Ei kyse luottamuksesta tai menetyksenpelosta

Anonyymi-ap

Mitä jos mustasukkaisuus ei olekaan luottamuksen puutetta tai pelkoa kumppanin menetyksestä? Että ei pelkää kumppanin pettävän, rikkovan parisuhteen sääntöjä tai eroavan parisuhteesta jonkun toisen takia. Jos mustasukkaisuuden tunne herää ihan vain siksi, että menettää huomiota, että ei saa niin paljon huomiota kumppaniltaan kuin haluaisi. Mikähän silloin voisi olla ratkaisuna, kun ei ole kyse vain mistään kuvitelmista, jotka voisi saada järkeiltyä pois?

11

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä huomio. Aika monesti on kysymys juuri tuosta. Lääke siihen on oman itsetuntemuksen kasvattaminen.

      • Anonyymi

        Mitenkähän sitten? Jos on jo tutkiskellut paljon itseään, pohtinut omaa historiaansa, esimerkiksi mistä eri tuntemukset ovat saaneet alkunsa.

        Miten paljon kumppanilta voi odottaa erityistä kohtelua? Parisuhteessa kummallakin on kuitenkin vain yksi ihminen elämässä, jolta sellaista voisi saada.


    • Anonyymi

      Jotenkin tuntuu että ennemmin tuossa tilanteessa loukkaantuisi kun mustasukkaisuutta tuntisi.

      • Anonyymi

        Mikä niiden ero sitten sinusta on? Jos itse haluaisi huomiota, mutta kumppani antaakin sitä jollekin toiselle. Se tuntuu pahalta. Miksi tuo saa huomiota, mutta minä en, vaikka minun pitäisi olla erityisasemassa, sillä olemme parisuhteessa. Onko sillä oikeastaan väliäkään, miksi sitä nyt sitten kutsuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä niiden ero sitten sinusta on? Jos itse haluaisi huomiota, mutta kumppani antaakin sitä jollekin toiselle. Se tuntuu pahalta. Miksi tuo saa huomiota, mutta minä en, vaikka minun pitäisi olla erityisasemassa, sillä olemme parisuhteessa. Onko sillä oikeastaan väliäkään, miksi sitä nyt sitten kutsuu.

        niin tosiaan sama asia eri nimi, ehkä siihen mustasukkaisuuteen liittyy muitakin tunteita kuten esim. raivoa tai muuta pahasuopaisuutta tai epätoivoa mitä nyt milloinkin.


    • Anonyymi

      Normi homma. Perusluonteeni on mustasukkaisuus heti alusta alkaen. Laitan sen osioon omistushalua ja haluan puolisolta ihan kaiken huomion niin kun minä annan omani puolisolle.

      • Anonyymi

        Minulla sama. Odotan kumppaniltani samaa kuin miten itse kohtelen häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla sama. Odotan kumppaniltani samaa kuin miten itse kohtelen häntä.

        Näin just ja se kohtelu on vain parasta.


    • Anonyymi

      Kyse on varmaan ihan yleisestä regressiosta ja kaipuusta symbioosiin. Eri ihmisillä on eriasteinen tarve. Sitä voi käsitellä ja järkeistää jossain määrin. Ajan kuluminen yleensä auttaa. Aikuinen kumppani kun ei ole äiti- vauva- suhde niin voi olla vaikeata sitä aikuisena saavuttaa, jos siinä ollut jotain puutoksia.

      • Anonyymi

        Oma kokemukseni on, että aika ei ole auttanut vaan olen muuttunut vain herkemmäksi. Enkä koe äiti-/vanhempisuhteen olleen syynä, vaan myöhempien suhteiden.

        Olen kyllä lukenut, että voi olla myös korjaavia suhteita, jotka voivat auttaa, mutta ehkä se vaatii aika paljon


    • Anonyymi

      Ja jotkut vaan ovat mustasukkaisempia biologisesti kuin toiset. Moninaisuus. Jos tuo on kompastuskivi niin kannattaa selvittää alussa odotukset huomion suhteen. Myös kiintymyssuhdetyyli, joka on vaikeasti muutettava, kannattaa selvittää. Kovin tarkertuva ja etäisesti kiintynyt varmaan törmää kivuliaasti tarpeiden erilaisuuteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1461
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1205
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe