Tarkastakaa Kelan tukipäätökset

Anonyymi-ap

Asumistuen tarkastastukseni oli tammikuussa 2023. Päätöksessä kaikki minun menot ja tulot olivat ok. Hain helmikuussa toimeentulotukea (1.3. alkaen). Vuokran korotus minulla on 1.3.-23. Nyt Kela oli käyttänyt laskuissaan vanhaa vuokraa, joka on voimassa helmikuun loppuun. Vuokran korotus muutama kymppi. Miten voi olla niin UUNO käsittelijä, että laskee toimeentulotuen vanhan vuokran mukaan, vaikka asumistuki oli käsitelty uuden vuokran mukaan.

17

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sama. Voi olla ja on.

      • Anonyymi

        Ei voi olla eikä ole, perkele!


      • Anonyymi

        Mitä tarkoitti kommenttisi?


    • Anonyymi

      Sama täällä.

    • Anonyymi

      Virheitä sattuu. Usein kuitenkin ongelmana on se ettei Kela suostu edes käsittelemään virhettään vaan kiistää selvänkin asian. Tunnustahan ne ei ikinä mitään.

      • Anonyymi

        Toi on niin selvä virhe käsittelyssä, että eivät kiistä asiaa.


      • Anonyymi

        "Mustaa valkoisella" pitää olla. Tässä tapauksessa heillä on ja korjaavat tilanteen. Kannattaa katsoa tarkkaan päätökset, jotka tulevat Kelasta, koska sielläkin sattuu vierheitä. Toivottavasti käsittelijälle menee palautetta.


      • Anonyymi

        Onko jollain tilastodataa virkailijoitten virheistä vs. työttömien virheistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko jollain tilastodataa virkailijoitten virheistä vs. työttömien virheistä?

        Petaalast, mulqwist?

        T:Lääwetörter


    • Anonyymi

      Kelalle palkattu viime aikoina paljon uutta porukkaa töihin. Ovat tolkuttomia tolliskoita jotka suoltavat virheellisiä päätöksiä asiakkaiden riesaksi. Kela voisi ottaa keinoälyn käyttöön noissa tuki- ja etuuspäätöksissään, ns. automaattinen päätöksenteko. Turha noiden kanssa on enää nykyaikana manuaalisesti sählätä.

      • Kelassa oli automaattipyöveli joka rankaisi työttömiä aktiivimallin perusteella. Ongelmana oli se ettei sen toiminta perustunut lakiin vaikka Kela muuta väitti. Oikeuskanslerin aloitteesta tekemäni kantelun johdosta on sitten laki tekeillä (vieläkin). Tuo automaattinen päätöksen teko on ihan ok. jos sen laki sallii ja virkavastuu saadaan toimimaan. Kelan kannalta ongelmana on se että tuo automaattipyöveli noudattaa lakia jota Kelan virkanilkit kavahtavat.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16008563/paatos-okv868


      • Anonyymi
        167-176 kirjoitti:

        Kelassa oli automaattipyöveli joka rankaisi työttömiä aktiivimallin perusteella. Ongelmana oli se ettei sen toiminta perustunut lakiin vaikka Kela muuta väitti. Oikeuskanslerin aloitteesta tekemäni kantelun johdosta on sitten laki tekeillä (vieläkin). Tuo automaattinen päätöksen teko on ihan ok. jos sen laki sallii ja virkavastuu saadaan toimimaan. Kelan kannalta ongelmana on se että tuo automaattipyöveli noudattaa lakia jota Kelan virkanilkit kavahtavat.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16008563/paatos-okv868

        Kylähullu kutakuinkin arvottomassa kolmiossaan kärsä kiinni ruudussa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylähullu kutakuinkin arvottomassa kolmiossaan kärsä kiinni ruudussa...

        Idiootti ei tajua sitä että arvo on siinä että asumiskulut omassa velattomassa kolmiossa on reilusti pienemmät kun esim. seinän takana yksiössä vuokralla asuvalla.
        Eläkeläinen voi ihan itse päättää siitä missä kärsä on kiinni , sitä ei hattivatit määräile.


      • Anonyymi

        Haluaisitko nekin virkailijat työttömyysporukan jatkoksi? Varmaan myös käytät kaupassa automaattikassoja, viet ostoskärryt takaisin itse, siivoat yleisen käymälän jälkeesi, hoidat postiasiasi netissä, puhelinsoiton sijaan käytät AI-chattia?

        Minulle Kela on ollut hyvä. Jos on tullut yllätyksiä, ne on yleensä olleet minulle eduksi, eikä niitä ole muutettu, vaikka olen tiedustellut. Kerran tuli sairaustukipäätös jo ennen kuin olin jaksanut sitä hakea. Voisinko enemmän pyytää? Työttömyystoimisto on sitten eri juttu. Sieltä haluaisin kaikki virkaloiset työttömiksi, se olisi meidän kaikkien etu.


    • Anonyymi

      Minä olen eläkkeellä työeläkkeen lisäksi pieni Kansaneläke. Minulla sama osoite maahanmuuttaja naisen kanssa joka sai Marraskuussa pienen lapsen . Nyt kela aloitti sellaisen rumpan paperi kirjeitä tulee jatkuvasti niihin en ole jaksanut vastailla. Seuraamuksena minun eläkettä on vähennetty ja minun katsottu olevan avoliitossa vaikka hän on naimisissa omanmaan miehen kanssa. Seuraamuksen minä joudun asunnottomaksi olen 74 vuotias.

    • Anonyymi

      Kelassa on paljon kaikennäköisiä päälliköitä ja tosi iso joukko pätemättömiä virkailijoita sillä saattavat päätökset muuttua ihan päivittäin .

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2826
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      105
      2130
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      914
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe