En tiedä olenko jo ihan myöhässä?!
Mutta tahtoisin kovasti kasvattaa parvekkeellani erilaisia yrttejä...basilikaa yms. ja sitten olisi mukava saada mahdollisesti tomaattia, mansikkaa ja myöskin chili/paprika olisi kiva :)
Eli mitä vielä ehtii?! vai ostanko valmiita taimia?!
:) Olen ihan vasta alkaja ja olisi mukava saada hyviä vinkkejä! ihan vaikka alusta loppuun :D
Ja hyviä sivuja aiheesta olisi mukava löytää!
Kiitos jo näin etukäteen :)
Kesän odotuksia!!
Mitä vielä ehtii?!
2
592
Vastaukset
- sam
Monet yrtit voi kylvää monta kertaa kesässä. siemenet vaan itämään. Käy kaupassa lukemassa siemenpussien takaa kasvatusohjeet, ja valitse sen perusteella yrtit. Jotkut yrtit nääs tarvitsevat valoisampaa kuin toiset, eli jos ainoa ikkuna on pohjoiseen, niin basilika tuskin onnistuu.
Ja muista, että kukaan ei ole seppä syntyessään tässäkään asiassa. Rohkeasti kokeilemaan.
Chiliä, paprikaa ja tomaattia et ehdi enää kasvattaa itse, ne olisi pitänyt idättää jo helmi-maaliskuussa. Mutta toki voit hakea valmiit taimet. Chili, paprika ja tomaatti vaatii lämpöä, suojaa ja aurinkoa, eli jos noita löytyy parvekkeelta, niin onnistuu kyllä.- ruuth
Juuh ajattelinkin tänä vuonna ostaa valmiita taimia!
MEillä parvekkeelle paistaa aurinko koko päivän...ilta aurinko vain hiukan! Luulen että tykkäävät :)
Ostoksille siis :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1637322
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264218- 503728
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1473210- 512966
- 492559
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262356Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2732049Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt552005- 291906