Eli, on ollut avopuolison kanssa yhteinen asunto, asunto vain hänen nimissä, ei suostu palauttamaan vuokravakuutta vaikka olen sen omalta tililtä todistetusti maksanut, väittää että "olen velkaa"
Mitä vaihtoehtoja minulla nyt tässä on?
Asunto asiaa
5
138
Vastaukset
- Anonyymi
Unohtaa asia tai riidellä käräjillä siitä, kuka on todistetusti velkaa ja kenelle.
- Anonyymi
Hae pesänjakaja, kuten laki avopuolisoiden yhteistalouden purkamisesta määrää.
Pesänjakajaa voi hakea, jos avopuolisot ovat asuneet yhdessä vähintään viisi vuotta, tai heillä on olemassa tai on ollut joskus yhteinen lapsi. - Anonyymi
Sinullahan on todiste siitä, että olet tuon vuokravakuuden tililtäsi maksanut. Hän esittäköön sinulle saamisistaan sen edestä tositteen.
- Anonyymi
Vuokranantaja vakuuttaa joko vuokrasopimuksessa tai erillisellä paperilla, että vuokravakuus on maksettu. Voitko yrittää neuvotella tilanteesta, jossa vuokranantaja palauttaa sinulle vakuuden ja vaatii avopuolisoltasi uuden vakuuden? Tunnetko vuokranantajaa lainkaan?
Onko näyttöä velasta sinun ja avopuolisosi välillä? Jos avopuolisosi kieltäytyy kaikesta mahdollisesta, sinun tulee esittää hänelle kuitti, jossa on tilinumerosi, jolta vakuus on maksettu. Kerrot että käynnistät asiassa riitakanteen käräjillä, jossa häviäjä maksaa kaikki kulut. Kuitin avulla voitat 100 % varmasti, ellei tuosta muusta velasta ole näyttöä. Kulut ovat jo alkujaan 500€, ellei asiassa päästä sopuun ennen pääkäsittelyä. Tämä menee kaikki avopuolisollesi, olettaen että hän häviää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1827720
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes923816- 672589
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se731630Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3861564- 641447
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201436Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171111Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791050Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841048