Hedman Partners Oy 2023 kirje tullut

Anonyymi-ap

Hyvät kansalaiset, voisittekko auttaa minua?

Minulle ilmesty tänään siis Hedman Partners Oy kirje postissa syyttäen minua Warners Bros Inc copyright loukkauksesta, koska olen kuullema lainvastaisesti jakanut heidãn sarjaa nimeltä Westworld 4 tuotantokautta netissä. Ovat kuullemma saanu minun IP osoitteen nettiliittymmästãni 10.2022. Minulta vaaditaan 8.3.2023 eräpäivãä mennessä maksamaan heille 800 euroa!!

Posti näyttää aika hämärältä. Ovat laittaneet viitenumeron ja heidän tilinnumeroa. Näkyy, että heidãn toimiston osoite on Pitkänsillanranta 3, 00530 Helsingissä ja Y-tunnus on 0999000-4. Ei ole missään merkkiä asianumerosta.

Voiko kukaan neuvoa, mitä tässä kannattaa tehdä? Maksanko? Soitanko heille ja selvittää asiaa? En halua joutua heidän kanssa oikeuteen, koska minulla ei ole edes maksaa tota summaa heille.

Arvostan teidän neuvoa kiitos!

105

18765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä missään nimessä maksa ja älä missään nimessä ole yhteydessä näihin kiristäjiin

    • Anonyymi

      Mitä oot tehnyt?

      • Anonyymi

        En ole vastannut heille. Mua pelottaa et ne oikeasti aikoo viedä mut oikeuteen. Mä en ole syyllinen. Mul on Netflix, mist katon leffoja ja sarjoja.


    • Anonyymi

      Oletko jo maksanut vai jätitkö vain maksamatta hedman partnersille?

    • Anonyymi

      Itse maksoin tänään,koska pätevä oma lakimiehen oli sitä mieltä että varmasti tulevat vetämään varmat tapaukset oikeuteen.koska se on heidän työtään ja saavat siten tuntuvammat korvaukset kuin pelkästä vapaaehtoismaksusta. Tekijänoikeuslaki on niin vahva että tulevat voittamaan oikeudessa ,jos oikeasti olet katsonut ja siten jakanut kyseistä elokuvaa. Itse en ollut katsellut mitään enkä edes ymmärtänyt että niin voi helposti tehdä ja käydä. mutta alaikäinen lapseni oli asian takana.....sekään ei poista korvausvelvollisuutta joka toki astuu vasta voimaan korkoineen kun lapsi olisi täyttänyt 18v. Rikoksesta ei alaikäistä voida tuomita mutta korvausvelvoittaa kyllä. Eli sama asia kun alaikäinen sytyttää tulitikuilla koulun palamaan joutuu täysi ikäisenä korvausvastuuseen ja summa juoksee korkoa kokoajan. Itse näin parhaaksi maksaa keskusteltuani pätevän asianajajani kanssa. Toki jokainen voi tehdä miten parhaaksi näkee. Vielä lisähuomautuksena asia on muuttunut viime syksyn korkeimman oikeuden päätöksen jälkeen jos joku aiemmin kirjeitä saanut kommentoi asioita saattaa olla vanhentunutta tietoa ja nyt ajavat asiaa kovemmilla panoksilla. Ja jos asianajajani haluaisi rahastaa minun jutuilla olisihan se halunnut että asia etenee oikeuteen niin hän olisi tienannut rahaa. Netistä löytyy useampia uutis juttuja korkeimman oikeuden päätöksen jälkeen mikä toivottavasti auttaa jotain edes tekemään omia päätöksiä ilman lakimiehen kommenttejakin. Oma kantani on älkää hyvät ihmiset käyttäkö niitä ohjelmia mitkä jakaa niitä verkkoon.....meille ainakin ennemmin ostetaan maksukanavia saa noilla oppirahoilla kymmeneksi vuodeksi.

      • Anonyymi

        Moi Joni! Etkö vieläkään ole saanut vastakaikua rakkauskirjeisiin?


      • Anonyymi

        Höpöhöpö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö

        Ei taida kassavirta vielä kilistä. No money No honey.


      • Anonyymi

        Pätevä lakimies ei tommosta sanoisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pätevä lakimies ei tommosta sanoisi.

        Laittomia laskuja ovat.


    • Anonyymi

      Sain v.2016 1500€:n vaatimuksen/laskun. En maksanut. En ollut myöskään tehnyt "rikosta" josta minua syytettiin. Olin sinne yhteydessä sähköpostitse, ja sain myös vastauksen. Kun lähetin viimeisen meilin sinne, en kuullut sen jälkeen enää mitään. Muropaketilla oli keskustelusivusto, joissa ihmiset kertoivat juurikin tästä, ja sieltä sai paljon hyviä neuvoja. Pyydä tarkemmat erittelyt ja sinua koskevat tiedot. Sen sinä olet oikeutettu saamaan. Jokainen varmasti tekee niin kuin parhaaksi näkee. Selvitä ensin realiteetit, ja tähän asiaan liittyvät jutut, joita netti on edelleen pullollaan.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kuinka kauan on sulle lähettänyt ja ootko maksanut mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka kauan on sulle lähettänyt ja ootko maksanut mitään?

        Olen tähän mennessä saanu jo 3 kirjettä. En ole siis maksanut. Iha järjetöntä, että yrittävät syyllistää minua asiasta, jota en ole tehny.


    • Anonyymi

      Mulle tuli 2014 muistaakseni eka, sitten varmaan 5 vuotta kerran vuodessa kirje, jos vastaat alkavat udella miten saisivat nalkkiin, vaikka et mitään ole tehnytkään välttämättä. Olin muka ottanut sarjaa, jonka levitys yhtiötä he eivät edes edustaneet. Minimurto osa menee oikeuteen ja ovat saaneet yhtä paljon takkiin kuin voittaneet oikeudessa. Kirjeet muuttuu aina uhkaavammaksi, jos et heti maksa .. 5 dennen kerran peräkkäin, just joo postimerkin nuoliat .. Mitä useamman kirjeen saat sen varmemmin niillä ei ole mitään.

    • Anonyymi

      Mulle tullu 3 kirjettä lyhyessä ajassa. Eka tietenki se leffa, toinen muistutus ja kolmas oli että munlaiset ihmiset jotka jättävät vastaamatta voidaan viedä oikeuteen, sitte siinä oli vielä esimerkki jostain 2015 vuonna tapahtuneesta jutusta. Haistakoon vittu, en maksa penniäkään enkä oo niihin yhteydessä. Kiinostais paljon että mitähän tietoja ne kaivelee ihmisistä, että onko joku tietty ihmisläjä joille ne lähettelee noita kirjeitä enemmän ja vähemmän, kaveri sai vaan yhen ja sen jälkeen ne ei vaivautunu, kaveri vajaa 50v ja ei luottotietoja ja ite 24v ja luottotiedot.

      • Anonyymi

        Onko tähän tullut uutta päivitystä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tähän tullut uutta päivitystä?

        Nimim. Itsekin 3 kirjeen saanut. Pohdiskelin tässä mitä tehdä asialle, varsinkin kun tuo uusi laki näitä koskien astunut voimaan viimevuoden lopulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tähän tullut uutta päivitystä?

        Juu, tuli jotain tämmöstä paskaa "anonyymeissä verkkokeskusteluissa keskustelut ei pidä paikkansa ja kannattaa kääntyä oikeusavustajan tai asianajajan puoleen." Heitin senkin roskiin, en muista mitä muuta siinä luki. En mä nää mitään syytä maksaa, on mulle tullu kirjeitä ups:ssältäki jostain vitun tullimaksuista ja ne ei oo osannu edes kirjottaa mun osoitetta oikein ja teksti on muutenki vammasta luettavaa niin oon vaa jättäny maksamatta, se nyt varmaan oliki huijaus. Mitään en tee ennenku pyytävät oikeuteen, jos voittavat niin se on voi voi, menköön luottotiedot.


      • Anonyymi

        Onko ollu sellasia kommentteja kirjeissä että "tämä on viimeinen mahdollisuus maksaa ja tämän jälkeen xxx taho aloittaa Oikeudelliset toimet tai niiden valmistelut " Ja "Jos sinulla ei ole aiempia kirjeitä, voimme lähettää myös ne sinulle uudestaan"..?
        Itsellä noita kireitä tullut harvemmalla välillä joku 3-4.


    • Anonyymi

      Mun laiselta persaukiselta ei paljoa peri. No! Missä viipyy haaste juntit?

    • Anonyymi

      Tässä käydään vain maksukykyisten kukkarolla. Meneekö oikein? HÄH!

    • Anonyymi

      Mulke tullut, koska liittymä mun nimellä, 3 kirjettä ja tänään tuli neljäs jossa uhkaillaan että oikeuteen menee.. Myös kirjeessä mainitaan että anonyymeissä verkkokeskusteluissa keskustelut ei pidä paikkansa ja kannattaa kääntyä oikeusavustajan tai asianajajan puoleen. Vieläkö uskaltaa jättää huomiotta? 500€ pitäis maksaa...

    • Anonyymi

      Sitä paitsi ihmettelen että yhteenkään laskuun ei ole tullut mitään korkoja?! Eikö yleensä korkoa kerry kun ei maksa ja tulee lisää msksuvastimuksia?! M

      • Anonyymi

        Kyseessä EI OLE LAINVOIMAINEN lasku/maksu missään tapauksessa, koska oikeusistuin ei ole sitä määrännyt. Ainoastaan koittavat saada luottotiedot omaavia ihmisiä hätääntymään ja maksamaan siinä pelossa että joutuisivat ehkä maksamaan suurempia summia myöhemmin. Se pitäisi jokaisen ymmärtää, että ei ne tietenkään tyytyisi tällaisiin sovittelumaksuihin, jos he pitäisivät juttuaan vedenpitävänä, josta oikeudessa saisivat moninkertaisen summan ja vielä omat oikeudenkäyntikulunsa maksatettua syytetyllä. Sen takia yritetään siis pelottelulla tienata rahaa!
        PELKKÄ KIRISTYSYRITYS ÄLKÄÄ MAKSAKO TAI TUHLATKO RAHOJANNE LAKIMIEHIIN!


    • Anonyymi

      itekki sain semmoisen kirjeen. oletko vastannu heille vai oletko mitä tehnyt

    • Myöhästyin alle 10 minuuttia p2p ohjelman sulkemisessa ja nyt pitäis maxaa 500. Ahdistaa.

    • Anonyymi

      Entäpä jos kaikki kirjeen saaneet tekisivät heille GDPR:n mukaisen tietopyynnön siitä, mitä tietoja on kerätty, mitä kautta, miten niitä on käsitelty ja kenen suostumuksella? Lisäksi halutaan saada tätä käsittelyä koskevat kaikki itseä koskevat lokitiedot.

      Tuleepahan heillekin muutakin tekemistä kuin kirjeiden lähettely ja selviää myös syytetylle perusteet ja aineisto.

      • Anonyymi

        Heh. Tuo on muuten hyvä idea. Kannatan. Saavat muutakin hommaa kuin tavallisten ihmisten jatkuvia Kusetusyrityksiä.


    • Anonyymi

      ihan kasa paskaa laittaa vaikka 100 kirjettä ei muutakun roskii vaan kaikki.. ei tartte maksaa missää nimessä..

    • Anonyymi

      Ilmeisesti yrittävät nyt hakea ennakkotapausta, jossa joku muu kuin liittymän haltija saisi markkinaoikeudessa tuomion. Silloinhan kuohujuomapullo poksahtaisi hedmanin päämajassa, ja alkaisi rajaton rahastus. Jos ei itse ole tehnyt mitään, mistä hedman syyttää, kiristyskirjeisiin ei kannata vastata yhtään mitään, koska kaikkea mitä sanot, voidaan ja tullaan käyttämään sinua vastaan, mikäli hedman vie asian oikeuteen asti.

      • Anonyymi

        Heillä on jo monta ennakkotapausta.


    • Anonyymi

      No mulle tuli samanlainen kirje viime viikolla. Aluksi ihmettelin ja hieman hätäännyin. Mut sit soitin teleoperaattorille ja sanoivat, et ei kannata piitata pätkääkään. Etenkin kun kirjeessä olevassa ”ip osoitteessa.” Oli 10 numeron sijaan vaan 8.

      Sellasii IP osoitteita ei oo DNA:n mukaan olemassakaan. :D

    • Anonyymi

      Sain aikoinaan kirjeitä joskus 15vuotta sitten. Silppusin kaikki roskiin. Suosittelen teille kaikille muillekin samaa elkääkä menettäkö mielenrauhaanne tai yöunianne moisten takia. Kaikki, jotka neuvovat toisin ovat jotain näiden kiristäjien kätyreitä.

    • Anonyymi

      Jos menee maksamaan niin toimivat kuin mitkäkin nigerialaishuijarit ja jatkoa seuraa kun huomaavat että on rahasuoneen isketty. Silloin saat pian uuden kirjeen jostain toisesta jakamisesta.

      • Anonyymi

        mistä tiedät? Maksoiko joku? Jos ne maksoi kai ne oli syyllisiä koska miks ne muuten maksaisi? Voiko sitä syyllisenä edes olla maksamatta ja ottaa riskiä että vievät oikeuteen?


    • Anonyymi

      Tämmöiset jätkät pitäis lopettaa.

      • Anonyymi

        Tietääkö kukaan tyyppejä, jotka ovat maksaneet hedmanille ja sitten hedman on jättänyt rauhaan? Vai lähettävät ne vaan lisää kirjeitä siitä huolimatta? Kaveri sai sellaisen kirjeen ja miettii nyt pitäiskö maksaa? Kirjeessä lukee vielä että: "Emme vaadi lisää hyvitystä keneltäkään, joka on jo kerran maksanut hyvityksen. Ainoa poikkeus tähän on jos sama henkilö jatkaa luvatonta toimintaa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietääkö kukaan tyyppejä, jotka ovat maksaneet hedmanille ja sitten hedman on jättänyt rauhaan? Vai lähettävät ne vaan lisää kirjeitä siitä huolimatta? Kaveri sai sellaisen kirjeen ja miettii nyt pitäiskö maksaa? Kirjeessä lukee vielä että: "Emme vaadi lisää hyvitystä keneltäkään, joka on jo kerran maksanut hyvityksen. Ainoa poikkeus tähän on jos sama henkilö jatkaa luvatonta toimintaa."

        Luotatteko todella näihin huojareihin. Mikä on rikkomuksen vanhenemisaika? Kirjeitä tulee reilusti vanhenemisajam jälkeen. Montako on saatu tuomittua ja maksamaan, pari kolme? Kirjeitä laitettu varmaan kymmeniätuhansia. Riittää käräjillä käsiteltävää. Ei siellä ole niin paljon tuomareita että monikaan saataisiin tuomittua seuraavan 30 vuoden aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietääkö kukaan tyyppejä, jotka ovat maksaneet hedmanille ja sitten hedman on jättänyt rauhaan? Vai lähettävät ne vaan lisää kirjeitä siitä huolimatta? Kaveri sai sellaisen kirjeen ja miettii nyt pitäiskö maksaa? Kirjeessä lukee vielä että: "Emme vaadi lisää hyvitystä keneltäkään, joka on jo kerran maksanut hyvityksen. Ainoa poikkeus tähän on jos sama henkilö jatkaa luvatonta toimintaa."

        Vuosia sitten päädyttiin maksamaan, vaikka aiheeton vaatimus olikin. Ei ainakaan ole sen jälkeen uutta kirjettä tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuosia sitten päädyttiin maksamaan, vaikka aiheeton vaatimus olikin. Ei ainakaan ole sen jälkeen uutta kirjettä tullut.

        Kannattaa maksa ja päälle tonnin tippi.:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietääkö kukaan tyyppejä, jotka ovat maksaneet hedmanille ja sitten hedman on jättänyt rauhaan? Vai lähettävät ne vaan lisää kirjeitä siitä huolimatta? Kaveri sai sellaisen kirjeen ja miettii nyt pitäiskö maksaa? Kirjeessä lukee vielä että: "Emme vaadi lisää hyvitystä keneltäkään, joka on jo kerran maksanut hyvityksen. Ainoa poikkeus tähän on jos sama henkilö jatkaa luvatonta toimintaa."

        Nii, siellähän se mahdollistaja punch-line olikin lopussa. Jatkanut luvatonta toimintaa. Ja kerran olet myöntänyt olleesi piraatti. Mikä muu kuin moraali estää lähettämästä uutta kirjettä sen maksusi jälkeen? Markkinaoikeudessa olet yhden latauskerran myöntäneenä heikoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietääkö kukaan tyyppejä, jotka ovat maksaneet hedmanille ja sitten hedman on jättänyt rauhaan? Vai lähettävät ne vaan lisää kirjeitä siitä huolimatta? Kaveri sai sellaisen kirjeen ja miettii nyt pitäiskö maksaa? Kirjeessä lukee vielä että: "Emme vaadi lisää hyvitystä keneltäkään, joka on jo kerran maksanut hyvityksen. Ainoa poikkeus tähän on jos sama henkilö jatkaa luvatonta toimintaa."

        Itse maksoin kyseisen Hedman Partners Oy:n lähettämän kirjeen. Kirjeessä vaadittiin hyvitystä kahdesta elokuvasta 600€. Maksoin koska asianajajani suositteli. Lisäksi olin käyttänyt kyseistä P2P ohjelmaa ja syyllistynyt rikkeeseen. Tämän jälkeen sain kirjeen kotiin, jossa kerrottiin että päämiehemme on luopunut kaikista teitä koskevista tekijänoikeudellisista vaatimuksista jne. Allekirjoituksineen. Tämän jälkeen ei ole tullut enää kirjettä, koska en enää käytä P2P ohjelmia. Minun kohdallani oli myös muita elokuvia joista olivat tehneet havaintoja. Kyseiset runkkarit siis seuraa dataliikennettä pidemmältä aikaväliltä. Jossain vaiheessa oli myös käytetty yksityisetsiviä, jotka olivat käyneet tarkastamassa että henkilön verkkoyhteys on suojattu. Tämä oli siis vuonna 2018.


    • Anonyymi

      Lähettävät n. kymmenen vuotta vanhoja latustietoja "maksa sakko". Hyvää päivää ja eka kirje oli aivan jotain muuta "maksa sakko". Mistä ne repii näitä? Pitäisi kuoria nuo tyypit.

    • Anonyymi

      Huijari yritys.älkää maksako mitään.

    • Anonyymi

      Tämä huijari yritys on taas aktivoitunut.
      Pelottelevat ihmisiä että jos joku maksaisi peloissaan.
      Nuo kirjeet eivät ole milläänlailla lainvoimaisia,eihän niitä ole päätetty missään tuomioistuimessa.

    • Anonyymi

      Ei kannata todellakaan maksaa.kirje ei ole lasku,mistään.se on vain maksukehotus.jos haluaa maksaa huijareille toki voi olla niin antelias.
      Kannattaa ottaa yhteys Kuluttajansuoja asiamiehen.sieltä neuvoa ja tehdä reklamaatio kyseisestä Lakitoimistosta.
      Veikkaan ettei esim.Warner bros entairmentissä tiedetä asiasta yhtään mitää.

      • Anonyymi

        Itseasiassa kyllä warner on jotkut internet levitystä kattavat luvat kyseisestä sarjasta myyneet. Tuo bisnes on nii hämärä, että siihen liittyy saksalaisia pöytälaatikkofirmoja, joilla joku "levityssopimus" koskien verkon yli tehtävää sarjan levittämistä. Toinen saksalainen firma on taas kerännyt tiedot sarjan väitetyistä lataajista, ja tämä Hedman partners on se joka tekee likaisen työn, ja nuolee kirjekuorten liimapinnat.

        TOISINSANOEN RYHMÄ HUIJAREITA.


    • Anonyymi

      Järkyttävää.missä on tavallisen kansalaisen oikeudet?
      Jos lapsi esim.lataa jonkun elokuvan,niin nämä hyeenat ovat kimpussa.törkeää.

      • Anonyymi

        Voit kiittää tästä rahasammosta meidän edesmennyttä kulttuuriministeriä (TANJA KARPELAA) joka lakimuutoksilla sai aikaan tällaisen rahastettavan porsaanreiän.


    • Anonyymi

      Ihmetyttää miten kyseinen lafka saa edelleen kiristää ihmisiä.

    • Anonyymi

      Jos nämä Hedman Partners miehet olisivat kavereita, niin olisit ajat sitten joutuneet suolle.

    • Anonyymi

      3 kirjettä saanut ja tuntuu tosi raskaalta. Olen 61 v yksinasuva enkä omista tietokonetta, puhelimen vain ja nyt olen muka jakanut luvatta jotain sarjaa. Lasku 1000 e. En ymmärrä miten tuon jakamisen voi tehdä enkä tiedä sarjaakaan josta he puhuvat.
      Aina olen saman vastineen heille lähettänyt mutta ei kuulemma riitä todisteeksi.... Kertokaa miten päästä heistä eroon, please.

      • Anonyymi

        Älä vastaa tai ole yhteydessä heihin mitenkään. Et ole tehnyt mitään, joten voit olla ihan rauhassa. Kirjeet takkaan vaan.


      • Anonyymi

        Ymmärrän että kirjeet ahdistavat.nehän on tehty sitä varten.tämä huijari yritys pelottelee ja ahdistelee ihmisiä.ja kuten kohdallasi,myös sellaisia joilla ei ole edes tietoa miten joku leffa ladataan.yms.
        Ota yhteys oman kuntasi Oikeusapu toimistoon.sieltä saat ohjeet.älä pidä mitään yheyttä koko huijari yritykseen.


      • Anonyymi

        Eroon pääset kun et enää vastaa sinne mitään.
        Yrittävät pelotella ja sen avulla saada sinut maksamaan.


      • Anonyymi

        Tee rikosilmoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tee rikosilmoitus.

        Ei auta, valitettavasti. Murobbs aikaan yritettiin vähän enemmän ja vähemmän. Kaikki sanoi että paska ilmiö, mutta ei voi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei auta, valitettavasti. Murobbs aikaan yritettiin vähän enemmän ja vähemmän. Kaikki sanoi että paska ilmiö, mutta ei voi mitään.

        Maksaa siis ei toki tarvi, älä ota mitään yhteyttä on toiminut kiitettävästi. Voit laskea todenäköisyyksiä. Kirjeitä on lähtenyt monta sataatuhatta. Ja yhden käden sormilla taitaa vieläkin voida oikeustapaukset laskea. Ja niistäkin vielä taitaa olla voitot häviöt. n. 50/50


    • Anonyymi

      Älä vastaa mitään.tai jos vastaat kiellä asia koska et ole mitään tehnyt.
      Kirjeitä voi tulla ,he kokeilevat kepillä jäätä.

    • Anonyymi

      Ketjun aloittaja voisi kertoa miten kävi.
      Oikeusapu ainakin neuvoo että jos ei ole syyllistynyt mihkään ei kannata myöskään maksaa eikä ottaa sinne sen koommin yhteyttä.

    • Anonyymi

      Älkää vaan avatko niitä kirjeitä.
      Pääsee helpommalla kun heittää takkaan.

    • Anonyymi

      Ihmettelen miten joku vielä kehtaa olla tässä huijari lafkassa töissä????

    • Anonyymi

      Ota vaikka peffasta kuva ja lähetä heille.😅

    • Anonyymi

      Laskenta. Jos sinulla on 10L ämpäri ja sen pohjassa 10mm reikä, ja kaadat siihen saavista vettä, niin 10L ämpärin on hetkessä täynnä. Paljonko ehti tulemaan 10mm reiän kautta vettä? Niin mitä sinä olet silloin jakanut, et ainakaan sitä leffaa. Muussa tapauksessa sinun pitää tarkoituksella jakaa sitä leffaa. Että voi juma.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Käyttäkää nyt hyvät ihmiset VPN-palvelimia, niin saatte sen ip-osoitteen salattua.
      Työkaverini on ladannut monia satoja elokuvia ja uusia sellaisia. Ei tule kiristyskirjeitä.
      Saan häneltä aina uudemmat elokuvat.

    • Anonyymi

      Osaako joku sanoa minkälaisessa kirjekuoressa kyseiset kirjeet ovat tulleet? Onko siis iso/pieni kirje, onko Hedman partnersin logoa tai vastaavaa? Mietin että onko mahdollista että olen vahingossa sivuuttanut kyseisen kirjeen.

    • Anonyymi

      Mä sain just sama kirje, 500e lasku.

      • Anonyymi

        Sain juuri saman kirjeen. 500e lasku siitä, että olen yhden elokuvan katsonut. Tarvitseekohan asiasta huolehtia.

        Terveisin opiskelija ilman tukia tms joten rahaa minulla ei ole jota ottaa


      • Anonyymi

        Ei ole lasku vaan sovintoehdotus. Tärkeä ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole lasku vaan sovintoehdotus. Tärkeä ero.

        tarviiko joka tapauksessa asialle tehä mitään? Minkälainen mahdollisuus on, että tulee seuraamuksia kirjeen ignooraamiselle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tarviiko joka tapauksessa asialle tehä mitään? Minkälainen mahdollisuus on, että tulee seuraamuksia kirjeen ignooraamiselle?

        Mitä luultavimmin ei. Mahdollisuus on olemassa, että Hedman lähtee hakemaan markkinaoikeuden kautta korvausta, mutta näitä kirjeitä lähtee ilmeisesti tuhansia per vuosi ja oikeuteen päätyneitä tapauksia on kymmenessä vuodessa ollut vain muutama, ja niissäkin tuomiot menneet aikalailla tasan. Siitä voi alkaa laskea todennäköisyyksiä, jos haluaa.

        Tärkeintä on nyt, ettet anna mitään yksilöivää tietoa itsestäsi. Älä myönnä missään ladanneesi mitään, älä mainitse mistä sarjasta tai elokuvasta oli väitetysti kyse, äläkä missään nimessä ota Hedmaniin yhteyttä. Kyse ei ole perintäasiasta, jossa perittävä summa vain kasvaa aikaa myöten, koska mitään perittävää summaa ei vielä ole edes olemassa: sellaisen voi määrätä vain markkinaoikeus. Tähän mennessä Hedman on vasta kiristämällä sinulta rahaa epämääräisellä väitteellä, jonka voisi sitten "sovitella" pois. Hedmaniin yhteyden ottaminen olisi tässä vaiheessa pahin mahdollinen virhe, sillä se itsessään antaa painoa sille, että jotain soviteltavaa muka olisi, ja lisäksi on olemassa riski, että jollain sanomallasi voisit antaa Hedmanin väitteille lisää painoarvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä luultavimmin ei. Mahdollisuus on olemassa, että Hedman lähtee hakemaan markkinaoikeuden kautta korvausta, mutta näitä kirjeitä lähtee ilmeisesti tuhansia per vuosi ja oikeuteen päätyneitä tapauksia on kymmenessä vuodessa ollut vain muutama, ja niissäkin tuomiot menneet aikalailla tasan. Siitä voi alkaa laskea todennäköisyyksiä, jos haluaa.

        Tärkeintä on nyt, ettet anna mitään yksilöivää tietoa itsestäsi. Älä myönnä missään ladanneesi mitään, älä mainitse mistä sarjasta tai elokuvasta oli väitetysti kyse, äläkä missään nimessä ota Hedmaniin yhteyttä. Kyse ei ole perintäasiasta, jossa perittävä summa vain kasvaa aikaa myöten, koska mitään perittävää summaa ei vielä ole edes olemassa: sellaisen voi määrätä vain markkinaoikeus. Tähän mennessä Hedman on vasta kiristämällä sinulta rahaa epämääräisellä väitteellä, jonka voisi sitten "sovitella" pois. Hedmaniin yhteyden ottaminen olisi tässä vaiheessa pahin mahdollinen virhe, sillä se itsessään antaa painoa sille, että jotain soviteltavaa muka olisi, ja lisäksi on olemassa riski, että jollain sanomallasi voisit antaa Hedmanin väitteille lisää painoarvoa.

        Hyvin ärsyttävää tämä kyseinen uhkailu kirjeiden avustuksella.. Odotellessa lisää kirjeitä siis, polttoon menee niin kuin aiemmatkin :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain juuri saman kirjeen. 500e lasku siitä, että olen yhden elokuvan katsonut. Tarvitseekohan asiasta huolehtia.

        Terveisin opiskelija ilman tukia tms joten rahaa minulla ei ole jota ottaa

        Palaten tähän, mitään ei ole tullut enää. Viimeinen maksupäivä oli jo aikoja sitten ja ei ole kuulunut. Suosittelen siis polttamaan vaan kirjeet.


    • Anonyymi

      Sain juuri kirjeen, liittymä DNA ja viittaa lataukseen joka on tapahtunut aiemmin tänä vuonna. Vaativat 900€ korvausta (500€ latauksesta ja 400€ firmalle asianajajakuluja). En ajatellut maksaa, sen sijaan ostan kaupasta popcorneja ja jään seuraamaan tilannetta.

      Mielenkiintoistä tässä on se, että kirjeessä ei ole minkäänlaista laskupohjaa vaan jokin satunnainen tilinumero ja pyynto "maksa tänne". Jos huijaukseen olisi nähty yhtään enemmän vaivaa, niin varmaan jostain PowerPointista löytyy valmis laskupohja tähänkin tarkoitukseen.

      • Anonyymi

        Johtuu osittain siitä, että kyseessä ei ole mikään lasku.


    • Anonyymi

      Joo sain kanssa kirjeen. 1500€ sovittelu maksua haluavat. Erittäin voimakkaasti lakitekstillä täytettyä settiä. En tiedä mitä kettua nyt tekisi. Uhkaavat oikeudenkäynnillä jos ei maksa.
      Jättääkö huomioimatta vai pitäisikö olla yhteydessä?
      Täällä on paljon kommentteja mutta miten on oikeasti mennyt tämä keissi? Onko joku maksanu ja miten sitten on käyny ja jos ei ole maksanut niin mitä on tapahtunut?

    • Anonyymi

      Erityistä on myös se, ettei koko internetissä tunnu olevan mitään tietoa seuraamuksista, jos on jättänyt maksamatta. Kukaan ei kirjoita, että olisi joutunut oikeuteen tai mitään vastaavaa, edes anonyymisti.

      • Anonyymi

        Kumma juttu! Älkää nyt jumalauta menkö tohon vedätykseen.. headmanin firma on kutistunut vuodesta 2015 niin henkilöstöltään kun liikevaihdoltaankin... sillä ne alotti tämän rumban uudestaan...


      • Anonyymi

        Juttuja ei ole mennyt markkinaoikeuteen asti ilmeisesti useampaan vuoteen. Ennen vuotta 2019 niitä oli joitakin, ja kiristäjän hyväksi niistä päätettiin noin joka toinen. Monessa tapauksessa korvausmäärät pienenivät murto-osaan alkuperäisestä vaatimuksesta, mutta asianajokulut tietysti saattoivat olla kymmeniä tuhansia. Ymmärtääkseni oikeussalin ulkopuolella sovittuja juttuja saattoi olla enemmän, ja niissä arvatenkin haastettu suostui maksamaan.

        Nyt kiristäjillä on menossa uusi kierros, joka alkoi korkeimman oikeuden päätöksestä elokuussa 2022, koskien teleoperaattoireiden tietojen luovuttamista kiristäjille. Tällä kierroksella oikeusjuttuja ei ole tullut vielä julkisuuteen. Oletettavasti kiristäjät hakevat alkuun helppoja tapauksia, joissa rikkomuksia on useita ja helposti todistettavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juttuja ei ole mennyt markkinaoikeuteen asti ilmeisesti useampaan vuoteen. Ennen vuotta 2019 niitä oli joitakin, ja kiristäjän hyväksi niistä päätettiin noin joka toinen. Monessa tapauksessa korvausmäärät pienenivät murto-osaan alkuperäisestä vaatimuksesta, mutta asianajokulut tietysti saattoivat olla kymmeniä tuhansia. Ymmärtääkseni oikeussalin ulkopuolella sovittuja juttuja saattoi olla enemmän, ja niissä arvatenkin haastettu suostui maksamaan.

        Nyt kiristäjillä on menossa uusi kierros, joka alkoi korkeimman oikeuden päätöksestä elokuussa 2022, koskien teleoperaattoireiden tietojen luovuttamista kiristäjille. Tällä kierroksella oikeusjuttuja ei ole tullut vielä julkisuuteen. Oletettavasti kiristäjät hakevat alkuun helppoja tapauksia, joissa rikkomuksia on useita ja helposti todistettavia.

        Edellinen kommentti on by Hedman partners


    • Anonyymi

      Täällä joku fiksu kehotti vaatimaan Hedmanilta kaikki itseä koskevat tiedot, GDPR:n mukaan henkilöllä on siihen oikeus. Tämä siis, mikäli tiedätte, että olette syyttömiä. Saamassani kiristyskirjeessä vaativat 500€ ja kirje antoi ymmärtää, että olimme katsoneet yhden tietyn elokuvan kokonaan. Vaatimistani lisätiedoista selvisi, että elokuvaa oli katsottu puolen minuutin ajan! Tai näin väittivät, en edelleenkään ymmärrä, miten edes puoli minuuttia olisi voinut tapahtua, mutta en lähde selvittelemään asiaa sen enempää. Uskomatonta toimintaa.

      • Anonyymi

        Kyse ei ole katsomisesta, vaan elokuvan jakamisesta omalta koneelta edelleen muille vertaisverkon käyttäjille (esim. BitTorrent). Se on se juridinen asia, johon korvausvaatimus perustuu, ja tähän mennessä oikeusistuimet ovat linjanneet, että asiaan ei vaikuta se, paljonko dataa on jaettu. Kriteeri on se, että vastaaja on saattanut teoksen verkon muiden käyttäjien saataville, riippumatta siitä, latasiko tosiasiassa kukaan muu teosta vastaajan koneelta ja jos latasi niin paljonko latasi. Tässä mielessä peli on selvä, vaikka ei ehkä reilu. Jos tiedosto on jaossa muille hetkenkin, niin se riittää perusteeksi.

        Eri asia sitten se, että kiristäjien käyttämä vertaisverkon valvonta on täynnä virheitä. Kirjeitä on lähetetty esim. vanhoille ihmisille, joilla ei ole tietokonetta lainkaan ja jotka eivät ole BitTorrentista kuulleetkaan, jne. Tämmöisissa tapauksissa kiristäjillekin lienee selvä, että oikeusjutulla ei ole menestymisen mahdollisuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole katsomisesta, vaan elokuvan jakamisesta omalta koneelta edelleen muille vertaisverkon käyttäjille (esim. BitTorrent). Se on se juridinen asia, johon korvausvaatimus perustuu, ja tähän mennessä oikeusistuimet ovat linjanneet, että asiaan ei vaikuta se, paljonko dataa on jaettu. Kriteeri on se, että vastaaja on saattanut teoksen verkon muiden käyttäjien saataville, riippumatta siitä, latasiko tosiasiassa kukaan muu teosta vastaajan koneelta ja jos latasi niin paljonko latasi. Tässä mielessä peli on selvä, vaikka ei ehkä reilu. Jos tiedosto on jaossa muille hetkenkin, niin se riittää perusteeksi.

        Eri asia sitten se, että kiristäjien käyttämä vertaisverkon valvonta on täynnä virheitä. Kirjeitä on lähetetty esim. vanhoille ihmisille, joilla ei ole tietokonetta lainkaan ja jotka eivät ole BitTorrentista kuulleetkaan, jne. Tämmöisissa tapauksissa kiristäjillekin lienee selvä, että oikeusjutulla ei ole menestymisen mahdollisuuksia.

        kiristäjäyritys kommentoi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole katsomisesta, vaan elokuvan jakamisesta omalta koneelta edelleen muille vertaisverkon käyttäjille (esim. BitTorrent). Se on se juridinen asia, johon korvausvaatimus perustuu, ja tähän mennessä oikeusistuimet ovat linjanneet, että asiaan ei vaikuta se, paljonko dataa on jaettu. Kriteeri on se, että vastaaja on saattanut teoksen verkon muiden käyttäjien saataville, riippumatta siitä, latasiko tosiasiassa kukaan muu teosta vastaajan koneelta ja jos latasi niin paljonko latasi. Tässä mielessä peli on selvä, vaikka ei ehkä reilu. Jos tiedosto on jaossa muille hetkenkin, niin se riittää perusteeksi.

        Eri asia sitten se, että kiristäjien käyttämä vertaisverkon valvonta on täynnä virheitä. Kirjeitä on lähetetty esim. vanhoille ihmisille, joilla ei ole tietokonetta lainkaan ja jotka eivät ole BitTorrentista kuulleetkaan, jne. Tämmöisissa tapauksissa kiristäjillekin lienee selvä, että oikeusjutulla ei ole menestymisen mahdollisuuksia.

        Tämä on faktaa vaikka on ikävää mutta Suomen laki on mitä on ja sun mielipiteitä onko pikkurikos kyseessä ja mitätöntä niin ketään ei kiinnosta lain edessä. Jos oot perseilly niin maksa ja jatka elämää.


    • Anonyymi

      Takkaan vaan palamaan koko kirjeet.

    • Anonyymi

      Jep ei kannata pitää yhteyttä. Senkus heittää vaan paperit roskiin. Pitää olla nähtyä että on jotakin ladattu netistä.

    • Anonyymi

      Mulle tuli viime syyskuussa kirje.jossa vaadittiin 500 e maksamaan.En ole ladannut mitään joten en maksa.Laitoin tonne s postia ja kielsin asian.
      Mitään ei ole kuulunut sen jälkeen.
      Kokeilevat maksaako joku pelottelun avulla.

      • Anonyymi

        Kyllä kokeilivat. Täysin eri asia on jos olet oikeasti ladannut jotain ja jatkanut jotain niin silloin ei ole paljoa selityksillä painoarvoa.


    • Anonyymi

      Älä missään nimessä maksa! Tai ole yhteydessä. Pelkkä IP ei riitä todisteeksi tai netti haltijan nimi.

    • Anonyymi

      Tekevät vieläpä niin, että lähettävät kirjeen vasta sitten kun on varmaa ettei teleoperaattorilta voi tarkistaa enää mitään tietoja. Operaattori ei voi antaa/tutkia tietoja 3kk tapahtuneen jälkeen. Hedman lähetti ensimmäisen kirjeen 7kk sen jälkeen kun operaattori oli luovuttanut tiedot heille! Tahallaan istuvat tiedon päällä, jotta syytetyllä ei ole mitään mahdollisuuksia tiedustella asiaa, saati osoittaa syyttömyyttään.

    • Anonyymi

      Meidän naapurissa asui ykx nainen jolla oli neljä lasta. Tehtiin joskus ihan identtinen joni kirje kaverin kanssa, johon laitoimme kaverini pankkitilin. kahden viikon päästä oli 500€ tilillä jolla sitten kuitattiin omat velat jonille ja lopuilla ostettiin karkkia ja limpparia.

    • Anonyymi

      Juu, nämä kirjeet ovat turhia. Vaikka olisikin lataillut jotakin. Ei pidä pitää mitään yhteyttä heihin. Kirjeet lentää suoraan roskiin.

    • Anonyymi

      Jos et halua maksaa oikeuskuluja ja elää rauhassa niin maksat. Jos haluat elää pelossa ja tunnon tuskissa niin et maksa. Simple as that. Turha vinkua täällä.

      • Anonyymi

        Höpö höpö.Jos ei ole lataillut mitään ,ei maksakkaan mitään.Hyvin yksinkertaista.Minulle tuli kirje viime lokakuussa.Kiistin asian ja eipä ole kirjeitä enää kuulunut.


      • Anonyymi

        Tyhmä sinä olet.
        Kuka maksaa jostain mitä ei ole tehnyt?
        Hölmöä hommaa,noi vaan yrittää kiristää ihmisiä.


    • Anonyymi

      Huijareita.Eivät voi todistaa millään että liittymän haltija on ladannut jotain.
      Poliisi kehotti tekemään rikosilmoituksen että se siitä sitten.

    • Anonyymi

      Useampi kirje tullut jo itselle. Aina vaaditaan maksua ja aina sanotaan, että jos et nyt sovi niin kyllä mörökölli sinut syö ja oikeuteen joudut jne jne. Aina vaan ne päivämäärät tulee ja menee, mitään ei tapahdu, ja sitten tulee taas kirje, että tällä kertaa se mörökölli sinut syö ja oikeuteen joudut ja jne jne. Hyvät ihmiset, älkää maksako, roskiin tai takkaan vaan.

    • Anonyymi

      Uusimmassa kirjeessä kuulemma lukee (itsellänihän ei ole asiasta mitään kokemusta), että "Ei kannata uskoa internetin anonyymeillä keskustelupalstoilla sanottua.."

      Jaxuhaleja Anime-Jonille, jos luet tätä <3

    • Anonyymi

      Katsookohan ne verottajalta ensin tulot ja lähettelee kirjeitä sitten sen mukaan?

    • Anonyymi

      Tänään juuri käytiin oikeusaputoimistossa jossa nimenomaan sanottiin, että jatketaan näin kuin tähänkin asti eli ei välitetä kirjeistä. 4 kirjettä pojalle tullut ja uhkaukset vaan suurenee ja juuri tämä, että ei kannata uskoa netissä annettuihin neuvoihin olemaan vastaamatta mitään. Eikä siis ole mitään jaettu eikä edes koskaan katsottu muualta kuin Netflixistä.

      • Anonyymi

        Onko tullut muita neuvoja sieltä oikeusaputoimistosta? Paljonko maksaa siellä käynti? Itelleni tullut jo 3-4 kirjettä ja vaikka lukenutkin täältä et rahan perässä ovat jne mut kyl pikkase ahistaa tää tilanne, en ole mitään koskaan ladanut mut ahdistava tilanne ku kirjeitä tulee...


    • Anonyymi

      Heillä on esim kymmeniätuhansia juttuja joista koittavat saada 100 helpointa oikeuteen vuodessa.Kenen elinikä riittää sinne joutumiseen jos ei voita käänteisessä lotossa

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      3986
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      13
      2151
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1654
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1487
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1438
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      21
      1353
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1238
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1154
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1089
    10. 22
      1066
    Aihe