitä minne haluan. Lukio on poissuljettu, koska en usko pärjääväni siellä, eli joku amis ala nyt pitäisi valita. Erityisiä mielenkiinnon kohteita minulta ei löydy, paitsi media-ala, mutta sillä alalla ei työllisty. Onko järkevää valita vain joku ammatti sen perusteella, että alalla työllistyy hyvin? Loppuukohan siinä nopeaa motivaatio? Kone ja tuotantotekniikka puolta mulle on ehdotettu ja olinkin siihen jo tutustumassa. Moneen muuhunkin alaan olen tutustunut, eikä mikään ole erityisemmin kiinnostanut. Tämä ala vaikuttaa parhaalta vain palkan ja työllistymisen takia. Ehkä vain odotan liikoja elämältä pitäisi vain hyväksyä kohtalo ja mennä johonkin, mutta ajatus alalla työskentelystä, joka ei juurikaan kiinnosta kuulostaa ahdistavalta. Olisiko vinkkejä tai vaikka ihan vaan vertaistukea? Tuntuu, että pää räjähtää..
ammatin valinta ahdistaa
2
80
Vastaukset
- Anonyymi
mul sama tilanne :(
- Anonyymi
Eikö työllistyminen ja palkka ole hyviä syitä valita tietty ala? Töitä tehdään vain 8 tuntia päivässä 5 päivänä viikossa. Vuodessa on lisäksi noin kuukausi lomaa eli kokonaan vapaata työstä. Omaa vapaata aikaa siis on runsain mitoin, joten siinä ehtii harrastaa omia juttuja tosi paljon, mutta jotta se olisi mahdollista, tarvitaan se palkka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292394
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702012M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52902Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 54711
- 18710
- 25689
- 135623