Vertaistukea muista narsistien uhreista?

Anonyymi-ap

Hei, avioero tuli voimaan syksyllä 2022 ja ero on ollut hyvin, hyvin vaikea minulle, ei sille toiselle osapuolelle. Hän on elämänsä kunnossa ja minä teen melkein hidasta kuolemaa niin huonoon kuntoon ehdin päätyä 14v. aikana. Voin oikeasti huonosti ja nyt kuunnellut tosi paljon yhtä verkkokurssia narsistisista suhteista ja kuinka entinen mieheni ei siis ole ikinä edes seurustelun alussa ollut rakastunut, tuntenut mitään aitoa eikä oikeaa koskaan. Koko aika ja yhdessäolo on ollut pelkkää näytelmää ja valheita, joita on riittänyt vaan loppuun saakka. Se on järkyttävää tajuta vihdoin. :(

Onko muita suht vasta eronneita tai joskus yli päänsä narsistin kanssa olleita, joilla on oma elämä sortunut täysin ja kärsinyt valtavasti erinäisistä fyysisistä ja henkisistä oireista...tarvitsisin ihmistä, joka kokenut samaa ja ymmärtäisi ja voisi jakaa ajatuksia aiheesta. Ja saada vaikka hyödyllisiä neuvojakin. Itsellä ystävät eivät ymmärrä ja muutenkin hyvin vähäistä on yhteydenpito ollut ja läheiset, perheenjäsenet eivät osaa myöskään sanoa eikä tehdä yhtään mitään, joka voisi edes vähän tukea ja tsempata. Olen siis liian yksin tilanteeni kanssa.

91

1380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sillä ei nyt ole väliä, onko minulla kokemusta narsistin uhrina olemisesta vai onko jotain muuta. Mutta hyvä neuvo minulla on.

      Lopeta heti narsismin parissa kieriskely! Unohda narsismi ja ala elää omaa elämääsi! Nyt on kevät, se on uuden elämän aikaa. Nauti keväästä vapaana ja itsenäisenä!

      Vai etkö sittenkään saanut vielä tarpeeksesi narsismista? Siinä tapauksessa jatka narsismin opiskelua ja kärsi!

      • Anonyymi

        Toivoisin asiallisia kommentteja enkä minkään sortin ilkeilyä tai piruilua, jota tämäkin viesti lopussa ainakin oli. Ilkeää puhetta ihmiselle, joka kärsii ja voi hyvin huonosti, Mutta ehkäpä sinulle tuli hyvä mieli kun sait piruilla vieraalle ihmiselle. Kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivoisin asiallisia kommentteja enkä minkään sortin ilkeilyä tai piruilua, jota tämäkin viesti lopussa ainakin oli. Ilkeää puhetta ihmiselle, joka kärsii ja voi hyvin huonosti, Mutta ehkäpä sinulle tuli hyvä mieli kun sait piruilla vieraalle ihmiselle. Kiitos!

        Jos ei ole muuta kuin ilkeilyä tai huonoa sanottavaa niin toivon ettet kommentoi...nyt kaipaan vaan todella asiallisia ja/tai myötätuntoisia ja tsemppaavia viestejä. Olen tuota ilkeilyä ja piruilua saanut 14v.kokea niin en sitä tullut tänne enää hakemaan ja siksi pyyntö oli muilta jotka tietää aiheesta eikä tule vain ilkkumaan. Koska ihmiset jotka itse eläneet samaa tuskin haluavat ilkkua tai pahentaa kenenkään oloa enää enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivoisin asiallisia kommentteja enkä minkään sortin ilkeilyä tai piruilua, jota tämäkin viesti lopussa ainakin oli. Ilkeää puhetta ihmiselle, joka kärsii ja voi hyvin huonosti, Mutta ehkäpä sinulle tuli hyvä mieli kun sait piruilla vieraalle ihmiselle. Kiitos!

