Seuraava myytinpurku. Olen kuullut tällaista harhakäsitystä jopa alan asiantuntijoilta. Väite, että esikoisilla eli perheen ensimmäisinä syntyneillä olisi joku esikoisen narsismi. Perheen esikoiselle annetaan iso rooli, jossa sitten muut perheen jäsenet kaatavat esikoisen niskaan kaiken vastuun ja syyttelyn. Monilla on iso harha siitä että esikoisten elämä on helpompaa vain siksi kun on ollut se joka syntyi ensin. Nuoremmat sisarukset voivat aina vedota siihen miten "syyttömiä ja viattomia ovat kun tuon esikoisen olisi vanhempana pitänyt tietää paremmin". Todellisuudessa esim. Itse esikoisena omissa häissäni huolehdin ensin pikkusiskostani, hänen mielestään ym niin ettei meinannut jäädä yhtään aikaan omaan laittautumiseen. Hän on tullut aina syytellen sanomaan mitä teen milloinkin väärin, mutta nyt kun on minun vuoroni kertoa miltä tuo kaikki on minusta tuntunut hän vain heittää pallon takaisin minun nurkkaan sanoen "että ei hänenkään tunteille ole sijaa" mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. Hän on saanut huutaa, tiuskia ja äyskiä miten haluaa ja minun on pitänyt vastata kaikkiin syytöksiin. Tilanne on täysin päinvastainen sillä minä olen koko ajan ollut se keneen ne tunteet puretaan. Muilla esikoisilla samaa kokemuksia?
Esikoismyytti
Anonyymi-ap
0
80
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713518
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851548Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251269- 1581222
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit192988- 35971
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16953Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?57832Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk92794- 62745