Sähkövarasto

Anonyymi-ap

Kotitalouksien aurinkosähköjärjestelmien käytettävyys paranee huomattavasti akkujen lisäämisellä, sähkön varastoimiseksi. Väitetysti akkujen hinta on rajoittanut tämän yleistymistä.

Tilanne on muuttunut viime vuosina. Usean kaupungin kadut roskitetaan kesäisin akkuja sisältävällä roinalla, sähköpotkulautojen muodossa. Akut ovat, luonnon antimien tavoin, poimittavissa vaikka sähkövarastoiksi. Pientä harrastuneisuutta ja askartelua toki vaatii hyödyntäminen.

Pisteenä iin päälle, kaupunkilaiset kiittävät, kun liikuntaesteet häviävät teiltä ja kaduilta. Ehkä jossakin vaiheessa sähköpotkulautayhtiöt muuttavat käytäntöään jättää omaisuuttaan heitteille.

9

444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saattasin keksiä muutakin tekemistä kun käydä muutaman ah akkuja rakentelemaan kotia, mene vaikka kalaan,säästät enemmän sähköä.

    • Anonyymi

      Konnat eivät ole vielä hoksanneet asiaa. Autoista kyllä katalysaattorit katoaa, suuremmalla vaivalla, akut ym. saa lojua kaduilla.

    • Anonyymi

      eipä ole kotikapastorin voittanutta ratkaisua keksitty !

    • Anonyymi

      Suomi 24 keskustelun sääntöjen mukaan kirjoitus ei saa yllyttää rikokseen. Sähköpotkulautojen akkujen anastus on rikos.

      Ylläpito ei noudata palstan sääntöjä.

      • Anonyymi

        Tulkinnanvaraista. Onko lautayhtiö turvannut omaisuutensa tarkoituksenmukaisella tavalla? Kuten esim. rakentamalla omille tonteilleen asianmukaiset varastot? Haittaamatta muiden kulkemista?

        Jos lauta on jätetty poikittain jalkakäytäväll, maantielle tmv., miten voi ohikulkija tulkita, ettei kyseessä ole kulkuturvallisuutta vaarantava jätemateriaali, joka on velvoittavasti poistettava, tai siitä on ilmoitettava? Onko tällä ympäristöön kylvetyllä jätteellä omistussuhde sen tuottajaan?

        Ei liene ennakkotapusta (vielä) asiasta, lautayhtiöiden käytäntö, jossa laudoilla voidaan tuottaa haittaa yhteisölle, on subjektiivisesti rikollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulkinnanvaraista. Onko lautayhtiö turvannut omaisuutensa tarkoituksenmukaisella tavalla? Kuten esim. rakentamalla omille tonteilleen asianmukaiset varastot? Haittaamatta muiden kulkemista?

        Jos lauta on jätetty poikittain jalkakäytäväll, maantielle tmv., miten voi ohikulkija tulkita, ettei kyseessä ole kulkuturvallisuutta vaarantava jätemateriaali, joka on velvoittavasti poistettava, tai siitä on ilmoitettava? Onko tällä ympäristöön kylvetyllä jätteellä omistussuhde sen tuottajaan?

        Ei liene ennakkotapusta (vielä) asiasta, lautayhtiöiden käytäntö, jossa laudoilla voidaan tuottaa haittaa yhteisölle, on subjektiivisesti rikollista.

        Polkupyöriä, lukittuinakin, yhtä leväperäisesti sinne tänne jättäessään, saa syyttää vain itseään, jos häviävät. Ei tutki poliisi, kirjaa vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polkupyöriä, lukittuinakin, yhtä leväperäisesti sinne tänne jättäessään, saa syyttää vain itseään, jos häviävät. Ei tutki poliisi, kirjaa vain.

        Jep. Tosin sähköfillarien akkujen varastaminen on vielä helpompaa. Pyörän parkkiin jättäessään moni ei ehkä tule ajatelleeksi, että jättää siinä samalla 400 - 1000 € akun tyrkylle. Akku irtoaa pyörästä lähes yhtä helposti kuin lompakko lähtee takataskusta, ne onnettomat lukot ovat vain pieni hidaste.


    • Anonyymi

      Mitä enemmän on akkuja sitä vähemmän tarvitaan aurinkopaneeleita.

      • Anonyymi

        Ei, vaan toisin päin... Mitä enemmän (isompi Ah määrä) akkuja, sitä enemmän tarvitaan lataustehoa. Paneelien määrä ja koko ovat käytännössä suoraan verrannollisia lataustehoon.

        Esim. 200 Ah akusto, niin 4 A virralla saat sen tyhjistä täyteen 50 tunnissa. 10 A virralla 20 tunnissa ja 20 A virralla 10 tunnissa. Teoriassa siis, lämpötila yms. vaikuttavat latautumiseen huomattavasti. Paneelien tehotkin ovat teoreettisia. Pientä pilvisyyttä, niin latausteho hiipuu saman tien ja paljon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1024
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      128
      920
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe