Työttömien terveystarkastus

Anonyymi-ap

Voiko siihen pakottaa?

34

872

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Et sinä eläkeläisuuno moisella tiedolla mitään tee.

• Anonyymi

En oo eläkeläinen vaan työtön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En oo eläkeläinen vaan työtön.

Työtön kääkättävä eläkeläiskääkkä. Edes banaanilaatikkoon ei varaa, perkele!

• Anonyymi

Mikset haluaisi käydä terveystarkastuksessa?

• Anonyymi

Sitä minäkin ihmettelen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä minäkin ihmettelen.

Ei eläkeläisdeekuille ole olemassa työttömien terveystarkastusta.

• Anonyymi

Ole onnellinen jos sinut tutkitaan perinpohjainen. Minä suorastaan juoksisin terveystarkastukseen.

• Anonyymi

Terveystarkastuksen kuuluisi olla objektiivinen, työkkärin työttömille järjestämä "tarkastus" ei sitä ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Terveystarkastuksen kuuluisi olla objektiivinen, työkkärin työttömille järjestämä "tarkastus" ei sitä ole.

Ei ole ei!Ei tohtoritäti laita edes kumihanskoja käteen ja tunnustele peräpukamia!

T:Lawetorder

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole ei!Ei tohtoritäti laita edes kumihanskoja käteen ja tunnustele peräpukamia!

Hanskoista en tiedä ovatko kädessä vai naulassa mutta työttömien t-tarkastuksen hoitaa terveydenhoitaja, ei sentään lääkärien aikaa uhrata tulonsiirtolaisille.

• Anonyymi kirjoitti:

Tohtoritäti tutkii lusikalla kivesten laskeutumisen. 🥚🥚🥄

• Anonyymi00034
        Anonyymi kirjoitti:

Hanskoista en tiedä ovatko kädessä vai naulassa mutta työttömien t-tarkastuksen hoitaa terveydenhoitaja, ei sentään lääkärien aikaa uhrata tulonsiirtolaisille.

Normaali uloste hanskaan. MS

• Anonyymi

Verenpaineen mittausta ja höpötystä yhtä tyhjän kanssa

• Anonyymi

Vapaaehtoinen ja ei kannata missään nimessä mennä, koska tämä ei ole puolueeton!

• Anonyymi

Voi pakottaa. Minut pakotettiin ja samalla ilmoitettiin että hoitajan tekemät tutkimukset kirjataan omakannasta TE-virkailijalle nähtäväksi.

• Anonyymi

No, ei. Ja voithan olla vastaamatta kysymyksiin. Käyttäytynyt kuten poliisikuulustelussa on tapana, "En kommentoi, en kommentoi ..". Tuomio kirjataan Kanta-fi - rekisteriin.

• Anonyymi

Voi pakottaa. Valtiolla ei ole mitään velvollisuuksia maksaa päivärahaa niskoittelijalle joka kieltäytyy . Terveystarkastuksella pyritään ainoastaan löytämään TE-toimistoa varten syy olla maksamatta jatkossa tukia.

• Anonyymi

Aloitus on aiheellinen. Sen epäasiallisuus johtuu vain siitä, miten työtön kokee asiakkuutensa työnhakijana. Luottaminen on nollassa.

Ristiriitaisuutta syntyy työttömien terveystarkastuksissa kun Kelan lääkärit eivät hyväksy työkyvyttömyyttä toisten lääkäreiden puoltavista lausunnoista huolimatta. Työttömäthän vanhenevat siinä kuin työssäkäyvätkin. Sairauksia tulee ikääntyessä samalla tavalla. Työterveyttä pitäisikin ajatella työllistymisen kannalta eikä vain ammattien vaatimusten.

• Anonyymi00020

Vapaaehtoinen se on.

• Anonyymi00021

Kyllä vapaaehtoinen se on. Itse olen pari kertaa käynyt työttömien terveystarkatuksessa, ja mitään hyvää ja positiivista sanottavaa minulla ei tuosta jäänyt. Päinvastoin negatiivista sanottavaa löytyy paljon, esim perus terveystarkastuksessa tehtäviä mittauksia ei tuolla tehty ollenkaan, ei edes painoa, pituutta, mitattu, eikä edes verenpainetta, sen sijaan terveydenhoitaja keskittyi ilmeisesti hänen mielipuuhaansa, kyselemään audeja, kuinka paljon käytät alkoholia tai käytätkö ollenkaan, ja myös huumausaineiden käytöstä tenttasi jatkuvasti yli 60min mittaisella käynnillä. (yritti väkisin tehdä minusta alkoholisti tai narkkaria) ei siinä mitään tein kyllä tästä terveydenhoitajasta kantelun. Nimi ja naama on hyvin kyllä muistissa

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Kyllä vapaaehtoinen se on. Itse olen pari kertaa käynyt työttömien terveystarkatuksessa, ja mitään hyvää ja positiivista sanottavaa minulla ei tuosta jäänyt. Päinvastoin negatiivista sanottavaa löytyy paljon, esim perus terveystarkastuksessa tehtäviä mittauksia ei tuolla tehty ollenkaan, ei edes painoa, pituutta, mitattu, eikä edes verenpainetta, sen sijaan terveydenhoitaja keskittyi ilmeisesti hänen mielipuuhaansa, kyselemään audeja, kuinka paljon käytät alkoholia tai käytätkö ollenkaan, ja myös huumausaineiden käytöstä tenttasi jatkuvasti yli 60min mittaisella käynnillä. (yritti väkisin tehdä minusta alkoholisti tai narkkaria) ei siinä mitään tein kyllä tästä terveydenhoitajasta kantelun. Nimi ja naama on hyvin kyllä muistissa

"terveydenhoitaja keskittyi ilmeisesti hänen mielipuuhaansa, kyselemään audeja, kuinka paljon käytät alkoholia tai käytätkö ollenkaan, ja myös huumausaineiden käytöstä tenttasi jatkuvasti yli 60min mittaisella käynnillä."

Vastaavan koin terveyskeskuskäynnillä. Puhelimessa pari vuotta myöhemmin samat ja lisäksi paljon ruokailu ja liikunta kysymyksiä.

• Anonyymi00023

Työttömän terveystarkastus on vapaaehtoinen ja maksuton palvelu.

• Anonyymi00024

Terveystarkastus on sitä, että mitataan ne jutut, mitä kuuluu tarkastukseen. Esimerkiksi paino, ja verenpaine. Siellä jutellaan syömisistä, ja liikkumisesta ja mahdollisesti sitä kautta pääsee tutkimuksiin jos on aihetta, vähän helpommin kuin itse hakeutumalla.
      Esim. jos verenpaine on hälyttävällä tasolla, seurataan, ja saa lääkitystä.
      Päihdeasioista tietenkin kysytään. Mutta mitään hätää kellään ei ole, ei sillä perusteella vaikka joskus kuppia ottaisikin, mitään ikävää tapahdu, ellei sitten itse liikaa ota sitä kuppia.
      Jos jo on ottanut jotain niin reippaasti pitempään, että se jo näkyy käyttäytymisestä, ja ymmärryksen tasosta, sitten on tarpeen elämään jo tukitoimet jossain mittakaavassa.
      Mielestäni terveystarkastukset ovat hyvä juttu. Itse olen työelämässä, sielläkin on se terveystarkastus. Ja työterveyshuolto huolehtii mielestäni hyvin.
      Isomman leikkauksen jälkeen töihin taas.

• Anonyymi00025

Terveystarkastus onkin ihan eri asia, kuin työvoimapoliittinen terveystarkastus.

Aina kun palveluihin tai mihin tahansa toimiin kytkeytyy millään tavalla työvoimapolitiikka, ne palvelut ja toimet muuttuu automaattisesti täydeksi roskaksi, usein on kyse siitä että toimia tehdään täysin väärillä perusteilla ja leimataan "palveluun" osallistuva täysin tahallisesti vialliseksi ilman minkäänlaisia perusteita.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Terveystarkastus onkin ihan eri asia, kuin työvoimapoliittinen terveystarkastus.

Aina kun palveluihin tai mihin tahansa toimiin kytkeytyy millään tavalla työvoimapolitiikka, ne palvelut ja toimet muuttuu automaattisesti täydeksi roskaksi, usein on kyse siitä että toimia tehdään täysin väärillä perusteilla ja leimataan "palveluun" osallistuva täysin tahallisesti vialliseksi ilman minkäänlaisia perusteita.

Jos sinut on "leimattu" niin perusteet ovat varmasti olemassa.

• Anonyymi00027

Multa ei ainakaan mitattu yhtään mitään. Kyselylomakkeet eli masennus ja alkoholi yms päihteiden käyttöä koskevat täytin netissä ja kävin labrat. Sitten oli aika sairaanhoitajalle, joka varasi ajan lääkärille muutaman kuukauden päähän, mutta eihän se mitään tajunnut, mistä oli kysymys, kun halusin B- lausunnon ja jouduin uudestaan selittämään kaiken. Sain kuitenkin lausunnon, mutta Kelassa se hylättiin, joten työnhaku jatkuu. Tosin rajottunut työkyky on myönnetty, eikä ole työnhakupakkoa. Järkee vai ei?

• Anonyymi00028

Kävin kun kutsuttiin. Olin silloin jo työkyvytön ja eläkehaussa. Yksinyrittäjänä olin joutunut vaikeaan tilanteeseen sairauden kanssa ja tulot nollissa, koska työmarkkinatukeakin piti odotella kuukausia. Työhuone koneineen ja laitteineen piti realisoida ennen tukea.
      Terveystarkastus oli huvittava. kaksi sairaanhoitajaa kuulusteli minua kuin syyllistä, hyökkäävään sävyyn ja kartoittaen kaikenlaista joutavaa elämäntilanteestani ja osaamisestani tehdä ruokaa. Olin 62-vuotias, yrittäjyyttä takana melkein 40 vuotta.
      Loppuhuipennus oli päihteiden käytön kartoitus. Kun nuori sh kysyi, maistuuko minulle alkoholi, sanoin kiitos, kyllä! Kylmä valkkari aina käypi ja konkkupaukku olisi tuplakiitoksen paikka. Ihan sydämelle otettuna!
      Eli joo, en saanut apua mihinkään. Sitten pääsinkin jo eläkkeelle kun vakuutusoikeus oli käsitellyt valitukset. Mene vaan, se on hupihauska sessio.

• Anonyymi00031

Ei puutu muuta kuin imelät viulut.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Ei puutu muuta kuin imelät viulut.

En ymmärrä. Kenelle niitä soittaisit? Sairaanhoitajille, jotka kyykyttivät vanhaa mestaria vai vanhalle, joka menetti kaiken työperäisen sairauden tultua.
        Märkäkorvana ehkä kuittailet muuten vaan.
        En ymmärrä.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

En ymmärrä. Kenelle niitä soittaisit? Sairaanhoitajille, jotka kyykyttivät vanhaa mestaria vai vanhalle, joka menetti kaiken työperäisen sairauden tultua.
        Märkäkorvana ehkä kuittailet muuten vaan.
        En ymmärrä.

Ei ole mitään kuittailua. Kuvaa sitä terveydenhoitajalla käyntiä verraten kuntouttavaan työtoimintaan.
        "Ei puutu kuin imelät viulut" viittaa ironiseen suhtautumiseen kuntouttavaan työtoimintaan, jota pidetään usein näennäisenä, aliarvostettuna tai jopa nöyryyttävänä "aktivointina". Vaikka tavoite on tukea työ- ja toimintakykyä, vain harva työllistyy sen kautta palkkatöihin, ja toiminta on koettu leimaavana.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Ei ole mitään kuittailua. Kuvaa sitä terveydenhoitajalla käyntiä verraten kuntouttavaan työtoimintaan.
        "Ei puutu kuin imelät viulut" viittaa ironiseen suhtautumiseen kuntouttavaan työtoimintaan, jota pidetään usein näennäisenä, aliarvostettuna tai jopa nöyryyttävänä "aktivointina". Vaikka tavoite on tukea työ- ja toimintakykyä, vain harva työllistyy sen kautta palkkatöihin, ja toiminta on koettu leimaavana.

Luulin Kelan Anssin levyarvosteluksi.

• Minulle tehtiin. 🩺Yhtä hullu olen kuin ennenkin.🎃

• Anonyymi00030

Vielä hullumpi on perustuslakimies jolle voisi löytyä kykyjään vastaavaa työtä minkkien rehuna.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Vielä hullumpi on perustuslakimies jolle voisi löytyä kykyjään vastaavaa työtä minkkien rehuna.

Käytetyissä fileerausveitsissä oli luuta muistuttavat kädensijat. Ihan kuin meidän perheen grilli Sveitsissä. t:Alibin satunnainen tilaaja.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      185
      6543
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      98
      5457
    3. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      124
      3421
    4. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      244
      3309
    5. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      86
      2408
    6. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      3
      2125
    7. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      19
      1796
    8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      50
      1732
    9. Läppärit kahviloissa

Aika omituista nykyään, että mennään ”trendikkäästi” tekemään lämppärillä töitä kahviloihin ja viedään moneksi tunniksi
      Kahvilat
      47
      1684
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      98
      1386
    Aihe