Tyypin 2 diabeteksen hoitaminen

Anonyymi-ap

Onko muita jotka eivät jaksa hoitaa tyypin 2 diabetestä?
Minulla se on ollut reilun vuoden, 1 tabletti vielä riittää Metformiinia. Tiedän miten tätä pitäisi hoitaa, tiedän ruokavalion, liikunnan, laihduttamisen jne. Silti ei saa itseä niskasta kiinni. Ruokavalio on epäterveellinen, liikkua en jaksa. Väsymys on kova.
En tarvitse saarnaa.
Onko ketään joka ei ole muuttanut ollenkaan ruokavaliota diabetes diagnoosin jälkeen? Syö normaalisti ja ei ole jättänyt herkkuja pois? Onko diabetes pahentunut sen vuoksi?
Kiitos jos vastaat asiallisesti.

4

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isäni ei pahemmin hoitanut diabetestään, paha neuropatia ja sokeus seurauksena.

      Minä olen laihduttanut jotain 30 kg diabeteksen toteamisen jälkeen ja lääkkeiden kanssa hoitotasapaino on hyvä.

      Ei herkkuja tarvitse lopettaa mutta ei niitä voi syödä usein ja isoja annoksia. Varsin paljon löytyy myös hyviä ja kevyitä ruokia.

    • Anonyymi

      En ole aloituksen viiteryhmää (1-tyyppi ja hoidan sairautta mielestäni hyvin pedantisti), mutta sen sanoisin että herkuttelussa kannattaa muistaa "ei kerta homoksi tee" -periaate.

      Se, että jossain on kakkutarjoilu, ei ole suora putki sokeutumiseen tai amputaatioon. Mutta kehon jatkuva marinointi herkuilla on se joka vie komplikaatioiden tielle ennemmin tai myöhemmin. Kun tasapaino on hyvä, pienelle lipsumiselle on enemmän pelivaraa. Se mikä on liikaa jollekin, on yksilöllistä.

    • Anonyymi

      Auttaisiko jos hakeutuisit johonkin vertaistukiryhmään, josko sieltä saisit tsemppiä ja vaikka leikkikavereita. Pieni muutos kerrallaan, ei tarvitse heti laittaa koko pakkaa uusiksi. Muutosten myötä taatusti olosi kohenee ja virkistytkin.

      • Anonyymi

        Lenkki kavereita siis piti kirjoittaa. Miksei leikkikavereitakin:)


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      81
      3328
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      88
      2903
    3. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2299
    4. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      51
      2149
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      85
      2129
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1727
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1696
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      25
      1677
    9. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      263
      1554
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1479
    Aihe