Savijärvi Gård?

Anonyymi-ap

Moi! Olen vastikään muuttanut Sipooseen, ja olen käynyt parilla ratsastustallilla katselemassa paikkoja. Yksi talli, joka on vahvasti jäänyt mieleen, on Savijärvi Gård, Savijärven Kartanoksikin kutsutaan. Onko se minkälainen paikka, ja kohdellaanko hevosia siellä hyvin? Kävin viime viikolla siellä irtotunnilla, ja ratsastin Dansku-nimisellä tammalla. Astuessani mammalaan, missä Dansku asui, alkoivat epäilykseni hevosten kunnosta. Tallissa oli pimeää ja haisi ummehtuneelta. Dansku oli heti ensimmäisessä karsinassa, mutta menin katsomaan muitakin hevosia. Danskua vastapäätä oli Icarina, pieni raudikkotamma. Huomasin että kaikilla ratsuilla oli olkia kuivikkeena. Icarina oli karsinansa perällä naama seinään päin. Huomasin, että tamman turkki oli märkä ja pörrössä. Jaloissakin oli loskaa. Silloin oli märkä sää, mutta olisi voinut vaivautua edes puhdistamaan vuohiskuopat! Santte näytti jopa sairaalta. Huomasin, että hevosilta näkyi kylkiluut ja ne olivat kaikkia märkiä ja hoitamattoman näköisiä. Kimo Dansku oli aivan kurassa,ja sen oljetkin olivat märkiä! Kuvitelkaa! Pitäisikö tehdä eläinsuojeluilmoitus jo nyt, vai tutkia paremmin kuinka huonosti Savijärvi ratsujaan kohtelee?

6

633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hepat on kyllä aika laihoja sen oon huomannut ja kaikki käyttää keskenään samoja harjoja (patsi jos sul on omat harjat) ja sun muita joka ei oo hirveen hygieenistä. Mammala ei kyl oo hirveen mukava paikka. Hevoset ajetaan mönkijällä pelotellen laitumelle ja sieltä talliin. Mut se on kyl kiva et ne saa kulkee laumassa. Mut ei niin kivaa on se, että laitumella on niittyleinikkiä, joka on hepoille myrkyllistä. Esim Santte ja Barba kulutettiin ihan loppuun ennen kuin päästettin eläkkeelle.=( Mut ei EHKÄ VIELÄ oo elsun aika.

      • Anonyymi
        UUSI

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        ❤️ ­­­N­y­m­f­­­o­­m­­a­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17758981v

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Ihan kamala talli. Laitostalli ja rääkkäystalli. Älkää kannattako tommosta toimintaa!

    • Anonyymi

      Ihan ok talli osa hevosista tosi laihoja ja tunti kopt todella isot

    • Anonyymi

      Tosi huono talli. Hevoset aivan luurankoja. Hevosilla tosi huonot olot. Rääkkäystalli.

    • Anonyymi

      Olen käynyt muutaman kerran savijärvellä. Yhden kerran kun olin katsomassa kaverini ratsastustuntia kaverini ratsasti Ginger nimisellä rautiaalla tammalla. Ginger oli todella laiha ja vanha. Hevosella oli ikää melkein 30 vuotta ja silti juoksee vieläkin tunneilla. Toisen kerran kun kävin savijärvellä ystäväni ratsasti Santella. Heti kun astuin mammalaan heräsi epäilykseni hevosten kunnosta. Olen kuullut paljon pahaa tästä mammala paikasta ja kun itse sinne astuin samastuin heti kaikkeen mitä olin kuullut. haju oli voimakas, ummehtunut ja kamala. Hevoset olivat aivan pelkkää luuta. Santen otsassa oli iso haava ja Santte itsekin oli jo 30 vuotta. Kun ihstahdin katsomoon katsomaan kaverini ratsastusta huomasin kuinka märkä ja epätasainen kenttä oli. Myös Selma oli tosi laihan näköinen. Opettaja tuntui ajattelavan vain kovaa menemistä. paukutti käsillään takkiaan ja huusi kokoajan "kaasua kaasua kaasua" vaikka hevoset juoksivat jo täyttä päätä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe