Olisiko kellään kokemuksia Delphia 33 veneestä?
Miten kyseinen vene kestää vertailun Suomalaisiin klassikoihin, esim: inferno31/ saint 313 tai finnflyer 31.
Delphia 33
14
596
Vastaukset
- Anonyymi
Paljon parempi kuin kotimaiset tai ruotsalaiset uppotukit. Delphia mainosti, että viidentoista metrin tuulessa menee tasaisesti ja miehistö nukkuu rauhallisesti, kun kapteeni ohjaa yhdellä sormella tasapainoista venettä. On se hyvä. Ja voittaa kevyesti kisassa nuo mainitut.
- Anonyymi
On tosiaan ihan ylivoimainen noihin maimitsemiisi vanhanaikaisiin pursiin verrattuna. Hyvää työtä ja vakaa vene. Asumimukavuus hyvä verrattuna muihin mainitemiisi.
- Anonyymi
Sehän on ihan eri kokoluokan vene kuin nuo mainitsemasi klassikot. Pituutta toki vain 2 jalkaa enemmän, mutta muuten paljon isompi. Paljon tilavampi ja mm erillinen peräkajuutta tuplavuoteella. Siten vertailussa on aika vähän järkeä. Myös takila modernimpi runkomuodosta puhumattakaan. Paremmuus onkin sitten ihan mielipide- ja käyttötarkoituskysymys.
- Anonyymi
Miten takilan ja runkomuodon modernius tuossa näkyy? Sisälle tilaa on tullut, mutta purjehdusominaisuudet noissa on huonommat. Hyvin harva edes kisaa Delphioilla ja yhtää hyvin kulkevaa en ole koskaan nähnyt (kaikki Delphia mallit), toisin kuin vaikkapa Bavaria, joista löytyy hyvin kulkevia yksilöitä myös Cruising-mallistosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten takilan ja runkomuodon modernius tuossa näkyy? Sisälle tilaa on tullut, mutta purjehdusominaisuudet noissa on huonommat. Hyvin harva edes kisaa Delphioilla ja yhtää hyvin kulkevaa en ole koskaan nähnyt (kaikki Delphia mallit), toisin kuin vaikkapa Bavaria, joista löytyy hyvin kulkevia yksilöitä myös Cruising-mallistosta.
Takilan modernius näkyy siten, että etuharus menee lähelle toppia ja saalingit ovat hyvin voimakkaasti taakse. Barduunoita ei ole, eikä niille tuollaisessa takilassa olisi käyttöäkään. Rungon modernius näihin valittuihin verokkeihin nähden näkyy leveässä perässä, pystyssä keulassa ja pienessä kölipainossa.
Ehkä huomasitkin, että edellisessäkään viestissäni en mitenkään kehunut purjehdusominaisuuksia. Enpä osaisikaan, kun en ole kokeillut. Mitenkään lähtökohtaisesti en pidä modernimpaa välttämättä parempana. Verrokkiveneistä toisella, Finn Flyerilla, purjehdin 10 vuoden ajan ja tiedän erinomaiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Takilan modernius näkyy siten, että etuharus menee lähelle toppia ja saalingit ovat hyvin voimakkaasti taakse. Barduunoita ei ole, eikä niille tuollaisessa takilassa olisi käyttöäkään. Rungon modernius näihin valittuihin verokkeihin nähden näkyy leveässä perässä, pystyssä keulassa ja pienessä kölipainossa.
Ehkä huomasitkin, että edellisessäkään viestissäni en mitenkään kehunut purjehdusominaisuuksia. Enpä osaisikaan, kun en ole kokeillut. Mitenkään lähtökohtaisesti en pidä modernimpaa välttämättä parempana. Verrokkiveneistä toisella, Finn Flyerilla, purjehdin 10 vuoden ajan ja tiedän erinomaiseksi.Sekä Infernossa että FF31:ssä vakioriki oli barduunaton taakse viistoilla saalingeilla. Delphiassa lienee etustaagi lähempänä toppia ja pidempi vesilinja. Mutta mikä niiden arvo on, jos varsinkin Inferno on selvästi nopeampi? Ei ole osattu hyödyntää suunnittelun edistymistä, kun kyse on kuitenkin isommasta veneestä.
Bavaria 33 sentään on monissa keleissä nopeampi kuin Inferno 31 ja taitaa olla tilavampi kuin Delphia. Sen suunnittelija on onnistunut siis selvästi paremmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekä Infernossa että FF31:ssä vakioriki oli barduunaton taakse viistoilla saalingeilla. Delphiassa lienee etustaagi lähempänä toppia ja pidempi vesilinja. Mutta mikä niiden arvo on, jos varsinkin Inferno on selvästi nopeampi? Ei ole osattu hyödyntää suunnittelun edistymistä, kun kyse on kuitenkin isommasta veneestä.
Bavaria 33 sentään on monissa keleissä nopeampi kuin Inferno 31 ja taitaa olla tilavampi kuin Delphia. Sen suunnittelija on onnistunut siis selvästi paremmin.Infernosta en tiedä, mutta FF31 oli "vakiona" barduunoilla, eikä se oikein kryssissä ilman toimi. Saalingit ovat niin loivasti taakse, että masto pysyy kyllä pystyssä ilman barduunoita, mutta etustaagi pysyy löysänä. Sekä cruising- että racing-mastossa toppi on ohennettu ja niin löysä, että takastaagin kiskomisella masto menee banaanille hyvin pienellä voimalla, eli etustaagiin ei sillä saada kireyttä. Taemmas vantteja ei saa ilman runkomodifikaatiota, koska rustit ovat kiinni laipiossa, joka vain hieman maston takapuolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekä Infernossa että FF31:ssä vakioriki oli barduunaton taakse viistoilla saalingeilla. Delphiassa lienee etustaagi lähempänä toppia ja pidempi vesilinja. Mutta mikä niiden arvo on, jos varsinkin Inferno on selvästi nopeampi? Ei ole osattu hyödyntää suunnittelun edistymistä, kun kyse on kuitenkin isommasta veneestä.
Bavaria 33 sentään on monissa keleissä nopeampi kuin Inferno 31 ja taitaa olla tilavampi kuin Delphia. Sen suunnittelija on onnistunut siis selvästi paremmin.Mitä väliä kumpi on nopeampi,jos nopeus on pääasia osta moottorivene,jos sekään ei riitä niin jenkkipuikkari kahdella V 8 moottorilla , on nopea.
- Anonyymi
Yksi Delphia 33 omistaja sanoi ettei nouse hyvin tuuleen kun kyselin mitä mieltä oli veneestään. Kannattaa aina koepurjehtia ennenkuin tekee ostopäätöksen.
Miinuksia:
-salongin toinen sohva on tosi lyhyt
- ruorin takana ei ole kipparille penkkiä
- kryssiominaisuudet heikot
-tuntuu ahtaalta versus esim. Bavaria 33
-miten jälleenmyyntiarvo pysyy?
Hyvää:
- laadukkaasti tehty
-iso istumakaukalo
-riittävästi purjeneliöitä - Anonyymi
Aika paskoja noi n.
- Anonyymi
Miksi ruorin takana pitäisi olla penkki? Se soveltuu käytettäväksi vain jos sprayhoodin laskee alas. Muovin läpi on ankea katsella.
Parempi on seistä ja nähdä kunnolla tai istua laidalla. - Anonyymi
Kaksi surkeimmin rakennettua purtta ovat delphia ja bavariat.
- Anonyymi
Mitkä mallit näiltä valmistajilta vai kaikki?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitkä mallit näiltä valmistajilta vai kaikki?
Molemmat on paskoja sekä Delphia ja Bavaria. Siis molemmat mallit. Ymmärrätkö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1693319Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732141Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii482048- 411951
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321471Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931241- 541203
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul3851075Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1141003- 45864