Savijärvi Gård?

Anonyymi-ap

Moi! Olen vastikään muuttanut Sipooseen, ja olen käynyt parilla ratsastustallilla katselemassa paikkoja. Yksi talli, joka on vahvasti jäänyt mieleen, on Savijärvi Gård, Savijärven Kartanoksikin kutsutaan. Onko se minkälainen paikka, ja kohdellaanko hevosia siellä hyvin? Kävin viime viikolla siellä irtotunnilla, ja ratsastin Dansku-nimisellä tammalla. Astuessani mammalaan, missä Dansku asui, alkoivat epäilykseni hevosten kunnosta. Tallissa oli pimeää ja haisi ummehtuneelta. Dansku oli heti ensimmäisessä karsinassa, mutta menin katsomaan muitakin hevosia. Danskua vastapäätä oli Icarina, pieni raudikkotamma. Huomasin että kaikilla ratsuilla oli olkia kuivikkeena. Icarina oli karsinansa perällä naama seinään päin. Huomasin, että tamman turkki oli märkä ja pörrössä. Jaloissakin oli loskaa. Silloin oli märkä sää, mutta olisi voinut vaivautua edes puhdistamaan vuohiskuopat! Santte näytti jopa sairaalta. Huomasin, että hevosilta näkyi kylkiluut ja ne olivat kaikkia märkiä ja hoitamattoman näköisiä. Kimo Dansku oli aivan kurassa,ja sen oljetkin olivat märkiä! Kuvitelkaa! Pitäisikö tehdä eläinsuojeluilmoitus jo nyt, vai tutkia paremmin kuinka huonosti Savijärvi ratsujaan kohtelee?

6

1290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hepat on kyllä aika laihoja sen oon huomannut ja kaikki käyttää keskenään samoja harjoja (patsi jos sul on omat harjat) ja sun muita joka ei oo hirveen hygieenistä. Mammala ei kyl oo hirveen mukava paikka. Hevoset ajetaan mönkijällä pelotellen laitumelle ja sieltä talliin. Mut se on kyl kiva et ne saa kulkee laumassa. Mut ei niin kivaa on se, että laitumella on niittyleinikkiä, joka on hepoille myrkyllistä. Esim Santte ja Barba kulutettiin ihan loppuun ennen kuin päästettin eläkkeelle.=( Mut ei EHKÄ VIELÄ oo elsun aika.

• Anonyymi

Ihan kamala talli. Laitostalli ja rääkkäystalli. Älkää kannattako tommosta toimintaa!

• Anonyymi

Ihan ok talli osa hevosista tosi laihoja ja tunti kopt todella isot

• Anonyymi

Tosi huono talli. Hevoset aivan luurankoja. Hevosilla tosi huonot olot. Rääkkäystalli.

• Anonyymi

Olen käynyt muutaman kerran savijärvellä. Yhden kerran kun olin katsomassa kaverini ratsastustuntia kaverini ratsasti Ginger nimisellä rautiaalla tammalla. Ginger oli todella laiha ja vanha. Hevosella oli ikää melkein 30 vuotta ja silti juoksee vieläkin tunneilla. Toisen kerran kun kävin savijärvellä ystäväni ratsasti Santella. Heti kun astuin mammalaan heräsi epäilykseni hevosten kunnosta. Olen kuullut paljon pahaa tästä mammala paikasta ja kun itse sinne astuin samastuin heti kaikkeen mitä olin kuullut. haju oli voimakas, ummehtunut ja kamala. Hevoset olivat aivan pelkkää luuta. Santen otsassa oli iso haava ja Santte itsekin oli jo 30 vuotta. Kun ihstahdin katsomoon katsomaan kaverini ratsastusta huomasin kuinka märkä ja epätasainen kenttä oli. Myös Selma oli tosi laihan näköinen. Opettaja tuntui ajattelavan vain kovaa menemistä. paukutti käsillään takkiaan ja huusi kokoajan "kaasua kaasua kaasua" vaikka hevoset juoksivat jo täyttä päätä.

• Anonyymi

Ihan kauhee. Santte ja Täplä vetää yhe tunneilla vaikka on jo ihan älyttömän vanhoja, ja kyllä moni muukin heppa siellä jo näyttää/vaikuttaa ihan ikälopulta. Muutenkin hevosten kunto ei ole siellä mun mielestä kovin hyvää, tuntikoit on aika isoja ja opetus heikkoa

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      116
      2226
    2. 129
      1812
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1206
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      84
      1134
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1050
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      71
      1043
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      43
      983
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      75
      955
    9. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      912
    10. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      22
      908
    Aihe