Delphia 33

Anonyymi-ap

Olisiko kellään kokemuksia Delphia 33 veneestä?
Miten kyseinen vene kestää vertailun Suomalaisiin klassikoihin, esim: inferno31/ saint 313 tai finnflyer 31.

12

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paljon parempi kuin kotimaiset tai ruotsalaiset uppotukit. Delphia mainosti, että viidentoista metrin tuulessa menee tasaisesti ja miehistö nukkuu rauhallisesti, kun kapteeni ohjaa yhdellä sormella tasapainoista venettä. On se hyvä. Ja voittaa kevyesti kisassa nuo mainitut.

    • Anonyymi

      On tosiaan ihan ylivoimainen noihin maimitsemiisi vanhanaikaisiin pursiin verrattuna. Hyvää työtä ja vakaa vene. Asumimukavuus hyvä verrattuna muihin mainitemiisi.

    • Anonyymi

      Sehän on ihan eri kokoluokan vene kuin nuo mainitsemasi klassikot. Pituutta toki vain 2 jalkaa enemmän, mutta muuten paljon isompi. Paljon tilavampi ja mm erillinen peräkajuutta tuplavuoteella. Siten vertailussa on aika vähän järkeä. Myös takila modernimpi runkomuodosta puhumattakaan. Paremmuus onkin sitten ihan mielipide- ja käyttötarkoituskysymys.

      • Anonyymi

        Miten takilan ja runkomuodon modernius tuossa näkyy? Sisälle tilaa on tullut, mutta purjehdusominaisuudet noissa on huonommat. Hyvin harva edes kisaa Delphioilla ja yhtää hyvin kulkevaa en ole koskaan nähnyt (kaikki Delphia mallit), toisin kuin vaikkapa Bavaria, joista löytyy hyvin kulkevia yksilöitä myös Cruising-mallistosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten takilan ja runkomuodon modernius tuossa näkyy? Sisälle tilaa on tullut, mutta purjehdusominaisuudet noissa on huonommat. Hyvin harva edes kisaa Delphioilla ja yhtää hyvin kulkevaa en ole koskaan nähnyt (kaikki Delphia mallit), toisin kuin vaikkapa Bavaria, joista löytyy hyvin kulkevia yksilöitä myös Cruising-mallistosta.

        Takilan modernius näkyy siten, että etuharus menee lähelle toppia ja saalingit ovat hyvin voimakkaasti taakse. Barduunoita ei ole, eikä niille tuollaisessa takilassa olisi käyttöäkään. Rungon modernius näihin valittuihin verokkeihin nähden näkyy leveässä perässä, pystyssä keulassa ja pienessä kölipainossa.

        Ehkä huomasitkin, että edellisessäkään viestissäni en mitenkään kehunut purjehdusominaisuuksia. Enpä osaisikaan, kun en ole kokeillut. Mitenkään lähtökohtaisesti en pidä modernimpaa välttämättä parempana. Verrokkiveneistä toisella, Finn Flyerilla, purjehdin 10 vuoden ajan ja tiedän erinomaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takilan modernius näkyy siten, että etuharus menee lähelle toppia ja saalingit ovat hyvin voimakkaasti taakse. Barduunoita ei ole, eikä niille tuollaisessa takilassa olisi käyttöäkään. Rungon modernius näihin valittuihin verokkeihin nähden näkyy leveässä perässä, pystyssä keulassa ja pienessä kölipainossa.

        Ehkä huomasitkin, että edellisessäkään viestissäni en mitenkään kehunut purjehdusominaisuuksia. Enpä osaisikaan, kun en ole kokeillut. Mitenkään lähtökohtaisesti en pidä modernimpaa välttämättä parempana. Verrokkiveneistä toisella, Finn Flyerilla, purjehdin 10 vuoden ajan ja tiedän erinomaiseksi.

        Sekä Infernossa että FF31:ssä vakioriki oli barduunaton taakse viistoilla saalingeilla. Delphiassa lienee etustaagi lähempänä toppia ja pidempi vesilinja. Mutta mikä niiden arvo on, jos varsinkin Inferno on selvästi nopeampi? Ei ole osattu hyödyntää suunnittelun edistymistä, kun kyse on kuitenkin isommasta veneestä.

        Bavaria 33 sentään on monissa keleissä nopeampi kuin Inferno 31 ja taitaa olla tilavampi kuin Delphia. Sen suunnittelija on onnistunut siis selvästi paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä Infernossa että FF31:ssä vakioriki oli barduunaton taakse viistoilla saalingeilla. Delphiassa lienee etustaagi lähempänä toppia ja pidempi vesilinja. Mutta mikä niiden arvo on, jos varsinkin Inferno on selvästi nopeampi? Ei ole osattu hyödyntää suunnittelun edistymistä, kun kyse on kuitenkin isommasta veneestä.

        Bavaria 33 sentään on monissa keleissä nopeampi kuin Inferno 31 ja taitaa olla tilavampi kuin Delphia. Sen suunnittelija on onnistunut siis selvästi paremmin.

        Infernosta en tiedä, mutta FF31 oli "vakiona" barduunoilla, eikä se oikein kryssissä ilman toimi. Saalingit ovat niin loivasti taakse, että masto pysyy kyllä pystyssä ilman barduunoita, mutta etustaagi pysyy löysänä. Sekä cruising- että racing-mastossa toppi on ohennettu ja niin löysä, että takastaagin kiskomisella masto menee banaanille hyvin pienellä voimalla, eli etustaagiin ei sillä saada kireyttä. Taemmas vantteja ei saa ilman runkomodifikaatiota, koska rustit ovat kiinni laipiossa, joka vain hieman maston takapuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä Infernossa että FF31:ssä vakioriki oli barduunaton taakse viistoilla saalingeilla. Delphiassa lienee etustaagi lähempänä toppia ja pidempi vesilinja. Mutta mikä niiden arvo on, jos varsinkin Inferno on selvästi nopeampi? Ei ole osattu hyödyntää suunnittelun edistymistä, kun kyse on kuitenkin isommasta veneestä.

        Bavaria 33 sentään on monissa keleissä nopeampi kuin Inferno 31 ja taitaa olla tilavampi kuin Delphia. Sen suunnittelija on onnistunut siis selvästi paremmin.

        Mitä väliä kumpi on nopeampi,jos nopeus on pääasia osta moottorivene,jos sekään ei riitä niin jenkkipuikkari kahdella V 8 moottorilla , on nopea.


    • Anonyymi

      Yksi Delphia 33 omistaja sanoi ettei nouse hyvin tuuleen kun kyselin mitä mieltä oli veneestään. Kannattaa aina koepurjehtia ennenkuin tekee ostopäätöksen.

      Miinuksia:
      -salongin toinen sohva on tosi lyhyt
      - ruorin takana ei ole kipparille penkkiä
      - kryssiominaisuudet heikot
      -tuntuu ahtaalta versus esim. Bavaria 33
      -miten jälleenmyyntiarvo pysyy?


      Hyvää:
      - laadukkaasti tehty
      -iso istumakaukalo
      -riittävästi purjeneliöitä

    • Anonyymi

      Aika paskoja noi n.

    • Anonyymi

      Miksi ruorin takana pitäisi olla penkki? Se soveltuu käytettäväksi vain jos sprayhoodin laskee alas. Muovin läpi on ankea katsella.

      Parempi on seistä ja nähdä kunnolla tai istua laidalla.

    • Anonyymi
      UUSI

      Kaksi surkeimmin rakennettua purtta ovat delphia ja bavariat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe