Sähkövarasto

Anonyymi-ap

Kotitalouksien aurinkosähköjärjestelmien käytettävyys paranee huomattavasti akkujen lisäämisellä, sähkön varastoimiseksi. Väitetysti akkujen hinta on rajoittanut tämän yleistymistä.

Tilanne on muuttunut viime vuosina. Usean kaupungin kadut roskitetaan kesäisin akkuja sisältävällä roinalla, sähköpotkulautojen muodossa. Akut ovat, luonnon antimien tavoin, poimittavissa vaikka sähkövarastoiksi. Pientä harrastuneisuutta ja askartelua toki vaatii hyödyntäminen.

Pisteenä iin päälle, kaupunkilaiset kiittävät, kun liikuntaesteet häviävät teiltä ja kaduilta. Ehkä jossakin vaiheessa sähköpotkulautayhtiöt muuttavat käytäntöään jättää omaisuuttaan heitteille.

9

444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saattasin keksiä muutakin tekemistä kun käydä muutaman ah akkuja rakentelemaan kotia, mene vaikka kalaan,säästät enemmän sähköä.

    • Anonyymi

      Konnat eivät ole vielä hoksanneet asiaa. Autoista kyllä katalysaattorit katoaa, suuremmalla vaivalla, akut ym. saa lojua kaduilla.

    • Anonyymi

      eipä ole kotikapastorin voittanutta ratkaisua keksitty !

    • Anonyymi

      Suomi 24 keskustelun sääntöjen mukaan kirjoitus ei saa yllyttää rikokseen. Sähköpotkulautojen akkujen anastus on rikos.

      Ylläpito ei noudata palstan sääntöjä.

      • Anonyymi

        Tulkinnanvaraista. Onko lautayhtiö turvannut omaisuutensa tarkoituksenmukaisella tavalla? Kuten esim. rakentamalla omille tonteilleen asianmukaiset varastot? Haittaamatta muiden kulkemista?

        Jos lauta on jätetty poikittain jalkakäytäväll, maantielle tmv., miten voi ohikulkija tulkita, ettei kyseessä ole kulkuturvallisuutta vaarantava jätemateriaali, joka on velvoittavasti poistettava, tai siitä on ilmoitettava? Onko tällä ympäristöön kylvetyllä jätteellä omistussuhde sen tuottajaan?

        Ei liene ennakkotapusta (vielä) asiasta, lautayhtiöiden käytäntö, jossa laudoilla voidaan tuottaa haittaa yhteisölle, on subjektiivisesti rikollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulkinnanvaraista. Onko lautayhtiö turvannut omaisuutensa tarkoituksenmukaisella tavalla? Kuten esim. rakentamalla omille tonteilleen asianmukaiset varastot? Haittaamatta muiden kulkemista?

        Jos lauta on jätetty poikittain jalkakäytäväll, maantielle tmv., miten voi ohikulkija tulkita, ettei kyseessä ole kulkuturvallisuutta vaarantava jätemateriaali, joka on velvoittavasti poistettava, tai siitä on ilmoitettava? Onko tällä ympäristöön kylvetyllä jätteellä omistussuhde sen tuottajaan?

        Ei liene ennakkotapusta (vielä) asiasta, lautayhtiöiden käytäntö, jossa laudoilla voidaan tuottaa haittaa yhteisölle, on subjektiivisesti rikollista.

        Polkupyöriä, lukittuinakin, yhtä leväperäisesti sinne tänne jättäessään, saa syyttää vain itseään, jos häviävät. Ei tutki poliisi, kirjaa vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polkupyöriä, lukittuinakin, yhtä leväperäisesti sinne tänne jättäessään, saa syyttää vain itseään, jos häviävät. Ei tutki poliisi, kirjaa vain.

        Jep. Tosin sähköfillarien akkujen varastaminen on vielä helpompaa. Pyörän parkkiin jättäessään moni ei ehkä tule ajatelleeksi, että jättää siinä samalla 400 - 1000 € akun tyrkylle. Akku irtoaa pyörästä lähes yhtä helposti kuin lompakko lähtee takataskusta, ne onnettomat lukot ovat vain pieni hidaste.


    • Anonyymi

      Mitä enemmän on akkuja sitä vähemmän tarvitaan aurinkopaneeleita.

      • Anonyymi

        Ei, vaan toisin päin... Mitä enemmän (isompi Ah määrä) akkuja, sitä enemmän tarvitaan lataustehoa. Paneelien määrä ja koko ovat käytännössä suoraan verrannollisia lataustehoon.

        Esim. 200 Ah akusto, niin 4 A virralla saat sen tyhjistä täyteen 50 tunnissa. 10 A virralla 20 tunnissa ja 20 A virralla 10 tunnissa. Teoriassa siis, lämpötila yms. vaikuttavat latautumiseen huomattavasti. Paneelien tehotkin ovat teoreettisia. Pientä pilvisyyttä, niin latausteho hiipuu saman tien ja paljon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1596
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe