Olisiko kellään kokemuksia Delphia 33 veneestä?
Miten kyseinen vene kestää vertailun Suomalaisiin klassikoihin, esim: inferno31/ saint 313 tai finnflyer 31.
Delphia 33
14
668
Vastaukset
- Anonyymi
Paljon parempi kuin kotimaiset tai ruotsalaiset uppotukit. Delphia mainosti, että viidentoista metrin tuulessa menee tasaisesti ja miehistö nukkuu rauhallisesti, kun kapteeni ohjaa yhdellä sormella tasapainoista venettä. On se hyvä. Ja voittaa kevyesti kisassa nuo mainitut.
- Anonyymi
On tosiaan ihan ylivoimainen noihin maimitsemiisi vanhanaikaisiin pursiin verrattuna. Hyvää työtä ja vakaa vene. Asumimukavuus hyvä verrattuna muihin mainitemiisi.
- Anonyymi
Sehän on ihan eri kokoluokan vene kuin nuo mainitsemasi klassikot. Pituutta toki vain 2 jalkaa enemmän, mutta muuten paljon isompi. Paljon tilavampi ja mm erillinen peräkajuutta tuplavuoteella. Siten vertailussa on aika vähän järkeä. Myös takila modernimpi runkomuodosta puhumattakaan. Paremmuus onkin sitten ihan mielipide- ja käyttötarkoituskysymys.
- Anonyymi
Miten takilan ja runkomuodon modernius tuossa näkyy? Sisälle tilaa on tullut, mutta purjehdusominaisuudet noissa on huonommat. Hyvin harva edes kisaa Delphioilla ja yhtää hyvin kulkevaa en ole koskaan nähnyt (kaikki Delphia mallit), toisin kuin vaikkapa Bavaria, joista löytyy hyvin kulkevia yksilöitä myös Cruising-mallistosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten takilan ja runkomuodon modernius tuossa näkyy? Sisälle tilaa on tullut, mutta purjehdusominaisuudet noissa on huonommat. Hyvin harva edes kisaa Delphioilla ja yhtää hyvin kulkevaa en ole koskaan nähnyt (kaikki Delphia mallit), toisin kuin vaikkapa Bavaria, joista löytyy hyvin kulkevia yksilöitä myös Cruising-mallistosta.
Takilan modernius näkyy siten, että etuharus menee lähelle toppia ja saalingit ovat hyvin voimakkaasti taakse. Barduunoita ei ole, eikä niille tuollaisessa takilassa olisi käyttöäkään. Rungon modernius näihin valittuihin verokkeihin nähden näkyy leveässä perässä, pystyssä keulassa ja pienessä kölipainossa.
Ehkä huomasitkin, että edellisessäkään viestissäni en mitenkään kehunut purjehdusominaisuuksia. Enpä osaisikaan, kun en ole kokeillut. Mitenkään lähtökohtaisesti en pidä modernimpaa välttämättä parempana. Verrokkiveneistä toisella, Finn Flyerilla, purjehdin 10 vuoden ajan ja tiedän erinomaiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Takilan modernius näkyy siten, että etuharus menee lähelle toppia ja saalingit ovat hyvin voimakkaasti taakse. Barduunoita ei ole, eikä niille tuollaisessa takilassa olisi käyttöäkään. Rungon modernius näihin valittuihin verokkeihin nähden näkyy leveässä perässä, pystyssä keulassa ja pienessä kölipainossa.
Ehkä huomasitkin, että edellisessäkään viestissäni en mitenkään kehunut purjehdusominaisuuksia. Enpä osaisikaan, kun en ole kokeillut. Mitenkään lähtökohtaisesti en pidä modernimpaa välttämättä parempana. Verrokkiveneistä toisella, Finn Flyerilla, purjehdin 10 vuoden ajan ja tiedän erinomaiseksi.Sekä Infernossa että FF31:ssä vakioriki oli barduunaton taakse viistoilla saalingeilla. Delphiassa lienee etustaagi lähempänä toppia ja pidempi vesilinja. Mutta mikä niiden arvo on, jos varsinkin Inferno on selvästi nopeampi? Ei ole osattu hyödyntää suunnittelun edistymistä, kun kyse on kuitenkin isommasta veneestä.
Bavaria 33 sentään on monissa keleissä nopeampi kuin Inferno 31 ja taitaa olla tilavampi kuin Delphia. Sen suunnittelija on onnistunut siis selvästi paremmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekä Infernossa että FF31:ssä vakioriki oli barduunaton taakse viistoilla saalingeilla. Delphiassa lienee etustaagi lähempänä toppia ja pidempi vesilinja. Mutta mikä niiden arvo on, jos varsinkin Inferno on selvästi nopeampi? Ei ole osattu hyödyntää suunnittelun edistymistä, kun kyse on kuitenkin isommasta veneestä.
Bavaria 33 sentään on monissa keleissä nopeampi kuin Inferno 31 ja taitaa olla tilavampi kuin Delphia. Sen suunnittelija on onnistunut siis selvästi paremmin.Infernosta en tiedä, mutta FF31 oli "vakiona" barduunoilla, eikä se oikein kryssissä ilman toimi. Saalingit ovat niin loivasti taakse, että masto pysyy kyllä pystyssä ilman barduunoita, mutta etustaagi pysyy löysänä. Sekä cruising- että racing-mastossa toppi on ohennettu ja niin löysä, että takastaagin kiskomisella masto menee banaanille hyvin pienellä voimalla, eli etustaagiin ei sillä saada kireyttä. Taemmas vantteja ei saa ilman runkomodifikaatiota, koska rustit ovat kiinni laipiossa, joka vain hieman maston takapuolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekä Infernossa että FF31:ssä vakioriki oli barduunaton taakse viistoilla saalingeilla. Delphiassa lienee etustaagi lähempänä toppia ja pidempi vesilinja. Mutta mikä niiden arvo on, jos varsinkin Inferno on selvästi nopeampi? Ei ole osattu hyödyntää suunnittelun edistymistä, kun kyse on kuitenkin isommasta veneestä.
Bavaria 33 sentään on monissa keleissä nopeampi kuin Inferno 31 ja taitaa olla tilavampi kuin Delphia. Sen suunnittelija on onnistunut siis selvästi paremmin.Mitä väliä kumpi on nopeampi,jos nopeus on pääasia osta moottorivene,jos sekään ei riitä niin jenkkipuikkari kahdella V 8 moottorilla , on nopea.
- Anonyymi
Yksi Delphia 33 omistaja sanoi ettei nouse hyvin tuuleen kun kyselin mitä mieltä oli veneestään. Kannattaa aina koepurjehtia ennenkuin tekee ostopäätöksen.
Miinuksia:
-salongin toinen sohva on tosi lyhyt
- ruorin takana ei ole kipparille penkkiä
- kryssiominaisuudet heikot
-tuntuu ahtaalta versus esim. Bavaria 33
-miten jälleenmyyntiarvo pysyy?
Hyvää:
- laadukkaasti tehty
-iso istumakaukalo
-riittävästi purjeneliöitä - Anonyymi
Aika paskoja noi n.
- Anonyymi
Miksi ruorin takana pitäisi olla penkki? Se soveltuu käytettäväksi vain jos sprayhoodin laskee alas. Muovin läpi on ankea katsella.
Parempi on seistä ja nähdä kunnolla tai istua laidalla. - Anonyymi
Kaksi surkeimmin rakennettua purtta ovat delphia ja bavariat.
- Anonyymi
Mitkä mallit näiltä valmistajilta vai kaikki?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitkä mallit näiltä valmistajilta vai kaikki?
Molemmat on paskoja sekä Delphia ja Bavaria. Siis molemmat mallit. Ymmärrätkö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1232384Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from411965Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276521913Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen301907- 1021897
Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la581199- 1171095
Poistettuun aloitukseen
Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei20953- 54900
No miten meni?
Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘110857