En koe tulleeni vainotuksi tms., se vaatisi aika pirun paljon enemmän yritystä.
Viimeksi olen Kelju K. Kojootin kohdannut vajaa 30 vuotta sitten, kun eräänä sunnuntaiaamuna katteltiin piirrettyjä kummipojan kanssa telkusta.
Sinkku olen ollut yhtäjaksoisesti tarkalleen ma 8.6.2020 alkaen.
Ja alkua pidemmälle en aio tuota yhtä ketjua kattella, enkä suosittele sitä muillekaan, antakaa vain asian olla ja jatkakaa palstailuanne kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Kiitos.
Just... Antakaa olla, mitään näkemisen arvoista ei ole tapahtunut
121
854
Vastaukset
- Anonyymi
Mutta aika hyvän vedätyksen kehittelit. Pakko myöntää, vastentahtoisesti.
- Anonyymi
Aika hämmentävä episodi, jos totta puhun. Mä en ole seurannut mitä oikein on tapahtunut ja siksi olen silleen vähän, että anteeksi mitä. Mulle sä olet aina ollut ihan kohtelias, vaikka joskus on toisiamme vähän tökittykin. Ihme draamaa joku vääntää.
- Anonyymi
Täällä toinen yhtä hämmentynyt. Olen Randen kanssa jutellut lukuisia kertoja eikä koskaan mitään ongelmaa. Itse olisin Randen sijassa jo vähän ahdistunut, kun ei toinen osaa antaa olla..
Voin tähän todeta, että alan oleen ittekin jo aika hämmentynyt tän hommelin kanssa...
Nyt vaan olin tulossa palstalle hölmöilemään kokkailun lomassa, niin näin sitten tuon yhden aloituksen.
Vähän sopii tökkiäkin, jos muuten sopu säilyy, en minä posliinista ole ja vähän ärhäkkä välillä, niin ei tule aina mietittyä riittävästi mitä/miten sanoo😁Anonyymi kirjoitti:
Täällä toinen yhtä hämmentynyt. Olen Randen kanssa jutellut lukuisia kertoja eikä koskaan mitään ongelmaa. Itse olisin Randen sijassa jo vähän ahdistunut, kun ei toinen osaa antaa olla..
Emmää nyt osaa tosta ahdistua, jos nyt en nautikaan siitä. Tää on palstailu tämmöstä, monenlaista ihmistä pyörii höpöttelemässä, niin sattuu ja tapahtuu. Kyllä se siitä asettuu omia aikojaan 👍
- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
Emmää nyt osaa tosta ahdistua, jos nyt en nautikaan siitä. Tää on palstailu tämmöstä, monenlaista ihmistä pyörii höpöttelemässä, niin sattuu ja tapahtuu. Kyllä se siitä asettuu omia aikojaan 👍
Hyvä, jos osaat keskittyä olennaiseen 😊 Kaikenlaistahan tänne mahtuu, paras vain olla antamatta huomiota. Itse tiedät mitä olet tai et ole, eikä sinun täällä tarvitse kenellekään mitään todistella.
Tämä sama ilmiö oli syy, miksi aikanaan lopetin rekattuna kirjoittelun. Joku aina nappasi kiinni, alkoi pommittamaan ja maalittamaan ja kehittämään omia teorioitaan siitä, kuka olen, millainen olen.. Aikani sitä katselin ja ohitin, mutta sitten kun into palstalla alkoi muutenkin lopahtaa, niin tuo sinetöi päätöksen, etten ainakaan rekattuna enää kirjoittele. Vaikka sulle oonkin jos melkein luvannut rekkautua 😄 Mietin vain vielä nikkiä Kinkyn Korvapuustin ja Pervon Pullan välillä 😆 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä, jos osaat keskittyä olennaiseen 😊 Kaikenlaistahan tänne mahtuu, paras vain olla antamatta huomiota. Itse tiedät mitä olet tai et ole, eikä sinun täällä tarvitse kenellekään mitään todistella.
Tämä sama ilmiö oli syy, miksi aikanaan lopetin rekattuna kirjoittelun. Joku aina nappasi kiinni, alkoi pommittamaan ja maalittamaan ja kehittämään omia teorioitaan siitä, kuka olen, millainen olen.. Aikani sitä katselin ja ohitin, mutta sitten kun into palstalla alkoi muutenkin lopahtaa, niin tuo sinetöi päätöksen, etten ainakaan rekattuna enää kirjoittele. Vaikka sulle oonkin jos melkein luvannut rekkautua 😄 Mietin vain vielä nikkiä Kinkyn Korvapuustin ja Pervon Pullan välillä 😆Tuossa kuvasit hyvin sen syyn, miksi minä taas en ole koskaan edes harkinnut rekisteröitymistä.
tuo aiempi nyymi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa kuvasit hyvin sen syyn, miksi minä taas en ole koskaan edes harkinnut rekisteröitymistä.
tuo aiempi nyymiJoo rekatut saavat osakseen naurettavan paljon kaikenlaista huomiota. Vaikea ymmärtää ihmisten motiiveja tykittää yhtä ihmistä niin paljon. Rekkaantuminen helpottaisi vain keskustelua, olisi helpompi seurata jne. mutta toistaiseksi olen kokenut, että haitat päihittävät hyödyt.
Anonyymi kirjoitti:
Tämä sama ilmiö oli syy, miksi aikanaan lopetin rekattuna kirjoittelun. Joku aina nappasi kiinni, alkoi pommittamaan ja maalittamaan ja kehittämään omia teorioitaan siitä, kuka olen, millainen olen.. Aikani sitä katselin ja ohitin, mutta sitten kun into palstalla alkoi muutenkin lopahtaa, niin tuo sinetöi päätöksen, etten ainakaan rekattuna enää kirjoittele. Vaikka sulle oonkin jos melkein luvannut rekkautua 😄 Mietin vain vielä nikkiä Kinkyn Korvapuustin ja Pervon Pullan välillä 😆Tiiä siitäkään, mutta palsta on palsta, tänne mahtuu koko ihmismielen kirjo helposti.
Olen edelleen Kinky Korvapuustin kannalla 😂- Anonyymi
Tiiä siitäkään, mutta palsta on palsta, tänne mahtuu koko ihmismielen kirjo helposti.
Olen edelleen Kinky Korvapuustin kannalla 😂Mielipiteesi on rekisteröity 😂 En mäkään tuosta nyt pääse yli, alkaa kuulostamaan ihan mun nikiltä 😆
Anonyymi kirjoitti:
Mielipiteesi on rekisteröity 😂 En mäkään tuosta nyt pääse yli, alkaa kuulostamaan ihan mun nikiltä 😆
Todellakin kuulostaa, vaikkei Pervo Pulla tai Puusti huonoja olisi nekään 😂
- Anonyymi
Äläs nyt: "kaikki hänessä miellyttää minua luonne mitä hänestä tiedän kasvot ja keho. Hän on komea ja sexy."
- Anonyymi
Juu 😁, pahempiakin haukkuja on tullut kuultua, kai sitä edes nyt vähän itsetuntoa kutittelee etenkin kun noita positiivisesti kuvaavia adjektiiveja esiintyy noinkin runsaasti parissa lauseessa. Onkohan random nyt ollenkaan herrasmiehen tavoin käyttäytyvä tässä aiheessa laisinkaan?
No ei varmastikaan kyllä ole minusta ollut kyse, on joku toinen ollut mielessä, ehkä se Kelju?
Kelju kojootista mullekin tuli ekana mieleen toi piirretty, jossa yrittää saada maantiekiitäjä-lintua nalkkiin. Lapsena tuli kateltua ja hauskaa oli =D
Jep, niitä tuli muksuna katteltua oikein kunnolla. Ja kaikki Nakke Nakuttaja -sarjiksen mitä käsiin sai tuli luettua moneen kertaan, siellähän se Kelju kans seikkaili toisinaan 😁
Palstan oletetusta Keljusta mulla ei ole havaintoja, muuten kuin mainittuna hahmona.- Anonyymi
Jep, niitä tuli muksuna katteltua oikein kunnolla. Ja kaikki Nakke Nakuttaja -sarjiksen mitä käsiin sai tuli luettua moneen kertaan, siellähän se Kelju kans seikkaili toisinaan 😁
Palstan oletetusta Keljusta mulla ei ole havaintoja, muuten kuin mainittuna hahmona.Etkö tunnista itseäsi?
Palstan oletetusta Keljusta mulla ei ole havaintoja, muuten kuin mainittuna hahmona.Itse luin lapsena Karvista ja Lassi ja Leevi -sarjakuvia. Jos lähikirjastosta oli kaikki nuo sarjikset lainassa, niin tiesi kyllä kenellä =D Meille tuli myös Aku Ankka ja sitäkin tykkäsin lukea. Varsinkin Mikin ja Hessun seikkailut oli mun suosikkeja.
Norppa83 kirjoitti:
Itse luin lapsena Karvista ja Lassi ja Leevi -sarjakuvia. Jos lähikirjastosta oli kaikki nuo sarjikset lainassa, niin tiesi kyllä kenellä =D Meille tuli myös Aku Ankka ja sitäkin tykkäsin lukea. Varsinkin Mikin ja Hessun seikkailut oli mun suosikkeja.
Karvisia tuli todellakin kahlattua ja kaikki Suomennetut Lassi&Leevit ostin sitä mukaa kun ilmestyivät, kunnes tuli joku juhlanumero tms. ja siihen lopetin. Tuossa nuo hyllyssä vieläkin. Akkaria ei ikinä tullut, mutta taskarit ostelin pitkään, kunnes lahjoitin ne kummimuksuille yhden muuton edellä 😁
Karvisia tuli todellakin kahlattua ja kaikki Suomennetut Lassi&Leevit ostin sitä mukaa kun ilmestyivät, kunnes tuli joku juhlanumero tms. ja siihen lopetin. Tuossa nuo hyllyssä vieläkin. Akkaria ei ikinä tullut, mutta taskarit ostelin pitkään, kunnes lahjoitin ne kummimuksuille yhden muuton edellä 😁
Karviset on kyllä hauskoja ja kyllä Lassi ja Leevikin on, mutta nykyään ehkä eniten nappaa Fingerpori ja B.Virtanen. Fingerporeja olen lainannut kirjastosta. 100% aina en tajua aivan kaikkia Fingerporin juttuja, mutta useita kyllä. Briljanttia huumoria.
Norppa83 kirjoitti:
Karviset on kyllä hauskoja ja kyllä Lassi ja Leevikin on, mutta nykyään ehkä eniten nappaa Fingerpori ja B.Virtanen. Fingerporeja olen lainannut kirjastosta. 100% aina en tajua aivan kaikkia Fingerporin juttuja, mutta useita kyllä. Briljanttia huumoria.
Fingerpori on loistava, Virtasta tulee töissä riittämiin koska pomo on sen fani. Mulle taas nuorena Lassi&Leevi kolahti koska olen itse ollut melkoinen Lassi tenavana 😂
Fingerpori on loistava, Virtasta tulee töissä riittämiin koska pomo on sen fani. Mulle taas nuorena Lassi&Leevi kolahti koska olen itse ollut melkoinen Lassi tenavana 😂
Jep. Onko sun pomo kuin se B.Virtasen toimistopäällikkö?
Norppa83 kirjoitti:
Jep. Onko sun pomo kuin se B.Virtasen toimistopäällikkö?
Luoja, ei onneksi 😂
Norppa83 kirjoitti:
No entäs kuin Murikka? =D
Ei, ei sekään, pomo on aika omanlaisensa olmi, mutta hyvä äijä kaikin puolin, on käynyt meikäläisellä mäihä 😊
Ei, ei sekään, pomo on aika omanlaisensa olmi, mutta hyvä äijä kaikin puolin, on käynyt meikäläisellä mäihä 😊
Se on hyvä, ettei ole sellainen kuin Murikka =D
Norppa83 kirjoitti:
Se on hyvä, ettei ole sellainen kuin Murikka =D
Jep, se on hyvä. Tosin osaan minä semmoisenkin otuksen hiljaiseksi saada, on niitä ollut esihenkilöinä joskus aiemmin 😁
- Anonyymi
Onko sulla Lassi ja Leevi -sarjakuva-albumeista numerot 1 ja 2 myös? Ne ovat harvinaisia, kirjamessuilla niistä pyydettiin varmaan 100 euroa kappale, ekasta ainakin. Älä siis vaan heitä menemään missään siivousvimman puuskassa. Voi kun itsellänikin olisi... 👦🏼&🐯
Jep, se on hyvä. Tosin osaan minä semmoisenkin otuksen hiljaiseksi saada, on niitä ollut esihenkilöinä joskus aiemmin 😁
Ai on vai? Hah, voi sua raukkaa =D
Norppa83 kirjoitti:
Ai on vai? Hah, voi sua raukkaa =D
On, parit aika pahapäisetkin, mutta eiköhän nekin ole vanhemmiten asettuneet.
Palstan oletetusta Keljusta mulla ei ole havaintoja, muuten kuin mainittuna hahmona.Katsoin minäkin sitä sarjaa.
On, parit aika pahapäisetkin, mutta eiköhän nekin ole vanhemmiten asettuneet.
Murikka on oikeastaan aika hauska hahmo, mutta toisaalta hieman surullinenkin. Hän on ihastunut työpaikkansa toimistosihteeriin ja haluaisi hänen kanssaan treffeille, mutta Murikan äiti, joka asuu poikansa kanssa ei haluaisi päästää poikaansa treffeille naisen kanssa. Vähän samanlainen tapaus on Simpsoneissa se koulun rehtori (rehtori Skinner). Hänkin asuu äitinsä kanssa ja äiti on aina kontrolloimassa poikansa naisasioita.
Anonyymi kirjoitti:
Onko sulla Lassi ja Leevi -sarjakuva-albumeista numerot 1 ja 2 myös? Ne ovat harvinaisia, kirjamessuilla niistä pyydettiin varmaan 100 euroa kappale, ekasta ainakin. Älä siis vaan heitä menemään missään siivousvimman puuskassa. Voi kun itsellänikin olisi... 👦🏼&🐯
Ei ole kaikkia, puuttuu 2. ja 9., jotka joku kähvelsi, en muista enää tarkemmin. Pitäisi jaksaa alkaa taas saalistamaan kirppareilla, nyt kun tuli tarkistettua että mitkä ne olikaan ne puuttuvat 😁
En minä näistä luovu ja onhan nämä elämää nähneet kun on luettu, niin huippuhintoja ei saisi muutenkaan.
Tuossa nuo julkaistut Wikipedian mukaan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Lassi_ja_Leevi#JulkaisutNorppa83 kirjoitti:
Murikka on oikeastaan aika hauska hahmo, mutta toisaalta hieman surullinenkin. Hän on ihastunut työpaikkansa toimistosihteeriin ja haluaisi hänen kanssaan treffeille, mutta Murikan äiti, joka asuu poikansa kanssa ei haluaisi päästää poikaansa treffeille naisen kanssa. Vähän samanlainen tapaus on Simpsoneissa se koulun rehtori (rehtori Skinner). Hänkin asuu äitinsä kanssa ja äiti on aina kontrolloimassa poikansa naisasioita.
Onhan se vähän semmoinen surullisen hahmon ritari...
Onhan se vähän semmoinen surullisen hahmon ritari...
Jep, sitä Murikka on ja myös Simpsonien rehtori Skinner.
Miksi randombypasser haukut minua anonyymisti?
Mä en käytä palstaa anonyymisti.
Aina voi sanoa sitten noin kun ensin olet haukkunut. Arvaa mitä en usko.
- Anonyymi
Onko sulla jotain todisteita tämän väitteesi tueksi? Näetkö esim jostain, että viestit tulevat samasta ip-osoitteesta?
Mä en käytä palstaa anonyymisti.
Jos noin on olen nyt kirjoittanut monenlaista paskaa sinusta niissä ajatuksissa kun luulin että anonyyminä minua haukut. Anteeksi pyynnöllä tapauksessa ei ole mitään väliä.
Lyhytfleda kirjoitti:
Aina voi sanoa sitten noin kun ensin olet haukkunut. Arvaa mitä en usko.
Sillähän ei ole mitään väliä, mitä minä sanon, koska olet jo todennut ettet usko mitä minä sanon. Enkä voi asiaa palstalla kirjoitellen muuksikaan todistaa, niin tilanne on minulle umpikuja eikä asiaa kannata sen enempiä sitten pohtiakaan.
- Anonyymi
Ja näin kojootin ja kiiturin tarina sai onnellisen päätöksensä. Sentään se kiitäjä ei jäänyt ainakaan kitumaan 😅. https://www.youtube.com/watch?v=OQhOcDFbflQ.
- Anonyymi
Aika hiljaa Random oli pitkään, tuo ei ole kohteliasta tai sillä on tarkoitukselliset lähtökohdat. Voisihan heti hoitaa homman pois, eikä ulkoistaa?
AV- Anonyymi
Miksi mitään likapyykkiä pitäisi pestä julkisesti palstalla? Sinun viihdykkeeksesikö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi mitään likapyykkiä pitäisi pestä julkisesti palstalla? Sinun viihdykkeeksesikö?
Aloitus on sitä.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloitus on sitä.
AVEi varsinaisesti ole. Tai ainakaan minä en nähnyt aloituksessa muuta kuin kehoituksen antaa olla. Oliko siinä jossain jotain pyykkien tuuletusta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää n aloittajatrollimies alustamassa tarinointiaan, että kyllä sitä pyykkiä tulee jos haluaa saduille altistua👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää n aloittajatrollimies alustamassa tarinointiaan, että kyllä sitä pyykkiä tulee jos haluaa saduille altistua👍
Miksi ei haluaisi heti keskustella asioita halki ja pinoon?
Ihme tyyli ulkoistaa omat ongelmansa.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ei haluaisi heti keskustella asioita halki ja pinoon?
Ihme tyyli ulkoistaa omat ongelmansa.
AVMiksi pitäisi. Jos ei kiinnosta, niin sitten ei kiinnosta. Jos on sanonut, että kahdenkesken voin jutella, niin sitten se on niin. Ei täällä todellakaan kenellekään ole mitään pakkoa "keskustella asioita halki ja pinoon", varsinkaan kun on jo moneen kertaan käynyt selväksi, ettei toinen osapuoli kykene siihen.
Voitko kertoa mikä on oikea syy randombypasser miksi et enää kirjoita mulle. Kun ennen kirjoitit sanoit että arvostat minua valehtelitko vain?
- Anonyymi
Eikö tuo ole nyt ihan selvää, että valehteli?
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tuo ole nyt ihan selvää, että valehteli?
Odotan että hän itse vastaa. Sanoi ettei kirjoita anonyymisti.
En ole valehdellut. Tälläkin aloituksella vain tein mitä itse halusit, halusit omassa aloituksessasi että olisin todennut ettei ole tapahtunut vainoamista ja sen tein. Mutta se ei ilmeisesti riitä?
- Anonyymi
Missä on kaikkien rekattujen sankari disse? Voisi tulla pitämään puolustuspuheen lyhytfledalle ja samalla haukkua kaikki anonyymit. :D
Täällä oli joskus sellainen tyyppi kuin "miesjokatietäämitätahtoo"-nikki, joka kivenkovaa väitti, että eräs töhö palstalta, Nuuskamuikkunen on hänen joku naisystävänsä vuodelta kivi ja tappi.
Että kyllä näitä huruja riittää.Tällä hetkellä musta olis ihan kiva J. Karjalaista lainatakseni vain olla "mies jolle ei koskaan tapahdu mitään" 😂
- Anonyymi
Tällä hetkellä musta olis ihan kiva J. Karjalaista lainatakseni vain olla "mies jolle ei koskaan tapahdu mitään" 😂
No ... onneksi et ole "mies, jonka ympäriltä tuolit viedään".
Tällä hetkellä musta olis ihan kiva J. Karjalaista lainatakseni vain olla "mies jolle ei koskaan tapahdu mitään" 😂
Joo. Mulle ei vielä ole tuollaista käynyt palstalla, mutta tyyni rauhallisuus ja ignooraus ehkä toimii?
Voi olla joku trollikin, niin kyllä se väsyy kun ei saa huomiota. 😊Disseisback kirjoitti:
Joo. Mulle ei vielä ole tuollaista käynyt palstalla, mutta tyyni rauhallisuus ja ignooraus ehkä toimii?
Voi olla joku trollikin, niin kyllä se väsyy kun ei saa huomiota. 😊Aika hoitaa mitä tahansa ja kiirehän tässä ei ole mihinkään. Paitsi ehkä kuitenkin "nyrkin ja hellan väliin" 🤔😂
Anonyymi kirjoitti:
Saa nekin viedä, siitä ympäriltä, on enempi tilaa touhuta. Kuhan ei alta vietäis...
Anonyymi kirjoitti:
Mut mä rn muista Ranen sukunimee millään...🤔
Saa nekin viedä, siitä ympäriltä, on enempi tilaa touhuta. Kuhan ei alta vietäis...
Ei uskoisi.
Aika hoitaa mitä tahansa ja kiirehän tässä ei ole mihinkään. Paitsi ehkä kuitenkin "nyrkin ja hellan väliin" 🤔😂
Juu. Eikä toinna liikoja pohtia, kyllä ajallaan tomu laskeutuu. 😊
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Mut mä rn muista Ranen sukunimee millään...🤔
Ehkä hän sitten on se "mies, jonka sukunimi mieleen ei jää"? Mä olen ihan todistetusti "nainen, jonka sukunimi mieleen ei jää". Tai siis kaikki aina sanovat, että "en muista sun sukunimeäs, muista vaan, että se oli vaikee". 😂
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä hän sitten on se "mies, jonka sukunimi mieleen ei jää"? Mä olen ihan todistetusti "nainen, jonka sukunimi mieleen ei jää". Tai siis kaikki aina sanovat, että "en muista sun sukunimeäs, muista vaan, että se oli vaikee". 😂
Störttenberhenhaimmeiclicht?
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Störttenberhenhaimmeiclicht?
Ihan selkeää suomea se on, mutta vähän erikoisempi. Joudun aina tavuttamaan sen.
Anonyymi kirjoitti:
Ihan selkeää suomea se on, mutta vähän erikoisempi. Joudun aina tavuttamaan sen.
Man-ni-sen-mä-ki-huh- taus. 🤣
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Vois se olla joku tollanenkin, mutta mä joudun tavuttamaan ihan kirjain kirjaimelta. 🙂
Anonyymi kirjoitti:
Vois se olla joku tollanenkin, mutta mä joudun tavuttamaan ihan kirjain kirjaimelta. 🙂
Jaa... joskus joku taittuu suussa mukavemmin väärin. 😁
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Jep ja varsinkin kun nimi on periaatteessa taivutettu väärin, eli kielioppisääntöjen vastaisesti. 🙂
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Todella monet luulevat aluksi, että mulla on ulkolainen sukunimi, kunnes tajuavat sen.
Anonyymi kirjoitti:
Todella monet luulevat aluksi, että mulla on ulkolainen sukunimi, kunnes tajuavat sen.
Jaqrömppäinen?
Disseisback kirjoitti:
Laitas korkki kiinni veliseni, oo vielä ees pikkulauantai 😂
No mä tässä vaan veikkailen, että mikä vois olla anomuumisen sukunimi. 😄
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Jaqrömppäinen?
Mähän sanoin, että se on ihan selvää suomea. 😂
Disseisback kirjoitti:
No mä tässä vaan veikkailen, että mikä vois olla anomuumisen sukunimi. 😄
Huomasin, täytyy olla erikoinen sukunimi 😁
- Anonyymi
Ei kai se päivää kysy, jos tekee mieli? 😛
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai se päivää kysy, jos tekee mieli? 😛
No ei, jos ei ole vastuita hoidettavana, kuten vaikka muksuja tai aamusta töihin lähtöä 😂
- Anonyymi
No ei, jos ei ole vastuita hoidettavana, kuten vaikka muksuja tai aamusta töihin lähtöä 😂
Eikö joillakin ole nyt hiihtolomaviikko?
Anonyymi kirjoitti:
Mähän sanoin, että se on ihan selvää suomea. 😂
J on selvää suomee ja A... no Q on vähän outo suomenkielessä, mut selvähän sekin. 😁, mutta se hämää siihen ulkolaisuuteen liittymisessä. Ja Romppainen onkin jo tuttu. 😄
Huomasin, täytyy olla erikoinen sukunimi 😁
No joo... jokuku Mäkimunje? 🤣
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
J on selvää suomee ja A... no Q on vähän outo suomenkielessä, mut selvähän sekin. 😁, mutta se hämää siihen ulkolaisuuteen liittymisessä. Ja Romppainen onkin jo tuttu. 😄
En mä lähde sukunimeäni tässä sanomaan, mutta siinä on ihan selkeä englannikielinen syy miksi se monia hämää. He olettavat sen ulkolaisittain kirjoitetuksi, vaikka se on ihan suomea.
Anonyymi kirjoitti:
En mä lähde sukunimeäni tässä sanomaan, mutta siinä on ihan selkeä englannikielinen syy miksi se monia hämää. He olettavat sen ulkolaisittain kirjoitetuksi, vaikka se on ihan suomea.
Nössö! 😄
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Nössö! 😄
Jep, sehän se olisikin järkevää. Lähteä tässä sanomaan sukunimi, jonka omistajia on noin 100 tässä maassa.
Anonyymi kirjoitti:
Jep, sehän se olisikin järkevää. Lähteä tässä sanomaan sukunimi, jonka omistajia on noin 100 tässä maassa.
Eli ihan nössöä. 😄
Anonyymi kirjoitti:
Eikö joillakin ole nyt hiihtolomaviikko?
Osalla on, osalla ei, menee läpi Suomen kolmeen osaan porrastettuna.
- Anonyymi
Osalla on, osalla ei, menee läpi Suomen kolmeen osaan porrastettuna.
No niin kai mä sanoinkin, että joillakin? Meillä oli jo.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Eli ihan nössöä. 😄
Jep, henkilökohtainen turvallisuus on yliarvostettua.
Mä en kerro sukunimeäni tarkemmin missään tilanteessa, jossa olen epävarma kysyjän tarkoitusperistä. Siksipä se onkin tavallaan jopa hyvä, että mun tarvitsee se lähes aina tavuuttaa, jotta ihmiset tajuavat miten se menee. Oikeastaan juuri kukaan ei tajua sitä oikein, jos vain esittelen itseni, selventämättä nimeä sen kummemmin. Mulla on paljon tuttuja, jotka ovat tunteneet mut hyvinkin kauan ja sitten jossain kohtaa myöhemmin nähneet nimeni kirjoitettuna ja oleet ihan, että mitä v.ttua. Ovat aina luulleet nimeni kirjoitettavan ihan toisin. Anonyymi kirjoitti:
Jep, henkilökohtainen turvallisuus on yliarvostettua.
Mä en kerro sukunimeäni tarkemmin missään tilanteessa, jossa olen epävarma kysyjän tarkoitusperistä. Siksipä se onkin tavallaan jopa hyvä, että mun tarvitsee se lähes aina tavuuttaa, jotta ihmiset tajuavat miten se menee. Oikeastaan juuri kukaan ei tajua sitä oikein, jos vain esittelen itseni, selventämättä nimeä sen kummemmin. Mulla on paljon tuttuja, jotka ovat tunteneet mut hyvinkin kauan ja sitten jossain kohtaa myöhemmin nähneet nimeni kirjoitettuna ja oleet ihan, että mitä v.ttua. Ovat aina luulleet nimeni kirjoitettavan ihan toisin.No jo on mysteeri. 😁
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No jo on mysteeri. 😁
Voi olla. En tiedä kuka sen on aikanaan tuohon muotoon keksinyt laittaa. Ei ole kukaan innostunut tekemään sukuselvitystä tuolta puolelta sukua.
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla. En tiedä kuka sen on aikanaan tuohon muotoon keksinyt laittaa. Ei ole kukaan innostunut tekemään sukuselvitystä tuolta puolelta sukua.
Joku on voinut haluta muuttaa sukunimeä ja on ottanut hienosti oudon, ettei tartte suojata.
Mun ex-anoppi oli ottanut uuden sukunimen, kun ei halunnut sotkeutua hieman väljästi peräpäähänsä suhtautuiviin siskoihinsa. 😁- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joku on voinut haluta muuttaa sukunimeä ja on ottanut hienosti oudon, ettei tartte suojata.
Mun ex-anoppi oli ottanut uuden sukunimen, kun ei halunnut sotkeutua hieman väljästi peräpäähänsä suhtautuiviin siskoihinsa. 😁No siis kyllä mä sen verran pitkälle sukua tiedän, että on tuo ainakin jostain 1700- luvulta peräisin. En tunne niin tarkasti sen aikaista suomea, etteikö tuo olisi ollut silloin ihan tavallinen tapa tai mistäpä sitä kään tietää vaikka joku olisi vaikka vain kirjoittanut väärin. Mahdollisuuksia on monia. 🙃
Anonyymi kirjoitti:
No siis kyllä mä sen verran pitkälle sukua tiedän, että on tuo ainakin jostain 1700- luvulta peräisin. En tunne niin tarkasti sen aikaista suomea, etteikö tuo olisi ollut silloin ihan tavallinen tapa tai mistäpä sitä kään tietää vaikka joku olisi vaikka vain kirjoittanut väärin. Mahdollisuuksia on monia. 🙃
No joskus kuuntelin yle puhetta ja siellä oli joku nimitutkija vastaamassa ihmisten nimi ja sanakyselyihin... sirllä oli kyllä jänniä sukunimiä ja mistä ne on tulleet... Erkinjunttikin oli joku Erkinjohannes-nimestä lähtöisin. Ei siis se juntti tarkoittanut mitään punaniskaa perämetsistä. 😁
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No joskus kuuntelin yle puhetta ja siellä oli joku nimitutkija vastaamassa ihmisten nimi ja sanakyselyihin... sirllä oli kyllä jänniä sukunimiä ja mistä ne on tulleet... Erkinjunttikin oli joku Erkinjohannes-nimestä lähtöisin. Ei siis se juntti tarkoittanut mitään punaniskaa perämetsistä. 😁
🙂 Onhan noilla ihan mielenkiintoisia taustoja joillain sukunimillä. Mä kyllä tiedän ihan senkin, että mistä omani tulee. Sen on ihan selvä, mutta en vaan tosiaan tiedän miksi kirjoitusasu on mitä on. Sukunimet ovat joskus hauskoja.
Anonyymi kirjoitti:
🙂 Onhan noilla ihan mielenkiintoisia taustoja joillain sukunimillä. Mä kyllä tiedän ihan senkin, että mistä omani tulee. Sen on ihan selvä, mutta en vaan tosiaan tiedän miksi kirjoitusasu on mitä on. Sukunimet ovat joskus hauskoja.
Munkin sukunimi on "suomennettu" joskus aikoinaan. Suku isän puolelta on lähtöisin karjalasta. 😊 Muuta se on mieleenpainuva. 5 kirjainta. Mut meitäkään ei ole paljoa. 😁
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Munkin sukunimi on "suomennettu" joskus aikoinaan. Suku isän puolelta on lähtöisin karjalasta. 😊 Muuta se on mieleenpainuva. 5 kirjainta. Mut meitäkään ei ole paljoa. 😁
Mä en itseasiassa tuosta suomentamisesta tiedä. Itä-Suomessahan on noita sukunimiä ollut kauemmin käytössä. Tai näin ainakin muistelen. Mä jotenkin epäilen, että meidän nimeä ei ole suomennettu, vaan se on vaan otettu käyttöön.
Anonyymi kirjoitti:
Mä en itseasiassa tuosta suomentamisesta tiedä. Itä-Suomessahan on noita sukunimiä ollut kauemmin käytössä. Tai näin ainakin muistelen. Mä jotenkin epäilen, että meidän nimeä ei ole suomennettu, vaan se on vaan otettu käyttöön.
Jeh... mutta selkeesti oot aikas ylpeä siitä. 😊
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Jeh... mutta selkeesti oot aikas ylpeä siitä. 😊
No jaa. Ylpeys on vähän väärä sana kuvaamaan tunnetta. Sukunimeni on osa minua ja identiteettiäni. Siihen sisältyy monenmoista. Oikeastaan kaikki, joilla se on, ovat sukua, se sitoo suoraan paikkakuntaan, josta suku on kotoisin, siihen on liittynyt lempinimi eräissä tilanteissa (joka muuten on tasan sama lempinimi, jolla isääni on joskut myös kutsuttu). Se nyt vaan on minun nimeni, jota en tule koskaan pois vaihtamaan.
Anonyymi kirjoitti:
No jaa. Ylpeys on vähän väärä sana kuvaamaan tunnetta. Sukunimeni on osa minua ja identiteettiäni. Siihen sisältyy monenmoista. Oikeastaan kaikki, joilla se on, ovat sukua, se sitoo suoraan paikkakuntaan, josta suku on kotoisin, siihen on liittynyt lempinimi eräissä tilanteissa (joka muuten on tasan sama lempinimi, jolla isääni on joskut myös kutsuttu). Se nyt vaan on minun nimeni, jota en tule koskaan pois vaihtamaan.
No en keksi ehkä sopivaa sanaa...
Pidät sukunimeäsi merkityksellisenä? Oliko hyvä? 😄- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No en keksi ehkä sopivaa sanaa...
Pidät sukunimeäsi merkityksellisenä? Oliko hyvä? 😄Ei oikeastaan yhtään sen parempi. Se nyt on vaan osa identiteettiäni. Tavallaan isompi osa identiteettiäni kuin etunimeni, vaikka en mä nyt sitäkään olisi välttämättä vaihtamassa.
Anonyymi kirjoitti:
Ei oikeastaan yhtään sen parempi. Se nyt on vaan osa identiteettiäni. Tavallaan isompi osa identiteettiäni kuin etunimeni, vaikka en mä nyt sitäkään olisi välttämättä vaihtamassa.
Uuh... tää meni liian syvälliseks, vaikka mä vaan halusin pikkuisen kujeilla.. 🙄
Mutta nostan kätrni pystyyn. 😄- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Uuh... tää meni liian syvälliseks, vaikka mä vaan halusin pikkuisen kujeilla.. 🙄
Mutta nostan kätrni pystyyn. 😄Ei se mitään. Onko sitä edes tarve jollain yhdellä adjektiivilla määrittää? Kuten sanottu, niin minulle sukunimeni on osa identiteettiäni. Sinällään kertoo ehkä jotain, että esim. siskoni mies otti meidä sukunimemme ja myös yhdellä serkullani on mies, joka otti meidän nimemme. Vaikka ei tuo nyt mikään maailmaa mullistav ihme ole, mutta ei se tavallisinkaan valinta. Kai hekin sitten täsät nimestä ovat jostain syystä pitäneet. 🤣
Anonyymi kirjoitti:
Ei se mitään. Onko sitä edes tarve jollain yhdellä adjektiivilla määrittää? Kuten sanottu, niin minulle sukunimeni on osa identiteettiäni. Sinällään kertoo ehkä jotain, että esim. siskoni mies otti meidä sukunimemme ja myös yhdellä serkullani on mies, joka otti meidän nimemme. Vaikka ei tuo nyt mikään maailmaa mullistav ihme ole, mutta ei se tavallisinkaan valinta. Kai hekin sitten täsät nimestä ovat jostain syystä pitäneet. 🤣
No mä tiedän miehrn, joka otti vaimonsa sukunimen ja toimii osa-aikaisena erikoismetsurina. Mutta ei hänen sukunimeään mulle tarttis tavata. Simppeli. 😄
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No mä tiedän miehrn, joka otti vaimonsa sukunimen ja toimii osa-aikaisena erikoismetsurina. Mutta ei hänen sukunimeään mulle tarttis tavata. Simppeli. 😄
Ja tämä sinusta kertoo jotakin? Harva lienee ottaa sukunimeä, josta pitää vähemmän kuin omastaan.
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämä sinusta kertoo jotakin? Harva lienee ottaa sukunimeä, josta pitää vähemmän kuin omastaan.
No mä en luopuis omastani ikinä. Tää merkkaa mulle paljon. Itseasiassa mä ja mun poika on tämän suvun ainoita suvun jatkajia, vaikka on serkkutytötkin pitäneet nimeään... lapset ei taida...
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No mä en luopuis omastani ikinä. Tää merkkaa mulle paljon. Itseasiassa mä ja mun poika on tämän suvun ainoita suvun jatkajia, vaikka on serkkutytötkin pitäneet nimeään... lapset ei taida...
Niin, eli mitä tuo kommenttisi ystäväsi simppelistä nimestä sitten kertoi? En mä käsittääkseni ottanut mitään kantaa siskoni tai serkkuni miehen syihin ottaa meidän nimemme. Miten voisinkaan ottaa, kun en ole aiheesta heidän kanssaan jutellut? Oletettavat nuo nyt kuitenkin jostain syystä pitävät nykyisestä nimestään enemmän.
Anonyymi kirjoitti:
Niin, eli mitä tuo kommenttisi ystäväsi simppelistä nimestä sitten kertoi? En mä käsittääkseni ottanut mitään kantaa siskoni tai serkkuni miehen syihin ottaa meidän nimemme. Miten voisinkaan ottaa, kun en ole aiheesta heidän kanssaan jutellut? Oletettavat nuo nyt kuitenkin jostain syystä pitävät nykyisestä nimestään enemmän.
Joo... en tiedä? Eikä oikeastaan nyt kiinnosta...
Eiköhän tämä sukunimijuttu ollut jo tässä. 😊
Voi hitsi... Jäi popparit ostamatta🍿🍿
Häivy nainen, leffateatteri meni kiinni jo 😂
Nääh... Parkkeeraan tähän😘
- Anonyymi
Otatko 🍫 ja 🥤? 🍿 ei löydy täältäkään.
EmpressOfTheLight kirjoitti:
Nääh... Parkkeeraan tähän😘
Niin, se oli selvää tottakai, mutta piti mun nyt muodon vuoksi jotain murista 😂
- Anonyymi
Sinäkin aiot käyttäytyä kuin mitään ei olisi tapahtunut? Sehän tarkoittaa sitten sitä, että suhtaudut fledaankin uhan kuin uutena tuttavuutena. Eli ihan kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan. Osaatko tosiaan?
- Anonyymi
Noup.
"Ingoorata".
Ei siis ole missään tekemisissä.
Näin olen asian ymmärtänyt. - Anonyymi
Pyh. Randomi on vasta-alkaja. Itselläni tulee kohta 9 vuotta täyteen avioerosta ja erään naisystävän kuolemastakin 6 vuotta.
Mutta periksi ei anneta ja on minulla nytkin potentiaalinen ehdokas. 💪🤘💪
Miksi tuo vammapallopää luulee mua koko ajan botiksi? Ja ei, ei ole mitään vpn:ää päällä, ellei operaattorin palvelimilla ole?
>simiti<- Anonyymi
Randomin uskottavavuus on minun silmissäni nollassa.
- Anonyymi
Mitä luulet mitä randomin nainen ajattelisi jos tietäisi miehellä olevan kymmeniä eri nimimerkkejä ja että hän kirjoittaa sinkku palstalla?
- Anonyymi
Eikun... Onhan minulla adblock päällä. Sen takia se varmaan tulee aina itkemään.
Silti saa viestit läpi, kun vain klikkaa hevon v...n sen pallopään.
>simiti<
Keksijänero Kelju K Kojootin ja Maantiekiitäjän seikkailut ovat yksi nerokkaimpia elokuvaviihteen saavutuksia. Tarinat ovat pelkistettyjä ja niitä ohjaavat ihan omat paitsi luonnonlait niin myös se, että ihmiset eivätkä kojootit pääse karvoistaan.
https://www.youtube.com/watch?v=FeswQ_cCfKc&t=750s- Anonyymi
Täällä on liikkeellä semmoisia olentoja ettet oo ennen nähnytkään etkä tule kaikella varmuudella näkemäänkään. Mihin tämä maailma onkaan menossa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1121802Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551277Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1491255- 49982
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html126932Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75886- 52824
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36807Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62782- 56771