Astrologia eri kulttuureissa

Anonyymi-ap

https://www.yoair.com/fi/blog/astrology-in-different-cultures/

- Historia
- Tähtitiede vs. Astrologia
- Babylonian, lännen, kiinan ja vedalainen astrologia
- Planeetat
- Eläinrata
- Elementit länsimaisessa
- Ero vedisen ja länsimaisen astrologian välillä
- Antropologian ja astrologian yhteys

9

1116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olin kiinnostunut astrologiasta mutta sitten aloin aikuistua.

      • Anonyymi

        Kuka sinulle on opettanut, että kun hylkäät jonkun tieteen, se on aikuistumista?


    • Anonyymi

      Sivut, joihin viittaat, on taas suoraan konekäännetty jostain englanninkielisestä lähteestä. Se näkyy lauseissa, mm. "Kalat, Skorpioni ja Syöpä ovat vesimerkkejä". Syöpä = Cancer= Rapu. Etsikää parempia lähteitä.

    • Anonyymi

      Astrologia on viihdettä. Tosin historiassa on monia tunnettuja hahmoja, jotka ovat kuulemma perustaneet sotasuunnitelmia astrologia-uskomusten varaan. Tämän päivän TV-astrologia-ennustajat ovat pikkurikollisia niihin verrattuna, jotka ovat rahastaneet esim. toisen maailmansodan aikana nSaksan ase-arsenaalirahoista itselleen ennustajan ja kartan tulkitsemisen palkkioita. Tästä harrastuksesta lienee syntynyt peitelty häpeäkierre, jolloin sotaa jatkettiin, kun kerran sille (astrologiselle) tielle oli tullut lähdettyä?

      Mikä tahansa syventyminen johonkin asiaan, olipa kyse uskonnosta, uskomuksesta tai jostakin eksaktin tieteen haarasta kasvattaa harmaita aivosoluja. Pitää vaan olla todellisuudentajua, jotta erottaa viihteen, manipulaation ja tiedon toisistaan. Kun astrologia kertoo ihmisellä olevan muitakin ominaisuuksia kuin perustoimintoja suorittavan eläimen, niin moni kiinnostuu ainakin tutkimaan näitä teorioita, koska inhimillinen tieto muista ihmisistä kiinnostaa ja astrologia antaa helpon mallin tulkita muita ihmisiä, jotka muuten jäisivät arvoituksiksi.

      Tosin mielestäni ihmisen syntyminen johonkin vuoden aikaan voi olla parempi selitys sille, miksi joku henkilö on esim. kiinnostunut enemmän urheilusta kuin kirjallisuudesta ja toisin päin. Ovathan ihmiset kasvi- ja eläinkunnan osia puhekyvystään huolimatta.

      Harmaiden aivosolujen kasvattaminen mahdollistaa paremman selviytymisen. Hirvittää kuitenkin henkilöt, jotka tahallaan käyttävät hyväkseen ihmisiä, jotka ovat hurahtaneet johonkin vain sen vuoksi, että nämä ihmiset ovat olleet joskus kiinnostuneita ihmisestä ja jonkinasteisesta psykologiasta. Siinä mielessä astrologia on erittäin vaarallinen ideologinen suuntaus ja sitä juurikin ja erityisesti nykyaikana, jolloin esim. internetissä horoskooppeja lukevista ihmisistä voi sekunnissa kerätä dataa ja jolloin voidaan samalla sekunnilla laatia astrologinen ns. ennustus tekoälyn avulla, ja jolloin ihmiset voivat todella toteuttaa näitä astrologisia "toimintaohjeita", koska ne näyttävät ymmärtävän lukijaa paremmin kuin toinen ihminen. Tunneasioissa, kuin myös raha-asioissa kannattaisi pyrkiä ihmisjärjellä käsiteltäviin ratkaisuihin. Ihminen voi jäädä empimään vain siksi, että jokin horoskooppi väittää päivän olevan ei-otollinen jollekin tietylle asialle. Astrologia on mielestäni viihdettä ja astrologian opiskelusta kiinni jääminen elämänpituinen riesa ja punastuksen aihe!

      • Anonyymi

        voi keskustella astrologiasta mut en ihan pidä myöskään viisaana lähtee kovin syvämietteisesti siihen ja varsinkaan tommosiin kuvioihin joista kerroit. Pitäs kyllä osata ymmärtää maalaisjärjen käyttö. Se ei välttämättä tarkoota että astrologia olisi valhe. Mä nimittäin tiedän että henkimaailma on totta ja mä tunnen ainakin kaksi ennustajaa jotka tietää asioista. Ammattiin mahtuu varmasti myös semmosia epämääräisiäkin. Jokaisessa ammatissa on ns mukavia ja vähemmän mukavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi keskustella astrologiasta mut en ihan pidä myöskään viisaana lähtee kovin syvämietteisesti siihen ja varsinkaan tommosiin kuvioihin joista kerroit. Pitäs kyllä osata ymmärtää maalaisjärjen käyttö. Se ei välttämättä tarkoota että astrologia olisi valhe. Mä nimittäin tiedän että henkimaailma on totta ja mä tunnen ainakin kaksi ennustajaa jotka tietää asioista. Ammattiin mahtuu varmasti myös semmosia epämääräisiäkin. Jokaisessa ammatissa on ns mukavia ja vähemmän mukavia.

        Se on helppoa kieltää astrologia tieteeseen vedoten, muttei selittää miksi ihmisten ominaisuudet täsmäävät astrologisten merkkien kanssa. Henkilö joka ei uskalla tutkia luonnettaan, pelkää itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on helppoa kieltää astrologia tieteeseen vedoten, muttei selittää miksi ihmisten ominaisuudet täsmäävät astrologisten merkkien kanssa. Henkilö joka ei uskalla tutkia luonnettaan, pelkää itseään.

        Tarkoitatko kenties minua?? En osaa vastata tarkkaan tuohob viimeiseen että pelkäänkö itseäni kun en tutki luonnettani. Onhan meillä kaikilla hyviä ja huonoja puolia luonteessa ja ne on pakko hyväksyä vain. On minullakin ns pimeitä puolia luonteessani jotka ilmenee kyllä yleensä unitilassa mutta valvetilassa ei niinkään. En minä jää niihin vellomaan kun ei ole tapana jäädä miettimään syvämietteisesti oman minänsä mustempia puolia. En koe sitä viisaana miettiä semmosia mustempia puolia kun pitää keskittyä siihen, että on kuitenkin hyvä tyyppi eikö vain? En minä ainakaan kuuntele muutenkaan muiden mielipiteitä minusta että olenko hyvä vaiko paha. Jos joku on sitä mieltä että olen paha, niin hän saa olla sitä mieltä, muttei voisi vähempää kiinnostaa. Minä nimittäin tiedän, että olen ihan ok. Joku ennustaja joskus oli tainnut sanoa jollekin henkilölle että minä olisin paha tyyppi että minua pitää vältellä. Ymmärsin että se ennustaja oli todennäköisesti viitannut minuun. Ajattelin heti mielessäni "i dont care = ei vois vähempää kiinnostaa että onpas tyhmä ihminen hän kun noin puhuu minusta". =)


      • Anonyymi

        Astrologia ei ole viihdettä, mutta siitä on tehty sitä. Esim. juutalaiset toteavat, että ennustaminen astrologiaa apuna käyttäen on kielletty, mutta henk.kohtaisen luonteen analyysi on sallittu.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      127
      3227
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1275
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1086
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      13
      1043
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      54
      972
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      966
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      934
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      839
    Aihe