Yli sata pois väkiluvusta!

Anonyymi-ap

Mistä johtuu, että Haapajärvi menetti viime vuonna ylivoimaisesti eniten asukkaitaan alueella, joka kattaa Kala- ja Pyhäjokilaaksot? Uusi lukema on 6688. Kuitenkin sijainti on melko keskeinen ja yrityksiäkin on. Tosin eivät naapurikunnatkaan hyvin pärjänneet. Miinusta niillekin, enemmän tai vähemmän. Poikkeuksena Nivala, joka sai pienen muuttovoiton nyt, mutta menetti paljon asukkaita takavuosina.

14

1926

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pienikin kurkistus virkamieskuntaan ja päättäjiin niin ymmärtää miksi väki kaikkoaa. Täysin luokatonta kuntalaisten kohtelua ja politiikkaa, mikä kuolettaa pitäjän. Virkamiehet vain puolustelevat toisiaan jos antaa pientäkään kritiikkiä pitäjän palveluista. Lapsiperheiden kohtelu epätasa-arvoista etenkin päiväkodin puolella. Terveyspalvelut huonolla tolalla, lääkäriin ei pääse. Kyläläiset on suututettu lakkauttamalla toimivia kouluja. Koulut, tk, monari ja kaupungintalo ovat homeessa. Kiinteistövero ja veroäyri maan korkeimpia, lisänä maksetaan hulevesitaksaa ja aurausmaksuja. Jos et kuulu sisäpiiriin niin mitään palvelua et Haapajärveltä saa, sen sijaan johdon lähipiirille annetaan senkin edestä keksittyihin hankkeisiin ja tapahtumiin.

• Anonyymi

😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

🍒 ­­N­­­y­m­­f­­­o­m­­a­­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17743593L

🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

• Anonyymi

Sisäsiittonen lessula ja kaikki tosiaan homeessa ja velkamäärä tapissa.....ei ihme jos ihmiset lähtee jotka pystyy..

• Anonyymi

Omistusasunnosta haluttiin vuokralle niin ei ollut asuntoja vapaana.Ja jos ois ollut niin lähes puolet suuremmat vuokrat kuin naapuripitäjissä.Rakentakaa edullisia vuokra-asuntoja niin olis tulijoitakin.

• Anonyymi

Samoin kun lapset muuttaa omilleen ei ollut Haapajärvellä asuntoja saati työpaikkoja.Muualle läks mukulatkin seurustelukumppaneineen.

• Anonyymi

Vain hullut jää homekylään.....muut muuttaa pois! Palvelut ja kaupat lähteny ja lähtee edelleen.....

• Anonyymi

Onko Haapajärvellä tilanne, että jos olet lestadiolainen, olet paremmassa asemassa kuin muut?

Onko päättäjissä heitä kovinkin?

• Anonyymi

Se on oikeastaan ainoa vaihtoehto täällä, jos meinaat menestyä jollakin tasolla. Uskonveljet auttaa toinen toisiaan...

• Anonyymi

Mistä tilastosta näkee, onko nämä poismuuttaneita vai kenties kuolleita?

Nythän kuolee hurjasti "ylimääräisiä" ihmisiä ympäri maailmaa, myös Suomessa karmea tilanne.

Ylikuolleisuus alkoi koronapiikkien jälkeen. Sen näkee ihan tilastoista.

• Anonyymi

Palvelut lähtee nii immeiset männee perästä.....kuolevat jää...

• Anonyymi

Tämä on raaka totuus. Muut maksaa näiden kuolevien hoidon. Töistä täällä on turha edes haaveilla. Pois vaan heti kun vain pääsee lähtemään. Mitään ei ainakaan voi hävitä.

• Anonyymi

Minäpä kerron. Suomen syntyvyys on ollut liian pieni 70 luvun alusta. Yksin kertaisesti väestö vanhenee ja vähenee. Politiikot on huomannu asian kun vain huutavat maahan muuttoa lisää. Suomi on saatto hoidossa. Haukuttu EU- Valtio Unkari jossa sama ongelma. Ratkaisu Nainen saa 1 lapsesta 10% vero alennus 2 lapsesta 20% ja 3 tai enempi ei veroa tarvitse maksaa. Jotenkin näin .

• Anonyymi

Täällä kukaan mitään veroa maksa ollenkaan...

• Anonyymi

Lessut mellastaa ja verot tapissa...pakko muuttaa muualle!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6040
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4137
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      255
      2083
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1846
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe