uimaaltaan allaspeitoista...

jelppiwä!!

onko kellään tietoo uimaaltaan allaspeitoista? Mistä niitä saa es. itä-suomessa ja minkähän hintasia(6,0m * 2.5m)? Ja liekköhän niitä keksitty ihan kantavina malleina? Tartteis pienen lapsen turvallisuuden takii tietää, muutto nimittäin edessä. ( niin, kysehän oli muuten sisäaltaasta.) Kiitos jo etukäteen jos joku osaa neuvoo tai auttaa...

10

8769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • timpuri

      tehdas tekoista...sanoppa suoraan kuinka paljon oikeasti uima-allasta käytätte ? eikö se ole vanhan aikaista ja takuulla saa talonsa homeeseen...jos tyhjentäisit koko homman ja täytät hiekalla ja saat lisätilaa samalla. Kaikilla mitä minä tiedän niin uima-altaan käyttö on - nolla...ja vesi on n. 10 C , ei pysty ainakaan uimaan kun lämmitys maksaa ihan hirveesti, samoin puhdistus ja huolto.

      • löytyy

        Meillä 12kuutiota vettä altaassa, eikä siitä luovuta. Katso puhelinluettelon keltaisilta sivuilta. On vähän kuin kuplamuovia, paksumpaa.
        Vaikka harvoin lämmitetään, on se sitten ihanaa.


      • timpuri
        löytyy kirjoitti:

        Meillä 12kuutiota vettä altaassa, eikä siitä luovuta. Katso puhelinluettelon keltaisilta sivuilta. On vähän kuin kuplamuovia, paksumpaa.
        Vaikka harvoin lämmitetään, on se sitten ihanaa.

        kosteusongelma ? onko mitattu koskaan ja tuo teidän allas on niin pieni, minulla melkein poreamme yhtä iso.... Kysyjä varmaan tarkoittaa peittoa joka ei ole mitään muovia, vaan oikea tomera koska ilmeisesti vaara että lapset putoo altaaseen..?


      • jelppiwä!
        timpuri kirjoitti:

        kosteusongelma ? onko mitattu koskaan ja tuo teidän allas on niin pieni, minulla melkein poreamme yhtä iso.... Kysyjä varmaan tarkoittaa peittoa joka ei ole mitään muovia, vaan oikea tomera koska ilmeisesti vaara että lapset putoo altaaseen..?

        tarkoitin semmosta "kovaa" suojaa altaan päälle, joka kantaisi pienen lapsen jos vahingos sattus jäämään portti auki... ei viittis katetta laittaa sisä-altaaseen, ois varmaan aikasta törkeen näkönen... Onks sulla mimmoset lämmitys kulut vuoteen ja paljon vettä altaassa? Ollaan vasta nimittäin ostettu se talo ja ois hyvä tietää jo etukäteen kuluista koska myyjällehän se on ihan sama mitä se meille valehtelee...heh! (meillä vettä altaas noin 40 kuutioo...


      • timpuri
        jelppiwä! kirjoitti:

        tarkoitin semmosta "kovaa" suojaa altaan päälle, joka kantaisi pienen lapsen jos vahingos sattus jäämään portti auki... ei viittis katetta laittaa sisä-altaaseen, ois varmaan aikasta törkeen näkönen... Onks sulla mimmoset lämmitys kulut vuoteen ja paljon vettä altaassa? Ollaan vasta nimittäin ostettu se talo ja ois hyvä tietää jo etukäteen kuluista koska myyjällehän se on ihan sama mitä se meille valehtelee...heh! (meillä vettä altaas noin 40 kuutioo...

        että jos pidät altaan aina toiminnassa ja lämmön 25 C niin maksaa vuodessa enemmän kuin talon lämmitys, siksi uima-altaita ei kukaan enää kodissaan pidä, niitä tehtiin 70 -luvun taloihin ennen energia kriisiä, mutta kokeile jos et usko. Sitten tulee lisää ongelmia kun vesi alkaa tuossa lämpötiloissa haihtua huoneisiin ja rakenteisiin ja 70-luvun taloissa on ilmankierto ihan lapsellista jopa pelkän painovoiman varassa.
        Mutta älä minua usko vaan kokeile itse.


      • vesipeto_X

        Hei!

        Jos rakentamis vaiheessa timpurit eivät ole fuskanneet / LVI-suunnittelija osanut hommansa ja vielä asukki tietoinen siitä, että veden pitää olla vähintään kaksi astetta kylmempää kuin ympäröivä ilma niin kosteus/home höpinät voidaan tyysti unohtaa. Omassa altaassani veden lämpö vaihtelee kesä/talvi 21 / 18 asteen välillä ilman lämmitystä joten lämmitys kuluiksi voidaan laskea huonetilan normaali lämmittäminen. Puhdistuksen hoitaa suodatuslaiteisto automaattisesti, allasta joutunee imuroimaan noin joka kolmas kuukausi. Klooria lisäillään jo näppi tuntumalla parikertaa kuussa, ei todellakaan ole kallista / vaivaloista. Taloni on vuodelta -82 ja allas 7*3.

        Sinulla on varmasti allas kallion päällä ilman eristystä jos vetesi noin kylmä, eli timpurit fuskanneet...


      • voiprkl
        timpuri kirjoitti:

        että jos pidät altaan aina toiminnassa ja lämmön 25 C niin maksaa vuodessa enemmän kuin talon lämmitys, siksi uima-altaita ei kukaan enää kodissaan pidä, niitä tehtiin 70 -luvun taloihin ennen energia kriisiä, mutta kokeile jos et usko. Sitten tulee lisää ongelmia kun vesi alkaa tuossa lämpötiloissa haihtua huoneisiin ja rakenteisiin ja 70-luvun taloissa on ilmankierto ihan lapsellista jopa pelkän painovoiman varassa.
        Mutta älä minua usko vaan kokeile itse.

        siinä taas yksi kateellinen antaa neuvoja..ei sinulta kukaan kysynyt altaan kustannuksista vaan peitosta..eikä sinua kukaan usko..


    • peukku68

      netistä etsi tuo firma, lähettävät postissa ihan oikean allaspeitteen kohtuuhintaan

      • jelppiwä!

        Kiitos, täytyy surffailla ja ettii kyseinen firma..


    • sakke

      www.uimari.net puh.0800 41 2000 sieltä saa peitteitä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe