Olen syönyt lähes 20 vuotta Sepramia. Vaihdoin sen Brintellixiin tämän vuoden alkupuolella, koska tuntui ettei Sepram toiminut enää kunnolla. Nyt syönyt Brintellixiä aluksi kaksi viikkoa 10 mg, sitten kaksi viikkoa 15 mg ja nyt 1,5 viikkoa 20 mg. Tuntuu pahemmalta kuin lopettaessani Sepramin. Pitäisikö lopettaa tuo Brintellixin syönti ja siirtyä takaisin Sepramiin, kun tuntuu turhalta ja olo vain pahenee, vai pitäisikö sinnitellä vielä? Voiko kyseessä olla taustalla vaikuttavat Sepramin vieroitusoireet? Ei jaksaisi kokeilla enää mitään muutakaan lääkettä, paitsi jos joku kokemuksesta osaisi sanoa, että joku lääke voisi vielä toimia? Psykiatri ehdottanut myös rTMS-hoitoa.
Brintellix, Sepram vai mikä?
1
555
Vastaukset
- Anonyymi
Jos aivosi ovat tottuneet 20 vuoden ajan Sepramiin ja vaihdat vieroitusaikana Bnintellixiin saat todennäköisesti sekä vieroitusoireita (mitkä toisinaan voi olla pitkäkestoisia) ja mahdollisia aloitusoireita. Se voi selittää pahaa oloasi.
Aivosi homeostaasi on joutunut läpikäymään muutoksen jossa purat aineen johon kehosi ja aivosi on fyysisesti mukautunut ja korvaat sen eri tavoin vaikuttavalla valmisteella. Kyseessä ei ole niin vähäpätöinen juttu miten jotkut lääkärit esim saattaa sen ottaa, etenkin jos vaihdos on tehty noin pitkän käyttöajan jälkeen nopealla vähennyksellä ja "vaihto tehty lennossa." Aina ei ole takeita että lääkevaihdoksien jälkeen olo on heti stabiili koska aivosi on joutuneet käymään muutoksia läpi. Toivotaan että löydät keinon tasapainottaa oloasi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1445720
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253566Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1172789- 472488
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2631851- 291839
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt491790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201616- 321587
- 281530