Miksi Speccy diagnostiikka-ohjelma näyttää vain puolet

Anonyymi-ap

RAM muistin todellisesta nopeudesta ? Esim. DDR3 1600mhz muistista näyttää vain 800mhz nopeuden.

16

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä laiteesi piirisarja tai prosessoriväylä ei kykene parempaan

    • Anonyymi

      Jossain mikrobitin sivuilla selostettiin muistaakseni, että DDR- eli (double data rate) -muistit siirtävät tietoa kaksi kertaa kellojakson (Hz) aikana. Eli muistin todellinen kellotaajuus on puolet siitä mitä on ilmoitettu.

      • Anonyymi

        Vähän niinkun Wlan korteissakin!


      • Anonyymi

        DDR: Deutsche Demokratische Republik.


    • Anonyymi

      Speccy näyttää ihan mitä sattuu. On ihan tunnettu siitä atk piireissä ettei siiihen voi luottaa.

      • Anonyymi

        Ilmaisversio varmaan tehty tahallaan huonoksi. Pro-versio maksaa 14,95e.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmaisversio varmaan tehty tahallaan huonoksi. Pro-versio maksaa 14,95e.

        Sekin ei ole hyvä.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kirjoittamalla "sudo lshw -short" selviää koneestani mm.

      8GiB DIMM DDR4 Synchronous 3200 MHz (0,3 ns)
      8GiB DIMM DDR4 Synchronous 3200 MHz (0,3 ns)

      Jotka pitävät valmistajan ilmoituksen mukaan paikkansa. Nuo tosin tarkoitus vaihtaa 16 gigan kampoihin.

      • Anonyymi

        Ubuttajako olet, vääriä ohjeita jaat

        sudo: lshw: komentoa ei löytynyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ubuttajako olet, vääriä ohjeita jaat

        sudo: lshw: komentoa ei löytynyt

        Asenna se, jos ei ole vakiovarusteena.

        Tarkempia tietoja muistista saa vaikka komennolla "sudo dmidecode --type memory". Sieltä näkee mm. jännitteet.

        Configured Memory Speed: 3200 MT/s
        Minimum Voltage: 1.14 V
        Maximum Voltage: 1.26 V


    • Anonyymi

      Asenna siihen linux niin näet mitä kone on syönyt.

      • Anonyymi

        Toisella kovolla on Linux (Mint), toisella Win 10.. Ja tiedän kyllä mitä kone on syöny, koska olen sen itse koonnu.

        Riippuu näköjään diagnostiikka ohjelmasta millä nopeudella ne näyttää ddr muistien megahertsit. Esim. Cpu-x näyttää muisteissa ilmoitetun Mhz:in ja Speccy todellisen kellotaajuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisella kovolla on Linux (Mint), toisella Win 10.. Ja tiedän kyllä mitä kone on syöny, koska olen sen itse koonnu.

        Riippuu näköjään diagnostiikka ohjelmasta millä nopeudella ne näyttää ddr muistien megahertsit. Esim. Cpu-x näyttää muisteissa ilmoitetun Mhz:in ja Speccy todellisen kellotaajuuden.

        Kovo = rauta = esim. motherboard.

        Tarkoitit "kovaa" (harddisk), siis tallennusmediaa.

        Mutta joo, kyllä kopan aukomalla näkee muistikammat. Prossu on vähän työläämpi, kun pitää jäähdytin ottaa päältä pois. Omassa koneessa se on muutamalla ruuvilla kiinni, kun painaa sen verran paljon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2107
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1630
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1246
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1157
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1155
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe