Kuuloni on parantunut

Anonyymi-ap

Huomasin puolen vuoden kuulolaitteiden käytön jälkeen, että olen alkanut kuulla puhetta paremmin jopa ilman kuulolaitetta. Hämmentävää! Mulla on ollut tiettyjen konsonanttien kuulemisessa ongelmia ja puhe on kuulostanut epäselvältä. Nyt kuitenkin olen alkanut ymmärtää puhetta paremmin. Onkohan aivoni jotenkin treenaantunut kuulolaitteiden avulla ja ymmärrän nyt kuulemaani paremmin. Edelleen kuitenkin tarvitsen kuulolaitteita esim. luennoilla jos puhuja puhuu hiljaa.

5

518

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onpa kiva juttu sitten! 😃 Hyvää huomenta juuri sinulle! 🙂

• Anonyymi

🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

😋 ­­­N­­­y­­­m­­­f­­­o­­m­­a­­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17748917t

🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

• Anonyymi

Kiitos mukavasta aloitus. Tosi hienoa. Itselläni on leikkauksien jäljiltä,vaurioitunut sisäkorvat.Eli sisäkorvien rappeutuma tauti todettu jo 90 luvun alkua.Joten se ei hoidettavissa,Loppu tuos kuuroudun joskus.v,2015 Käyttänyt kuulolaitteita ja vihdoin ymmärrän puhetta oikein. On niidenkin käytössä opeteltava kuulemaan..On tilanteita missä niitä ei voi käyttää uimassa,sateella tai saunassa. Oppinut ilman niitä ymmärtää puhutua puhetta ,.Tosin joudun oleman tarkka ja on työtä kunella ihmistä. Mutta jos esim kerhot,kuolaiteet korvissa.. Paljon puhujia ,pälle puhetta.En tiedä missä mennään puheen kanssa.Helsinki.

• Anonyymi

Tätä on tukittu ja todettu, ettei kuulo varsinaisesti parane kuulolaitteita käyttämällä eikä myöskään aivoissa tapahdu sellaista merkittävää muutosta, että sillä olisi kuuloon vaikutusta. Kuulo vaihtelee ihmisillä toisinaan merkittävästikin johtuen mm. painosta, stressistä, verenpaineesta ym. Jos haluaisi selvittää, onko kuulossa todella tapahtunut muutosta kuulolaitteiden käytön aloittamisen jälkeen, pitäisi kuuloa seurata tutkimuksilla melko usein ja pitkän ajan.

Hienoa kuitenkin, että koet kuulolaitteiden auttaneen sinua. Olen myös itse kuulolaitteiden käyttäjä.

• Anonyymi

Tämä on totta. Itsellä on kilppariperäinen lievä kuulonalenema pitkäksi venyneen diagnoosin vuoksi (ei iso haitta mutta kiitos tyksin nerot!). Naamatusten ja puhelimessa kuulen ihan hyvin. Sen sijaan väsyneenä, uupuneena, suolavajeisena kuulo tuntuu heikkenevän, mutta oikea syy lienee sittenkin aivojen vireys ja prosessointi. Harmillisesti muuten tuolla aiemmin sekoitettiin kuuleminen puheen ymmärtämiseen. Mut niinhän se menee, ellet kuule, oot tyhmä!

Suomen kielessä ei tule aloittajan kuvaamia konsonanttivirheitä yms mutta vieraissa kielissä kyllä kaikkea mahollista. Mä en meinaa millään saada selvää mitä sanotaan, koska en erota äänteitä kunnolla. Harjoituksen puutettakin tietysti, mut kun saatan kuulla tuttujakin sanoja väärin ja ongelma niin vaikee ettei puhuttua kieltä opi millään. Mulla lienee jonkinlainen auditiivinen foneettinen agnosia. Suomeksi tätä ei esiinny. Magneettikuvissa ei muuten näkynyt (tää ei ollut kuvaussyy) kyseeseen tulevissa aivokohdissa vikaa. Jonkin verran puheen ymmärtämisen ja tuoton vaikeutta kyllä aivovammojen ja komplisoituneen diabetes insipiduksen vuoksi

Monisairas

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      177
      11218
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5328
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      47
      2576
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      37
      2266
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1791
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      43
      1685
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      33
      1332
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      36
      1275
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1096
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      112
      1014
    Aihe