Kaupunki on valmis luopumaan Suolahtisalin käytöstä

Anonyymi-ap

Hyvin joutaa purkuun,ketään ei kiinnosta suoliahti.

41

1219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sali ei ole kaupungin vaan sen omistaa yksityinen joka ei halua sitä korjata.Vuokra kyllä kelpaa kaikki muu jätetään huoltamatta.Lumet auraamatta jne.

• Anonyymi

Mitäs se sulle kuuluu hanki elämä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäs se sulle kuuluu hanki elämä

Voisitko lopettaa nuo vakiokommenttisi. Jos sinulla ei ole asiasta mitään kirjoitettavaa, älä näitä kirjoittele ajan kuluksesi. Älä siis kirjoita enää: hanki elämä.

• Anonyymi

Suolahtisali on menneen ajan Suolahtelaisten Piitulaisen ”pyhättö ” joka joutaa jo mennä.
      On niin kulahtanut ja kulunut, että pitäisi tehdä miljoona remontti jota ei tule.

• Anonyymi

Yhtä kulahtanut ku sinäkin 🤣😅

• Anonyymi

Kerran kävin salissa konsertissa. Ummehtunut ilma,varmasti hometta. Pihassa pyöri vielä narkomaaneja. Karmea paikka.

• Anonyymi

Äänekoski on jo niin kuollut paikka ettei täällä viitsi käydä heidän vintagekonserteissakaan. Vaikka itekin olen jo vintagea niin mieluummin lähden katselemaan reippaampaa menoa isommille paikkakunnille. Ruuan korkeintaan ostan tääältä.

• Anonyymi

Suolahtisali olisi hieno sali vaan se on aivan väärässä paikassa. Ja toiseksi rakennukselle olisi välttämätöntä tehdä mittava peruskorjaus, joka maksaa miljoonia. Esim. talotekniikka tulisi uusia sataprosenttisesti. Ilmastointi eikä sähköistys ole ajan tasalla.

• Anonyymi

Koko yleisilme on kuin -70 luvulta likainen ,tunkkainen.
      Näkyy oikein hyvin kun mitään ei yleisilmeen vuoksi korjattu.Haisee homeelle?
      Ikääntyä voi arvokkaasti ,mutta Suolahtisalissa näkyy hyvin sama kuin koko Suolahdessa ilme on niin ikävä kuin Venäjän takamailla.
      Ei auta vaikka salin akustiikka olisi kuinka hyvä kun kaikki ympärillä on kuin kaatopaikka.

• Anonyymi

Sali on nykyisin yksityisen omaisuutta.Miksi kaupunki sitä korjaisi verorahoilla.

• Anonyymi

Kaksi vaihtoehtoa.
      Kaupunki laittaa rahaa toisen omistamaan kiinteistöön tekee siis remonttia ja jatkaa vuokrasuhdetta.
      Kysyä voi onko oikein eri asia jos tämä olisi kaupungin omistama.

Ihmetytti aikoinaan kun kaupunki maksoi kuntokartoituksen toisen omistamaan kiinteistöön.

Kaupunki ei jatka vuokrasopimusta mikä tietää Suolahtisalin lopullista rappeutumista.

• Anonyymi

Virtanen vetää Kommunistina selvään asiaan vielä jotain ikuisia Suolahden kaupungin tekemiä sopimuksia missä on sitouduttu pitämään salia 100 vuotta.Sali on vaan vaihtanut omistajaa jolloin sopimukset on myös rauenneet.

• Anonyymi

Piti ihan henkeä haukkoa kun luki omistajan puheita sisiksestä…...Siis hän omistaa kiinteistön ja valittaa kun joku muu ei maksa sen korjauksia……..Äly hoi älä jätä…….

• Anonyymi

Yrittäjää ymmärrän. Ei tuota susisalia kannata rempata!

• Anonyymi

Mielestäni on vahinko, ettei ihmiset ymmärrä Suolahti salin arvoa ja koko opiston arvokasta historiaa. Salin akustiikkaa ja kokonaisuutta ovat kehuneet monet esiintyjät. Vahinko jos opisto ja ympärillä olevat rakennukset annetaan pilaantua. Jos rakennus olisi Äänekoskella ihan varmaan asialle tehtäisiin jotain, mutta kun se on Suolahdessa niin antaa mennää. Itse olen ihan Äänekoskelainen mutta harmittaa kovasti.

• Anonyymi

minua ei harmita,antaa homehtua koko höskä vaan.

• Anonyymi

Niin kaupungin pitää korjata yksityisessä omistuksessa olevaa kiinteistöä.Tuolle tielle jos lähdetään niin täältä löytyy kohta paljon omakotitaloja joita korjataan kunnan rahoilla. Suolahtisalia korjaamaan lähdettäessä kaupungin rahoilla niin se pitää ensin ostaa kunnan omistukseen.

• Anonyymi

Kylläpä äänekoskelaisia jaksaa hiertää Suolahtisalin olemassaolo 😁

• Anonyymi

Kommunistien linnake on lähtövalmiina siirtyä historiaan.

• Anonyymi

En ole kommunisti, mutta pahalta tuntuu jos niin kaunis ympäristö ja hyvä sali häviää. Ei Pankkari eikä Painotalo vastaa viihtyvyydeeltään Suolahti salia. Akustiikka pelasi ja penkit oli mukavia istua.

• Anonyymi

Kommunistit korjaa kunnan rahoilla toisen omaisuutta.

• Anonyymi

Salissa voisi alkaa järjestää narkomaanien kesäleirejä.

• Anonyymi

Koko suolahden voisi myydä laukaalle jätemaaksi eurolla

• Anonyymi

Suolahdesta ei ole ollut Äänekoskelle kuntaliitoksessa kuin haittaa menoja menojen perään.
      Olisi silloin kuntaliitoksen aikaan saanut mennä valtionsyliin eikä Äänekosken olisi pitänyt sitä pelastaa.
      Jäähalli olisi pitänyt rakentaa Kotakennään alueelle.
      Nyt uimahallin remontti on peruttava Suolahtisalin vuokraamista ei pidä jatkaa.

• Anonyymi

Sama tilanne Säynätsalon kohdalla. Siellä kommunistit ja demarit hallitsi ja vei talouden kuralle. Jyväskylä joutui panostamaan isolla rahalla palveluihin, rakennuksiin ja infraan.
        Suolahden talouden kurjuutta jatkettiin myymällä Ääneseudun Energian osakkeet Äänekoskelle ja rakentamalla Ceaușescu beach Romanian diktaattorin tyyliin. Siihen ne rahat riitti, mutta muutaman vuoden perästä Äänekoski joutui ottamaan Suolahti hoitoonsa. Äänekoski tosiaan joutui pistämään rahaa Suolahden korjausvelkaan ruhtinaallisesti.

• Anonyymi

😁 Jaa että on jäähallikin väärässä paikassa? No voi hitto, pystyisiköhän sen siirtää sinne kotakennäälle? Ja sitten siellä Suolahdessa on se uimahallikin 😁 se ainakin pitää nopeasti purkaa eihän se nyt sovi että naapurilla olisi jotain, kaikki itselle vaan.

• Anonyymi

Oletko huomannut, että Valtra ollut suurin veronmaksaja Äänekosken kauopungille ja se löytyy Suolahdesta ellet asiaa tiedä.

• Anonyymi

Onneksi peruttiin uuden kuntaliitoksen aikaan päätös uudesta terveysaseman rakentamisesta.Sitäkin silloin suunniteltiin.
      Suolahden asuntojen hinnat ovat aivan järkyttävällä tasolla.
      Kukaan ei osta sieltä asuntoa etkä pääse sieltä eroon kun lähes luovuttamalla asuntosi.
      Kuka tulee johonkin konserttiin Suolahtisalin homeelle haisevaan kulahtaneeseen aikaansa eläneeseen rotankoloon.
      Menemme Jyväskylään Paviljonkiin viihtymään.
      Painotalo ei koskaan tule eikä ole mikään oikea konserttipaikka.
      Pikkukaupungin pikkupiirille tarkoitettu harrastepaikka.

• Anonyymi

Suolahden vasemmistoliittolaiset aikanaan vaativat uuden terveysaseman rakentamista. Sitten uusi terveysasema suunniteltiin ja todettiin, ettei rahaa olekaan. Alettiin suunnitella terveysaseman tiloja olemassa oleviin tyhjiin tiloihin, mikä olikin järkevää. Kuitenkin kaksinkertaiset suunnittelukustannukset kaupunki joutui maksamaan. Ei se suunnittelukaan ole ilmaista, vaikka moni luulee.

• Anonyymi

Nyt on jännä nähdä miten kaupunginhallitus asian hoitaa.Korjaako verorahoilla yksityisen omistuksessa olevan salin.

• Anonyymi

Virtanen on itse todennut, ettei verorahoilla saa tukea yrittäjää. Mutta tätä tukisi. Yrittäjän on kuulemma tiefostettava riskit. Eli eiköhän tämä luukku suljeta

• Anonyymi

Niin se pitäsi,mutta kaupungin hallitus osaa kääntää tämän asian väärin päin.Katsokaa vaan niin Virtanen esittää että sopimusta jatketaan ja sali korjataan käyttökuntoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin se pitäsi,mutta kaupungin hallitus osaa kääntää tämän asian väärin päin.Katsokaa vaan niin Virtanen esittää että sopimusta jatketaan ja sali korjataan käyttökuntoon.

Virtanen ja Martins tulee esittämään ensimmäisenä että tämä.homma korjataan ja sopimusta jatketaan.

• Anonyymi

Maan tasalle homepesä. Ei mitään käyttöä.

• Anonyymi

Onneksi menee nyt virallista tietä tuo päätös.
      Jos kaikkia homepesiä jossain Suolahden takanurkilla korjataan verorahoilla niin se valituksen paikka.
      Nyt on paikka jossa kulttuuria voi harrastaa ja käydä katsomassa

• Anonyymi

Suolahdessa ei ole investoitu aikoinaan oikeastaan mihinkään omilla rahoilla mutta nyt kun on maksaja niin pyyntöjä satelee :).

• Anonyymi

Suolahteen on tehty uusi koulu, 2 päiväkotia ,niin ei ole investoitu

• Anonyymi

Tässäkin asiassa pitäisi päättäjien pystyä taloudelliseen ajatteluun. Edellytetään siis talouskysymysten hallintaa. Edelleen olen sillä kannalla, että musiikkitalo Jyväskylässä on kulttuuriväen toiveiden kärjessä. Jyväskylässä konsertissa on aina hyvin väkeä. Toiseksi edellytän, että Äänekosken kulttuuritalolle tehdään se isompi peruskorjaus. korjataan koko talo. Suolahtisalin useimmissa konserteissa on ollut vain kourallinen katsojia poikkeuksen kenties Kari Tapio ja muut iskelmien esittäjät. Eikä heitäkään enää saada taloon, Kari tapio on poissa. Mieleeni on jäänyt mm. erään joulu alla ollut ukrainalaisen huippukuoron konsertti. Kuoro oli aivan loistava ja he esittivät pääosin ukrainalaisia joululauluja. Maksaneita katsojia taisi olla maksimissaan kymmenen tai viisitoista. Silloinkin ajattelin, missä Suolahtisalin rakentamisesta päättäneet ja muu kulttuuriväki piilotteli? Suolahtisalin osti yksityishenkilö, jolla tulisi olla jonkinlainen kulttuurivisio: talo pitäisi korjata ajan tasalle. Silloin se voisi taas kiinnostaa Äänekosken vähälukuista kulttuuriväkeä. Eihän äänekoskelaisista moni arvostanut edes Keitelejazzeja. Suurin osa jazzareista tulikin muualta Suomesta, osin myös Suomen ulkopuolelta.

• Anonyymi

Ainoa oikea tapa on kaivurilla nuijia sali maan tasalle.

• Anonyymi

Turha puolueiden vanha linnake. Näitä ei enää tarvita nykymaailmassa.

• Anonyymi

Vasemmistohan tätä hehkuttaa ja kaalisoppa haisee!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      34
      4571
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3175
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2311
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      49
      2182
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      163
      2039
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1643
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1641
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1611
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1269
    Aihe