Elisa tarjoaa Trice SlimPix-kameraa

dinan

Elisa tarjoaa liittymän kylkiäisenä Trice SlimPix - kameraa, jota ei ainakaan google tunne. Mahtaakohan tuo vehje olla liittymän vaihtamisen arvoinen? Onko kukaan koskaan kuullut edes koko brandista? Mainos kertoo kameran "arvoksi" 129 euroa.

78

62107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viitsi

Älä siirry Elisaan, paskempaa virmaa saa hakea, panostaisivat asiakaspalveluun ei mainontaan.
      Mikään kamera ei ole Elisaan liittymisen arvoinen.
      Entinen asiakas.

• ex. elisan asiakas myöskin

Aivan samaa mieltä, älä helvetissä vaihda. Sitäpaitsi et varmasti sitä kameraa saa ennen ensi vuotta.

• Juice'
        ex. elisan asiakas myöskin kirjoitti:

Aivan samaa mieltä, älä helvetissä vaihda. Sitäpaitsi et varmasti sitä kameraa saa ennen ensi vuotta.

Olen kanssa yrittänyt katsoa samaa googlesta, en ole löytänyt.
        Kamera näyttää helvetin hyvältä(4MPx, todella ohut, mutta jos hinta on 129e, ei paljoa voi odottaa. Oon yrittäny löytää kyseistä kameraa(gigantti, mustapörssi, yms...)ja katsoa hintoja, mutta en ole löytänyt. EI KANNATA vaihtaa, jos puhelut ei ole edullisempia kuin nykyisessä liittymässäsi. Ja sitäpaitsi saat kameran varmaan vasta ensi talvena!!

• kriz82
        Juice' kirjoitti:

Olen kanssa yrittänyt katsoa samaa googlesta, en ole löytänyt.
        Kamera näyttää helvetin hyvältä(4MPx, todella ohut, mutta jos hinta on 129e, ei paljoa voi odottaa. Oon yrittäny löytää kyseistä kameraa(gigantti, mustapörssi, yms...)ja katsoa hintoja, mutta en ole löytänyt. EI KANNATA vaihtaa, jos puhelut ei ole edullisempia kuin nykyisessä liittymässäsi. Ja sitäpaitsi saat kameran varmaan vasta ensi talvena!!

Voivoi...ei sitä liittymää tarvitse vaihtaa rakkaat lapset. Minäkin juuri pääsin eroon Elisasta (huono kuuluvuus kotitalossa) mutta avasin tuon liittymän Saunalahden rinnalle. Käytän puheajan ja teen laskua marraskuuhun menneessä 40 euron edestä. Reilun puheluhinnat eivät edes ole hirveän suuret joten aika edulliseksi tuo kamera tulee kun kuitenkin pitää puhelinta käyttää kesän aikana. Sopiva kännikamera halvalla.

• HAH
        ex. elisan asiakas myöskin kirjoitti:

Kameran saa heti mukaan liikkeeestä kun vaihdat liittymäää... tai ainakin mä sain :D

• Sasu
      • vastaus

...sama kamera

• Guuglannut

Google ei tosiaan tunne Trice-merkkiä. Kyseessä lienee jokin AXDIA Odys- tai Trust-merkkien halpakamera hiukan uusituilla kuorilla. Elisan kameran todellinen resoluutio on varmaan 2 mpix, joka sitten interpoloidaan mukamas 4 megapikseliin asti. "Oikea" hinta Saksassa (sitten kun malli löytyy) olisi 60 euron kieppeillä. Esim. Technikdirect.de myy "Odys Slim 5 L Pro"-kameraa (2 tuuman LCD:llä) 82 eurolla.

• Helmer

että kamera toimii ainakin minulla hyvin/malli Trice 182/3,1Mega Pixel/Made in China/HongKong.Ps/arvo uutena 199ekua Euroopassa/Saksassa ehkä halvenpi.

• Helmer

uudelleen kyllä löytyy/Kelkoo/Saksa!(luettelo,mutta pitää osata tietenkin hyvin kieltä)

• asd

asdas

• Hoopo IIIXV kustaa

Nyt sain tammikuussa vaihdettuun liittymään kylkiäiseksi Trice "kameran". Ihan täys paska vehje. muistiin mahtuu muutama kuva ja kun kameran jättää pöydänkulmalle kahdeksi päiväksi niin akku imeytyy tyhjiin ja kuvat katoaa.
      Toinen seikka on, että ei sillä saa kuvia kuin sammuneista kavereista. Tajuissaan ne liikkuu vielä sen verran että kamera ei ehdi laueta ennenkuin tilanne on ohi. Laukaisuviive on varmaan pari sekuntia salamalla kuvatessa. Salama ylivalottaa tai alivalottaa ellei kohde satu puolen metrin tarkkuudella oikealle etäisyydelle. LCD-näyttökin on mitä sattuu ja tarkennusalue jostain metristä äärettömään.
      Mutta jos 10 kuvan kertakäyttökameraa vastaava kuvalaatu riittää niin voihan tästä olla iloakin.
      Liittymä on kyllä edullinen. Ei kuulu juuri missään niin ei kerry laskua ja saa olla rauhassa.

• Tricettäjä

Laukaisuviive salamalla ja ilman 2.1 sekuntia, älä edes kuvittele kuvaavasi liikkuvia kohteita.
        Jos akun irroittaa niin kuvat katoaa sisäänrakennetusta muistista sekunnissa. Samoin käy kun akku loppuu. Ei huolinut panasonicin SD-korttia (8MB), joten se siitä.
        Todellinen resoluutio on 3.1 MP, luvattu 4 on interpoloimalla saavutettu.

Joulutarjouksissa tarjottiin kodakin kameraa ja nyt sai valita ottaako TRICEn vai kodakin. Onkohan Kodak yhtään parempi?

• Rahtari80

Missä mahdat asua jos Elisalla ei kuuluvuutta? Itse olen käyttänyt Elisaa jo useamman vuoden enkä ole löytänyt paikkaa missä olisi katvetta... Ympäri Suomea olen kiertänyt työni puolesta.

