Zyban ja epilepsiakohtaukset

Olin lääkärillä hakemassa Zyban-reseptiä ja tiedustellessani sivuvaikutuksista lääkäri totesi mahdolliset epilepsia-kohtaukset (yhdellä tuhannesta).

Tämän takia en uskaltanut kuuria aloittaa. Onko jollakin kokemusta huimaus-, tajuttomuus- yms. kohtauksista Zybanin takia?
Lisäksi tietysti jäi kaivertamaan pelko, jos lääke aktivoisi epilepsian siten, että epileptiset kohtaukset jatkuvat, vaikka Zybanin lopettaisikin (eikä Zyban kuitenkin vaikuta aivoissa välittäjäaineisiin?)
3491
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

..esiintyi minulla Zyban-kuurin ensimmäisellä viikolla varsinkin istuessa. Tuntui kuin tuoli olisi ollut aivan vinossa. Pientä huimausta kesti kai jonkun parisen viikkoa.

Äänestä

Kokeilin zybania noin vuosi sitten.Eka viikko meni ihan ok,mut tokalla viikolla alko tosi vmäiset sivuvaikutukset.Lähinnä ne kai oli jotain paniikkihäiriön tapaisia eli outoja pelkotiloja,ahdistusta,huimausta ja lopulta sain autoillessani niin pahan hyperventilaatiokohtauksen,etta ambulanssi oli kutsuttava paikalle.Lopetin lääkityksen heti,mutta kuten tiedettyä lääkkeen vaikutus lakkaa vasta joidenkin päivien päästä,joten pönttösekaisena meni vielä jokin aikaa.Sinänsä varmasti hyvä ja toimiva lääke,mutta hyvä muistaa et alunperinhän se on masennuslääke eli yllätyksiä saattaa olla tulossa,

Äänestä

Voxrasta vastaava melkein tajuttomuuskohtaus ja ambulanssi oli kutsuttava.
Sisältää samaa vaikuttavaa ainetta kuin Zyban.

Silmissä sumeni ja verenpaine huiteli sananmukaisesti taivasta.

Tuli käytettyä useampia kuukaisia ja nyt lopetin kun outo huimaus jatkui.
Pyydän ettet koskisi tähän aineeseen, vaikkakin aluksi toimi erittäin hyvin.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


???? kirjoitti:

Olin lääkärillä hakemassa Zyban-reseptiä ja tiedustellessani sivuvaikutuksista lääkäri totesi mahdolliset epilepsia-kohtaukset (yhdellä tuhannesta).

Tämän takia en uskaltanut kuuria aloittaa. Onko jollakin kokemusta huimaus-, tajuttomuus- yms. kohtauksista Zybanin takia?
Lisäksi tietysti jäi kaivertamaan pelko, jos lääke aktivoisi epilepsian siten, että epileptiset kohtaukset jatkuvat, vaikka Zybanin lopettaisikin (eikä Zyban kuitenkin vaikuta aivoissa välittäjäaineisiin?)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu