Sähkövarasto

Anonyymi-ap

Kotitalouksien aurinkosähköjärjestelmien käytettävyys paranee huomattavasti akkujen lisäämisellä, sähkön varastoimiseksi. Väitetysti akkujen hinta on rajoittanut tämän yleistymistä.

Tilanne on muuttunut viime vuosina. Usean kaupungin kadut roskitetaan kesäisin akkuja sisältävällä roinalla, sähköpotkulautojen muodossa. Akut ovat, luonnon antimien tavoin, poimittavissa vaikka sähkövarastoiksi. Pientä harrastuneisuutta ja askartelua toki vaatii hyödyntäminen.

Pisteenä iin päälle, kaupunkilaiset kiittävät, kun liikuntaesteet häviävät teiltä ja kaduilta. Ehkä jossakin vaiheessa sähköpotkulautayhtiöt muuttavat käytäntöään jättää omaisuuttaan heitteille.

9

444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saattasin keksiä muutakin tekemistä kun käydä muutaman ah akkuja rakentelemaan kotia, mene vaikka kalaan,säästät enemmän sähköä.

    • Anonyymi

      Konnat eivät ole vielä hoksanneet asiaa. Autoista kyllä katalysaattorit katoaa, suuremmalla vaivalla, akut ym. saa lojua kaduilla.

    • Anonyymi

      eipä ole kotikapastorin voittanutta ratkaisua keksitty !

    • Anonyymi

      Suomi 24 keskustelun sääntöjen mukaan kirjoitus ei saa yllyttää rikokseen. Sähköpotkulautojen akkujen anastus on rikos.

      Ylläpito ei noudata palstan sääntöjä.

      • Anonyymi

        Tulkinnanvaraista. Onko lautayhtiö turvannut omaisuutensa tarkoituksenmukaisella tavalla? Kuten esim. rakentamalla omille tonteilleen asianmukaiset varastot? Haittaamatta muiden kulkemista?

        Jos lauta on jätetty poikittain jalkakäytäväll, maantielle tmv., miten voi ohikulkija tulkita, ettei kyseessä ole kulkuturvallisuutta vaarantava jätemateriaali, joka on velvoittavasti poistettava, tai siitä on ilmoitettava? Onko tällä ympäristöön kylvetyllä jätteellä omistussuhde sen tuottajaan?

        Ei liene ennakkotapusta (vielä) asiasta, lautayhtiöiden käytäntö, jossa laudoilla voidaan tuottaa haittaa yhteisölle, on subjektiivisesti rikollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulkinnanvaraista. Onko lautayhtiö turvannut omaisuutensa tarkoituksenmukaisella tavalla? Kuten esim. rakentamalla omille tonteilleen asianmukaiset varastot? Haittaamatta muiden kulkemista?

        Jos lauta on jätetty poikittain jalkakäytäväll, maantielle tmv., miten voi ohikulkija tulkita, ettei kyseessä ole kulkuturvallisuutta vaarantava jätemateriaali, joka on velvoittavasti poistettava, tai siitä on ilmoitettava? Onko tällä ympäristöön kylvetyllä jätteellä omistussuhde sen tuottajaan?

        Ei liene ennakkotapusta (vielä) asiasta, lautayhtiöiden käytäntö, jossa laudoilla voidaan tuottaa haittaa yhteisölle, on subjektiivisesti rikollista.

        Polkupyöriä, lukittuinakin, yhtä leväperäisesti sinne tänne jättäessään, saa syyttää vain itseään, jos häviävät. Ei tutki poliisi, kirjaa vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polkupyöriä, lukittuinakin, yhtä leväperäisesti sinne tänne jättäessään, saa syyttää vain itseään, jos häviävät. Ei tutki poliisi, kirjaa vain.

        Jep. Tosin sähköfillarien akkujen varastaminen on vielä helpompaa. Pyörän parkkiin jättäessään moni ei ehkä tule ajatelleeksi, että jättää siinä samalla 400 - 1000 € akun tyrkylle. Akku irtoaa pyörästä lähes yhtä helposti kuin lompakko lähtee takataskusta, ne onnettomat lukot ovat vain pieni hidaste.


    • Anonyymi

      Mitä enemmän on akkuja sitä vähemmän tarvitaan aurinkopaneeleita.

      • Anonyymi

        Ei, vaan toisin päin... Mitä enemmän (isompi Ah määrä) akkuja, sitä enemmän tarvitaan lataustehoa. Paneelien määrä ja koko ovat käytännössä suoraan verrannollisia lataustehoon.

        Esim. 200 Ah akusto, niin 4 A virralla saat sen tyhjistä täyteen 50 tunnissa. 10 A virralla 20 tunnissa ja 20 A virralla 10 tunnissa. Teoriassa siis, lämpötila yms. vaikuttavat latautumiseen huomattavasti. Paneelien tehotkin ovat teoreettisia. Pientä pilvisyyttä, niin latausteho hiipuu saman tien ja paljon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      76
      979
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      715
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      697
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      42
      681
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      90
      618
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      563
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      41
      534
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      17
      480
    Aihe