Mökilläni ei kuulu Sonera sisätiloissa, mutta Elisa näyttää täyttä kuuluvuutta.

• Ozzy
        Rahtari80 kirjoitti:

Missä mahdat asua jos Elisalla ei kuuluvuutta? Itse olen käyttänyt Elisaa jo useamman vuoden enkä ole löytänyt paikkaa missä olisi katvetta... Ympäri Suomea olen kiertänyt työni puolesta.

ota ihmeessä kodak! itsehän sain tuon tricen jolla ei tee mitään, mutta kävin illalla vaihtamassa sen kodakkiin joka on ihan hyvä ja todellinen hinta yli 80euroa käykää vaikka katsomassa http://fi.nomatica.com/index.asp?Chargement=/photo/c300FI.htm&Provenance=mbnet

• Elisasta
        Ozzy kirjoitti:

ota ihmeessä kodak! itsehän sain tuon tricen jolla ei tee mitään, mutta kävin illalla vaihtamassa sen kodakkiin joka on ihan hyvä ja todellinen hinta yli 80euroa käykää vaikka katsomassa http://fi.nomatica.com/index.asp?Chargement=/photo/c300FI.htm&Provenance=mbnet

Tästä Elisan kylkiäisestä..
        Jyväskylän GSM-store antais 20 euron lisän maksamalla, Kodakin C300 mallin kameran. Onko muualla samoin?

• Reev

Tosta heikkookin heikommasta kamerasta. Jos jollai on kokemuksia nii ois tosi ihanaa ku joku vois auttaa. Kamera nyt on tosiaan ihan p*****, mutta luulen että kyllä se kännikamerana menee. Eipähä tarvii pelätä että hajoo. Jos hajoo niin hajoo, ei paljoo sureta.

Mutta mulla on ongelma. En saa siirrettyy kuvia kamerasta koneelle. 'Omaan tietokoneeseen' tulee kyllä siirrettävä levyke kuva ja sekin jopa aukee mutta tyhjänä. Ilman sitä kansioo missä ne kuvat pitäs olla. Osaaks kukaa auttaa?

• Vapaamieli
        Tricettäjä kirjoitti:

Laukaisuviive salamalla ja ilman 2.1 sekuntia, älä edes kuvittele kuvaavasi liikkuvia kohteita.
        Jos akun irroittaa niin kuvat katoaa sisäänrakennetusta muistista sekunnissa. Samoin käy kun akku loppuu. Ei huolinut panasonicin SD-korttia (8MB), joten se siitä.

Joulutarjouksissa tarjottiin kodakin kameraa ja nyt sai valita ottaako TRICEn vai kodakin. Onkohan Kodak yhtään parempi?

Joo, itelläkin oli aluks Kodak. Siitä liikahti uudenvuoden temmellyksissä linssi irti, kun jäi ihme zoomasentoon. Sain tilalle ton vitun tricen, mikä on ihan käsi. Kuulin jo piippausäänestä, kun ekan kerran kameran aukasin, että tää on ihan vehe. Maanantaina kyl takas elisalle vaihtamaan Kodakiin.

• setu
        Reev kirjoitti:

Tosta heikkookin heikommasta kamerasta. Jos jollai on kokemuksia nii ois tosi ihanaa ku joku vois auttaa. Kamera nyt on tosiaan ihan p*****, mutta luulen että kyllä se kännikamerana menee. Eipähä tarvii pelätä että hajoo. Jos hajoo niin hajoo, ei paljoo sureta.

Mutta mulla on ongelma. En saa siirrettyy kuvia kamerasta koneelle. 'Omaan tietokoneeseen' tulee kyllä siirrettävä levyke kuva ja sekin jopa aukee mutta tyhjänä. Ilman sitä kansioo missä ne kuvat pitäs olla. Osaaks kukaa auttaa?

Well, en tiedä mutta oudolta vaikuttaa, eli ei onnistu kuvien siirto niin mitenkään ja kumpikin mukana tullut ohjelma yrittää tarjota Logitech mutta sitä kautta ei myöskään tuu mitään.
        Ja jos joku on löytänyt muistikortin, joka toimii olisin kiitollinen tiedosta, canonikaan ei toiminut...
        Nämä kylkiäiset ovat ilmeisesti tehtaiden hylkäämiä tuotteita, joita ei voi suoraan myydä, mutta kylkiäisiksi niitä sitten kyllä voi kaupata.

• Matias
        setu kirjoitti:

Well, en tiedä mutta oudolta vaikuttaa, eli ei onnistu kuvien siirto niin mitenkään ja kumpikin mukana tullut ohjelma yrittää tarjota Logitech mutta sitä kautta ei myöskään tuu mitään.
        Ja jos joku on löytänyt muistikortin, joka toimii olisin kiitollinen tiedosta, canonikaan ei toiminut...
        Nämä kylkiäiset ovat ilmeisesti tehtaiden hylkäämiä tuotteita, joita ei voi suoraan myydä, mutta kylkiäisiksi niitä sitten kyllä voi kaupata.

..löytänyt keinoa millä saisi ne kuvat siirrettyä? Mulla ongelmana kanssa että removable disk kyllä ilmestyy my computeriin mutta siellä ei ole mitään sisällä.

• hjp
        Matias kirjoitti:

..löytänyt keinoa millä saisi ne kuvat siirrettyä? Mulla ongelmana kanssa että removable disk kyllä ilmestyy my computeriin mutta siellä ei ole mitään sisällä.

Mulla ei tietokone löydä mitään muuta ku tuntemattoman laitteen. Eikä ajureita saa mitenkään toimimaan vaikka imutin uudet ajurit vehkeeseen, mutta ei mitään eloa. Miten yleensä olette saaneet koneen tajuamaan tuon "kameran"? Mulla on Xp-pro.

• Otzi
        hjp kirjoitti:

Mulla ei tietokone löydä mitään muuta ku tuntemattoman laitteen. Eikä ajureita saa mitenkään toimimaan vaikka imutin uudet ajurit vehkeeseen, mutta ei mitään eloa. Miten yleensä olette saaneet koneen tajuamaan tuon "kameran"? Mulla on Xp-pro.

Sama vika. Laitetta ei löydy vaikka kuinka asentelee ajureita uudestaan.

• MiniMörri
        Reev kirjoitti:

Aika hassu katsoo tota teidän kiroomista.... mulla kaikki on toiminut moitteettomasti... Mulla on lähes uusi kone ja XP pro käyttis.
        Asensin ne ohjelmat koneelle, liitin kameran koneeseen ja kaikki toimis niinku pitikin...

• täällä
        MiniMörri kirjoitti:

Aika hassu katsoo tota teidän kiroomista.... mulla kaikki on toiminut moitteettomasti... Mulla on lähes uusi kone ja XP pro käyttis.
        Asensin ne ohjelmat koneelle, liitin kameran koneeseen ja kaikki toimis niinku pitikin...

Windows XP home ei ensin tunnistanut laitetta, mutta kun irroitin kameran koneesta ja laitoin uudelleen takaisin käyttöjärjestelmä ehdotti automaattisesti uuden laitteen asennusta. Asensin laitteen Windowsin ohjeiden mukaan - se tosin ilmoitti että asentamasi laite ei ehkä ole W-yhteensopiva (!?) ja tämän jälkeen kone tunnisti laitteen MUTTA kun klikkaa ylimääräinen levy -kuvaketta niin mitään ei ilmesty vaikka kamerassa on kuvia. Mikä vikana, siinäpä se

• jiirus
        setu kirjoitti:

tuota tuo transcendin 256 sd kortii ainakin toimii siinä, mutta kuvia ei saa siirrettyä usb:kautta!! kylläkin kun kortin ottaa pois ja laittaa koneeseen suoraan tulee kuvat näkyviin!
        ja enköhän itekki tästä soittele siitä kodakin jutusta =)

• mikä vika?
        täällä kirjoitti:

Windows XP home ei ensin tunnistanut laitetta, mutta kun irroitin kameran koneesta ja laitoin uudelleen takaisin käyttöjärjestelmä ehdotti automaattisesti uuden laitteen asennusta. Asensin laitteen Windowsin ohjeiden mukaan - se tosin ilmoitti että asentamasi laite ei ehkä ole W-yhteensopiva (!?) ja tämän jälkeen kone tunnisti laitteen MUTTA kun klikkaa ylimääräinen levy -kuvaketta niin mitään ei ilmesty vaikka kamerassa on kuvia. Mikä vikana, siinäpä se

Elikkäs tännekin tuli toi Trice-kylkiäiskamera. Näyttö aika pieni, mutta kuvat saa otettua. Sitten, kun olen asentanut ajurin ja kaks muuta ohjelmaa, liitän usb-kaapelia käyttäen kameran tietokoneeseen, ilmestyy f-asema, mutta se on tyhjä, vaikka ihan selvästi kamerassa on kuvia. Minulla on xp-home. Jos jollakin on ollut sama ongelma ja on saanut sen jälkeen kuvat koneelle, niin tarvitsisin kyseisen henkilön apua. PS. mielellään tällä kameralla vois kuvia ottaa, kun on eka digikamerani.

• mikä vika?
        mikä vika? kirjoitti:

Elikkäs tännekin tuli toi Trice-kylkiäiskamera. Näyttö aika pieni, mutta kuvat saa otettua. Sitten, kun olen asentanut ajurin ja kaks muuta ohjelmaa, liitän usb-kaapelia käyttäen kameran tietokoneeseen, ilmestyy f-asema, mutta se on tyhjä, vaikka ihan selvästi kamerassa on kuvia. Minulla on xp-home. Jos jollakin on ollut sama ongelma ja on saanut sen jälkeen kuvat koneelle, niin tarvitsisin kyseisen henkilön apua. PS. mielellään tällä kameralla vois kuvia ottaa, kun on eka digikamerani.

Kokeilin tänään kameran kuvien siirtämistä koneelle käyttöjärjestelmällä Windows 98. Se sentään löysi uuden laitteen, mutta ei tunnistanut sitä, eikä myöskään siirrettävää levyä ilmestynyt.

• noniinpä tietenki
        mikä vika? kirjoitti:

Kokeilin tänään kameran kuvien siirtämistä koneelle käyttöjärjestelmällä Windows 98. Se sentään löysi uuden laitteen, mutta ei tunnistanut sitä, eikä myöskään siirrettävää levyä ilmestynyt.

ahah että on ollut smaa ongelmaa myös siellä en saa myöskään siirrettyä löytää laitteen muttei tunnista monta kertaa yrittänyt ajurit laittaa uudestaan.. :D eli ihan kökkö kamera taitaa olla

• -MP-
        noniinpä tietenki kirjoitti:

ahah että on ollut smaa ongelmaa myös siellä en saa myöskään siirrettyä löytää laitteen muttei tunnista monta kertaa yrittänyt ajurit laittaa uudestaan.. :D eli ihan kökkö kamera taitaa olla

Trice tuli ja otin sillä kuvan ja tökkäsin usbiin ja kuva siirtyi koneeseen aivan ok, en asentanut yhtään mitään... Kuva oli kaiken lisäksi vielä yllättävän hyvä, tuommosta vanhan, halvan HP:n tasoa, ainakin lähestulkoon. Odotin jotain kännykkäkameran tasoista kuvaa. Kelpuutti muistikortinkin, tosin vain 16 MB Canonin. Se "näyttö" on kyllä kaikkien aikojen surkein näkemäni. Webbikamerana näytti pelaavan ihan ok. Näissä näkyy olevan monenlaisia yksilöitä, yks on tuossa kaverilla ja sillä on ollu kaikki mahdolliset ongelmat.

• laatu no menettelee
        täällä kirjoitti:

Mulla sama juttu kortti täynnä kuvia, kone ilmoittaa että levyä ei ole alustettu... joten totesin ,että kameralla alustettu kortti ei toimi xp:n kanssa. kuvat siis kortilla mutta kone ei voi lukea.

aloitetaampa alusta... ubs kiinni kameraan... alusta muistikortti käyttäen fat:tia... poista kamera... otakuvia... avot kytke ubsliitin ja nyt xp tunnistaa kortin ja kuvat voit siirtää koneelle.....

• kolmas kerta
        Reev kirjoitti:

Sain Tricen tv-kaupan kylkiäisenä. Toimi kamerana miten sattuu, pieni kopautus kameraan kadotti virran ja otetut kuvat... Vein liikkeseen vaihdettiin ystävällisesti uuteen. Uusi ei suostunut kommunikoimaan kannettavan kanssa eli kansioita ei näkynyt. Vein taas takaisin liikkeeseen, toimi liikkeessä olevan kannettavan kanssa, mutta ei minun läppärissä. Vaihdettiin vielä kolmanteen kameraan, ja nyt kaikki toimii niinkuin pitää!! Nyt usb-kaapeli kinni, ja ehdottaa kuvien ohjattua kopiointia, vie haluttuun kansioon ja nimeää juoksevalla numeroinnilla halutu nimiseksi eli kaikki OK !!
        Kuvatkin ovat hyvälaatusia, tosin en vielä ymmärrrä miksi valitsen **** HQ kamerasta, kun yhtä hyvä kuva tulee * SQ asetuksella. Parhaimmalla laadulla kameran omaan muistiin mahtuu 7 kuvaa, pienimmällä 150. Kiitos palvelusta likkeelle eli Markantalolle.

• Hoopo IIIXV...
        Rahtari80 kirjoitti:

Elisan väki kävi pystyttämässä uuden tukiaseman näköyhteyden päähän kodistani, ei siis ole varmaan kuulunut muillakaan tällä alueella!!!

• Oho! Onnasi
        jiirus kirjoitti:

tuota tuo transcendin 256 sd kortii ainakin toimii siinä, mutta kuvia ei saa siirrettyä usb:kautta!! kylläkin kun kortin ottaa pois ja laittaa koneeseen suoraan tulee kuvat näkyviin!
        ja enköhän itekki tästä soittele siitä kodakin jutusta =)

Kun kameraan tunkee muistikortin niin siihen tulee näyttöön jotain kummallista. painelin suunnilleen summassa nappuloita ja yllätys-yllätys. Kamera tyhjäsi kortin ja nyt ne kuvat tallentuu kortille ihan ok.

Tuli mieleen, että jos lukisi käyttöohjeen niin voisi selvitä että miten kortti pitää alustaa...

• Nimetön
        laatu no menettelee kirjoitti:

Mulla sama juttu kortti täynnä kuvia, kone ilmoittaa että levyä ei ole alustettu... joten totesin ,että kameralla alustettu kortti ei toimi xp:n kanssa. kuvat siis kortilla mutta kone ei voi lukea.

aloitetaampa alusta... ubs kiinni kameraan... alusta muistikortti käyttäen fat:tia... poista kamera... otakuvia... avot kytke ubsliitin ja nyt xp tunnistaa kortin ja kuvat voit siirtää koneelle.....

Kuinka akku saadaan koneeseen, sekä tuliko muille tarjouksessa mukana muistikortti?
        Olis hyvä tietää..

• pre12345
        laatu no menettelee kirjoitti:

kortti pitää alustaa pc:llä fatiin, ohjeessa oikein maininta että ei saa formatoida tietsikalla. Nyt kortti täynnä kuvia ja niitä ei saa tallennettua eli tasan samat ongelmat kuin monella muulla.
        Tietokone ilmoittaa kameraan kytkettäessä että formatoidaanko joten nyt sitten on kyse että hävitänkö otetut kuvat vai löytyykä muuta ratkaisua

• piitu
        -MP- kirjoitti:

Trice tuli ja otin sillä kuvan ja tökkäsin usbiin ja kuva siirtyi koneeseen aivan ok, en asentanut yhtään mitään... Kuva oli kaiken lisäksi vielä yllättävän hyvä, tuommosta vanhan, halvan HP:n tasoa, ainakin lähestulkoon. Odotin jotain kännykkäkameran tasoista kuvaa. Kelpuutti muistikortinkin, tosin vain 16 MB Canonin. Se "näyttö" on kyllä kaikkien aikojen surkein näkemäni. Webbikamerana näytti pelaavan ihan ok. Näissä näkyy olevan monenlaisia yksilöitä, yks on tuossa kaverilla ja sillä on ollu kaikki mahdolliset ongelmat.

mullakin toimii tämä,mutta miten tästä saa poistettua kuvia?

• pitzku
        Otzi kirjoitti:

Kun laittaa kiinni usb piuhaan tunnistaa kameran ja antaa eri vaihtoehtoja, mutta ei anna kuvia ulos eikä näytä esim esikatselussa. Eikun kirpputorille myyntiin..

• Luojan Luomaa
        Tricettäjä kirjoitti:

ELI malli 182/Trice toimii hyvin/kylkiäisinä joo..
        ps/ stiil kuvat hyviä jalustalla,mutta video toisinaan hieman "sumuinen"/tallentää äänet aika hyvvin niin pieneksi kameraksi/paino 108grammaa!
        Ihan hyvä matka/koti-ja toimisto käyttöön!

• ILO

silmälle/toimii mulla ainakin hyvin/pitää käyttää parempia patterilaatuja/videointikin onnistuu hyvin jalustalla..suosittelen!!kotikäyttöön ja matkalle!

• Helmer
        Otzi kirjoitti:

ja kuvankin laatu melko OK,joskus rakeinen jos kamera hieman tärähtää! Jaa kelkoo ainakin tuo ehjettä Eurooppaan,mutta ei tietenkään Suomesta löydy! Elisa tarjosi niitä kytkykaupoissa! Itse olen kyllä tyytyväinen!

