Sydämeen sattuu

Anonyymi-ap

Yksinäisyys sattuu sydämeen. Liki puoli vuotta sitten isäni kuoli ja sen jälkeen vain harva on kysynyt kuinka jaksan.. No totta on että henkisesti vetää todella lujille kun yksin vastuussa kuolinpesän asioista. On meitä toinenkin jolle asiat myös kuuluisi mutta paskan vertaa välitä. Eikä myöskään välitä minun jaksamisesta. On minulla ihana mies mutta hänen työt milloin missäkin päin ja sitten iskee yksinäisyys. Ja nyt sain vielä huomata miten yksinäinen olen myös siksi että jätettiin ulkopuolelle miehen kummitytön häistä. Kutsussa ei edes mainintaa avecista. Olemme miehen kanssa tunteneet liki 9 vuotta. Olenko oikeutettu sanomaan etten ole edes hitusen vertaa onnellinen tuon kummitytön puolesta...

5

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihminen jätetän yksin kun menttä läheisen tai ystäviä.Metalitetilla anetaan sen surra rauhassa. On kylmää ja kovaa.Itse asun yksin vuokralla kuolemalle mentin v.2020-2022 yht,17 kpl, ihmisiä,nyt 2kpl.Eli 19 kpl.Kukan ei kysynyt miten jaksan.Olen ulkoistettu kaikessa. Koska ikää sen verran että tulen pian 70v. Olen mennyt liikuntaryhmiin ,Kuin kävelen paljon Itä-Helsinki yksin.Omat vanhempani menetänyt tosi,tosi nuoren. Jos miulla olisi esim. Hoidetavana kuolinpesä vanhempien.En vastuta ottaisi. Kuoleman tapahtuessa ilmoitaisin sosialivirasto he saavat kaiken tehdä perunkirjotus, hauta paikat ymm.Jos hautaa ei ole osoittaa. Kyllä omansa ottaa pois kuolinpesän varoista on fakta.Jos tiedossa kuolipesä rikas.Niin kaikki vaan hautaustoimiston kautta,perunkirjotukset,pesän tyhjennyset. Nehän rahat on vanhemmat itse tienaneet.Miksi sitä pesästä enää mitään aikuiset lapset tarvitsee. Hankikoon rahansa omaisuteensa omilla tuloilla.Vanhemat kuolessa kunialisesti hautaan omilla rahoilla.Todella rahalla saa kaiken avun ulkopuolisilta,ilman itse tikua ristin laittamatta ja ritelyä toiset ei tee mitään: Odotavat vain valmista ja perintö osutta kuolinpesästä.

• Anonyymi

Jos ei sinua käsketty kummmitytön häihin, niin miksi luulet että he tekevät sen ettet ole tervetullut, mutta miehesi on.
      Joku syyhän siihenkin on oltava alkujaan kun noin tehdään.
      Joten mitä luulet itse syyn olevan.
      Normaalisti kutsut osoitetaan molemmille joita se koskee , joten joku syyhän asiassa on oltava, kun moukkamaisesti kohdellaan

• Anonyymi

Jutustasi ei selviä oletko miehen kanssa yhdessä asuva vihitty tai avopari vai vain seurusteleva pari ja molemmilla omat asunnot. Useinkin pelkästäan seurustelevista se toinen osapuoli jätetään kutsumatta jos kutsutaan vain sukulaiset ja vihkiparin lähimmät ystävät. Jos et muutenkaan ole vihkiparin kanssa missään tekemisissä niin ei ole ihme jos ei kutsua tule.

• Anonyymi

Sanot että olet tuntenut miehen kanssa liki 9 vuotta. Siis vain tuntenut. Tunteminen ei vielä tee sinusta sellaista puolisoa, joka automaattisesti kutsutaan miehen puolisona hänen läheistensä merkkitilaisuuksiin.

Joillekin isän kuolema on kova paikka. Sen joutuvat kokemaan melkein kaikki ja siitä selviydytään tavallisesti hyvin. Kuolemaan liittyvät toimet, kuten perunkirjoitus, voi antaa asiantuntijoiden tehtäväksi, ellei oma osaaminen riitä. Usein ei riitä, varsinkaan, jos omaisuutta on ja perillisiä kuolinpesässä ehkä monesta liitosta ja puoliso ja entisiä puolisoita, vielä testamenttejakin useita jne. Nämä voivat olla hyvinkin kimurantteja juttuja.

Tekemistä vanhemman kuoleman jälkeen on aika paljon. Mutta aina niistä selvitään. Suru on sitten eri asia. Aikuiselle ihmiselle vanhemman kuolema ei yleensä ole kestämätön juttu. Kyllä sinäkin selviydyt, vaikka et nyt sitä uskoisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      230
      15149
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      132
      10553
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      123
      10124
    4. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      108
      9361
    5. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      53
      9185
    6. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      23
      7089
    7. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      56
      6955
    8. 182
      6527
    9. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      173
      6197
    10. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      33
      5612
    Aihe