Heippa
Hävettää niin paljon edes julkaista, mutta ei auta. Olen saanut ajokortin vuosi sitten. Olen kehittynyt ajamisessa ja tavallinen maantieajo maalla menee hyvin eikä ahdista minua. Välttelen kuitenkin kaikin tavoin kaupungissa (turussa) ajamista. Kaipaisin vinkkejä ajopelkoon, sekä minulla olisi kysymys Parkkihalli louhesta. Tosiaan edessä olisi turussa ajaminen. Ajattelin parkkeerata auton louheen sillä menoni on keskustassa.
Louhen jyrkkä mäki on aina pelottanut minua, en tiedä miksi. Kiihtyykö tavallinen pieni manuaali auto sen mäen hyvin ylös? Millä vaihteella sellainen jyrkkä mäki kuuluisi ajaa? Sekä onko louhessa vielä käytössä se lipukkeella maksaminen? Lipuke otetaan mennessä, maksetaan hissien lähellä automaatilla, ja sitten lipuke syötetään koneeseen siellä puomilla?
Toivon asiallisia vastauksia. Ajopelko hävettää minua, ja tällaisten joidenkin mielestä ilmiselvien kysymyksien esittäminen tutuillekin tuntuu nololta.
Ajaminen Turussa
3
176
Vastaukset
- Anonyymi
En ole turkulainen, joten en voi ottaa kantaa parkkihalliin ajossa.
Sanon vain sen verran, että ei ole tarvetta hävetä ajotaitoaan, tai vähäistä kokemusta ajamisesta.
Tutuilta voi aivan hyvin kysellä neuvoja autolla ajoon liittyen, siinä ei ole mitään noloa.
Voi vaikka aloittaa kysymisen sanomalla " kysyn tätä kun minulla ei ole vielä kokemusta..tästä ja tästä.. ja haluaisin neuvoja ".
Jos joku tuollaiseen alkaa nauraa, tai jotenkin pahasti sanoo, niin hän voi itse hävetä käytöstään. - Anonyymi
Minuakin ajaminen esimerkiksi kaupungissa jännittää. Ei siihen varmaan auta muu kuin harjoitus, että vähitellen kun taidot kasvavat niin varmuuskin lisääntyy. Ihan yleisesti autolla ajaessa vaihde valitaan niin, että kierrosluvut pysyvät sopivalla tasolla.
Oletko katsonut netistä, löytyykö sielä ohjeita maksamisesta? Etköhän sinä ainakin tuosta maksutavasta voi kysyä tutuiltakin. Ei sellaista opeteta autokoulussa, eikä se liity ajotaitoon - Anonyymi
En ole Turussa liikkunut, niin en tiedä millainen mäki on kyseessä. Markkinoilla ei ole olemassa manuaali- tai automaattivaihteista autoa, mikä ei jaksaisi jyrkempääkin mäkeä nousta. Vaihdetta voi vaihtaa pienemmälle, mikäli isommalla vaihteella tuntuu meno hyytyvän. Mikäli joutuu lähtemään paikoiltaan jyrkkään nousuun, niin tietty ykkösellä lähdetään. Kiihdytys, vaihto kakkoselle. Tässä vaiheessa nopeutta on väh. 40 km/h. Kakkosella ei kannata jurnuttaa pitkään, vaan vaihtaa kolmoselle. Mikäli mäkeä pääsee nousemaan siten, että autolla on jo nopeutta valmiiksi, niin kolmosvaihdetta pienemmälle ei kannata mennä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303641Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91708Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131493Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2261336Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1431002Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34923Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht243915- 61900
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ68883Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98849