Ajaminen Turussa

Anonyymi-ap

Heippa
Hävettää niin paljon edes julkaista, mutta ei auta. Olen saanut ajokortin vuosi sitten. Olen kehittynyt ajamisessa ja tavallinen maantieajo maalla menee hyvin eikä ahdista minua. Välttelen kuitenkin kaikin tavoin kaupungissa (turussa) ajamista. Kaipaisin vinkkejä ajopelkoon, sekä minulla olisi kysymys Parkkihalli louhesta. Tosiaan edessä olisi turussa ajaminen. Ajattelin parkkeerata auton louheen sillä menoni on keskustassa.

Louhen jyrkkä mäki on aina pelottanut minua, en tiedä miksi. Kiihtyykö tavallinen pieni manuaali auto sen mäen hyvin ylös? Millä vaihteella sellainen jyrkkä mäki kuuluisi ajaa? Sekä onko louhessa vielä käytössä se lipukkeella maksaminen? Lipuke otetaan mennessä, maksetaan hissien lähellä automaatilla, ja sitten lipuke syötetään koneeseen siellä puomilla?

Toivon asiallisia vastauksia. Ajopelko hävettää minua, ja tällaisten joidenkin mielestä ilmiselvien kysymyksien esittäminen tutuillekin tuntuu nololta.

3

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ole turkulainen, joten en voi ottaa kantaa parkkihalliin ajossa.
      Sanon vain sen verran, että ei ole tarvetta hävetä ajotaitoaan, tai vähäistä kokemusta ajamisesta.
      Tutuilta voi aivan hyvin kysellä neuvoja autolla ajoon liittyen, siinä ei ole mitään noloa.
      Voi vaikka aloittaa kysymisen sanomalla " kysyn tätä kun minulla ei ole vielä kokemusta..tästä ja tästä.. ja haluaisin neuvoja ".

      Jos joku tuollaiseen alkaa nauraa, tai jotenkin pahasti sanoo, niin hän voi itse hävetä käytöstään.

    • Anonyymi

      Minuakin ajaminen esimerkiksi kaupungissa jännittää. Ei siihen varmaan auta muu kuin harjoitus, että vähitellen kun taidot kasvavat niin varmuuskin lisääntyy. Ihan yleisesti autolla ajaessa vaihde valitaan niin, että kierrosluvut pysyvät sopivalla tasolla.
      Oletko katsonut netistä, löytyykö sielä ohjeita maksamisesta? Etköhän sinä ainakin tuosta maksutavasta voi kysyä tutuiltakin. Ei sellaista opeteta autokoulussa, eikä se liity ajotaitoon

    • Anonyymi

      En ole Turussa liikkunut, niin en tiedä millainen mäki on kyseessä. Markkinoilla ei ole olemassa manuaali- tai automaattivaihteista autoa, mikä ei jaksaisi jyrkempääkin mäkeä nousta. Vaihdetta voi vaihtaa pienemmälle, mikäli isommalla vaihteella tuntuu meno hyytyvän. Mikäli joutuu lähtemään paikoiltaan jyrkkään nousuun, niin tietty ykkösellä lähdetään. Kiihdytys, vaihto kakkoselle. Tässä vaiheessa nopeutta on väh. 40 km/h. Kakkosella ei kannata jurnuttaa pitkään, vaan vaihtaa kolmoselle. Mikäli mäkeä pääsee nousemaan siten, että autolla on jo nopeutta valmiiksi, niin kolmosvaihdetta pienemmälle ei kannata mennä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2670
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      93
      1987
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      1048
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      68
      946
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe