Voiko sylikummeina...

TainaTäti*

..olla kaksi saman sukupuolen edustajaa..? Kyseessä ei ole mikään lesbo-pari vaan että toinen sylikummeista olisi miehen sisko ja toinen minun serkkuni, toisiksi kummeiksi olemme valinneet tuttavapariskunnan.
Kiitos auttaneille. :)

11

3256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _?_

Miksi sylikummeja pitäisi olla kaksi? Onko teillä niin painava vauva tai kastepuku tai niin hentoiset sylikummit, ettei yksi jaksa koko kastamisen ajan pitää vauvaa sylissään? Vai onko kastamaan tulevalla papilla tapana pitää kamalan pitkiä "saarnoja" kastamisen yhteydessä?

• -T-

Eli paljon on ihmetelty miten voi olla kaksi "sylikummia". Itse aion myös tehdä saman. Veljeni pitää lasta sylissään ja paras ystäväni (joka tulee synnytykseen) on toinen "sylikummi" eli seisoo tilaisuudessa veljeni vieressä. Hekään siis eivät ole pariskunta!

• Sylikummi

ööööh....

Sylikummi on kummeista se, joka pitää lasta sylissä kasteen ajan. Muut kummit seisovat sylikummin vierellä. Aiotteko te erikseen ihmisille kertoa, että niin, nämä on sitten sylikummeja, nämä ei? Miksei samaan konkurssiin ottaa kaikkia neljää sylikummeiksi?

Eikös sen nyt jo nimestä kuule, mikä on sylikummi? Eikö se ole tarpeeksi suuri kunnia olla kummi, tuleeko jotenkin paha mieli siitä että ei ole sylikummi vaan ihan tavallinen kummiraukka vaan?

En voi ymmärtää vaikka yrittäisin. Saahan sitä tosiaan tehdä miten lystää ja ottaa vaikka viisitoista sylikummia, mutta kertokaa nyt tyhmälle että MIKSI? Pelkäättekö loukkaavanne muita kummeja, ettekö vain osaa päättää, vai onko vaan enempi aina parempi?

• ymmärtää!
        Sylikummi kirjoitti:

ööööh....

Sylikummi on kummeista se, joka pitää lasta sylissä kasteen ajan. Muut kummit seisovat sylikummin vierellä. Aiotteko te erikseen ihmisille kertoa, että niin, nämä on sitten sylikummeja, nämä ei? Miksei samaan konkurssiin ottaa kaikkia neljää sylikummeiksi?

Eikös sen nyt jo nimestä kuule, mikä on sylikummi? Eikö se ole tarpeeksi suuri kunnia olla kummi, tuleeko jotenkin paha mieli siitä että ei ole sylikummi vaan ihan tavallinen kummiraukka vaan?

En voi ymmärtää vaikka yrittäisin. Saahan sitä tosiaan tehdä miten lystää ja ottaa vaikka viisitoista sylikummia, mutta kertokaa nyt tyhmälle että MIKSI? Pelkäättekö loukkaavanne muita kummeja, ettekö vain osaa päättää, vai onko vaan enempi aina parempi?

Kuten sanoin, jokainen tekee niin kuin haluaa!

• marina
        ymmärtää! kirjoitti:

ne syyt siihen, että miksi lapsella oikeasti on monta sylikummia (=kaksi tai useampi kummeista pitää lasta sylissään kasteen aikana) tai miski sanotaan, että lapsella on kaksi sylikummia (=yksi kummi pitää sylissä ja hänen puolisonsa tai joku muu kummi seisoo vieressä). siis miksi? jos kerran ei osata päättää, että kuka saa sen kunnian, niin miksei jompikumpi vanhemmista sitten pidä lasta?

tämä siis ei ole mitään kettuilua, vaan ihan oikeasti haluaisin tietää, miksi?

• Kerro mulle
        ymmärtää! kirjoitti:

Ei tarvitse kenenkään ymmärtää ei, mutta osaatko itsekään vastata?

Ei tämä ole mitään kettuilua, vaan ihan oikeasti, mikä siinä on ideana?

• -T-
        Kerro mulle kirjoitti:

Ei tarvitse kenenkään ymmärtää ei, mutta osaatko itsekään vastata?

Ei tämä ole mitään kettuilua, vaan ihan oikeasti, mikä siinä on ideana?

No enköhän osaa perustella jos kerran näin haluan tehdä :)

Eli haluan vain osoittaa kiitollisuutta&kunnioitusta näille kahdelle upealle ihmiselle, jotka ovat tukeneet minua suunnattomasti raskauden ajan ja tiedän, että se jatkuu tulevaisuudessakin (eli en halua myöskään erotella heitä). Eihän kyseisellä asialla ole merkitystä kun lapsi kasvaa (lasta vartenhan kummit ovat) vaan hän itse valitsee kenestä tulee se aikuinen hyvä ystävä. Kummien on niin helppo kastepäivänä luvata rakastavansa ja auttavansa lasta tämän elämässä mutta kuinka moni niin tekee? Lahjat kun eivät ole mielestäni välittämistä vaan se aito rakastaminen. Uskon myöskin, että mikäli minulle joskus sattuu jotain nämä kaksi ihmistä yhdessä huolehtivat lapsesta mikäli omat vanhempani ovat jo niin vanhoja.

