Mistä johtuu, että Haapajärvi menetti viime vuonna ylivoimaisesti eniten asukkaitaan alueella, joka kattaa Kala- ja Pyhäjokilaaksot? Uusi lukema on 6688. Kuitenkin sijainti on melko keskeinen ja yrityksiäkin on. Tosin eivät naapurikunnatkaan hyvin pärjänneet. Miinusta niillekin, enemmän tai vähemmän. Poikkeuksena Nivala, joka sai pienen muuttovoiton nyt, mutta menetti paljon asukkaita takavuosina.
Yli sata pois väkiluvusta!
14
1926
Vastaukset
- Anonyymi
Pienikin kurkistus virkamieskuntaan ja päättäjiin niin ymmärtää miksi väki kaikkoaa. Täysin luokatonta kuntalaisten kohtelua ja politiikkaa, mikä kuolettaa pitäjän. Virkamiehet vain puolustelevat toisiaan jos antaa pientäkään kritiikkiä pitäjän palveluista. Lapsiperheiden kohtelu epätasa-arvoista etenkin päiväkodin puolella. Terveyspalvelut huonolla tolalla, lääkäriin ei pääse. Kyläläiset on suututettu lakkauttamalla toimivia kouluja. Koulut, tk, monari ja kaupungintalo ovat homeessa. Kiinteistövero ja veroäyri maan korkeimpia, lisänä maksetaan hulevesitaksaa ja aurausmaksuja. Jos et kuulu sisäpiiriin niin mitään palvelua et Haapajärveltä saa, sen sijaan johdon lähipiirille annetaan senkin edestä keksittyihin hankkeisiin ja tapahtumiin.
- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17743593L
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Sisäsiittonen lessula ja kaikki tosiaan homeessa ja velkamäärä tapissa.....ei ihme jos ihmiset lähtee jotka pystyy..
- Anonyymi
Omistusasunnosta haluttiin vuokralle niin ei ollut asuntoja vapaana.Ja jos ois ollut niin lähes puolet suuremmat vuokrat kuin naapuripitäjissä.Rakentakaa edullisia vuokra-asuntoja niin olis tulijoitakin.
- Anonyymi
Samoin kun lapset muuttaa omilleen ei ollut Haapajärvellä asuntoja saati työpaikkoja.Muualle läks mukulatkin seurustelukumppaneineen.
- Anonyymi
Vain hullut jää homekylään.....muut muuttaa pois! Palvelut ja kaupat lähteny ja lähtee edelleen.....
- Anonyymi
Onko Haapajärvellä tilanne, että jos olet lestadiolainen, olet paremmassa asemassa kuin muut?
Onko päättäjissä heitä kovinkin?- Anonyymi
Se on oikeastaan ainoa vaihtoehto täällä, jos meinaat menestyä jollakin tasolla. Uskonveljet auttaa toinen toisiaan...
- Anonyymi
Mistä tilastosta näkee, onko nämä poismuuttaneita vai kenties kuolleita?
Nythän kuolee hurjasti "ylimääräisiä" ihmisiä ympäri maailmaa, myös Suomessa karmea tilanne.
Ylikuolleisuus alkoi koronapiikkien jälkeen. Sen näkee ihan tilastoista. - Anonyymi
Palvelut lähtee nii immeiset männee perästä.....kuolevat jää...
- Anonyymi
Tämä on raaka totuus. Muut maksaa näiden kuolevien hoidon. Töistä täällä on turha edes haaveilla. Pois vaan heti kun vain pääsee lähtemään. Mitään ei ainakaan voi hävitä.
- Anonyymi
Minäpä kerron. Suomen syntyvyys on ollut liian pieni 70 luvun alusta. Yksin kertaisesti väestö vanhenee ja vähenee. Politiikot on huomannu asian kun vain huutavat maahan muuttoa lisää. Suomi on saatto hoidossa. Haukuttu EU- Valtio Unkari jossa sama ongelma. Ratkaisu Nainen saa 1 lapsesta 10% vero alennus 2 lapsesta 20% ja 3 tai enempi ei veroa tarvitse maksaa. Jotenkin näin .
- Anonyymi
Täällä kukaan mitään veroa maksa ollenkaan...
- Anonyymi
Lessut mellastaa ja verot tapissa...pakko muuttaa muualle!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569