Vaihdoin ranskalaisesta uuteen neliveto-A4:een ja suuntavakavuuden puute rassaa. Autoa saa paimentaa liikaa hintaan ja laatukuvaan nähden. Voisiko asialle tehdä jotain aurauskulmia säätämällä? Koska nelivetoisessa ei ole samanlaista jännitystä etuakselissa kuin etuvetoisessa, voisi säätö auttaa. Vai voisiko takapyörien kulmia säätää. Renkaat ovat normaalit. Kertokaa ajatuksianne ettei tarvitse vaihtaa takaisin ranskalaiseen.
A4 suuntavakavuus / aurauskulmat
12
5821
Vastaukset
- ...tietoa..
Oon kuullut joskus että on ostettu uusi volkkari ja auto on ollut todella rasittava ajaa, käytetty nelipyörä suuntauksessa ja ajo muuttunut sellaiseksi kuin sen pitääkin!Eli normaalisti se menee kuin juna eteenpäin, ei vaeltele..Samoin audi.
Elikkä ilmeisesti uutta autoa ostaessa ei ne kulmat välttämättä ole oikeissa säädöissä..Samainen kaveri kertoi että aikaisempaan uuteen volkkariin oli Laakkonen säädättänyt samaan hintaan mutta toiseen eivät enään olleet..Elä ainakaan patonkiin takaisin vaihda.. =) Kokeile ensin tuo renkaiden nelipyörä suuntaus...- Osittain tyytyväinen
Kiitos, tuota ajattelinkin jos mikään muu vinkki ei auta. Auto, renkaat ja vanteet ovat uudet ja ehjät.
- Jamppa1
on aika tyypillistä varsinkin vanhemmissa sellainen tietty levottomuus pienissä nopeuksissa. Rauhoittuu kun mennän toiselle tai kolmannelle sadalle nopeudessa.
Tietty on mahdollista että niissä kulmissakin on häikkää mutta ihan erilaisiahan noi on muutenkin ajaa kuin ranskikset. Semmoinen vinkki että takakumeissa saa varsinkin quattrossa olla painetta reilustikin yli suosituksen mutta ainakin enemmän kuin edessä. - Osittain tyytyväinen
Nyt kun olen seurannut toisiakin keskusteluita aiheen ympärillä, on tullut tunne että Dunlopin rengas ei olisi ollenkaan hyvä tähän autoon. Täytyypä ohjauskulmien ja paineiden tarkistuksen lisäksi alkaa keskustella myyjän kanssa renkaiden vaihtamisesta Nokialaisiksi.
- Hemmo
Jos ja kun autossa on takaveto esiintyy väkisin pientä vaeltelua!
Tuosta ei pääse eroon vaan asian kanssa täytyy elää!
Tietysti renkaiden kuluminen, kulmat vaikuttavat pahentavasti mutta eroon tuosta ei pääse!
Näin on myös ihan kalliinmissa Mersun ja Bemarin malleissa!- Osittain tyytyväinen
Omassani ei vaeltelu ole ihan pientä - käynti Helsingistä Klaukkalaan kävi voimille yhtä paljon kuin ennen ranskiksella Helsingistä Joensuuhun. No, kokeilen kaikkea ja jos ei mikään auta, ei Audista ole matka-autoksi, niin paljon parempia on tässä suhteessa markkinoilla. Auton kai kuuluisi kulkea myös suoraan?
- Jamppa1
Osittain tyytyväinen kirjoitti:
Omassani ei vaeltelu ole ihan pientä - käynti Helsingistä Klaukkalaan kävi voimille yhtä paljon kuin ennen ranskiksella Helsingistä Joensuuhun. No, kokeilen kaikkea ja jos ei mikään auta, ei Audista ole matka-autoksi, niin paljon parempia on tässä suhteessa markkinoilla. Auton kai kuuluisi kulkea myös suoraan?
ei siinä sun autossa ihan kaikki ole kohdallaan jos ei paineita nostamallakaan kelpaa matka-autoksi. Kyllä Audi nimenomaan on matka-auto ja harvinaisen hyvä sellainen. Tietty monet näistä teistä on niin ahterista että kaikenlaista oireilua esiintyy enemmän tai vähemmän autosta riippuen.
- nipä niin
Jamppa1 kirjoitti:
ei siinä sun autossa ihan kaikki ole kohdallaan jos ei paineita nostamallakaan kelpaa matka-autoksi. Kyllä Audi nimenomaan on matka-auto ja harvinaisen hyvä sellainen. Tietty monet näistä teistä on niin ahterista että kaikenlaista oireilua esiintyy enemmän tai vähemmän autosta riippuen.
Jos joudut ajamaan pitkiä matkoja Audi ei ole niitä parhaimpia.
Kaikki tehty.... - Jamppa1
nipä niin kirjoitti:
Jos joudut ajamaan pitkiä matkoja Audi ei ole niitä parhaimpia.
Kaikki tehty....kuule vaan keskenäsi. Nyt nukkumaan ja anna aikuisten keskustella rauhassa.
- Osittain tyytyväinen
Huolto tutkii nyt perjantaina asian josko säädöt auttaisivat. Asia hiukan parani häkellyttävän korkeilla rengaspaineilla mutta pelkään että renkaat kuluvat väärin jos paineet ovat lähelle kolmea. Eli katsotaan.
- Osittain tyytyväinen
Nyt on säädetty nelipyöräkulmat joissa olikin heittoa, höh, uudessa autossa. Samalla nostin paineet takana 2,7:een joka myös auttoi. Vieläkään tilanne ei ole hyvä joten mietin tiukempien tukivarsipuslien vaihtamista. Luin jostain vinkin siihen, kuka tietää missä sen voi tehdä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803