• Helmer
        Reev kirjoitti:

suorittaa ajot oikein eli tarkista uudellen tietokoneesi! Mulla kamera pitkään toiminnassa ja kuvien laatukin ihan OK...

• Helmer
        piitu kirjoitti:

mullakin toimii tämä,mutta miten tästä saa poistettua kuvia?

yksinkertaista! Mun itsekin piti lukea ohjeet pari kertaa ennenkuin onnistui?

• tricen
        Luojan Luomaa kirjoitti:

ELI malli 182/Trice toimii hyvin/kylkiäisinä joo..
        ps/ stiil kuvat hyviä jalustalla,mutta video toisinaan hieman "sumuinen"/tallentää äänet aika hyvvin niin pieneksi kameraksi/paino 108grammaa!
        Ihan hyvä matka/koti-ja toimisto käyttöön!

Mul toimii ainaki niin hyvin ku voi toimii... vähä aikaa piti tietokoneel näpytellä ni sai sen toimii ja sattu viel koton oleen ylimääränen KINGSTON MMC muistikortti joka otti ja kävi laitteeseen ps: prismast suht halval saa....

• kuumat2005

ihan huono totta tosiaan ei todellakaan toimi niiku pitää ja ei myöskään löydy koneelta oli todella huono osto ei maksanut paljoa mutta kuiteskin en tajua miten tälläsiä paskoja myydäänkin:(

• Minni kiki
        MiniMörri kirjoitti:

Niin tosta kamerasta että tuleeko sillä hyviä/tarkkoja kuvia onko tullu vielä mitään ongelmia kameran kanssa???Kysyin vaan koska itsekin hankin tuon saman kameran :DD

• nikap

Voiko joku asiallisesti kertoa, miten pystyy asentamaan webcameran ajuurin ja saa sen toimimaan?

• vastauksia tarvitaan aina

Eli sinä joka palautit kameran, ja sait toimivan tilalle, niin voisitko kertoa mihin palautit?
        Kun minä avasin liittymän puhelinsoitolla Elisalle, niin voisinkohan palauttaa Elisa Shop:iin?

• nimim. kolmaskerta
        vastauksia tarvitaan aina kirjoitti:

Eli sinä joka palautit kameran, ja sait toimivan tilalle, niin voisitko kertoa mihin palautit?
        Kun minä avasin liittymän puhelinsoitolla Elisalle, niin voisinkohan palauttaa Elisa Shop:iin?

Jos kysyit minun vaihdoista, niin minä en saanut triceä Elisan puhelinliittymän vaihdossa.

Minulle se tuli Markantalo Oy:n (Hki-Herttoniemi)
        televisiokaupan kylkiäisenä, jossa vaihdettiin.

En tiedä milloin tuo Elisa tarjous oli ja onko vieläkin, mielestäni toimimattoman vaihto täytyy tehdä Elisalla.

• mary

...ja yritän nyt sitä ladata tietsikan kautta, siis sitä akkua/patteria. Ohjeissa sanotaan, että kestää 12 tuntia, nyt on ollut piuhan perässä kohta 24 ja akku sen kun vilkuttaa vajaata... Onko kokemusta, mitä pitäs tehdä, kestääkö oikeesti näin kauan?

• nikap
        vastauksia tarvitaan aina kirjoitti:

Musta, Elisa alunperin suunnitteli, että kameraa ei voi vaihtaa. Kotiin se tulee postitse, en edes muista mistä. Kun sain paketin ihmettelin mistä tää tuli ja mikä sisältö siinä vois olla. Ihmettelin että, sille kameralle netistä ei saa minkäläistä tukea. Musta, jos kauppias lupaa kameran ja kameran asemasta tulee joku lelu, joka ei toimi kunnolla eikä valmistajalta saa tukea sille, on epäreilua ja epärehellistä ja ajattelin purkaa elisan kanssa sopimuksen ikuiseksi.

• Pettynyt:(
        mary kirjoitti:

...ja yritän nyt sitä ladata tietsikan kautta, siis sitä akkua/patteria. Ohjeissa sanotaan, että kestää 12 tuntia, nyt on ollut piuhan perässä kohta 24 ja akku sen kun vilkuttaa vajaata... Onko kokemusta, mitä pitäs tehdä, kestääkö oikeesti näin kauan?

Mekin saatiin se paska elisalta!

Liittymä lähti samana iltana vaihtoon kun kamera tuli taloon. Niin tosiaan niitä kokemuksia kameran vaihdosta, palautuksesta? Tosi törkeetä elisalta laittaa osote mistä saa tukee ni ei oo olemassakaan.. toimiikohan se numerokaan?

Pitäis soittaa elisalle ja valittaa.. tiiä sitten miten käy..

Ja sama ongelma täälläkin että kone kyllä tunnistaa kameran mutta kuvia ei löydy mistään.

• Törkeää kaupankäyntiä!
        Pettynyt:( kirjoitti:

Mekin saatiin se paska elisalta!

Liittymä lähti samana iltana vaihtoon kun kamera tuli taloon. Niin tosiaan niitä kokemuksia kameran vaihdosta, palautuksesta? Tosi törkeetä elisalta laittaa osote mistä saa tukee ni ei oo olemassakaan.. toimiikohan se numerokaan?

Pitäis soittaa elisalle ja valittaa.. tiiä sitten miten käy..

Ja sama ongelma täälläkin että kone kyllä tunnistaa kameran mutta kuvia ei löydy mistään.

Samanlainen Trice-kamera tuli myös meidän puhelinliittymän vaihdon yhteydessä ja pitänee sanoa ettei surkeampaa vehjettä voi löytää ja kaiken lisäksi tuo ei ole mikään lahja, vaikka Elisa-puhelinyhtiö niin väittää, sillä tämä surkea kamera maksaa vähintään sen 40 euroa joka piti vähintään kuluttaa marraskuuhun menessä puhelinmaksuina. Kameran akku on täysin kelvoton eikä se lataudu tietokoneen kautta, myöskään latauslaitetta ei ole Elisan kautta saatavilla.
        Virtalähteeksi ilmoitetaan litium patteri
        (4.2 v) vaikka se on todellisuudessa vain (3.7 v)
        Kaiken lisäksi internetissä mainostettu tuotetuki ilmoittaa (ei voida näyttää) joten mieleen tulee väkisinkin ajatus ettei asiakasta haluta palvella tässä kamera-asiassa.
        Liittymän vaihdon yhteydessä kuvittelimme saavamme hyvän digitaalisen kameran, mutta toisin kävi. Samassa yhteydessä umohdettiin ilmoittaa että tuo kamera vaatiin käyttäjältään huippuluokan tietokoneen ostamista, sillä akkuunhan ei saa Elisalta latauslaitetta.
        Tästä kaikesta jäin hyvin ikävä tunne, sillä tämänkaltainen kaupankäynti on vastoin kaikkia hyviä kaupankäyntitapoja ja karkottaa asiakkaita. Tässä olisi ilmeisesti myös asiaa Kuluttaja-asiamiehelle.

• jiikooäl
        Törkeää kaupankäyntiä! kirjoitti:

Samanlainen Trice-kamera tuli myös meidän puhelinliittymän vaihdon yhteydessä ja pitänee sanoa ettei surkeampaa vehjettä voi löytää ja kaiken lisäksi tuo ei ole mikään lahja, vaikka Elisa-puhelinyhtiö niin väittää, sillä tämä surkea kamera maksaa vähintään sen 40 euroa joka piti vähintään kuluttaa marraskuuhun menessä puhelinmaksuina. Kameran akku on täysin kelvoton eikä se lataudu tietokoneen kautta, myöskään latauslaitetta ei ole Elisan kautta saatavilla.
        Kaiken lisäksi internetissä mainostettu tuotetuki ilmoittaa (ei voida näyttää) joten mieleen tulee väkisinkin ajatus ettei asiakasta haluta palvella tässä kamera-asiassa.
        Liittymän vaihdon yhteydessä kuvittelimme saavamme hyvän digitaalisen kameran, mutta toisin kävi. Samassa yhteydessä umohdettiin ilmoittaa että tuo kamera vaatiin käyttäjältään huippuluokan tietokoneen ostamista, sillä akkuunhan ei saa Elisalta latauslaitetta.
        Tästä kaikesta jäin hyvin ikävä tunne, sillä tämänkaltainen kaupankäynti on vastoin kaikkia hyviä kaupankäyntitapoja ja karkottaa asiakkaita. Tässä olisi ilmeisesti myös asiaa Kuluttaja-asiamiehelle.

Ei onnistu kuvien siirto tietokoneelle.On kokeiltu kahdella tietokoneella ( xp home ) , " siirrettävä muistilaite " tulee , mutta ei kuvaketta mihin klikaka.

• Lomakuvat roskiin ?
        mary kirjoitti:

Mulla Trixin akku oli väärinpäin masinassa !!??(2 päivää latauksessa) Toimii kyllä oikeinpäin !!
        Markantalo myi laturia 15 egen hintaan, joka toimiikin ??? (lienee ollut tehdaspaketissa ja otettu myyntituotteeksi ?)
        Kortin hain Hong Kongista (Toshiba 512M) toimii ja maksaa kolmanneksen Markantalon/Gigantin vastaavasta.
        On se hyvä nyt 150 kuvan jälkeen ilmoittaa kortin formatoinnista...kele !!

• Trice Slimpix käytössä
        Törkeää kaupankäyntiä! kirjoitti:

Trice Slimpix -digikamera (4.0 Mega Pixels). Lahja Elisa-puhelinyhtiöltä, kun ystäväni kuuli kameraliikkeestä, että tämä kamera on huono.
        Hän irtisanoi sopimuksensa Elisa-yhtiöstä, samana päivänä. Joutui maksamaan kuitenkin puhelinliitynnän 1 vuoden ajalta ja sai pitää kameran. Tässä on yksi hyvä keino osoittaa tyytymättömyytensä.
        Kukahan on kameran valmistaja tai nettisivu? Kamera voi olla hyväkin, jos siihen saisi jonkinlaisen tuen. Siis mistä saa laturin? Että pääsis kuvaamaan!

• Kuluttaja-asiamies

Ilmeisesti Elisa on pistäny tommosen firman hoitaan tätä kamerahuijausta:

www.networkdesign.fi

Ainakin samat yhteystiedot kuin www.triceworld.com -osoitteessa. Ilmeisesti yrittävät vain peitellä tuon firman nimeä kun täyttä p****a toimittavat.

Itse olen saanut niiltä 2 kameraa eikä kummankaan yhditäminen win xp:n kanssa onnistu. Nyt lähti taas kamera takaisin ja kai sieltä taas samaa sontaa takaisin tulee.

Ei tunnu Elisaa koko homma kiinnostavan puhelinpalvelussa eikä myymälässä. Jonkun tosta hommasta on kuitenkin pakko olla vastuussa kun kamerat ei toimi niin kuin pitäisi. Elisan kanssa ainakin sopimukset on tehty.

Lienee parasta ottaa oikein porukalla yhteyttä kuluttajaneuvojaan ja myöhemmin kuluttaja-asiamieheen jollei homma ala toimia.

• Stello

"Lienee parasta ottaa oikein porukalla yhteyttä kuluttajaneuvojaan ja myöhemmin kuluttaja-asiamieheen jollei homma ala toimia."

Suosittelen! Osoite:
        http://www.kuluttajavirasto.fi/kuluttaja-asiamies/

Löysin tähän keskusteluun, kun etsin tietoja kys. kamerasta nettikaverilleni, joka on tehnyt tuon saman liittymäsopimuksen. Todella suututtaa Elisan systeemi, joka on selvästi harhaanjohtavaa mainontaa. Blogitin just aiheesta; http://stello.brayforum.com/blog/index.php?itemid=1981 ja tosiaan suosittelen, että kaikki kys. sopimuksen tehneet ottavat kuluttaja-asiamieheen yhteyttä, jos ovat sitä mieltä, ettei tuote vastaa mainoksessa luvattua..

• Otzi
        Stello kirjoitti:

"Lienee parasta ottaa oikein porukalla yhteyttä kuluttajaneuvojaan ja myöhemmin kuluttaja-asiamieheen jollei homma ala toimia."

Suosittelen! Osoite:
        http://www.kuluttajavirasto.fi/kuluttaja-asiamies/

Löysin tähän keskusteluun, kun etsin tietoja kys. kamerasta nettikaverilleni, joka on tehnyt tuon saman liittymäsopimuksen. Todella suututtaa Elisan systeemi, joka on selvästi harhaanjohtavaa mainontaa. Blogitin just aiheesta; http://stello.brayforum.com/blog/index.php?itemid=1981 ja tosiaan suosittelen, että kaikki kys. sopimuksen tehneet ottavat kuluttaja-asiamieheen yhteyttä, jos ovat sitä mieltä, ettei tuote vastaa mainoksessa luvattua..

Sain takuuvaihdossa sitten toisen kameran, jossa on täsmälleen sama vika, eli kone löytää vain unknown usb devicen (tai ajureissahan tuo vika luultavasti piilee). Lähettelen tuonne vielä postia ja sitten ehkä kuluttajaneuvojalle.

• Ukki Tyrnävältä

Poikani (36 vuotta) valitteli, ettei saa kuvia kamerasta. Kun tarpeeksi kauan kokeilin ja formnatoin ensin muistikortin sain kameran toimimaan. Ottaa aivan kelvollisia kuvia kotikäyttöön, siis ns. kymppikuviksi.

Neuvontapuhelinkin löytyi: Trice tuotetuki, 9-15 puh. 010 7789102

• setä

Kaikki asiallinen sanottava on kai jo aiemmin täs ketjus mainittu, mut kertaanpa vielä oman tarinani jos se jotakuta sattuu enää kiinnostamaan. Melken jo unohdin koko kameran mut jäi sen verran kaivelemaan että valitetaan nyt...

Tähän ennen varsinaista vuodatusta haluaisin kuitenkin tietää, kun joku oli saanut homman skulaamaan muistikortilla, niin minkälaiseen (merkki, malli, koko) kannattaa satsata? (Noitten mainittujen vaihtoehdoksi, jos ei kyseisiä kaupasta löydy)

Eli sain niin ikään elisalta tämmösen lelun ja siin näyttää olevan kaikki viat mitä täs ketjus on mainittu.

-Ensikskin, ajuri-CD sai koko koneen täysin jumiin, piti buutata pariin otteeseen. Noh, ajurien automaattinen asennus ei onnistunu, sen paremmin ku niitten hienojen ilmaisohjelmienkaan... eli manuaalisesti pätkien piti homma hoitaa kun kone tilttaili vähän väliä.

-Kuvien siirto ei onnistu, tarkemmin, kun kameran muisti on tyhjä, XP näyttää sen massamuistina, jossa on käytettyä ja vapaata tilaa molempia 0 kt(?). Kun ottaa kuvia, vaikka täyteen asti nii sit omaan tietokoneeseen ilmestyy vaan siirrettävä asema jos ei oo mitään...

-Välillä kuiteskin kone ei ees tunnista koko pskaa vaan ilmottaa tunnistamattomasta laitteesta johka ei oo ajureita asennettu.

-"Veppi"-kameran ajurit sain siis manuaalisesti asennettua; kun kameran laittaa sille moodille ja tökkää koneeseen nii kone tunnistaa sen (ih) "web"-kameraksi, mut kuva on tyhjä harmaa ruutu...

-Akku loppuu ajoissa

-Näyttö esittää olevansa 2" mut on ehkä .75"...

Vaihtamaan tuota kapistusta en rupea, tai soittelemaan jonnekkin halvatun puhelintukeen, koska energiaa voi käyttää paljon järkevämpiinkin asioihin, kuin tuhlaamaan sitä tommoseen ilmaisvekottimeen.

• kava81

trice:n tavaroita löytyy niiden kotisivuilta www.triceworld.com on kotiteattereita ja kaikkee muuta sälää. kamera nyt on kohtalainen ainut vaan et tavallinen laturi ja muisti kortti on lisälaitteita. onhan siin 6mb sisäinen muisti joka riittää parhaimmalla kuvan laadulla 8 kuvaan ja heikoimmalla 107 kuvaa. löytyy hän noit parempiikin halpis kameroita kun toi. itte otin elisa liitymän ja sain kameran joka oli heti kättelyssä paskana ja joutusin lähettää takas ja oottaa parikuukautta uutta.

• TakkuTakiainen

Jaaha vai sellainen kylkiäinen. Ilmankos joku kaupittele jotain käyttämätöntä slimpixiä huuto.net issä 15 € hintaan ja lähes olemattomalla ominaisuuxien kuvailulla...

-T
      http://koti.welho.com/asuokas/00000index.htm

• onkohan seur. osa elisan ko...

Sain Tricen liittymän kylkiäisenä, ja ei toiminu ollenkaan. Kone ei tunnistanut, näkyi tyhjä levy, kuvat eivät avautuneet, muistikortti ei mennyt laitteeseen sisälle... Aikani yritettyäni vein tricen markantaloon, josta sain tilalle uuden kun myyjä ei tiennyt mikä on vikana. Toimivat kuulema hyvin. Trice II näytti hyvältä paketissa mutta yllätys yllätys siitä puuttui kokonaan akku... Eikun markantaloon, jossa kolmas Trice kehiin. Ja nyt, ihmiset, se toimii. Ihan ohjekirjan mukaan, vaikkakin akku on hieman kenottava niin ettei akkukotelon kansi sulkeudu kunnolla... Kone tunnistaa sen suoraan (W XP home) eli kun lykkään kameran usb-porttiin niin Winkka ehdottaa kuvien tallentamista koneelle. Kuvat on ihan kelvollisia, vaikkakaan eivät mitään huippuja. Sellainen räpsykamera, mutta toimii, se TOIMII... Muistikortti on ollut koko ajan kameralla nro 1 formatoitu Kingston 256 mb, ja hauskaa on ollut kun nyt näkyvät ekallakin kameralla rätkityt kuvat... ELI ellei pelitä, vaihda liikkeessä - näistä varmaan 2/3 on sitä ihtiään...

• Helmer

hyvä kamera..

• "Shutter"
        onkohan seur. osa elisan ko... kirjoitti:

Sain Tricen liittymän kylkiäisenä, ja ei toiminu ollenkaan. Kone ei tunnistanut, näkyi tyhjä levy, kuvat eivät avautuneet, muistikortti ei mennyt laitteeseen sisälle... Aikani yritettyäni vein tricen markantaloon, josta sain tilalle uuden kun myyjä ei tiennyt mikä on vikana. Toimivat kuulema hyvin. Trice II näytti hyvältä paketissa mutta yllätys yllätys siitä puuttui kokonaan akku... Eikun markantaloon, jossa kolmas Trice kehiin. Ja nyt, ihmiset, se toimii. Ihan ohjekirjan mukaan, vaikkakin akku on hieman kenottava niin ettei akkukotelon kansi sulkeudu kunnolla... Kone tunnistaa sen suoraan (W XP home) eli kun lykkään kameran usb-porttiin niin Winkka ehdottaa kuvien tallentamista koneelle. Kuvat on ihan kelvollisia, vaikkakaan eivät mitään huippuja. Sellainen räpsykamera, mutta toimii, se TOIMII... Muistikortti on ollut koko ajan kameralla nro 1 formatoitu Kingston 256 mb, ja hauskaa on ollut kun nyt näkyvät ekallakin kameralla rätkityt kuvat... ELI ellei pelitä, vaihda liikkeessä - näistä varmaan 2/3 on sitä ihtiään...

Kerro ihmeessä kuinka formatointi onnistuu,kun minä eikä moni muukaan osaa!!!!

• ripsa85

tehdään tästä asiasta joukkokanne, adressi tms. osaisiko joku kertoa miten asia onnistuu?

• tininho

Eli soitan tosiaan kuluttaja-asiamiehelle huomenna ja otan selvää miten asiassa voidaan edetä. On selvää, ettei mitään ennenaikaisia aprillipiloja peltikuorissa sulateta tässä suunnassa, oli ilmainen tai ei.

• http://www.triceworld.com/o...
    • jkgk

joo....sen kameran arvo ois paremminkin sama hinta sentteinä...ihan perseestä koko näyttö on ku kärpäsen paska erämäälla ja kuvat sen mukasia

• laatua arvostava

Taidan vielä näin kuukausien jälkeen viedä koko vekottimen takaisin Elisan konttoriin. Pitäisiköhän irtisanoa lankapuhenkinkin siinä samalla, kännyliittymät kun ovat jo menneet muille. Eivätkä tällaisten tilaajalahjojen takia varmasti tule takaisin Elisalle.

Suuret kiitokset, Elisa! Olemme ymmärtäneet lahjaan kätkeytyneen viestinne täydellisesti.

• eräsmiesvaan

itselläkin oli tuo sama vika, että muuten toimi hyvin, ja kun formatoi muistikortin kameralla..tallentui kuvat siihen ok.mutta windows xp:ssä kamera näkyi asemana, mutta kuvia ei näkynyt.
      sitten jos formatoi koneella(anto virheilmoitusta)..mutta sitten sinne pysty kopioimaan tiedostoja..mutta kamera ei tukenut sitä formatointia..eli aina jompikumpi ei toiminut. no eikun toiselle koneelle, jossa uusin ubuntu-linux käyttis..niin avot..heti toimi kun iski kiinni usb:hen.. ei mitään ajureita tai muuta. eli nyt toimii.. zoomi ja valaistushan tossa on huonoa..kuten kaikissa halvoissa kameroissa..mutta kyllä ihan hyviä kuvia saa optimi olosuhteissa.

windows xp ja kamera eivät siis oikein viihdy toisissaan.. eli jos vaan on mahdollista koittakaa jollain toisella käyttiksellä..tai sitten tosiaan jollain ulkopuolisella muistikortti laitteella.. tuskin noissa useimmissa kameroissa mitään fyysistä vikaa ole...yhteensopivuus vaan mättään.

• Luojan Luomaa

ongelmia alkuajojen jälkeen! Kuvien latukin on OK,kunhan pitää käden vakaana..

• -.Minttu.-

En oo onnistunut formatoimaan korttia kameralla.. Miten se onnistuu? Ohjeissa sanottiin ett "paina kahdesti shutter painiketta" mikä kai tarkottaa suljinnäppäintä(?). Olen kuitenkin yrittänyt nyt jokaista näppäintä moneen kertaan eikä mitään tapahdu. Olis tosi kiva jos joku kertois suomeksi ett miten se tapahtuu.

• simppeli ratkaisu
    • OOOOOOO

www.triceworld.com sivustokin on lopettanut toiminnan. Onneksi 4:llä mbixelillä voi ottaa kuvia vaikka taivaalta. Aurinkoisenakin kesäpäivänä saat kivoja sadepisarakuvia. Täytynee kai lähteä plastiikka kirugille kun en tunnistanut ET:tä ja frankenstainia kuvista. Siis hieman Kientää kuviot.

• kamera 4 mpg

Ihan asiallinen peli, toimi XP heittämällä, makso Maxi-kodintukussa 39,00 €, ostin 6-vuotiaalle tyttärelle synttärilahjaksi.

• Hyppypepik

Slimpix pelasai muuten hyvin, mutta nyt siitä hyytyi akku. Mistähän niitä saattaisi saada?

• trice1

kiuruveeltä nykyään nuita slimpixejä 2 € :D nauratttaa tuo vuonna 2006 ( 129 € )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe