Muistin menetys

Anonyymi-ap

Eräs tuttu löysi itsensä sairaalasta muistin menettäneenä. Muisti kuitenkin palautui hiljalleen. Hänen äidillänsä on myös jonkinlainen muistisairaus. Voikohan se jäädä vain kertaan vai onko oletettavaa, että muisti lähtee uudestaan? Jos se lähtee niin kuinkahan nopealla aikavälillä?

10

613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuulostaa enemmän dissosiaaviselta pakkovaellukselta.

• Anonyymi

😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

❤️ ­­N­­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17760866m

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

täällä ei ole ennustajia.

• Anonyymi

Jotakin aivoissa tapahtuu,toivotaan että sairaala tutkimukset antaa selvyyden.
      Muistisairaus alkaa yleensä hiljalleen,tämän pystyy todentamaan tutkimuksilla,
      Aivokuvilla ja selkäydin kokeilla ja muilla muistiin tapahtumilla kysymyksillä.
      Muisti huononee ajan kanssa,noin 5 vuoden päästä alkaa muistisairas jutella itsekseen.eli seurustelee itsensä kanssa,saataa hyväkuntoisena karkailla/Yöllä ja päivisin omille teilleen,eikä osaa palata.Joutuu laittatamaan etsintä partion ,tällaista villi-tiikeriä etsimään.Ei ole helpoa omaishoitajalla,eikä omaisilla kun aikuinen pikkuhiljaa muuttuu udelleen lapseksi.!Laittakaa ranneke muistisairaalle,josta näkee
      sairauden.

• Anonyymi

Joo, mut on silti hyvä muistaa, että ihmiset on yksilöitä - ei siis "yleensä"- tai "keskimäärin"- tapauksia, vaan nää sopii tilastojen käsittelyyn paremmin. Eikä unohtaa sovi myöskään sitä, että väärin diagnooseja tehdään paljon!

En ole ihan läheltä seurannut kuin parin ihmisen kehitystä. Lyhykäisesti selostettuna näin: Molemmilla Lewyn kappale -sairaus ja toisella Alzheimer myös (eipä noilla käytännössä isoo eroo. Ei mitään ns. elintapasairauksia taustalla ja molemmat olleet hyväkuntoisia, sosiaalisia, ei vähävaraisia eli elämä ns. kunnossa. Toinen meni parissa vuodessa puhumattomaksi petipotilaaksi ja kuoli muutaman vuoden päästä. Toinen pärjäsi kymmenen vuoden jälkeenkin erinomaisesti kävellen ja pyörällä ison kaupungin vilkkaassa liikenteessä ja kävi kaupoissa eikä sivullinen havainnut mitään outoa puheessa tai käytöksessä. Ongelmat lähinnä kotona, kaikki sekaisin, ei voinut jättää yksin sähkölaitteiden kanssa, harhoja, ei tuntenut oikein edes tuttuja.

Monisairas

• Anonyymi

Parasta sairaan ihmisen hoito on:Soisiaalinen hoito,tämä pätee jokaiseen sairauteen.
      Älkää jättäkö sairasta yksin.

• Anonyymi

Äidin puolelta leviää muistisairaus,naimalla tällaisia yksilöitä,joutuu osalliseksi
      sairauden levittämiseen.On varauduttava ottamaan vastaan tällaisia piilo sairaus avioliitoja joita ei edes avioehtosopimuksissa mainita.
      Kumpi tuli ensin Kana vai Muna? Homppeli!

• Anonyymi

AP

Kuulemma sitä muistisairautta on jo vähintään kolmessa polvessa. Huolettaa vain kun kyseisellä henkilöllä on alaikäisiä lapsia niin pystyykö hän huolehtimaan heistä jos muisti yhtäkkiä lähtee.

• Anonyymi

Muistisairas jättä juomatta ja syömättä,lääkityksen poistaa,itse.
      Hoito on 7/24 kuukaudessa.Aamupäivisin arkena hoitaja käyvät suorittamassa kotihoidon kertakäyntinä.Kovin on heikko juomaan,500ml /vr. Ruokaa olen laittanut kahden tunnin välein menekki on 100-200 g/kerta,väliin jää useita anoksia.
      Kovin on agressiivinen,ei omatoimisuutta ynm.. Onko tämä joku välivaihe/liikuvuus on hyvä,kuinka paljon voi laihtua/pitäiskö olla huolissaan?

• Anonyymi

On kuitenkin tavallisuuden rajoissa, ettei sikeästä unesta herättyä heti muista, missä oikein olen. Silmien aukaisu auttaa; kotonahan minä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4463
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3065
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      46
      2958
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2763
    5. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      341
      2685
    6. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2665
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2339
    8. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2085
    9. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      5
      1981
    10. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1703
    Aihe