Perukirjan laatiminen

Anonyymi-ap

Tällä palstalla on varmaan useita, jotka ovat joutuneet laatimaan perukirjan.
Pienenkin kuolinpesän asioissa on monta mutkaa. Selvisittekö itse, vai pitikö hakea asiantuntijan apua?

8

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä pienen perunkirjan pystyy laatimaan itsekin.
      Silloin, jos on rahallisesti arvioitavia asioita, asiantuntija-apu on useimmiten taepeen.
      Itselläni on kolmen omaisen kuoleman jälkeen, perunkirjan laatiminen tullut eteen.
      Me olemme käyttäneet asiantuntija-apua.
      Googlaa sellainen, kun Aatos-palvelu, siellä on tietoa.

    • Anonyymi

      Minulle Aatos ei ollut helppo. Kaduin, etten maksanut HOK-Elanto
      oikeustoimistolle vähän yli 500 euron hintaa perukirjasta,
      koska olisin päässyt tosi helpolla,
      Aatos maksoi puolet siitä ja oli minulle liian monimutkainen ja työläs
      tee-se-itse perukirja.
      Pieni tai olematonkin omaisuus teettää paljon ns. paperityötä.

      • On se huolettomanpaa, kun käyttää asiantuntijaa.
        Katsoin juuri, että sisaremme kuolemasta on vähän yli 12 vuotta, silloin maksoimme 400 euroa perunkirjoittajalle.
        Sama perunkirjoittaja oli meillä vanhempien kuollessa.
        Nykyään saa kai virkatodistukset kotikunnasta.
        Ennen niitä ,15 ikävuodesta vuodesta alkaen piti kaikki asuinpaikat metsästää erikseen.


    • Anonyymi

      Jos on useampi perijä, sekä omaisuutta karttunut mukavasti eri sorttimenttia, suosittelen juristia tai vastaavaa kirjanoppinutta.

      • Anonyymi

        Kysyn sivusta

        Miksi luulet että juristi osaa arvioida omaisuuseriä vaikka kiinteistön arvon?


    • Anonyymi

      Itse otin juristin apua , olisi muuten ollut monimutkainen juttu, mutta maksaahan se apukin, mutta minkäs tekee jos ei itse hallitse sellaisia asioita. Saa olla vaan tyytyväinen että asiat on oikein tehty .

    • Anonyymi

      Olen sijoittajana tehnyt useita perunkirjoja ystäville joitka eivät ole riitaisia ja toiminut uskottuna miehenä

      En ole juurikaan itse perinyt mitään

      Perunkirjan hinta ei ole aivan oleellinen vaan pitää minimoida verot ei vain perintövero vaan perittävien aikanaan maksama luovutusvoittovero kun myyvät perittyä omaisuutta

      Muu on kirjanpitoa. Verottaja hyväksyy laajasti maallikon tekemänän eikä niuhota

      Myös kulut kuten pakolliset matkat hautajaiset ..
      saa vähentää kuluina

      Onko kyseessä aviopari, avio- oikeus
      Onko eloon jäänyt puoliso varakkampi joten hän pitää omansa eikä anna jakoon

      Kaikki laskut, sähkölasku isännöitsijäntodistus puhelinlasku virkatodistukset hautajaiskulut sairaalalaskut .... saa vähentää

      Lopuksi summa tähän tyyliin

      Vainajan omat varat
      Vainajan osuus yhteisistä varoista

      Varakkaampi leski kieltäytyy antamasta tasinkoa ja pitää asunnon asuntonaan
      Kuolinpesän vähennykset

      Summa ja jakoon
      SEHÄN TULI TEHTYÄ TÄSSÄ

      On vaarallista antaa oudon ammattilaisen tehdä koska se ei osaa aliarvostaa omaisuutta sopivasti ettei veroa mene liikaa

      • Anonyymi

        Hoidan myös neljää eläkesijoitussalkkua koska pitää huolehtia että jää rutosti rahaa kun valtion lupauksiin rajat levällään -globalisaatiossa ei voi luottaa.

        Työntävät veronmaksajan johonkin vaivaistaloon ja ja kavat verorahaa maahanmuuttajien rellestettäväksi


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2693
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2480
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2101
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe