Olen syönyt lähes 20 vuotta Sepramia. Vaihdoin sen Brintellixiin tämän vuoden alkupuolella, koska tuntui ettei Sepram toiminut enää kunnolla. Nyt syönyt Brintellixiä aluksi kaksi viikkoa 10 mg, sitten kaksi viikkoa 15 mg ja nyt 1,5 viikkoa 20 mg. Tuntuu pahemmalta kuin lopettaessani Sepramin. Pitäisikö lopettaa tuo Brintellixin syönti ja siirtyä takaisin Sepramiin, kun tuntuu turhalta ja olo vain pahenee, vai pitäisikö sinnitellä vielä? Voiko kyseessä olla taustalla vaikuttavat Sepramin vieroitusoireet? Ei jaksaisi kokeilla enää mitään muutakaan lääkettä, paitsi jos joku kokemuksesta osaisi sanoa, että joku lääke voisi vielä toimia? Psykiatri ehdottanut myös rTMS-hoitoa.
Brintellix, Sepram vai mikä?
1
407
Vastaukset
- Anonyymi
Jos aivosi ovat tottuneet 20 vuoden ajan Sepramiin ja vaihdat vieroitusaikana Bnintellixiin saat todennäköisesti sekä vieroitusoireita (mitkä toisinaan voi olla pitkäkestoisia) ja mahdollisia aloitusoireita. Se voi selittää pahaa oloasi.
Aivosi homeostaasi on joutunut läpikäymään muutoksen jossa purat aineen johon kehosi ja aivosi on fyysisesti mukautunut ja korvaat sen eri tavoin vaikuttavalla valmisteella. Kyseessä ei ole niin vähäpätöinen juttu miten jotkut lääkärit esim saattaa sen ottaa, etenkin jos vaihdos on tehty noin pitkän käyttöajan jälkeen nopealla vähennyksellä ja "vaihto tehty lennossa." Aina ei ole takeita että lääkevaihdoksien jälkeen olo on heti stabiili koska aivosi on joutuneet käymään muutoksia läpi. Toivotaan että löydät keinon tasapainottaa oloasi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882