Osaako joku sanoa jos on laki olemassa että pieni koira saa tuoda ruokakauppaan jos sitä pidetään sylissä? Oli yksi kassamyyjä R-kioskissa joka väitti että tammönen laki on olemassa mutta minä en uskonut.
Sitten menin Makuuniin ja myyjä siellä ei antanut minun tulla sisälle vaikka en halunnut ostaa karkkia ja koira (Chihuahua) oli mun sylissä. Siitä kyllä suutuin.
Sitten ajattelin kysyä jos joku tietää mitä laki sanoo asiasta...
Tietääkö joku...?
Mitä laki sanoo?
7
3447
Vastaukset
- ^^^dragon
jos kauppias sanoo että koiraa ei saa tuoda kauppaan, niin häntä täytyy uskoa.... :( vaikkei koirasta olisi mitään haittaa..... kyllähän tietenkin on sellaisia kauppiaita jotka antavat tuoda sessenkin sisälle, yleensä pienet kyläkauppiaat.
- Ahaa...
Se on kai sitten vain myyjästä kiinni jos se suostuu anatamaan luvan tulla sisällä koiran kanssa (vaikka laki on olemassa, jokut eivät ole yhtä tiukkoja asiasta). Aika hassua mielestäni että pääsen R-kioskiin hauvan kanssa mutta en Makuuniin...
No, ei voi mitään. Halusin vain varmistaa asian.
Kiitti.
- Koirakko
viedä koiria oikeastaan mihinkään. Voit jättää koirasi koiraparkkiin tai autoon tai kotiin, mutta kauppoihin, apteekkeihin, mihinkään elintarvikeliikkeisiin, baareihin, ravintoloihin, kirjastoon, terveyskeskukseen.... ei saa viedä koiraa. Ainoa poikkeus on sokean opaskoira merkkeineen. Oikein ne myyjät toimivat.
- fd<hgfz
jättää koiraa koiraparkkii!!! multa varastettiin koira parkista!!!!
- Flikka
Elintarvikkeiden myyntiä koskevat säädökset suhtautuvat aika tiukasti lemmikkieläinten tuontiin kauppoihin, joissa myydään elintarvikkeita. Joten jätä koirasi suosiolla kaupan ulkopuolelle mennessäsi ruokakauppaan, kioskiin, makuuniin (myydään pakkaamattomia karkkeja)yms.
Sen sijaan erikoisliikkeissä (kodinkoneliikkeet, vaatekaupat yms.) koiran voi tuoda sisälle, jos myyjä antaa luvan. Kysy sisään mennessäsi saako lemmikkisi tulla sisään.
Voisi olla kuitenkin fiksumpaa jättää koira aina kauppareissuilla kotiin tai ainakin kaupan ulkopuolelle odottamaan. Näin emme aiheuta ongelmia eläinallergikoille. - chihuja
Itse asun pienellä paikkakunnalla. Täällä ja naapuri paikkakunnilla (kaupungeissa) joissa on oppinut myyjät tuntemaan niin ravaavat autossani katsomaan koiriani :)Kauppoihin en niitä vie, suosiolla jätän autoon tai kotiin ja en uskaltaisi jättää niitä oven ulkopuolelle missään! Mutta parturissa ja lemmikkieläintarvikekaupoissa ovat silloin tällöin mukana ja joskus pankissa. Jos haluat koirasi kauppaan niin ota kantolaukkuun piiloon. Niinhän ne monet niitä kuljettavat kaupoissa mukana vaikka ei varmaan sekään ole sallittua.
- Anonyymi
Mitenkäs jos on kissa kuljetus kopassa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1061918- 2421696
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos611086Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311030Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K62980En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k66949Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉63838Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.37837The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut6821Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49805