Moni sanoo, että eihän sillä ole merkitystä "kummi kuin kummi" No tässäkin asiassa on varmasti paljon "perhe-eroja". Eli meidän suvussa kyllä muistetaan AINA mainita sylikummit ja kummit erikseen. (Huom. mikäli pariskunnasta toinen pitää lasta sylissä, puhutaan HEISTÄ sylikummeina). Ja olen kyllä monen muunkin tuttvan/kaverin suusta saman kuullut eli kyse ei ole vain meidän suvusta.

Ja oikeasti en ymmärrä miksi ne perustelut ketään kiinnostaa muuta kuin kettuilumielessä? En minäkään moralisoi ihmisiä, joille kummit ovat lahjantuojia ja heitä pitää olla 6-8 kpl. Vastasin vain ensimmäiselle kirjoittajalle.

Niin ja voisinhan minäkin pitää lasta kasteen ajan, tiedän kyllä mutta haluan sen näin tehdä.

• Vaavi
        -T- kirjoitti:

No enköhän osaa perustella jos kerran näin haluan tehdä :)

Eli haluan vain osoittaa kiitollisuutta&kunnioitusta näille kahdelle upealle ihmiselle, jotka ovat tukeneet minua suunnattomasti raskauden ajan ja tiedän, että se jatkuu tulevaisuudessakin (eli en halua myöskään erotella heitä). Eihän kyseisellä asialla ole merkitystä kun lapsi kasvaa (lasta vartenhan kummit ovat) vaan hän itse valitsee kenestä tulee se aikuinen hyvä ystävä. Kummien on niin helppo kastepäivänä luvata rakastavansa ja auttavansa lasta tämän elämässä mutta kuinka moni niin tekee? Lahjat kun eivät ole mielestäni välittämistä vaan se aito rakastaminen. Uskon myöskin, että mikäli minulle joskus sattuu jotain nämä kaksi ihmistä yhdessä huolehtivat lapsesta mikäli omat vanhempani ovat jo niin vanhoja.

Moni sanoo, että eihän sillä ole merkitystä "kummi kuin kummi" No tässäkin asiassa on varmasti paljon "perhe-eroja". Eli meidän suvussa kyllä muistetaan AINA mainita sylikummit ja kummit erikseen. (Huom. mikäli pariskunnasta toinen pitää lasta sylissä, puhutaan HEISTÄ sylikummeina). Ja olen kyllä monen muunkin tuttvan/kaverin suusta saman kuullut eli kyse ei ole vain meidän suvusta.

Ja oikeasti en ymmärrä miksi ne perustelut ketään kiinnostaa muuta kuin kettuilumielessä? En minäkään moralisoi ihmisiä, joille kummit ovat lahjantuojia ja heitä pitää olla 6-8 kpl. Vastasin vain ensimmäiselle kirjoittajalle.

Niin ja voisinhan minäkin pitää lasta kasteen ajan, tiedän kyllä mutta haluan sen näin tehdä.

Meidänkin pienokainen kastetaan tuossa kuukauden parin päästä ja sylikummeina ovat siskoni ja hänen miehensä. Kyllä se suoraa sanottuna on suvun perinteistä ja tavoista kiinni, kuinka kummeja kutsutaan. Meidän suvussa sylikummeina on yleensä ollut aina pariskunta. Ja kesäkuumalla kun kastetaan niin taidetaan vielä tehdä niinkin, että vaihdetaan välillä lapsen sylissä pitäjää. Kuten jokainen sylikummi tietää, ei se pienokainen enää tunnu niin pienokaiselta, kun puoli tuntia paikallaan sylissään pitää. Eli siis jokainen tyylillään.

• 3xsylikummi

sylikummi on vain ja ainoastaan se kummi, joka pitää lasta sylissä toimistuksen ajan. Muuten kummit ovat vain kummeja, olivat he miehiä tai naisia, pariskuntia, sinkkuja tai kavereita. Venksailu sikseen...

• Miten tykkää

Kirkon puolesta ei taas erotella edes sitä yhtä sylikummia, kummeja ovat kaikki.

Joten kai niitä kummeja saa itse kutsua miksi haluaa, sylikummeiksi, kainalokummeiksi, korvakummeiksi...

• ooo

Mua kyllä loukkaisi ja pahasti, jos olisin joku muu kuin "sylikummi" tuossa järjestelyssä. Samalla tavalla ne muutkin kummit siellä edessä seisoo ja jos joku seisoja eriksennen nimetään muita "paremmaksi", niin hassua on. Miksi yleensä pitää ottaa näitä jo valmiiksi "huonoja" kummeja? Kaksi kummia riittää ihan hyvin jos kerran vielä hyviä ovat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      370
      2874
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      66
      2314
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      78
      1969
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      73
      1628
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      140
      1552
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      69
      1169
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      1029
    8. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      264
      965
    9. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      10
      956
    10. 39
      831
    Aihe