En tunne Pyhää Henkeä Lappeenrannan

Anonyymi-ap

Saarnoissa puhalla Pyhä Henki heihin, ettei heidän tarvitse järjestään saarnata. Olis kiva kuunnella yhdet seurat loppuun.

Ku ei oo vähään aikaan tullu kuunneltua.

En tosin järkisaarnaa kuuntele.

Loppiaisseurat kuuntelin viimeks, sillon puhalsi Pyhä Henki.

Ilmeisesti seurakunta on kuollut sen jälkeen?

Kristus ilman Pyhää Henkeä on kuollut Kristus, Tehkää parannus!

106

798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Väitättekö että se pakenee heti ku mä tuun sanankuuloon?

      Ihan sama ei kiinnosta.

      • Anonyymi

        Lestat on ilkeämpiä kuin hellarit lähes tulkoon ....


      • Anonyymi

        Syntyi betlehemissä ✝️


    • Anonyymi

      Karhun väite nyt oli ihan paskaa jostain vuosien työstä ! Ihan pelkkää puhdasta paskaa!

      Hengellinen kuolema johtuu 2 asiasta! Jumala salli sen, toiseksi siitä että elämän vesi valui maahan!

      Ja kuinka se valuu maahan?

      Yksinkertaisesti niin ettei ole yhtäkään saarnaajaa joka todistaisi syntejä anteeksi!

      Siinä ei siis johdu se vuosikymmenen tauko mistään siemenen itämisestä niin kuin Seppo valheellisesti todisti ehkä ymmärtämättömyyttään, vaan se tauko johtuu hengellisestä näivettymisestä ja kuolemasta joka taas johtuu elämän veden puutteesta!

      En mä kuuntele enää seuroja, saarnaajien hengellinen ymmärrys on pyöreä 0 kaikilla!

      • Anonyymi

        Enkö minä silloin huutanut teille vuosi takaperin että antakaa elämän veden virran virrata valtoimenaan Ghoosenin maassa niin te saatte siunauksen!

        Mutta kun ette usko sitä, silloin sitä kuolee yksi ja toinen ja tulee vuosikymmenien taukoja seuroista.

        En minä tiedä kenenkä vastuulla se on, tuomitkoon Jumala!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkö minä silloin huutanut teille vuosi takaperin että antakaa elämän veden virran virrata valtoimenaan Ghoosenin maassa niin te saatte siunauksen!

        Mutta kun ette usko sitä, silloin sitä kuolee yksi ja toinen ja tulee vuosikymmenien taukoja seuroista.

        En minä tiedä kenenkä vastuulla se on, tuomitkoon Jumala!

        Eikä se elämän veden virta ole mikään kuollut evankeljumi vaan sen täytyy virrata Ghoosenin maan lävitse missä paistaa kirkas Pyhän Hengen aurinko! Siellä vasta muuttuu Pyhä virta eläväksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkö minä silloin huutanut teille vuosi takaperin että antakaa elämän veden virran virrata valtoimenaan Ghoosenin maassa niin te saatte siunauksen!

        Mutta kun ette usko sitä, silloin sitä kuolee yksi ja toinen ja tulee vuosikymmenien taukoja seuroista.

        En minä tiedä kenenkä vastuulla se on, tuomitkoon Jumala!

        Kuolee vai niin kymmenysten maksavien ongelmia nythän Siinain vuorella on moskeijat synagogat jäi vähän tappiolle Jeesuksen tappamisen takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä se elämän veden virta ole mikään kuollut evankeljumi vaan sen täytyy virrata Ghoosenin maan lävitse missä paistaa kirkas Pyhän Hengen aurinko! Siellä vasta muuttuu Pyhä virta eläväksi!

        Pyhä henki ei ole aurinko faaraoiden RAM Jumala on aurinko mutta Jeesus loistaa aurinkoakin kirkkaammin siis kirkkaampi kuin aurinko. Olette eksyneet suorilta teiltä uhraatteko elukoita myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä henki ei ole aurinko faaraoiden RAM Jumala on aurinko mutta Jeesus loistaa aurinkoakin kirkkaammin siis kirkkaampi kuin aurinko. Olette eksyneet suorilta teiltä uhraatteko elukoita myös.

        Aurinko on vertauskuva Pyhästä Hengestä!

        Sinä Kristus taitaakin nyt olla kuollut niin kuin farisealaisen nikodeemuksen käänny pian pois kuolleen uskon haudasta ja huuda elävän Kristuksen perään sillä Hän on ylösnoussut ja paistaa niin kuin kirkas kointähti Ghoosenin maassa joka myös on vertauskuva ja tarkoittaa elävää seurakuntaa tämän maan päällä!


      • Anonyymi

        Ihan vaan tiedoksi normaali kristityt ei kuole syntien takia ellei joku tee jotain tosi pahaa heille eikä he myöskään koskaan ole hengellisesti kuolleita vaikka liha on synnissä henki on silti Jeesuksen oma. Jeesus kun ei hylkää omiaan missään lestat on Jeesuksen omia laittanut saatanalle erottanut vaikka Jeesus ei erota. Myllynki teillä onkin. Se on se myllynkivi synti erottaa Jeesuksesta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan vaan tiedoksi normaali kristityt ei kuole syntien takia ellei joku tee jotain tosi pahaa heille eikä he myöskään koskaan ole hengellisesti kuolleita vaikka liha on synnissä henki on silti Jeesuksen oma. Jeesus kun ei hylkää omiaan missään lestat on Jeesuksen omia laittanut saatanalle erottanut vaikka Jeesus ei erota. Myllynki teillä onkin. Se on se myllynkivi synti erottaa Jeesuksesta .

        Vaella siis Hengessä jos sinulla Kristuksen Henki on sillä ei ole yhtään eroitusta juutalaisen eikä pakana kansan välillä ei kreikkalaisen kirjaviisaan eikä tyhmän kansan välillä vaan kaikki yhden Kristuksen Pyhän Hengen ja priiskoitusveren peson kautta lunastetut ja sen saman Hengen eli Kristuksen lapset!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä se elämän veden virta ole mikään kuollut evankeljumi vaan sen täytyy virrata Ghoosenin maan lävitse missä paistaa kirkas Pyhän Hengen aurinko! Siellä vasta muuttuu Pyhä virta eläväksi!

        Mikä ihmeen ghoosenin maa ? 😂
        Taas keksitty uus tehostesana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen ghoosenin maa ? 😂
        Taas keksitty uus tehostesana.

        En minä tiedä. Kysy siltä joka puhuu.


      • Anonyymi

        Menkää laittamaan saatanalle venäläisiä muslimeja välillä ettei aina vaan kristittyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä se elämän veden virta ole mikään kuollut evankeljumi vaan sen täytyy virrata Ghoosenin maan lävitse missä paistaa kirkas Pyhän Hengen aurinko! Siellä vasta muuttuu Pyhä virta eläväksi!

        Aurinko ei ole Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaella siis Hengessä jos sinulla Kristuksen Henki on sillä ei ole yhtään eroitusta juutalaisen eikä pakana kansan välillä ei kreikkalaisen kirjaviisaan eikä tyhmän kansan välillä vaan kaikki yhden Kristuksen Pyhän Hengen ja priiskoitusveren peson kautta lunastetut ja sen saman Hengen eli Kristuksen lapset!

        Lestat laittaa Jeesuksen omia saatanalle joten.....ne on tuolla bordelleissa.


    • Anonyymi

      Vaikka itsessään se oli totta mitä 10min päiväsaarnaa kuuntelin, kun hän sanoi, että kun sieluntila on jotain... tai sielu ei ole puhdas...(omin sanoin, ilmeisesti viittasi omantunnon puhtauteen ja ehkä myös hengelliseen sieluntilaan)
      Niin silloin sitä tulee arvosteleva asenne jumalansanaa kohtaan!

      Mutta se pitää sanoa, etten minä Jumalansanaa arvostele vaan sitä, etten minä tunne Pyhän Hengen paloa, että jos ei minun sydämeni vastaa tulella niin kuinkas minun järkeni silloin sanoisi aamenta?

      • Anonyymi

        Minä voin kyllä itsestäni sanoa, että häpeä syntejäsi jos jotain hävettävää on mitä Kristus ei ole maksanut ristinpuulla!

        Mutta teille minä sanon, että hävetkää te saarnaajat jotka rupeatte järjestänne saarnaamaan niin eksyttäen seurakuntaa Ghoosenin maan lämpöisen auringon alta kuolleen evankeliumin alle jossa ei elämää ole, ei nyt eikä iankaikkisesti!

        Aamen!


      • Anonyymi

        Jeesus antoi hänen puhtautensa kristityille ei sua saa puhtaaksi maan päällä muu jos hylkäät Jeesuksen puhtauden pystytät omaasi eksyt kyllä pois ristiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus antoi hänen puhtautensa kristityille ei sua saa puhtaaksi maan päällä muu jos hylkäät Jeesuksen puhtauden pystytät omaasi eksyt kyllä pois ristiltä.

        Jeesus ei ole lihaa ja verta vaan käsitetään Pyhässä Hengessä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ole lihaa ja verta vaan käsitetään Pyhässä Hengessä!

        Jeesus tuli ihmiseksi maan päälle lihassa älä eksytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tuli ihmiseksi maan päälle lihassa älä eksytä.

        Niin se on totta mutta siitä ei ole keskustelu vaan siitä Jeesuksesta joka asuu Kristityissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tuli ihmiseksi maan päälle lihassa älä eksytä.

        Jeesus sovitti synnit lihassa mutta ylösnousi Hengessä älä sinä eksytä Haagarin äpäränä syntynyt lapsi ja Jeesuksen ristin vihollinen perkeleen orja ja Jumalasta vieraantunut hullu kansa ja sen kansan lapsi joka pimeydessä vaeltaa joka ei Kristusta Hengessä käsitä vaeltaa pimeydessä. Jumalan armon ja rauhan kautta tuntekaa Kristus ja Jumala, ettei pidä yhtään osaa oleman meillä tässä jumalattomassa maailmassa vaan Kristuksen ja Jumalan tunteminen armossa ja rauha Pyhässä Hengessä!


    • Anonyymi

      Sitä alkaa Karhu tulemaan vanhaksi eikä uskalla enään totuutta puhua, pelkääkö hän saavansa turpaan kun on vanha eikä osaa puolustautua? Sen minä sanon Seppo sinulle jos ei pakanat sinua turpaan lyö totuuden tähden niin minä tulen ja lyön sinua turpaan siitä ettet totuutta ilmoittanut!

      • Anonyymi

        Siellä on hellareissa vapareissa jopa Jeesusta pilkattu naurettu huijaavat rahat budhan hengellä.


    • Anonyymi

      Sekin on hyvä saarnaajien muistaa ei vain puheessa vaan myös kätten päälle-panemisessa ettei Henki mene vain toiseen suuntaan, että onko saarnaajilla koskaan tarvetta pyytää seurakunnalta anteeksi niin kuin apostoli Paavali siitä todistaa kuinka seurakunta häntä korjasi, kun hän sanoo, silmätkin olisitte päästänne repineen minun edestäni!

      Gal. 4

      13. Mutta te tiedätte, että minä olen lihan heikkoudessa* teille ensisti evankeliumia saarnannut,
      14. Ja minun kiusaustani, jota minä lihan puolesta kärsin, ette ole katsoneet ylön ettekä hyljänneet, vaan korjasitte minun niinkuin Jumalan enkelin*, niinkuin Kristuksen Jesuksen+.
      15. Kuinka autuaat te silloin olitte! Minä olen teidän todistajanne, että jos se olis mahdollinen ollut, niin te olisitte teidän silmänne kaivaneet ulos ja minulle antaneet.

      Tämän minä sanon Pyhän Hengen tähden, ettei se kulkisi vain yhteen suuntaan! Ettei kävisi niin että seurakunta on lopulta elävä mutta saarnaajat kuolleet ettei se entinen Henki silleen mitään hyödytä joka synnin ja uskosta luopumisen kautta pois kuollut on vaan uusi joka tosin pysyy iankaikkisesti niissä, jotka eivät Kristuksen lunastus armosta horjahtaneet ole vaan kaidalla tiellä lankeematta käyneet uskon kuuliaisuudessa Jumalalle, joka on lihalliselle ihmiselle mahdoton tehtävä, käydä kompastumatta!


      Jos siis Henki kulkee yhteen suuntaan ja kaikki me olemme vialliset niin kuinka kauan siinä sitten kestää että tämä joka ei parannusta enään tarvitse, kuoleekin hengellisesti ja kuinkas kuollut nyt elävää opettaa?

      Siis ilman Kristuksen henkeä joka kätten päälle-panemisen kautta tarjotaan ja sen evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa joka Uskon kautta vastaan otetaan?

      Onko seurakunnalla siis koskaan tarvetta todistaa saarnaajille synnit anteeksi muutenkin kuin huutamalla takarivistä siis apostolisen opin jälkeen kätten päälle-panemisen kautta!

      Ettemme vain seurakuntana ota heiltä, mutta unohdamme sen että seurakunnalla on myös joskus tehtävä korjata niin kuin Paavali kirjoittaa!

      Tosin minä en voi sitä tehdä, minä kuolin hengellisesti jo kauan sitten.

      • Anonyymi

        Sinäkin kiittäjä mummo joka joskus kiität Jeesusta, kai sinä joskus myös todistat sille saarnaajalle synnit anteeksi joka sinulle synnit anteeksi todisti?

        Ethän ole itsekäs kuulija?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin kiittäjä mummo joka joskus kiität Jeesusta, kai sinä joskus myös todistat sille saarnaajalle synnit anteeksi joka sinulle synnit anteeksi todisti?

        Ethän ole itsekäs kuulija?

        Juutalaiset syyttää lapsiakin ja nuoria raiskattuja jopa ikäänkuin aikuisten teot lapsia kohtaan olisi sallittuja. Hyi helvetti puolustaa nyt jotain miehiä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiset syyttää lapsiakin ja nuoria raiskattuja jopa ikäänkuin aikuisten teot lapsia kohtaan olisi sallittuja. Hyi helvetti puolustaa nyt jotain miehiä !

        Imatran kautta tuotu venäläistä juutalaista laittomasti Suomeen 30 vuotta ainakin helluntailaiset. Ne kun kieltää Jeesuksenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiset syyttää lapsiakin ja nuoria raiskattuja jopa ikäänkuin aikuisten teot lapsia kohtaan olisi sallittuja. Hyi helvetti puolustaa nyt jotain miehiä !

        Älä kiroile sillä kirjoitettu on, että joka kiroo, saa kirouksen päällensä!


    • Anonyymi

      Jos rehellisiä ollaan niin tämä vanha vaitokin jätti seuroissa käymisen juuri sen takia ettei elämän vesi enään ylettynyt häneen, tosin hänen vikansa oli siinä että hän teki parannusta ilman Pyhän Hengen vaikutusta eli omaa parannusta siksi ei hän siitä mitään kostunut!

      Voi voi lihallinen eriseura ja Haagarin äpärät tehkää parannus nouskaa synnin erämaasta ja käykää elämän veden vesilähteelle josta vuotaa eli kuohuu vesi iankaikkiseen elämään!

      • Anonyymi

        Kuulkaas mikä on lopunajan Sodoman. Se on tuolla Ilmestyskirja 11


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulkaas mikä on lopunajan Sodoman. Se on tuolla Ilmestyskirja 11

        Sodomma ja Gomorra on totisesti sinun lihassa ja sinun veressä Herää pian synnin unesta ja käsitä Kristus Hengessä ja totuudessa sillä Henki sotii lihaa vastaan ja on totuus, ei taida yksikään valehdella Pyhässä Hengessä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sodomma ja Gomorra on totisesti sinun lihassa ja sinun veressä Herää pian synnin unesta ja käsitä Kristus Hengessä ja totuudessa sillä Henki sotii lihaa vastaan ja on totuus, ei taida yksikään valehdella Pyhässä Hengessä!

        Ilmestyskirja 11 kohta 8 sodoma


    • Anonyymi

      Aloittajalle kiitokset rehellisyydestä, omien tunteiden ja ajatusten jakamisesta.

    • Anonyymi

      Mä puhuin vähän kovat sanat, mutta oon saanu taas tuntea Hengen yhteyttä ja murhetta joka on myös armo hyvällä tavalla ei raskaasti iloista murhetta on kuitenkin kevyt olla. En kai sitten turhaan puhunut. Tuun kärsimättömäksi niin helposti sillon ku on kylmä ja haluais sitä samaa mitä joskus saa maistaa.

      Sitte lopetin loppiaisen jälkeen kuuntelun, koska en kehdannu enään kuunnella ku jouduin niin paljon syntiin.

      Mut nyt ollu taas vähän aikaa hyvä olla, vaikka  en parannusta oo tehny mutta on kiva tuntea Hengen yhteyttä siitä jää ilolla odottamaan taas seuraavia seuroja. En haluais loukata ketään ku. Mä haluun tuntee vaa enemmän Pyhää Henkeä vaikka ei usko siihen perustu, mutta ku se tuntuu niin hyvältä en voi olla enään ilman. Tuli jo addiktio ja mä hermostun jos se menee pois.

      Siks kuuntelin nämä seurat ku ajattelin nyt haluun tuntea sitä samaa kuin loppiaisena ja ku en heti tuntenut ni sit suutuin siitä.

      Pitääkö tosta nyt anteeksi pyytää,? Tottahan mä puhuin kuitenkin, tai siis siinämielessä etten tuntenut mitään olin ihan kylmä, kai syystä hermostuin.

      Mitä se Hengen yhteys sitten on? No ehkä tunteita voi olla erilaisia mutta ilo ja rauha varmaan on jotain jos adjektiiveilla pitää kuvailla, niin sinnepäin viittaavaa. Ehkä se ilo ei vielä ole se addiktoiva vaan se rauhan tunne. Saa levätä vähän olla silleen että nyt saa rauhottua, sillon kun tulee se yhteys jumalansanan kuulon alla niin saa rauhoittua vaikka mitään ei ymmärtäisi edes niin siinä on hyvä olla ku saa tuntea jumalanrauhaa.

      Onko se liikaa vaadittu jos sitä vaatii jokaseuroista ku oikeesti tekee mieli laittaa kuuntelu kiinni jos jää kylmille en voi sille mitään. En vaan voi. En pysty kuunnella jos en saa tuntea sitä rauhaa. Kyl nyt sunnuntaina sitten pystyin kuunnella onneksi taas Anssin ja Sepon saarnan. Mua vaan pelottaa ehkä jatkossa jos taas käy samaa jos vaikka tuun seuroihin joskus varmaa kävelen rukoushuoneelta pois kesken seurojen jos ei saa mitään yhteyttä ja jää kylmille.

      Mua on vaivannu tää aina jo nuoresta asti jo ennen ku lopetin aktiivisen seuroissa käymisen muistan ku hermostuin aina pyhäseuroissa ja aloin huutamaan jotain ku en tuntenut mitään ja pelkkää puhetta vaa sen tuntuu niin ärsyttävältä en kestä sitä. Mun on pakko saada tuntea sitä rauhaa samalla että pystyn kuunnella loppuun asti, en siis tahalleen päätä auo ja uhkaile turpaan vetämisillä ku mun ruumis tai joku mieli en tiiä vaan häiriintyy jos en saa tuntea Jumalan rauhaa ja sitte on pakko kuitenkin kuunnella puhetta en pysty siihen en pysty. Kyl mä vähän itkin ku piti uudestaan kuunnella Sepon saarnaa etten mä silleen pahalla kirjoittanut ärsytti vaan jäädä kylmäksi.

      • Anonyymi

        Hei. voiskohan se johtua omasta syntisyydestä tai täydellisyyden(tunteen) tavoittelusta, että saarna tuntuu kylmältä? Mikä se ero sillon on kun saat levätä sanan kuulossa ja sillon kun koet kylmyyttä? Voisko omalla asenteella olla tekemistä myös?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei. voiskohan se johtua omasta syntisyydestä tai täydellisyyden(tunteen) tavoittelusta, että saarna tuntuu kylmältä? Mikä se ero sillon on kun saat levätä sanan kuulossa ja sillon kun koet kylmyyttä? Voisko omalla asenteella olla tekemistä myös?

        Emt pitäis varmaan hiljentää omat ajatukset. Mutta kun musta vaan tuntuu aina ettei se johdu musta vaan että välillä ne saarnaa järjestä ja välillä Pyhällä Hengellä ja että mä sit tunnen sen. Mutta voi se olla sitäkin etten osaa aina hiljentää omia ajatuksia. Kun en tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei. voiskohan se johtua omasta syntisyydestä tai täydellisyyden(tunteen) tavoittelusta, että saarna tuntuu kylmältä? Mikä se ero sillon on kun saat levätä sanan kuulossa ja sillon kun koet kylmyyttä? Voisko omalla asenteella olla tekemistä myös?

        "Mikä se ero in?"

        Se ero on rauha Pyhässä Hengessä!

        Miten voisin sen paremmin kuvailla?

        Ehkä se ei niin suurta aina ole, uskon että se pienikin muru mitä tippuu Pöydältä ravitsee samalla tavalla kun raamattu kannesta kanteen koska en sillä opilla mitään tee jos en tunne Jeesuksen läsnäoloa koska en opista elä vaan Kristuksesta. Jumalan sana ainoastaan todistaa Jeesuksesta. Mutta mä en halua sitä todistusta mä uskon jo Jeesukseen ei mulle tarvi todistella mä haluun että Jeesus tulee muuhun asumaan joka hetki siks ärsyynnyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mikä se ero in?"

        Se ero on rauha Pyhässä Hengessä!

        Miten voisin sen paremmin kuvailla?

        Ehkä se ei niin suurta aina ole, uskon että se pienikin muru mitä tippuu Pöydältä ravitsee samalla tavalla kun raamattu kannesta kanteen koska en sillä opilla mitään tee jos en tunne Jeesuksen läsnäoloa koska en opista elä vaan Kristuksesta. Jumalan sana ainoastaan todistaa Jeesuksesta. Mutta mä en halua sitä todistusta mä uskon jo Jeesukseen ei mulle tarvi todistella mä haluun että Jeesus tulee muuhun asumaan joka hetki siks ärsyynnyn.

        Niin, en tiedä pitääkö sen joka hetki tuntua joltain? Saarnaajat on kuitenkin vain ihmisiä, eikä ne ehkä aina osaa valita juuri sinulle sopivia sanoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, en tiedä pitääkö sen joka hetki tuntua joltain? Saarnaajat on kuitenkin vain ihmisiä, eikä ne ehkä aina osaa valita juuri sinulle sopivia sanoja.

        Ei mua edes kiinnosta ne sanat ymmärrän varmaa 90%muutenkin kaikesta en oikeesti mut niinku ei siitä ymmärryksestä saa yhtään mitään. Ei yhtään mitään.

        Ainoastaan Jeesuksen ja Pyhän Hengen läsnäolo se oli ainut syy miks edes kuuntelin vkl seurat. Halusin tuntea sitä taas. Mitä sanoilla tai ymmärryksellä teen? Mitä ne antaa mulle? Ei yhtään mitään? Vaan armo ja rauha Kristuksessa ja Pyhän Hengen osallisuus ne antaa ja niissä on voima.

        Ja oli se sitten kuinka turhaa tahansa pelastumisen tai uskon rinnalla joka on Jumalan lahja(usko), ei itse tehty vaan annettu, niin silti se on ainut syy miks kuuntelen jumalansanaa jos kuuntelen.

        En mä tuu sinne ymmärrystä etsimään, jos Pyhä Henki puhaltaa tänään niin se avaa kaiken ymmärryksen ja ei se kuitenkaan mitään ole, ettei se taida autuaaksi tehdä vaan Jeesuksen sovintoveri ja Pyhän Hengen osallisuus.

        Ehkä jotkut tapakristityt saavat siitä sitten jotain arvoa eli sisältöä elämään kuunnellessa suun käymistä ilman Pyhän Hengen osallisuutta mutta mulla ei mielenterveyskään siihen riitä kärsivällisyyden puolesta en jaksa ja tuun levottomaksi.

        Onko se elämyksien hakemusta niin kuin joku vanhin saarnasi YouTube saarnassa ettei täältä mitään elämyksiä löydä tai jtn tommosta,

        Ei se mun mielestä ole vaan se mikä lihasta on liha ja se on elämystä lihan tyydyttämiseksi mutta se mikä Pyhästä Hengestä on, se on Henki ja se ei ole elämyksien hakemusta vaikka siihen liittyy tunteita mutta ne Ei ole lihallisia tunteita vaan rauhaa Pyhässä Hengessä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, en tiedä pitääkö sen joka hetki tuntua joltain? Saarnaajat on kuitenkin vain ihmisiä, eikä ne ehkä aina osaa valita juuri sinulle sopivia sanoja.

        Eivät osaa juuri siitä on kyse, "sinäpä sen sanoit "Jeesusta lainaten, pilatuksen edessä!

        Miksi eivät osaa?

        Juuri siksi että yrittävät itse, vai yrittävätkö, enkö jo moneen otteeseen kertonut etten pysty sanoja kuulemaan ilman Pyhän Hengen tuntoa?

        Jos siis Pyhä Henki on läsnä, niin kuinka sitten kirjoitat ihmisistä ja osaamisesta tehden Jumalasta lihaa ja verta?

        Niin se on totta, kyllähän osa saarnaajista saarnaa koeteltuja neuvoja ja aivan varmasti ulkomuistista jotka kyllä neuvot varmasti hyvät ovat, mutta jos ne järjestä saarnattu on, niin ei ole aika kuitenkaan sopiva!

        Siksi lopultakaan ei sillä ole merkitystä mitä saarnaa niin kuin sanoin Arvid Hornista joskus, että vaikka hän saarnasi Pyhän Hengen ilmpituksesta Leevi Leväsen leskestä niin sekin on herättelevämpi saarna kuin se mitä he(muumatat) saarnaavat Kristuksesta mutta kuitenkin omasta järjestä! Koska ei sana tule eläväksi muuten kuin Pyhän Hengen kautta!

        Joku viisastelija täällä opettaa että Pyhä Henki on sanaan sidottu, itsessään se on totta, mutta siinä on ero, puhutko sinä sanaa järjestä vai Pyhän Hengen vaikutuksesta! Koska se sana mikä järjestä on, on liha, mutta se mikä Hengestä on, on Henki!

        Ja Henki ilmoitetaan sanan kautta, mutta sana tuli Lihaksi, mutta ei lihasta vaan syntyi niin kuin Jeesus lapsi neitsyt Mariasta Pyhän Hengen kautta!

        Pyhä Henki on sanassa mutta jos sä puhut omalla järjellä, niin sä yrität silloin itse hallita Pyhää Henkeä, siksi sanaa pitää puhua vaikutettuna Pyhältä Hengeltä silloin se vasta synnyttää elämää niin kuin Ghoosenin maan aurinko joka ei ihmismieltä noudattanut vaan paistoi yksin Jumalan armosta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät osaa juuri siitä on kyse, "sinäpä sen sanoit "Jeesusta lainaten, pilatuksen edessä!

        Miksi eivät osaa?

        Juuri siksi että yrittävät itse, vai yrittävätkö, enkö jo moneen otteeseen kertonut etten pysty sanoja kuulemaan ilman Pyhän Hengen tuntoa?

        Jos siis Pyhä Henki on läsnä, niin kuinka sitten kirjoitat ihmisistä ja osaamisesta tehden Jumalasta lihaa ja verta?

        Niin se on totta, kyllähän osa saarnaajista saarnaa koeteltuja neuvoja ja aivan varmasti ulkomuistista jotka kyllä neuvot varmasti hyvät ovat, mutta jos ne järjestä saarnattu on, niin ei ole aika kuitenkaan sopiva!

        Siksi lopultakaan ei sillä ole merkitystä mitä saarnaa niin kuin sanoin Arvid Hornista joskus, että vaikka hän saarnasi Pyhän Hengen ilmpituksesta Leevi Leväsen leskestä niin sekin on herättelevämpi saarna kuin se mitä he(muumatat) saarnaavat Kristuksesta mutta kuitenkin omasta järjestä! Koska ei sana tule eläväksi muuten kuin Pyhän Hengen kautta!

        Joku viisastelija täällä opettaa että Pyhä Henki on sanaan sidottu, itsessään se on totta, mutta siinä on ero, puhutko sinä sanaa järjestä vai Pyhän Hengen vaikutuksesta! Koska se sana mikä järjestä on, on liha, mutta se mikä Hengestä on, on Henki!

        Ja Henki ilmoitetaan sanan kautta, mutta sana tuli Lihaksi, mutta ei lihasta vaan syntyi niin kuin Jeesus lapsi neitsyt Mariasta Pyhän Hengen kautta!

        Pyhä Henki on sanassa mutta jos sä puhut omalla järjellä, niin sä yrität silloin itse hallita Pyhää Henkeä, siksi sanaa pitää puhua vaikutettuna Pyhältä Hengeltä silloin se vasta synnyttää elämää niin kuin Ghoosenin maan aurinko joka ei ihmismieltä noudattanut vaan paistoi yksin Jumalan armosta!

        Oppikkaa sitä Ghoosenin maan aurinkoa sillä se on vertauskuva, ja se näyttää meille sen,kuinka Jumalan armo ei ole riippuvainen ihmismielestä ja ihmisen aivoituksesta vaan se paistaa se kirkas kointähti Golgatan mäeltä yksi Jumalan armosta ja jokainen jumalansana joka on puhuttu Pyhältä Hengeltä vaikutettuna, se synnyttää elämää, ja elämä on Kristuksessa, Jeesus Kristus hän on elämän puu, mutta Hän ei ole lihaa ja verta, siksi on vaarallista puhua Jeesuksesta omasta järjestä vaikka olisi luonnollista ymmärrystä monen kirjapainon verran, mutta se ei synnytä elämää, missä on pelkkä puu mutta ei aurinko paista eikä taivas anna kastettaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oppikkaa sitä Ghoosenin maan aurinkoa sillä se on vertauskuva, ja se näyttää meille sen,kuinka Jumalan armo ei ole riippuvainen ihmismielestä ja ihmisen aivoituksesta vaan se paistaa se kirkas kointähti Golgatan mäeltä yksi Jumalan armosta ja jokainen jumalansana joka on puhuttu Pyhältä Hengeltä vaikutettuna, se synnyttää elämää, ja elämä on Kristuksessa, Jeesus Kristus hän on elämän puu, mutta Hän ei ole lihaa ja verta, siksi on vaarallista puhua Jeesuksesta omasta järjestä vaikka olisi luonnollista ymmärrystä monen kirjapainon verran, mutta se ei synnytä elämää, missä on pelkkä puu mutta ei aurinko paista eikä taivas anna kastettaan!

        Enkä mä edes tiedä rehellisesti sanottuna onko mulla edes mitään hajua mitä mä selitän.

        Mutta mukava oli kuitenkin kuunnella sunnuntain seurat sekä Lappeenrannasta että myöskin paikkakunnan seurat.

        Ymmärrän kyllä mitä puhun, tulee vaa sellanen fiilis välillä mitä sä selität.

        Kun just se että ymmärrys kyllä on joo mutta käskikö Pyhä Henki puhumaan niin siinä tulee se paikka mitä tulee tarkastella , että mitä hän selittää ,järjestäänkö höpöttää?

        Voiko Pyhä Henki puhua suomi24ssa niin... ainakin totta puhuin ja rehellisesti mutta lihasta vai hengestä niin... En osaa sanoa... siks on kiva olla kuulija. Tarvi tietää mitään. Onkohan se nyt järki vai Henki taas mistään mitään tiedä eikä ymmärrä..

        Mutta ehkä se kuitenkin on parempi ettei ainakaan etukäteen mieti mitä puhuu, niin se pienentää sitä mahdollisuutta puhua järjestä. En sit tiiä. Jos vaikka 10min sitte tuli penkissä ajatus ja sit puhuu sen onko se väärin mutta jos edellispäivänä miettii seuraavan päivän saarnan niin se on kyllä ihan väärin mun mielestä.ainaki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä mä edes tiedä rehellisesti sanottuna onko mulla edes mitään hajua mitä mä selitän.

        Mutta mukava oli kuitenkin kuunnella sunnuntain seurat sekä Lappeenrannasta että myöskin paikkakunnan seurat.

        Ymmärrän kyllä mitä puhun, tulee vaa sellanen fiilis välillä mitä sä selität.

        Kun just se että ymmärrys kyllä on joo mutta käskikö Pyhä Henki puhumaan niin siinä tulee se paikka mitä tulee tarkastella , että mitä hän selittää ,järjestäänkö höpöttää?

        Voiko Pyhä Henki puhua suomi24ssa niin... ainakin totta puhuin ja rehellisesti mutta lihasta vai hengestä niin... En osaa sanoa... siks on kiva olla kuulija. Tarvi tietää mitään. Onkohan se nyt järki vai Henki taas mistään mitään tiedä eikä ymmärrä..

        Mutta ehkä se kuitenkin on parempi ettei ainakaan etukäteen mieti mitä puhuu, niin se pienentää sitä mahdollisuutta puhua järjestä. En sit tiiä. Jos vaikka 10min sitte tuli penkissä ajatus ja sit puhuu sen onko se väärin mutta jos edellispäivänä miettii seuraavan päivän saarnan niin se on kyllä ihan väärin mun mielestä.ainaki.

        "Ymmärrän kyllä mitä puhun.."

        Tarkistin meinaa kointähdenkin Googlesta sen jälkeen ku lähetin, sitä ei heti meinaa tajua välttämättä siinä tilanteessa kun sen sanoo, jälkeenpäin saattaa ymmärrys avautua!

        Harmi kun en huomannu että Jämsässä oli seurat. Olis ollu erityisesti tänään kiva kuunnella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oppikkaa sitä Ghoosenin maan aurinkoa sillä se on vertauskuva, ja se näyttää meille sen,kuinka Jumalan armo ei ole riippuvainen ihmismielestä ja ihmisen aivoituksesta vaan se paistaa se kirkas kointähti Golgatan mäeltä yksi Jumalan armosta ja jokainen jumalansana joka on puhuttu Pyhältä Hengeltä vaikutettuna, se synnyttää elämää, ja elämä on Kristuksessa, Jeesus Kristus hän on elämän puu, mutta Hän ei ole lihaa ja verta, siksi on vaarallista puhua Jeesuksesta omasta järjestä vaikka olisi luonnollista ymmärrystä monen kirjapainon verran, mutta se ei synnytä elämää, missä on pelkkä puu mutta ei aurinko paista eikä taivas anna kastettaan!

        Joo kyllä nyt vähän avautui tuo puhuin vaa ymmärtämättä mitä puhun, mutta tuo kointähti merkitsee sitä aamutähteä eli ensimmäistä uuden testamentin saarnaajaa joka on Jeesus Kristus,

        Ja se on verrattavissa tuohon Ghoosenin maan aurinkoon sillä tavalla, että ensimmäinen säde mikä herätti ihmisen synnin erämaasta se on juuri tuo armon aurinko joka paistaa Pyhän Hengen voimalla. Jatkan..

        Se kointähti se ensimmäinen saarnaaja ja ensimmäinen herätys se on lähtenyt Pyhän Hengen voimalla liikkeelle.

        Se on vertauskuva että vaikka muualla on rajuilma niin Ghoosenin maassa paistaa aurinko se on Pyhän Hengen aurinko ja armon aurinko, mutta se on eri armo kuin se mikä on elämän vedessä, että se paistaa se aurinko niin se on armo, että se Pyhän Hengen lämpö vielä lämmittää, mutta toinen armo on sitten kun saa synnit anteeksi Jeesuksen nimen ja sovintoveren kautta se on vesi jota sitten myös kutsutaan elämän vedeksi.

        Miksi se oli kirkas kointähti?

        Miksi Ghoosenin maassa paistoi aurinko, ehkä kirkas aurinko?

        Juuri siksi, että Pyhä Henki se on kirkas, mutta ensimmäisellä saarnaajalla se oli kaikkein kirkkain, siksi se on kirkas kointähti, ei lihasta ja verestä kirkas vaan Pyhästä Hengestä!

        Siksi puhun Ghoosenin maan auringosta että sitä ei ole maailmassa, maailmassa puhaltaa kylmät tuulet mutta elävässä Kristillisyydessä paistaa se aurinko ja se kointähden kirkkaus mikä paistoi Ghoosenin maassa ja Golgatan ristillä se sama Pyhä Henki.

        Jeesus oli kirkas kointähti Pyhästä Hengestä!

        Paavali oli palava apostoli niin kuin myös Pietari helluntaipäivänä mistä? Pyhästä Hengestä!

        Ja se Pyhän Hengen voima se sulattaa se armon aurinko se sulattaa jääpeitteen erämaan maalta ja herättää sen kukoistukseen. Ja varmasti jos se paistaa lakkaamatta niin ei myrsky eikä rajuilma yllä tuolle maalle. Ja sitten tarvitaan myös vettä eli päästö avainta.

        Mutta jos vettä laittaa pakkaseen niin se jäätyy.

        Ei se hyödytä se elämän vesi jos ei aurinko paista!

        Siksi pitää pyytää myös auringon paistetta että puhalla Pyhä Henki ole armollinen nouse Ghoosenin maan aurinko vielä kerran ja paista kirkkaasti niin kuin sinä kirkastit Jumalan Pojan, kirkasta vielä meitä eksyneitä ja langenneita sinun säteilläsi, jos yksikin säde tuosta auringosta osuu ihmisen sydämeen niin se sulaa! Ei tarvi kuin yhden säteen, mutta se mikä on järjestä puhuttu se ei sulata edes pienen pientä jäähilettä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ymmärrän kyllä mitä puhun.."

        Tarkistin meinaa kointähdenkin Googlesta sen jälkeen ku lähetin, sitä ei heti meinaa tajua välttämättä siinä tilanteessa kun sen sanoo, jälkeenpäin saattaa ymmärrys avautua!

        Harmi kun en huomannu että Jämsässä oli seurat. Olis ollu erityisesti tänään kiva kuunnella.

        Jämsän SEURAT OLI MUUTEN 2KK SITTEN!

        Päivämäärä oli oikea kuukausi VÄÄRÄ!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mikä se ero in?"

        Se ero on rauha Pyhässä Hengessä!

        Miten voisin sen paremmin kuvailla?

        Ehkä se ei niin suurta aina ole, uskon että se pienikin muru mitä tippuu Pöydältä ravitsee samalla tavalla kun raamattu kannesta kanteen koska en sillä opilla mitään tee jos en tunne Jeesuksen läsnäoloa koska en opista elä vaan Kristuksesta. Jumalan sana ainoastaan todistaa Jeesuksesta. Mutta mä en halua sitä todistusta mä uskon jo Jeesukseen ei mulle tarvi todistella mä haluun että Jeesus tulee muuhun asumaan joka hetki siks ärsyynnyn.

        Ai lähteekö Jeesus barjesus välillä lipettiin vai. Vääriä jeesuksia on budhan henki kun Jude lankesi huutaa hallelujaa mutta budhan munkeille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ymmärrän kyllä mitä puhun.."

        Tarkistin meinaa kointähdenkin Googlesta sen jälkeen ku lähetin, sitä ei heti meinaa tajua välttämättä siinä tilanteessa kun sen sanoo, jälkeenpäin saattaa ymmärrys avautua!

        Harmi kun en huomannu että Jämsässä oli seurat. Olis ollu erityisesti tänään kiva kuunnella.

        Voikkaan helluntailaiset tai Kouvolan on tuonut Suomeen judeja Venäjältä eihän ne usko Jeesukseen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai lähteekö Jeesus barjesus välillä lipettiin vai. Vääriä jeesuksia on budhan henki kun Jude lankesi huutaa hallelujaa mutta budhan munkeille.

        Niin kuin kirjoitettu on, Jeesus sanoo, en minä aina ole teidän kanssanne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jämsän SEURAT OLI MUUTEN 2KK SITTEN!

        Päivämäärä oli oikea kuukausi VÄÄRÄ!

        Vaikka nyt keskustelen itseni kanssa kirjoitin tuonkin viestin itse mihin nyt vastaan, niin mä vähän ihmettelenkin miks ei Henki kirkastanut että nyt on seurat. Rauhan siteen sivuja vois vähän selkeentää kun ei tämmönen tavallinen rivimies ymmärrä tollasista koukeroista, menneet seurat voi vaikka yliviivata sais jotain selkoa ku mul kesti puol tuntii päivittää että missä mennään ku katoin uudestaan niin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka nyt keskustelen itseni kanssa kirjoitin tuonkin viestin itse mihin nyt vastaan, niin mä vähän ihmettelenkin miks ei Henki kirkastanut että nyt on seurat. Rauhan siteen sivuja vois vähän selkeentää kun ei tämmönen tavallinen rivimies ymmärrä tollasista koukeroista, menneet seurat voi vaikka yliviivata sais jotain selkoa ku mul kesti puol tuntii päivittää että missä mennään ku katoin uudestaan niin..

        Jumalansanaakin ymmärtää paremmin ku rauhan siteen lukemista. Jos olisin ollu seuroissa kävija olisin menny ihan turhaan rukoushuoneen pihaan ja todennu että eihän täällä ketään ole, !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei. voiskohan se johtua omasta syntisyydestä tai täydellisyyden(tunteen) tavoittelusta, että saarna tuntuu kylmältä? Mikä se ero sillon on kun saat levätä sanan kuulossa ja sillon kun koet kylmyyttä? Voisko omalla asenteella olla tekemistä myös?

        Imatran hotellissa venäläisiä ja Lappeenrannan motellissa onko viety uutta testamenttia.


    • Anonyymi

      Ja sitten kun on järki johdattamassa elämää eikä Pyhän Hengen aurinko paista tuonne kuolleen uskon hautaan, silloin se näkyy elämässä ja esikuvassa ja puheissa ja lähimmäisen rakastamattomuudessa! Ja kun järki johtaa niin se on varma että elämällä ei ole siunausta, voi tulla velkaa ja velkavankeutta ja paljon muuta koettelemusta  joka kuitenkaan ei ole Jumalan koettelemus vaan seurausta siitä että auringon säteet eivät paista kulkijan teille vaan synkeä pimeys. Sillä Ghoosenin maassa paistaa kyllä aurinko ja se valaisee jokaista kulkijaa joka sitä tietä vaeltaa joka kulkee ehkä joskus erämaassa ja korvessa ja monessa epäonnistumisessa mutta kuitenkin auringon paisteen alla, ja koska se aurinko paistaa niin kirkkaasti  niin ei taida tulla sellaista kompastumista ettei tuo kulkija kuitenkin vielä näkisi mistä ja missä tie menee sillä aurinko valaisee sitä tietä ja ei taida sen tähden kulkija kompastua niin ettei hän siitä jälleen nousisi oikealla ajalla.

      • Anonyymi

        Ainakin maapallon ilkeimmät ihmiset on vaparit hellarit lestat babitsit. Oho. Moskeijat synagogat.


    • Anonyymi

      Lappeenrannan ortodokseilla hellareilla vapareilla varastettua tavaraa kuljettaneen Pietariin juutalaisten varastoon. Ruokaa vaatetta imureita.

      • Anonyymi

        Me puhumme esikoislaestaadiolaisesta seurakunnasta. Joka nimi on Laestadiuksen mutta oppi ja Henki Kristuksen!

        En minä tiedä kenestä sinä puhut?


    • Anonyymi

      Haagarin äpärät saisivat vihdoin oppia Hengen lakia joka on toinen laki, joka sanoo, "vaeltakaa hengessä niin te ette lihan himoa täytä", sillä minä itse sanon Henki on Kristus ei lihaa ja verta vaan täynnä Pyhää Henkeä! Älkää siis olko Hengestä eli Kristuksesta osattomat vaan olkaat täytetyt Pyhällä Hengellä!

    • Anonyymi

      Hoos: 4:1-3💧🩸🔥

    • Anonyymi

      Olkaa täytetyt Pyhällä Hengellä tai olkaa täytetyt Jumalan rauhalla, onko se sama asia, kun mä luulen että on.

      "Jumalan rauhaa rinnassansa, ken kantaa päällä maan, on onnellinen kulkeissansa, maan vieraan poikki taivaaseen!"

      Siitä Jumalanrauhasta te tunnette puhuuko se saarnaaja järjestään vai puhuuko Pyhä Henki, se pitäis tuntua sellainen ihmeellinen Jumalan rauha jos siinä on Pyhä Henki läsnä niin uskon ja se Jumalan rauha on myös Henki joka kuolettaa lihan himoja! Se tuntuu paremmalta kuin hekuma lihassa, ei siihen siis sisälly mitään taistelua vaan että se Jumalanrauha itsessään maistuu paremmalta kuin tämän maailman synnillinen hekuma!

      Ja varmasti voi kiusauksia olla mutta se on kuitenki helpompi olla niiden kanssa jos ei tarvi yksin olla eikä tarvi jäädä ikään kuin sitten ilman jotakin, kun on kuitenkin se rauhan Henki.

      Lihaa kaipaa tyydytystä mutta jos sen tyydyttää Jumalanrauha niin se ei enään tarvi hekuman tyydytystä, ei tämä mitään fyysiikka ole, mutta tykkään selittää näitä asioita että mistä se johtuu että miksi näin tapahtuu, miksi Henki kuolettaa lihan himot jne... Se johtuu juuri siitä niin kuin sanoin että se jumalanrauhan tunne tyydyttää sen lihallisen hekuman halun! Ja ehkä se vielä sotii salaa vihollista vastaan niin kuin on kirjoitettu että Henki sotii lihaa vastaan ja liha henkeä vastaan jne... Mutta eiköhän se fysikaalinen/biologinen fakta kuitenki ole tuo mitä kirjoitin, että liha etsii tyydytystä tässä ajassa jättäen aukon ihmiseen joka pitää täyttää jollakin, ja jos siihen aukkoom jumalanrauha laskeutuu niin sitä ei tarvi enään täyttää synnillä!

      • Anonyymi

        Siis sitä tyhjiötä. Maailma elää hekumassa täyttäen tyhyyttään, tyhjyyden tunnettaan, mutta Jumalanrauha täyttää kaiken minne se ikinä laskeutuukaan se hiljainen ja levollinen Henki se on niin uskon Pyhä Henki! Se tuo rauhan sanomaa ja rauhan konkreettisen rauhan ihmiseen.
        Siksi jumalansanan kuulossa saa levätä kun se jumalanrauha laskeutuu silloin kuulijaan siksi sitä kaipaa jo seuraavia seuroja mutta sitä ei vain tiedä aina että onkohan se jumalanrauha taas karkuteillä että pitääkö sen perään taas huutaa jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis sitä tyhjiötä. Maailma elää hekumassa täyttäen tyhyyttään, tyhjyyden tunnettaan, mutta Jumalanrauha täyttää kaiken minne se ikinä laskeutuukaan se hiljainen ja levollinen Henki se on niin uskon Pyhä Henki! Se tuo rauhan sanomaa ja rauhan konkreettisen rauhan ihmiseen.
        Siksi jumalansanan kuulossa saa levätä kun se jumalanrauha laskeutuu silloin kuulijaan siksi sitä kaipaa jo seuraavia seuroja mutta sitä ei vain tiedä aina että onkohan se jumalanrauha taas karkuteillä että pitääkö sen perään taas huutaa jne...

        Pitää varmaa huutaa taas, huudan kurkku suorana jos en tunne sitä ens seuroissa odota vaan Tatu jos oot saarnavuorossa.
        -suorapalautetoimiiaina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää varmaa huutaa taas, huudan kurkku suorana jos en tunne sitä ens seuroissa odota vaan Tatu jos oot saarnavuorossa.
        -suorapalautetoimiiaina

        Ens seuroissa saarnaa varmaa Immosen Tauno. Yritän vaikuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ens seuroissa saarnaa varmaa Immosen Tauno. Yritän vaikuttaa.

        Ei mitään ilmoitusta siis olis kiva kuunnella Taunoa välillä muuten vaa. Semmonen kevyt sunnuntai saarna kaikilla on hyvä olla jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään ilmoitusta siis olis kiva kuunnella Taunoa välillä muuten vaa. Semmonen kevyt sunnuntai saarna kaikilla on hyvä olla jne.

        Ei saarnannu, ja sen kyllä huomas.

        Paljon oli kyllä viisautta ja sanan selitystä mutta missä oi missä oli sinun Henkesi Herra Sebaot?

        Lyhyeksi jäi saarna eikä se ole ihme. Muisti riittää vain hetken aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saarnannu, ja sen kyllä huomas.

        Paljon oli kyllä viisautta ja sanan selitystä mutta missä oi missä oli sinun Henkesi Herra Sebaot?

        Lyhyeksi jäi saarna eikä se ole ihme. Muisti riittää vain hetken aikaa.

        Olis vaan Tauno saarnannut sillä hän on Herran Apostoli, ja Hänellä on Pyhä Henki.

        Mutta ei hänestä voi lähetysmiestä tehdä, koska hän ei anna ihmisten nukkua rauhassa vaan hän herättelee kuolleen uskon haudassa makaavia, hän on niin paha saarnaaja siksi hänestä ei voi tehdä lähetysmiestä.
        On parempi heidän mielestään että lähetysmiehinä on sellaisia jotka saarnaavat niin hempeätä evankeliumia ettei ihmiset herää kuolleen uskon haudasta, kuule minun huutoni Israelin Jumala ja rankaise heitä että he kohtelevat sinun apostoleitasi huonosti ja eivät anna saarnavirkaa sille jolle se kuuluu, rankaise Jumala vitsalla ja saata häpeään heidät joiden hävetä tulee, kuule minun rukoukseni Israelin Jumala!

        Aamen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olis vaan Tauno saarnannut sillä hän on Herran Apostoli, ja Hänellä on Pyhä Henki.

        Mutta ei hänestä voi lähetysmiestä tehdä, koska hän ei anna ihmisten nukkua rauhassa vaan hän herättelee kuolleen uskon haudassa makaavia, hän on niin paha saarnaaja siksi hänestä ei voi tehdä lähetysmiestä.
        On parempi heidän mielestään että lähetysmiehinä on sellaisia jotka saarnaavat niin hempeätä evankeliumia ettei ihmiset herää kuolleen uskon haudasta, kuule minun huutoni Israelin Jumala ja rankaise heitä että he kohtelevat sinun apostoleitasi huonosti ja eivät anna saarnavirkaa sille jolle se kuuluu, rankaise Jumala vitsalla ja saata häpeään heidät joiden hävetä tulee, kuule minun rukoukseni Israelin Jumala!

        Aamen!

        Kyllä osa kuulijoista tarvitsee hempeää saarnaa, he ovat niin rakastuneita maailmaan, kuitenkin minä sanon teille, ei maailma teitä autuaaksi tee, vaan totuus joka taivaasta annettu on, ja iankaikkisen elämän sanat!

        Tosin niissä sanoissa autuus, myös sille joka toinen jalka maailmassa vaeltaa, kuitenkin on se apostolinen oppi ja neuvo että me välttäisimme tämän maailman katoavan himon!

        Ja sen neuvon tähden, ei ole hyvä asettaa hempeitä saarnaajia, Jumala tuomitse sinä tiedät etten minä muuta osaa kuin totuutta puhua eikä valhe silleen minussa asu, etten mieleni yksinkertaisuudessa osaa edes valehdella, tuomitse Jumala jos minä nyt valhetta puhun, etten sitä edes taida tehdä.

        Katso Siionissa palaa tuli ja Siionin kartanolla paistaa valkeus, Herra sinun iankaikkinen onni ja autuus joka ei tosin lihasta ole siinnyt vaan kalliista verestä joka Pyhän Hengen tulessa koeteltu on, miksi siis asetat hempeitä saarnamiehiä Siioniin saarnaamaan hempeitä ja pehmeitä aseta väkevät saarnamiehet sinun sanaasi julistamaan ettei maailman rakkaus pääse sisälle Herran viinitarhaan!

        Tosin ei Kristuksen kunnia pidä ilmoitettavan lihallisessa väkevyydessä vaan Kristuksen voiman kautta joka väkevyys ilmenee Pyhässä Hengessä ja Jumalan rauhan kautta.

        Mutta jos en minä Jumalan rauhaa tunne niin olkoot hempeys sitten hyvä tai paha, mutta ei se kuitenkaan taida ketään vetää maailman rapakosta Jumalan armon ja rauhan tuntemiseen, sillä vaikka hän hetken rauhaa tuntee Pyhässä Hengessä niin hetken päästä hän jälleen hempeyden kautta lankee takaisin maailmaan sinä tiedät Jumala että minä totta puhun, miksi siis et tuomitse heitä että he väärin valitsevat saarnamiehiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä osa kuulijoista tarvitsee hempeää saarnaa, he ovat niin rakastuneita maailmaan, kuitenkin minä sanon teille, ei maailma teitä autuaaksi tee, vaan totuus joka taivaasta annettu on, ja iankaikkisen elämän sanat!

        Tosin niissä sanoissa autuus, myös sille joka toinen jalka maailmassa vaeltaa, kuitenkin on se apostolinen oppi ja neuvo että me välttäisimme tämän maailman katoavan himon!

        Ja sen neuvon tähden, ei ole hyvä asettaa hempeitä saarnaajia, Jumala tuomitse sinä tiedät etten minä muuta osaa kuin totuutta puhua eikä valhe silleen minussa asu, etten mieleni yksinkertaisuudessa osaa edes valehdella, tuomitse Jumala jos minä nyt valhetta puhun, etten sitä edes taida tehdä.

        Katso Siionissa palaa tuli ja Siionin kartanolla paistaa valkeus, Herra sinun iankaikkinen onni ja autuus joka ei tosin lihasta ole siinnyt vaan kalliista verestä joka Pyhän Hengen tulessa koeteltu on, miksi siis asetat hempeitä saarnamiehiä Siioniin saarnaamaan hempeitä ja pehmeitä aseta väkevät saarnamiehet sinun sanaasi julistamaan ettei maailman rakkaus pääse sisälle Herran viinitarhaan!

        Tosin ei Kristuksen kunnia pidä ilmoitettavan lihallisessa väkevyydessä vaan Kristuksen voiman kautta joka väkevyys ilmenee Pyhässä Hengessä ja Jumalan rauhan kautta.

        Mutta jos en minä Jumalan rauhaa tunne niin olkoot hempeys sitten hyvä tai paha, mutta ei se kuitenkaan taida ketään vetää maailman rapakosta Jumalan armon ja rauhan tuntemiseen, sillä vaikka hän hetken rauhaa tuntee Pyhässä Hengessä niin hetken päästä hän jälleen hempeyden kautta lankee takaisin maailmaan sinä tiedät Jumala että minä totta puhun, miksi siis et tuomitse heitä että he väärin valitsevat saarnamiehiä?

        Kerros nyt hempeä saarnaaja mitä siellä vuorisaarnassa saarnattiinkaan? Ei sitä sinulle Henki ilmoittanut vaan liha ja veri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerros nyt hempeä saarnaaja mitä siellä vuorisaarnassa saarnattiinkaan? Ei sitä sinulle Henki ilmoittanut vaan liha ja veri.

        26. Katsokaat taivaan lintuja, ei he kylvä eikä niitä, ei myös kokoa riiheen, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii heidät*. Ettekö te paljoa enempi ole kuin he?


        Niin hän tarkoitti ilmeisesti tuota.

        Luulin vuorisaarnan olevan vain 5luku. Ehkä Pyhä Henki sitten puhui.

        Kuitenkaan en pidä näistä hempeistä ja ylimielisistä saarnaajista. Olkoot mistä hengestä tahansa saarnaatkoon seinille en kuuntele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        26. Katsokaat taivaan lintuja, ei he kylvä eikä niitä, ei myös kokoa riiheen, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii heidät*. Ettekö te paljoa enempi ole kuin he?


        Niin hän tarkoitti ilmeisesti tuota.

        Luulin vuorisaarnan olevan vain 5luku. Ehkä Pyhä Henki sitten puhui.

        Kuitenkaan en pidä näistä hempeistä ja ylimielisistä saarnaajista. Olkoot mistä hengestä tahansa saarnaatkoon seinille en kuuntele.

        Käyn vetää turpaa tota äijää joskus ärsyttää tommonen hintti. Puhuu ku joku sateenkaari homo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyn vetää turpaa tota äijää joskus ärsyttää tommonen hintti. Puhuu ku joku sateenkaari homo

        Anteeksi taas, tämmönen ihminen mä oon hermostun aina kaikkiin saarnaajiin keneltä puuttuu karisma, en tahalleen sitä tee ku joku mun sisällä vaa herää ja hermostuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyn vetää turpaa tota äijää joskus ärsyttää tommonen hintti. Puhuu ku joku sateenkaari homo

        sanoo olevansa tämmönen IHMINEN

        mistä tuon tiedät vaikka olisi... fröökynä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sanoo olevansa tämmönen IHMINEN

        mistä tuon tiedät vaikka olisi... fröökynä...

        Kerran ku kuulen sen hintin saarnaavat käy potkii pään irti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran ku kuulen sen hintin saarnaavat käy potkii pään irti

        Anteeks nyt tämäkin kommentti. Onneks oulaisessa oli oikeat seurat kuotenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeks nyt tämäkin kommentti. Onneks oulaisessa oli oikeat seurat kuotenkin.

        Kuunnelkaa tuota Pyhää Henkeä mikä palaa näissä oulaisen seuroissa ihan eri Henki, siis Pyhä Henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran ku kuulen sen hintin saarnaavat käy potkii pään irti

        Joo kyl toi on vähän kylmää, minkäs mahtaa kun ruumis ei tykkää. Ei oo kyse omasta ajatuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kyl toi on vähän kylmää, minkäs mahtaa kun ruumis ei tykkää. Ei oo kyse omasta ajatuksesta.

        Sillä en minä muukalaisen ääntä kuule..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä en minä muukalaisen ääntä kuule..

        Hermostuin näin pahasti viimeks puol vuotta sitten.

        Jos joku loukkaantu ymmärrä että ei oo kyse tahallisuudesta ja anteeks hirveesti.

        Jatkossa laitan kuuntelun vain kylmästi kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hermostuin näin pahasti viimeks puol vuotta sitten.

        Jos joku loukkaantu ymmärrä että ei oo kyse tahallisuudesta ja anteeks hirveesti.

        Jatkossa laitan kuuntelun vain kylmästi kiinni.

        Kyllä se oli hyvä saarna anteeksi oikeesti hermostuin tohon fröökynä henkilöön.

        Siis sanat oli hyvät.

        Ei niissä mitään ollut saarna oli hyvä.

        Se vaan että ääni kuulostaa sateenkaari homolta ja Krristuksen lämpö puuttuu, niin se on sillä selvä, en kuuntele ko herraa enään koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se oli hyvä saarna anteeksi oikeesti hermostuin tohon fröökynä henkilöön.

        Siis sanat oli hyvät.

        Ei niissä mitään ollut saarna oli hyvä.

        Se vaan että ääni kuulostaa sateenkaari homolta ja Krristuksen lämpö puuttuu, niin se on sillä selvä, en kuuntele ko herraa enään koskaan.

        Joka tapauksessa mä rukoilin että Jumala rankaisee, olin odottanu Helsingin seuroja viikon joka ikinen päivä, sit te laitatte jonkun sateenkaari huoran saarnaamaan.

        Meni oikeesti kärsivällisyys kenet teistä pitää tulla hakkaamaan?

        Ens viikonloppuna tuun paikanpäälle saatte turpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka tapauksessa mä rukoilin että Jumala rankaisee, olin odottanu Helsingin seuroja viikon joka ikinen päivä, sit te laitatte jonkun sateenkaari huoran saarnaamaan.

        Meni oikeesti kärsivällisyys kenet teistä pitää tulla hakkaamaan?

        Ens viikonloppuna tuun paikanpäälle saatte turpaa.

        Nyt pitää odottaa taas viikko seuroja ihan perseestä mennä huomenna töihin. Olisin vaan kuunnellut ne pelkät oulaisen seurat nyt on taas huono fiilis vaikka hengessä on raikasta ei oo yhtään murheellinen fiilis.

        Mitähän pitäis oikeesti tehdä et mua kuunneltaisiin enemmän ku noil ei oo mitään tajua niinku miks ei vois vaan olla vaikka niin että Helsingissä saarnais Seppo Karhu, Parviainen, haimilahdet, Unto, tyyliin Immonen ja joku random lähetysmies ja muut vaan vähän niinku vaihtais paikkakuntaa ja menis jonnekki muualle saarnaamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt pitää odottaa taas viikko seuroja ihan perseestä mennä huomenna töihin. Olisin vaan kuunnellut ne pelkät oulaisen seurat nyt on taas huono fiilis vaikka hengessä on raikasta ei oo yhtään murheellinen fiilis.

        Mitähän pitäis oikeesti tehdä et mua kuunneltaisiin enemmän ku noil ei oo mitään tajua niinku miks ei vois vaan olla vaikka niin että Helsingissä saarnais Seppo Karhu, Parviainen, haimilahdet, Unto, tyyliin Immonen ja joku random lähetysmies ja muut vaan vähän niinku vaihtais paikkakuntaa ja menis jonnekki muualle saarnaamaan?

        En oo tyytyväinen, en oo tyytyväinen en oo tyytyväinen en oo tyytyväinen en oo tyytyväinen.
        En oo en oo en oo rn oo e oo en oo.

        Rukoilkaa että rauhotun koska en kestä kohta enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oo tyytyväinen, en oo tyytyväinen en oo tyytyväinen en oo tyytyväinen en oo tyytyväinen.
        En oo en oo en oo rn oo e oo en oo.

        Rukoilkaa että rauhotun koska en kestä kohta enää.

        MISSÄ ON MUN SUNNUNTAIN SEURAT KUKA VARASTI NE?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MISSÄ ON MUN SUNNUNTAIN SEURAT KUKA VARASTI NE?

        MISSÄ ON JUMALA MUN SUNNUNTAIN SEURAT KERRO NYT?

        SAIS OLLA AAMU JA ILTA SEURAT HELSINGISSÄ ANEEMISET SAARNAA AAMULLA JA HENGESSÄ PALAVAT ILLALLA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MISSÄ ON JUMALA MUN SUNNUNTAIN SEURAT KERRO NYT?

        SAIS OLLA AAMU JA ILTA SEURAT HELSINGISSÄ ANEEMISET SAARNAA AAMULLA JA HENGESSÄ PALAVAT ILLALLA!

        SILLOIN EI TARVI MYÖSKÄÄN LAAJENTAA RUKOUSHUONETTA VALOJA PÄÄLLE TATU JA TIMO


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SILLOIN EI TARVI MYÖSKÄÄN LAAJENTAA RUKOUSHUONETTA VALOJA PÄÄLLE TATU JA TIMO

        ETTEKÖS ÄKKÄÄ HUUTAVAN ÄÄNI ON KORVESSA?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ETTEKÖS ÄKKÄÄ HUUTAVAN ÄÄNI ON KORVESSA?

        KIRJAIMMELLISESTI HUUTAVAN!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KIRJAIMMELLISESTI HUUTAVAN!

        MIKSI EI VOI OLLA 2SEURAT HELSINGISSÄ? SAARNAAJIA JA KUULIJOOTA ON NIIN PALJON ETTÄ TARVII AAMU JA ILTA SEURAT EIKÄ HENGEN JANO SAMMU YHDESTÄ SAARNASTA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIKSI EI VOI OLLA 2SEURAT HELSINGISSÄ? SAARNAAJIA JA KUULIJOOTA ON NIIN PALJON ETTÄ TARVII AAMU JA ILTA SEURAT EIKÄ HENGEN JANO SAMMU YHDESTÄ SAARNASTA!

        EIKÄ TARVI LAAJENTAA TAI OSTAA 100 MILJOONALLA UUTTA RUKOUSHUONETTA KUN PITÄÄ VAAN USEAMMAT SEURAT SAMASSA RAKKAASSA RUKOISHUONEESSANNE EI SE KUUNTELUUN VAIKUTA MITENKÄÄN PIDETÄÄNKÖ NE SEURAT SUURMETSÄSSÄ VAI YLITORNIOLLA!


    • Anonyymi

      Enkä mä oo koskaan varmaan edes puhunut kovin montaa kertaa ainakaan esikoislaestaadiolaisille vaan esikoiset eriseuraisille siks puhuin niin kovaa lakia joskus varmaan luullu että puhunut kaikille, puhun pää asiassa vaan eriseuraisille ja kuolleen uskon tunnustajille niin kuin kirjoitin jouluna ettei taida se mies joka seisoo taaempana opettaa sitä joka edempänä seisoo kun ihmettelin ...(jotain en kerro mitä)

      Opetan vain niitä jotka seisovat vielä taaempana ja välillä en opeta, joskus vaan puhun mitä päähän pälkähtää tietämättä ittekkää mitä selitän, ja toisinaan vain avaudun koska saattaa olla vaikka tarvetta antaa palautetta jos vaikka joku on unohtanut että täälläkin on sydän mikä veisas kerran ylistystä jollekin jne... pitää välillä muistuttaa korkeimpaakin...

      Harvoin siis olen esikoislaestaadiolaisia opettanut jos koskaan, mitä nyt tuota Karhua vähän nuhtelin ja Anssia ehkä joskus ja Eerikkiä ja ehkä Tatuakin, on sitä Paulikin osansa saanut ja erään paikkakunnan kaikki saarnaajat ja joskus lapinvanhimmatkin ja ehkä on vähän no onks joku ketä en oo palauttanut mutta kuitenkin on ollut se mieli että pelkästään eriseuraisia mitä tässä nyt joskus saattaa vähän ampua sinne sun tänne ku sitä joskus ettii syyllisiä omaan oloonsa jne... varma on kuitenkin että viime vkl loppuna sain tuntea jumalanrauhaa ja joka päivä sen jälkeen joten

      Jos Jumala on mun puolella niin kuka voi olla mua vastaan? Etkyyl.

      Mietin vaa jos muillakin on syttynyt nälkä kuunnella jumalansanaa niin ettehän ole kuunnellut mun sanaa joka tarkoitettu eriseuraisille ja ehkä sitten loukanneet itsensä siihen?

      Sitä vähän niin kuin huolestuin.

      Ei mun kannata edempänä olevia vetää taaksepäin mun mielestä ainakaan. Edempänä ovat ne jotka käyvät alttiisti sisälle Jumalan valtakuntaan.

      Pietarin 2 kirje.

      11. Sillä teidän sallitaan alttiisti käydä sisälle meidän Herran ja Vapahtajan Jesuksen Kristuksen ijankaikkiseen valtakuntaan.

      He ovat edempänä. Minä seison täällä vähän taaempana ja odotan omaa vuoroani.

      • Anonyymi

        "Vähän taaempana " hän ei tule edes seuroihin (ruumis) hengessä kuitenkin olen läsnä.


        Takarivin huipentuma. Ennätykset tehty taas, onneks en oo ainut. Täällä laajennetulla takarivillä istuu muitakin, tiedän sen. Rukoushuoneelle on matkaa muutama kilometri.


    • Anonyymi

      "että jos ei minun sydämeni vastaa tulella niin kuinkas minun järkeni silloin sanoisi aamenta?"

      EN TUOLLA TARKOITTANUT SITÄ ETTÄ TEIDÄN PITÄISI SYTYTTÄÄ SYDÄMENI TULEEN FYYSISESTI KU SE PALAA NYT, SE OLI VERTAUSKUVA,

      tarkoitin vain varmaa just tota rauhaa vaa oo itekkää ihan varma edes.


      Mul oikeesti palaa mun sydän. Tunnen sen. Varmaa Tauno rukoili jonkun tuli loitsun.

      • Anonyymi

        Mut sit ku rupee miettii, eiks se oo kirjoitettu että "eikös meidän sydämemme palanut kun hän puhutteli meitä (tiellä? En muista missä varmaan tiellä, varmaan metässäkää ollu)"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut sit ku rupee miettii, eiks se oo kirjoitettu että "eikös meidän sydämemme palanut kun hän puhutteli meitä (tiellä? En muista missä varmaan tiellä, varmaan metässäkää ollu)"

        Musta on vaa outoa. Mul oikeesti palaa mun sydän tollee oudosti.


    • Anonyymi

      Some on roskaväelle. Näin sanoi historioitsija Teemu Keskisarja, ja hän on aina oikeassa.

      • Anonyymi

        Nii on, mutta tiesitkö että se on kirjoitettu:

        "Tyhmän kansan kautta tahdon minä teitä härssytellä!"
        ?


      • Anonyymi

        Mut sä oot kuitenkin hyvä esimerkki siitä että miksi muutamat nyt istuvat siellä laajennetulla takarivillä, kuulossa mutta ei fyysisesti.

        Mutta se ei meitä harmita, koska me tiedämme että Jumala on meidän puolellamme niin ei voi kukaan olla meitä vastaan.

        Ehkä nikodeemus ei ole niin roska ja halpa mies kuin Jeesuksen opetuslapset ehkä nikodeemuksella on paljon uskon ystäviä Jumalan temppelissä ja rukoushuoneilla, ehkä nikodeemuksella on paljon luonnollista ymmärrystä, mutta nikodeemukselta puuttuu kuitenkin se mikä on Jumalasta ja Jumalalta annettu lahjaksi. Nikodeemus kyllä tuntee Jeesuksen luonnollisesti järjestään, mutta nikodeemuksella ei taida Jeesuksen Henkeä eikä Jumalan Pojan rauhaa joka on kyllä nyt kaikilla Jeesuksen omilla opetuslapsilla.

        Mutta en minä sinulle puhu, vaan nikodeemukselle jos nikodeemus nyt on kuulolla, en minä siitä tiedä, mutta jos ajatus tulee kirjoittaa niin ehkä minä sitten kirjoitan vaikka en ehkä tiedä kenelle ja mistä sana tulee, mutta varmaan se jonnekin menee ja ehkä tekee työnsä minkä on varmaan tarpeellista tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut sä oot kuitenkin hyvä esimerkki siitä että miksi muutamat nyt istuvat siellä laajennetulla takarivillä, kuulossa mutta ei fyysisesti.

        Mutta se ei meitä harmita, koska me tiedämme että Jumala on meidän puolellamme niin ei voi kukaan olla meitä vastaan.

        Ehkä nikodeemus ei ole niin roska ja halpa mies kuin Jeesuksen opetuslapset ehkä nikodeemuksella on paljon uskon ystäviä Jumalan temppelissä ja rukoushuoneilla, ehkä nikodeemuksella on paljon luonnollista ymmärrystä, mutta nikodeemukselta puuttuu kuitenkin se mikä on Jumalasta ja Jumalalta annettu lahjaksi. Nikodeemus kyllä tuntee Jeesuksen luonnollisesti järjestään, mutta nikodeemuksella ei taida Jeesuksen Henkeä eikä Jumalan Pojan rauhaa joka on kyllä nyt kaikilla Jeesuksen omilla opetuslapsilla.

        Mutta en minä sinulle puhu, vaan nikodeemukselle jos nikodeemus nyt on kuulolla, en minä siitä tiedä, mutta jos ajatus tulee kirjoittaa niin ehkä minä sitten kirjoitan vaikka en ehkä tiedä kenelle ja mistä sana tulee, mutta varmaan se jonnekin menee ja ehkä tekee työnsä minkä on varmaan tarpeellista tehdä.

        Kun nikodeemus katsoo syntistä ihmistä, niin hän "varmaan" (en tiedä, kokemus kertoo) katsoo että siinäpäs on syntinen ja huono kristitty, mutta eikö nikodeemus ymmärrä ettei tuo syntinen tahalleen syntiä ole tehnyt vaan saatana on pettänyt häntä vastoin hänen omaa tahtoaan? Eikö nikodeemuksella ole yhtään laupeutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun nikodeemus katsoo syntistä ihmistä, niin hän "varmaan" (en tiedä, kokemus kertoo) katsoo että siinäpäs on syntinen ja huono kristitty, mutta eikö nikodeemus ymmärrä ettei tuo syntinen tahalleen syntiä ole tehnyt vaan saatana on pettänyt häntä vastoin hänen omaa tahtoaan? Eikö nikodeemuksella ole yhtään laupeutta?

        Te näette että Golgatalta paistaa kirkas veripunainen kointähti, joka on täynnä armoa ja laupeutta, miksi te siis vaaditte syntiseltä vikauhria? En tiedä, ehkä tämä on vain nikodeemukselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te näette että Golgatalta paistaa kirkas veripunainen kointähti, joka on täynnä armoa ja laupeutta, miksi te siis vaaditte syntiseltä vikauhria? En tiedä, ehkä tämä on vain nikodeemukselle.

        Kyllähän tuo syntinen mielellään kävisi sinne elävän veden lähteelle jos et sinä Nikodeemus aina ajaisi häntä pois sinun tuomitsevilla katseillasi, ei syntinen silloin tiedä, mahtaakohan kukaan enään antaa hänelle sitä vettä joka kuohuu iankaikkiseen elämään, kun ei hän sitä ehkä uskalla kysyä.

        Mutta vallitkoon Jumalan rauha kaikkien teidän keskellänne!

        Sillä siinä Jumalan rauhassa on se voima ja se rakkauden side joka sitoo laumaa yhteen on siinä rauhassa yksin joka Jumalalta annettu on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän tuo syntinen mielellään kävisi sinne elävän veden lähteelle jos et sinä Nikodeemus aina ajaisi häntä pois sinun tuomitsevilla katseillasi, ei syntinen silloin tiedä, mahtaakohan kukaan enään antaa hänelle sitä vettä joka kuohuu iankaikkiseen elämään, kun ei hän sitä ehkä uskalla kysyä.

        Mutta vallitkoon Jumalan rauha kaikkien teidän keskellänne!

        Sillä siinä Jumalan rauhassa on se voima ja se rakkauden side joka sitoo laumaa yhteen on siinä rauhassa yksin joka Jumalalta annettu on!

        "Mutta vallitkoon Jumalan rauha kaikkien teidän keskellänne!"

        Siis suokoon Jumala!

        Ku ei sitäkään voi itse ottaa ja sit tulee hirvee jano mut ei ooketää kuka vois sanoo sen sanan.

        Tää Jumalanrauha synnyttää sitten hengellisen murheen että älkää ihmetelkö sitä, mutta siihen murheeseen on lääke elämän vesi nimeltään, sitä saa kristityiltä joilla on taivaan valtakunnan avaimet.

        Mutta osalla heistä on nikodeemuksen silmät eli ei niin armolliset, en tiedä onko se jonkin näköinen suojamuuri armonvarkaita varten jotka tekee parannusta ilman Pyhän Hengen vaikutusta eli lihallista parannusta joka on heittää vettä pakkaseen joka ei kanna hedelmää vaan jäätyy eikä mitään hyödytä.

        Mutta kun Pyhä Henki tuo no ensin rauhan eli kutsun rauhan kautta ja jotain ehkä ennättäväistä armoa ja sitten synnin murheen niin silloin vasta kun juo elävää vettä niin siitä saa iloita Pyhässä Hengessä joka jo oli ihmisessä niin kuin Jumalansana sen todistaa että Petarin saarnan kautta Pyhä Henki laskeutui ja sen jälkeen heidät kastettiin Kristukseen!

        Ensin tulee siis Pyhä Henki ja sitten vasta toimitus koska Pyhä Henki vaikuttaa autuuden tuntomerkit murheen synnistä, vanhurskauden nälän ja janon, siveyden, hengellisen köyhyyden, jne
        .. ne on Pyhän Hengen työ ihmisessä siksi täytyy ensiksi tulla sanan kuuloon että Pyhä Henki voi aloittaa työn Jumalansanan kuulon alla!

        Ja siitä seuraa viimein parannus mutta kaikki Pyhässä Hengessä ei ihmisen omaksi kunniaksi ja ansioksi eli lihan ja veren kautta vaan Pyhän Hengen kautta kaikki Kristuksessa.


    • Anonyymi

      Vaikka nikodeemus ajattelee että, "hän on aina oikeassa" niin Nikodeemuksen on kuitenkin hyvä ymmärtää  että vanhurskaat ovat puhuneet vaikutetut Pyhältä Hengeltä ja ei omasta järjestään, miksi siis sinä Nikodeemus etsit järjen kautta viisautta, katso nikodeemus  tunne Jumalaa ja Hänen poikaansa Jeesusta Kristusta Pyhässä Hengessä silloin sinullekin ymmärrystä annetaan vaan et sinä itse sitä ota  vaan jos Hän(Pyhä Henki) tahtoo niin Hän avaa.

      Mutta jos joku väärin opettaa ja siihen itsensä loukkaa ja sinä Nikodeemus sen näät, niin miksi sinä et tartu häneen ja huuda hänelle, katso minun veljeni sinä kuljet harhaan ja ojenna häntä siveydellä? Niin kuin kirjoitettu on!

      Koska Nikodeemukselta puuttuu laupeus, niin hän kyllä vaikka hän näkee veljensä menevän kuolemaan ei kuitenkaan varoita häntä vaan ainoastaan mielessään sanoo, minä olen oikealla tiellä, mutta nikodeemus, jos sinä olisit oikealla tiellä, niin kyllä Jumalan Henki äkisti sinuun tarttuisi ja neuvoisi huutamaan kun sinä näet jonkun alas helvettiin menevän!

    • Anonyymi

      Tuntekaa Jumalaa ensin ja vasta sen jälkeen rukoilkaa taivaan kastetta elon Herralta, että erämaan matka ei olisi niin kuiva, mutta kyllä Jumala näkee lapsensa huokauksen mutta lapsi voi joskus olla tottelematon, anna silloin Jumala Pyhän Hengen auringon paistaa ja sulattaa jääpeitteet erämaan maalta että siellä alkaisi kasvamaan heinää,ruohoa ja kaislaa, ettei tulisi sellaista pakkasilmaa joka jäädyttää koko maan niin paljon ettei taida enään elämän veden virrat virrata valtoimenaan ja tulla monta kuolemaa, Yksi kuolee kylmyyteen, toinen janoon, kolmas lankee käärmeeseen joka kuopassa makaa, anna taivaallinen vanhin vielä armon auringon paistaa ja herättää kesä liljat jääpeitteen alta kiittämään sinun nimeäsi Herra Sebaot!

      • Anonyymi

        ...Oi jos päiväs jo koittais, siunattu olkoon se, joka tulee Herran nimeen!
        (Kyllä minä kirjoitukset tiedän, älkää lopun ajoista huolestuko, halusin sen kuitenkin sanoa, erämaan matka on meinaan ollut hyvin hyvin kuiva, sellaista se on kun ei ole ystäviä ja nikodeemus pukkii heikkoja syrjään, hän kun on itse synnitön ja siveä mies, voi nikodeemus etkös sinä näe kuinka taivaallinen vanhin vuotaa verta ja verihikeä Golgatan ristillä? Eikö se herätä sinussa yhtään laupeutta? Kun Hän vielä huutaa suureen ääneen: Anna heille anteeksi! Ja vielä ristin puulla naulat käsissä ja jaloissa ja orjantappura kruunulla kruunattuna: "kaikki on täytetty", katso nyt Nikodeemus taivaallisen vanhimman rakkautta ja ota siitä opiksi! )


    • Anonyymi

      Jeesus verissän vapautti meibät synnistä.Ihminen ei ymmärä syntiä.Se vaan sitä tekkee ei lopeta.Ei pyytä anteeksikaan,niinkun pitäisi.Jeesuksen ristin puutarha on todistuksena Meille.
      Aamen!

      • Anonyymi

        JEESUS EI VAPAUTA KETÄÄ ILMAN PYHÄÄ HENKEÄ JA KÄTTEN PÄÄLLE PANEMISTA JONKA KAUTTA PYHÄ HENKI MYÖSSKIN LASKETAAN, JEESUS EI OLE LIHAA VERTA VAAN LIHA JA VERI ON KUOLLUT JEESUS ELÄÄ HENGESSÄ JA TOTUUDESSA JA VAIKUTTAA KATUMUSTA JA PARANNUSTA PYHÄN HENGEN KAUTTA!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8326
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe