Sähkövarasto

Anonyymi-ap

Kotitalouksien aurinkosähköjärjestelmien käytettävyys paranee huomattavasti akkujen lisäämisellä, sähkön varastoimiseksi. Väitetysti akkujen hinta on rajoittanut tämän yleistymistä.

Tilanne on muuttunut viime vuosina. Usean kaupungin kadut roskitetaan kesäisin akkuja sisältävällä roinalla, sähköpotkulautojen muodossa. Akut ovat, luonnon antimien tavoin, poimittavissa vaikka sähkövarastoiksi. Pientä harrastuneisuutta ja askartelua toki vaatii hyödyntäminen.

Pisteenä iin päälle, kaupunkilaiset kiittävät, kun liikuntaesteet häviävät teiltä ja kaduilta. Ehkä jossakin vaiheessa sähköpotkulautayhtiöt muuttavat käytäntöään jättää omaisuuttaan heitteille.

9

444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saattasin keksiä muutakin tekemistä kun käydä muutaman ah akkuja rakentelemaan kotia, mene vaikka kalaan,säästät enemmän sähköä.

    • Anonyymi

      Konnat eivät ole vielä hoksanneet asiaa. Autoista kyllä katalysaattorit katoaa, suuremmalla vaivalla, akut ym. saa lojua kaduilla.

    • Anonyymi

      eipä ole kotikapastorin voittanutta ratkaisua keksitty !

    • Anonyymi

      Suomi 24 keskustelun sääntöjen mukaan kirjoitus ei saa yllyttää rikokseen. Sähköpotkulautojen akkujen anastus on rikos.

      Ylläpito ei noudata palstan sääntöjä.

      • Anonyymi

        Tulkinnanvaraista. Onko lautayhtiö turvannut omaisuutensa tarkoituksenmukaisella tavalla? Kuten esim. rakentamalla omille tonteilleen asianmukaiset varastot? Haittaamatta muiden kulkemista?

        Jos lauta on jätetty poikittain jalkakäytäväll, maantielle tmv., miten voi ohikulkija tulkita, ettei kyseessä ole kulkuturvallisuutta vaarantava jätemateriaali, joka on velvoittavasti poistettava, tai siitä on ilmoitettava? Onko tällä ympäristöön kylvetyllä jätteellä omistussuhde sen tuottajaan?

        Ei liene ennakkotapusta (vielä) asiasta, lautayhtiöiden käytäntö, jossa laudoilla voidaan tuottaa haittaa yhteisölle, on subjektiivisesti rikollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulkinnanvaraista. Onko lautayhtiö turvannut omaisuutensa tarkoituksenmukaisella tavalla? Kuten esim. rakentamalla omille tonteilleen asianmukaiset varastot? Haittaamatta muiden kulkemista?

        Jos lauta on jätetty poikittain jalkakäytäväll, maantielle tmv., miten voi ohikulkija tulkita, ettei kyseessä ole kulkuturvallisuutta vaarantava jätemateriaali, joka on velvoittavasti poistettava, tai siitä on ilmoitettava? Onko tällä ympäristöön kylvetyllä jätteellä omistussuhde sen tuottajaan?

        Ei liene ennakkotapusta (vielä) asiasta, lautayhtiöiden käytäntö, jossa laudoilla voidaan tuottaa haittaa yhteisölle, on subjektiivisesti rikollista.

        Polkupyöriä, lukittuinakin, yhtä leväperäisesti sinne tänne jättäessään, saa syyttää vain itseään, jos häviävät. Ei tutki poliisi, kirjaa vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polkupyöriä, lukittuinakin, yhtä leväperäisesti sinne tänne jättäessään, saa syyttää vain itseään, jos häviävät. Ei tutki poliisi, kirjaa vain.

        Jep. Tosin sähköfillarien akkujen varastaminen on vielä helpompaa. Pyörän parkkiin jättäessään moni ei ehkä tule ajatelleeksi, että jättää siinä samalla 400 - 1000 € akun tyrkylle. Akku irtoaa pyörästä lähes yhtä helposti kuin lompakko lähtee takataskusta, ne onnettomat lukot ovat vain pieni hidaste.


    • Anonyymi

      Mitä enemmän on akkuja sitä vähemmän tarvitaan aurinkopaneeleita.

      • Anonyymi

        Ei, vaan toisin päin... Mitä enemmän (isompi Ah määrä) akkuja, sitä enemmän tarvitaan lataustehoa. Paneelien määrä ja koko ovat käytännössä suoraan verrannollisia lataustehoon.

        Esim. 200 Ah akusto, niin 4 A virralla saat sen tyhjistä täyteen 50 tunnissa. 10 A virralla 20 tunnissa ja 20 A virralla 10 tunnissa. Teoriassa siis, lämpötila yms. vaikuttavat latautumiseen huomattavasti. Paneelien tehotkin ovat teoreettisia. Pientä pilvisyyttä, niin latausteho hiipuu saman tien ja paljon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      162
      1398
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      323
      1008
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      865
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      148
      665
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      34
      663
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      607
    7. 52
      561
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      548
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      508
    Aihe