        Vaikeaahan se on ymmärtää narsistin tapaa ajatella
        Itse myös läheisissä on kaksi sellaista.
        Ja ei tiedä miten niitä pitäisi käsitellä.
        Pitää vaan ehkä suhtautua ajatukseen ettei niitä voi muuttaa.
        Paljon saavat pahaa aikaan suhteissa toisiin ihmisiin kun valehtelevat ja nauttivat kun siinä onnistuvat.
        Sitä vaan on pidettävä oma itsensä heidän ulottuvuuksiltaan pois, etteivät tuhoa toista kokonaan.
        Puheterapia voisi ehkä auttaa ratkaisemaan kipeät kysymykset , tsemppiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikeaahan se on ymmärtää narsistin tapaa ajatella
        Itse myös läheisissä on kaksi sellaista.
        Ja ei tiedä miten niitä pitäisi käsitellä.
        Pitää vaan ehkä suhtautua ajatukseen ettei niitä voi muuttaa.
        Paljon saavat pahaa aikaan suhteissa toisiin ihmisiin kun valehtelevat ja nauttivat kun siinä onnistuvat.
        Sitä vaan on pidettävä oma itsensä heidän ulottuvuuksiltaan pois, etteivät tuhoa toista kokonaan.
        Puheterapia voisi ehkä auttaa ratkaisemaan kipeät kysymykset , tsemppiä

        Vai puheterapia:) , no täytyypä yhdeltä tutulta puheterapeutilta kysyä ottaako vastaan narsismiin liittyviä juttuja...voi voi ymmärrän kyllä piikittelysi. Kauankohan jaksat, no enää en joka tapauksessa sinulle mitään vastaa. Saat jatkaa ihan itseksesi. Toiv.löydät itse jonkun ihmisen, jolle purkaa hankalaa oloasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole muuta kuin ilkeilyä tai huonoa sanottavaa niin toivon ettet kommentoi...nyt kaipaan vaan todella asiallisia ja/tai myötätuntoisia ja tsemppaavia viestejä. Olen tuota ilkeilyä ja piruilua saanut 14v.kokea niin en sitä tullut tänne enää hakemaan ja siksi pyyntö oli muilta jotka tietää aiheesta eikä tule vain ilkkumaan. Koska ihmiset jotka itse eläneet samaa tuskin haluavat ilkkua tai pahentaa kenenkään oloa enää enempää.

        Älä sitten pahenna, mene hoitoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sitten pahenna, mene hoitoon!

        Ihan itse voit aloittaa menemällä hoitoon jonnekin, voi kun luulet että voit satuttaa...Et voi valitan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan itse voit aloittaa menemällä hoitoon jonnekin, voi kun luulet että voit satuttaa...Et voi valitan.

        Ja oikeasti täällä toimii onneksi hyvin ylläpito eli kannattaa sinun lopettaa ajoissa. Sama henkilö selvästi olet.


      • Anonyymi

        Ihmismieli nyt on sellainen, että haluaa saada selityksen näiden narsuhirviöiden käyttäytymiselle tai yleensäkin tälle ilmiölle.
        Se, joka on onnistunut välttämään nämä pirut, on jäävi kommentoimaan ainakaan vähättelevästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmismieli nyt on sellainen, että haluaa saada selityksen näiden narsuhirviöiden käyttäytymiselle tai yleensäkin tälle ilmiölle.
        Se, joka on onnistunut välttämään nämä pirut, on jäävi kommentoimaan ainakaan vähättelevästi.

        Kiitos sinulle, en voi muuta sanoa. ♡ Lyötyä pitää täällä aina joidenkin lyödä myös lisää. Mutta heillä on itsellään jotain ongelmaa joka täytyy purkaa sitten noin valitettavasti. Mutta kiitos vielä ja aurinkoa eloosi! ☀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole muuta kuin ilkeilyä tai huonoa sanottavaa niin toivon ettet kommentoi...nyt kaipaan vaan todella asiallisia ja/tai myötätuntoisia ja tsemppaavia viestejä. Olen tuota ilkeilyä ja piruilua saanut 14v.kokea niin en sitä tullut tänne enää hakemaan ja siksi pyyntö oli muilta jotka tietää aiheesta eikä tule vain ilkkumaan. Koska ihmiset jotka itse eläneet samaa tuskin haluavat ilkkua tai pahentaa kenenkään oloa enää enempää.

        en ole tuon kommentin kirjoittaja mutta voisin oman polkuni kautta antaa samaa vinkkiä. kun olet riittävän aikaa saanut käsiteltyä väkivaltaista suhdetta, jossain vaiheessa kannattaa alkaa kerrasta tai hiljalleen irtaantua kaikesta varsinkin netin tarjoamasta narsismitietoudesta. siitä saa toki parhaimmillaan nettitukea ja lisää ymmärrystä, liian pitkään siinä aihepiirissä pyöriessä vielä eron jälkeen uuvuttaa itseään lisää ja toimii ikään kuin anonyymisti edelleen alkuperäiselle pahoinpitelijälle lähteenä ja oma elämä tosiaan jää junnaan pahimmillaan loppiän uhrirooliin. tsemppiä matkallesi ja jaksamisia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en ole tuon kommentin kirjoittaja mutta voisin oman polkuni kautta antaa samaa vinkkiä. kun olet riittävän aikaa saanut käsiteltyä väkivaltaista suhdetta, jossain vaiheessa kannattaa alkaa kerrasta tai hiljalleen irtaantua kaikesta varsinkin netin tarjoamasta narsismitietoudesta. siitä saa toki parhaimmillaan nettitukea ja lisää ymmärrystä, liian pitkään siinä aihepiirissä pyöriessä vielä eron jälkeen uuvuttaa itseään lisää ja toimii ikään kuin anonyymisti edelleen alkuperäiselle pahoinpitelijälle lähteenä ja oma elämä tosiaan jää junnaan pahimmillaan loppiän uhrirooliin. tsemppiä matkallesi ja jaksamisia!

        Kiitos sulle tsempistä ja muutenkin. Olen siis ihan vasta alkanut miettiä miten meninkään näin huonoon kuntoon ja romahdin fyysisesti että henkisesti kokonaan ja häpesin itseäni ja erakoiduin täysin suunnilleen jo...eli kyllä siitä nyt on sitten vähän halunnut lukea ja kuunnella mitä kaikkea siihen todella kuuluu ja mitä voi saada aikaan ja miten kaikki saa alkunsa ja jatko jne. Mutta ehkei parisen viikkoa vielä ole liian pitkä aika enkä ole enää juurikaan jaksanut lukea kun nyt jo tiedossa suurin piirtein asiat. Eikä ole tarkoituskaan jäädä vellomaan aiheeseen. :)


    • Anonyymi

      Kokemusta on eräästä narsku sukulaisesta joka myöskin teki kaikkensa että elämä olisi helvettiä.Se on nyt takanapäin onneksi.Varmasti on tunteet pinnassa olethan joutunut käymään eron ja luopumaan ihmissuhteesta.Anna ajan parantaa ja käy suru,viha ja mitä onkin läpi. Sinä eheydyt vielä vaikka nyt tuntuu pahalta.Myöhemmin voi tulla se helpotuksen tunne että on täysin vapaa ja voi itse päättää kaikesta. Jotkut läheiset ei aina ymmärrä ja eron koittaessa huomaa millaisia jotkut on oikeesti,mutta yllättäen saattaa
      kohdalle tulla uusia tuttavuuksia.Tsemppiä sulle:)

      • Anonyymi

        Kiitos sinulle paljon viestistäsi ja tsempistä, jota todella tarvitaan nyt. Minunkin elämäni on niin pitkään ollut tuota maanpäällistä helvettiä joka vei minuita kaiken muun elämän ja ihmiset ja nyt kärsin sitten yksin.

        Toinen jätti kun oli löytänyt jo aikoja sitten uuden kumppanin ja yhdessä olivat eron suunnitelleet, joka minulle sitten tekstiviestillä vaan ilmoitettiin. Siinä vaiheessa olin pahoinpidelty parisen vkoa sitten ja niin pohjalla kuin olla ja voi. Eron jälkeen shokkitila kesti pitkään enkä muista edes mitään juuri mutta nyt on iskenyt tyhjyys, suru, yksinäisyys, katkeruus ja vihaakin varmaan...monenlaista tuntemusta, jotka vievät hurjasti voimia.

        Mutta kuten laitoitkin täytyy yrittää jaksaa tsempata ja odottaa ajan kulua kun se hiljalleen parantaa toivottavasti ja tästä edes jokseenkin eheytyisi vielä jonkinlaiseksi ihmiseksi. Ja voi kuinka toivon ja odotan todella tuota helpotuksen tunnetta ja muutakin kaiken tuskan jälkeen. Aurinkoa sinun kevättalven päiviisi ja kaikkea hyvää! Ymmärsit jotenkin täysin mitä käyn juuri läpi. Kiitos vielä ♡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos sinulle paljon viestistäsi ja tsempistä, jota todella tarvitaan nyt. Minunkin elämäni on niin pitkään ollut tuota maanpäällistä helvettiä joka vei minuita kaiken muun elämän ja ihmiset ja nyt kärsin sitten yksin.

        Toinen jätti kun oli löytänyt jo aikoja sitten uuden kumppanin ja yhdessä olivat eron suunnitelleet, joka minulle sitten tekstiviestillä vaan ilmoitettiin. Siinä vaiheessa olin pahoinpidelty parisen vkoa sitten ja niin pohjalla kuin olla ja voi. Eron jälkeen shokkitila kesti pitkään enkä muista edes mitään juuri mutta nyt on iskenyt tyhjyys, suru, yksinäisyys, katkeruus ja vihaakin varmaan...monenlaista tuntemusta, jotka vievät hurjasti voimia.

        Mutta kuten laitoitkin täytyy yrittää jaksaa tsempata ja odottaa ajan kulua kun se hiljalleen parantaa toivottavasti ja tästä edes jokseenkin eheytyisi vielä jonkinlaiseksi ihmiseksi. Ja voi kuinka toivon ja odotan todella tuota helpotuksen tunnetta ja muutakin kaiken tuskan jälkeen. Aurinkoa sinun kevättalven päiviisi ja kaikkea hyvää! Ymmärsit jotenkin täysin mitä käyn juuri läpi. Kiitos vielä ♡

        ❤️:)


    • Anonyymi

      Tsemppiä sinulle narsistin uhri. Kamala tuo aiempi kommentoija; ehkä henkisesti pahoinvoiva - halusi sinulle vielä kaameamman olon. Tai sitten narsisti!
      Ilman muuta voit etsiä lisätietoa narsismista; mitä selkeämpi kuva taudinkuvasta, sitä paremmin ymmärrät tapahtunutta.

      Etsi pieniä elämän ilonaiheita: uusi aamu, hyvä aamupala, kasvohoito, kampaaja, uusi vaate, uudet alusvaatteet, kehu itseäsi; olet kaunis, viisas. Ehkä uusi harrastus; ainaki pitkät kävelylenkit heräävässä luonnossa, puhelu ystävälle. Ei paljon kontakteja ymmärtämättömiin ihmisiin - kaikilla ei oikeasti löydy uskallusta, älyä, kokemusta ja empatiaa, lohduttaa vaikeuksissa olevaa läheistä. Kun ei löydy niin ei löydy. Joiltakin kivoilta löytyy; etsi heitä!

      Olen pahasti vaurioitunut perheeni narsisteista lapsesta lähtien: äiti ja sisko. Elinikäiset traumat, välit oli pakko pistää poikki. Voin nykyään hengittää ja olla iloinen joka päivä, mutta kauhut eivät häviä koskaan mielestä. Kokemukset ovat tehneet minusta vahvan ja sitkeän - hyvä minä!

      • Anonyymi

        Kiitos sinulle paljon viestistäsi ja kun jaoit oman kokemuksen. Ja olen pahoillani mitä olet lapsuudenperheessäsi joutunut kokemaan. Ihan hirveää, että sekä äiti ja sisko molemmat ovat olleet kauheudessa mukana. :( Ja kiitos muötätunnostasi, sinä jos kuka varmasti todella ymmärrät mitä vielä tässä vaiheessa käyn läpi.

        Ja täytyy kyllä katsella tuota sun listaa eri tekemisistä useamminkin, siinä oli paljon kaikkea hyviä ehdotuksia ja vaihtoehtoja. Ja traumat jää minullekin varmasti eliniäksi mutta niistä voi saada tavallaan sitten jossain vaiheessa yliotteen ja pystyy kuitenkin elämään taas suht normaaliin tapaan ja olo helpottaa niin fyysisesti kuin henkisesti.

        Mutta välien totaalikatkaisu on varmaan ollut tarpeen sinullekin, että nyt olet jo ihan iloinen joka päivä ja koet voivasi hengittää kunnolla. Hyvä sinä todellakin, olet käynyt läpi ison taistelun ja se on tehnyt sinusta vahvan ja hienon ihmisen. Toivottavasti minä tulen joku päivä vielä perässä pystyen samaan. ♡ Iloa ja aurinkoisia päiviä tulevaan kevääseen sinulle toivon ja voi hyvin! - Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos sinulle paljon viestistäsi ja kun jaoit oman kokemuksen. Ja olen pahoillani mitä olet lapsuudenperheessäsi joutunut kokemaan. Ihan hirveää, että sekä äiti ja sisko molemmat ovat olleet kauheudessa mukana. :( Ja kiitos muötätunnostasi, sinä jos kuka varmasti todella ymmärrät mitä vielä tässä vaiheessa käyn läpi.

        Ja täytyy kyllä katsella tuota sun listaa eri tekemisistä useamminkin, siinä oli paljon kaikkea hyviä ehdotuksia ja vaihtoehtoja. Ja traumat jää minullekin varmasti eliniäksi mutta niistä voi saada tavallaan sitten jossain vaiheessa yliotteen ja pystyy kuitenkin elämään taas suht normaaliin tapaan ja olo helpottaa niin fyysisesti kuin henkisesti.

        Mutta välien totaalikatkaisu on varmaan ollut tarpeen sinullekin, että nyt olet jo ihan iloinen joka päivä ja koet voivasi hengittää kunnolla. Hyvä sinä todellakin, olet käynyt läpi ison taistelun ja se on tehnyt sinusta vahvan ja hienon ihmisen. Toivottavasti minä tulen joku päivä vielä perässä pystyen samaan. ♡ Iloa ja aurinkoisia päiviä tulevaan kevääseen sinulle toivon ja voi hyvin! - Ap

        Kiitos siis myötätunnostasi :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos sinulle paljon viestistäsi ja kun jaoit oman kokemuksen. Ja olen pahoillani mitä olet lapsuudenperheessäsi joutunut kokemaan. Ihan hirveää, että sekä äiti ja sisko molemmat ovat olleet kauheudessa mukana. :( Ja kiitos muötätunnostasi, sinä jos kuka varmasti todella ymmärrät mitä vielä tässä vaiheessa käyn läpi.

        Ja täytyy kyllä katsella tuota sun listaa eri tekemisistä useamminkin, siinä oli paljon kaikkea hyviä ehdotuksia ja vaihtoehtoja. Ja traumat jää minullekin varmasti eliniäksi mutta niistä voi saada tavallaan sitten jossain vaiheessa yliotteen ja pystyy kuitenkin elämään taas suht normaaliin tapaan ja olo helpottaa niin fyysisesti kuin henkisesti.

        Mutta välien totaalikatkaisu on varmaan ollut tarpeen sinullekin, että nyt olet jo ihan iloinen joka päivä ja koet voivasi hengittää kunnolla. Hyvä sinä todellakin, olet käynyt läpi ison taistelun ja se on tehnyt sinusta vahvan ja hienon ihmisen. Toivottavasti minä tulen joku päivä vielä perässä pystyen samaan. ♡ Iloa ja aurinkoisia päiviä tulevaan kevääseen sinulle toivon ja voi hyvin! - Ap

        Kiitos, olet ihana ihminen. Kaikkea hyvää😍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, olet ihana ihminen. Kaikkea hyvää😍

        Kiitos, samoin sinä. ♡ Jotenkin todella lohduttaa ja tuo/ luo toivoa lukea etenkin näitä onnistumistarinoita. Ehkäpä päivä paistaa vielä minullekin ja löydän itsestäni ihan uusia voimia ja sitkeyttä tämän tuskan kanssa niin kuin sinullekin on käynyt. -Ap


      • Anonyymi

        Raskasta eheytymistä olen myös minä käynyt läpi, ns. äitini narsismi paljastui vasta aikuis-iällä.
        Lapsesta asti monia tapahtuneita asioita ja kohteluani ihmetelleenä selitys löytyi vasta rakkaan isäni kuoleman jälkeen. Ja olihan se kuin lekan isku takaraivoon!
        Puhuminen asiasta ei ole auttanut mitään,narsistihan osaa kääntää kyyneliä vuodatellen ja valehdellen asiat katolleen ja uhri saan mielenvikaisen maineen.
        Exäni kanssa yhteistuumin ovat jos jonkinmoista piruutta tehneet mm. katkomalla välit veljeeni,ystäviini ja isäni sukuun, koiriani myrkyttämällä jne. Myös välejä lapseeni koitetaan järjestelmällisesti tuhota.Kotiini on tunkeuduttu poissa ollessani ja viety(varastettu) tavaroita.
        Isäni hautarauhaa on rikottu ja häpäisty. Rikosilmoituksen voisin tehdä olemassa olevien todisteiden turvin ja vahvasti harkinnassa on.
        Välit olen minäkin joutunut pistämään poikki ja hyvin samanlaiset fiilikset kuin sulla.
        Mutta tärkeintä olla antamatta periksi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raskasta eheytymistä olen myös minä käynyt läpi, ns. äitini narsismi paljastui vasta aikuis-iällä.
        Lapsesta asti monia tapahtuneita asioita ja kohteluani ihmetelleenä selitys löytyi vasta rakkaan isäni kuoleman jälkeen. Ja olihan se kuin lekan isku takaraivoon!
        Puhuminen asiasta ei ole auttanut mitään,narsistihan osaa kääntää kyyneliä vuodatellen ja valehdellen asiat katolleen ja uhri saan mielenvikaisen maineen.
        Exäni kanssa yhteistuumin ovat jos jonkinmoista piruutta tehneet mm. katkomalla välit veljeeni,ystäviini ja isäni sukuun, koiriani myrkyttämällä jne. Myös välejä lapseeni koitetaan järjestelmällisesti tuhota.Kotiini on tunkeuduttu poissa ollessani ja viety(varastettu) tavaroita.
        Isäni hautarauhaa on rikottu ja häpäisty. Rikosilmoituksen voisin tehdä olemassa olevien todisteiden turvin ja vahvasti harkinnassa on.
        Välit olen minäkin joutunut pistämään poikki ja hyvin samanlaiset fiilikset kuin sulla.
        Mutta tärkeintä olla antamatta periksi...

        Olen tosi pahoillani, kun narsismi on ollut elämässäsi jo lapsesta saakka vaikka vasta isäsi kuoltua se sinulle selvisi. Ja tiedän niin tuon tunteen kuin lekalla päähän kun alkaa ymmärtämään koko asian. On oikeasti tosi traumatisoiva ja surullinen, tuhoava ilmiö. :( Kuulostaa kyllä hirveältä, että eksäsikin on liittoutunut äitisi kanssa ja tehneet ties mitä sinulle ja kotiisikin. Eipä tuossa varmaan ole todellakaan muuta voinut kuin katkaista ihan täysin välit lopullisesti. Vaikka sekin on rankkaa.

        Ja niin eipä se puhuminen auta kun ei puhuta koskaan totta eikä myönnetä muuta kuin että kaikki on uhrin vikaa. Ei se kannata silloin. Harkitse todella sen rikosilmoituksen tekoa hyvinkin kun lapsesikin on mukana. :/ Mutta joo periksi ei anneta, tsempataan yhdessä ja koitetaan jaksaa kaikesta huolimatta eteenpäin keväässä, maailmassa on myös hyvääkin ainakin luonnossa. Vaikkei se lohduta pimeimmillä hetkillä. Voimia ja valoa sinulle ja älä anna periksi! Selviät vielä. -♡ Ap


    • Anonyymi

      Itsellä ei ole kokemusta! Mutta lähipiirissä kylläkin henkilö oli narsistin kaa 50v . Nyt hän on pilven reunalla! Mutta tämä henkilö puhuu niin et tämä mies vaikuttaa vieläkin häneen. Et voin ymmärtää ei ihan heti unohdu. Mutta on myös ammatti apua saatavilla voisit puhua luottamuksella! Muta toivon sinulle kaikkea hyvää❤. Ehkä löydät hyvän ihmisen rinnalle kun aika antaa myöten👫. Myös löytäisit ystävän johon luottaa.

      • Anonyymi

        Hei sinullekin ja kiitos paljon! Joo ei nämä kokemukset ihan helpolla koskaan unohdu täysin ja voi kun on pitkään sukulaisesi joutunut kokemaan pahaa, ei ihme ettei ole unohtunut ja vieläkin kokee tarvetta puhua.

        Olen kriisikeskuksesta ja muualtakin saanut jonkun verran keskusteluapua ihan ammatti-ihmisiltä. Ja kiitos, toivon itsekin että löytäisin edes muutaman uuden luotettavan ihmisen, ystävän elämääni. Kaikkea hyvää myös sinulle elämään! -♡ Ap


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Heippa, juuri sain yhdeltä ihmiseltä jonne soitin vasta niin tuon paikan tiedot ja neuvoi myös ottamaan sinne yhteyttä, joten hyvä neuvo sinulta. Ja tulevalla viikolla ajattelinkin soitella sinne suuntaan. Kiitos paljon ja mukavaa viikkoa! ♡Ap


    • Anonyymi

      Hei! Meitä on vielä paljon, jotka koetamme sinnitellä kodin ja läheisten vuoksi.
      Elämä ei kyllä ole hääppöistäkään ja joka päivä saa tuntea narsistin vihaa.
      Yksi asia on kuitenkin hyvä huomata, että narsisti valitsee kumppaninsa
      itsensä yläpuolelta.- niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin.
      Tuota kumppaniaan hän sitten alkaa ajan saatossa halveksimaan.
      Yrityksenään hänellä on kiivetä fiksun kumppaninsa yläpuolelle.
      Tallomalla kaikki hyvät asiat jalkoihinsa ja tuhoamalla kumppaninsa
      kaikilla mahdollisilla tavoilla.
      Oivaltamalla tuon asian voit olla enemmän ihminen ja
      arvostaa itseäsi oikealla tavalla.
      Muista että et ole yksin.

      • Anonyymi

        Hei sinulle ja hyvää naistenpäivää kuin myös kaikille naisille tässä ketjussa! 🌹 Kiitos viestistäsi ja siis minähän en millään edes pystynyt enää eroamaan miehestäni, edes ajatella eroa kun olin jo niin pohjalla ja yksin koko touhun kanssa. Mieshän sen eron otti salaa uuden naisensa kanssa, ja petti ja ilmoitti 14v.jälkeen tekstarilla asian hyvin kylmästi ja tylysti. No sen jälkeen en muistakaan shokkitilan ansiosta viime kesästä kuin aina pätkiä sieltä täältä. Itse olin vaan ajatellut pysyä kuten olin luvannut kuolemaan saakka yhdessä. Ja sitä paitsi mies oli ainut ihminen minulle niin ei siitä vaan yksin osaa/pysty lähtemään tuosta vaan. Joten ymmärrän sinua hyvin kyllä. Tässä vaiheessa jo haluan toivottaa voimia jokaiseen päivään elää sitä elämää, sillä voimia siihen tarvitaan kyllä.

        Mutta joo tuo puoli ja tieto asioissa oli minulle suht uutta kun aina toitotetaan ehkä enemmän kuinka valitsevat uhrikseen liian kiltin, vähän huonolla itsetunnolla varustetun jne.empaattisen ihmisen. Mutta sinänsä tuohon voi kyllä täysin uskoa ja järkeenkäypää kun miettii sitä nyt pidemmälle. Itsekin olen ollut korkeammin koulutettu kuin mies, hyvin lahjakas eräässä asiassa, jossa nuorena ihan kilpailin hyvin menestyen jne.ja minulla oli paljon kavereita aina ja miehetkin oli kiinnostuneita siis muutkin kuin hän ja muistan kun hän kertoi aika eri tarinaa omasta elämästään kun tutustuttiin. Kokenut joskus kiusaamista, ettei ole saanut tarpeeksi huomiota naisilta ja opiskelut vähän niin ja näin menneet jne.

        No nyt toki menestyy paljon paremmin kuin minä, joka olen sairaslomalla ja hän ylenee työpaikallaan ja kaikin puolin hyvin menee. Eli osat ovat todella vaihtuneet ja minä olen suoraan sanottuna ihan tuhottu tällä hetkellä. En tiedä oikein miten täältä nousen edes avun kera. Mutta kai siihen on pakko uskoa edes vähän.

        Hei kiitos vielä kun kerroit tuon asian, herätti ajattelemaan taas uusia puolia tässä ja ehkä antaa jopa voimaakin vähän. Ja uskon kuinka joka päiväsi on taistelua. Koita jaksaa ja jospa vielä parempi elämä koittaa jossain kohtaa sinulle. Tsemppiä ja jaksamista sinulle valtavasti ja ei olla yksin ei, sinäkään et ole. Täällä ollaan ja tuetaan toisiamme vaikka tämän ketjun avulla. ♡Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei sinulle ja hyvää naistenpäivää kuin myös kaikille naisille tässä ketjussa! 🌹 Kiitos viestistäsi ja siis minähän en millään edes pystynyt enää eroamaan miehestäni, edes ajatella eroa kun olin jo niin pohjalla ja yksin koko touhun kanssa. Mieshän sen eron otti salaa uuden naisensa kanssa, ja petti ja ilmoitti 14v.jälkeen tekstarilla asian hyvin kylmästi ja tylysti. No sen jälkeen en muistakaan shokkitilan ansiosta viime kesästä kuin aina pätkiä sieltä täältä. Itse olin vaan ajatellut pysyä kuten olin luvannut kuolemaan saakka yhdessä. Ja sitä paitsi mies oli ainut ihminen minulle niin ei siitä vaan yksin osaa/pysty lähtemään tuosta vaan. Joten ymmärrän sinua hyvin kyllä. Tässä vaiheessa jo haluan toivottaa voimia jokaiseen päivään elää sitä elämää, sillä voimia siihen tarvitaan kyllä.

        Mutta joo tuo puoli ja tieto asioissa oli minulle suht uutta kun aina toitotetaan ehkä enemmän kuinka valitsevat uhrikseen liian kiltin, vähän huonolla itsetunnolla varustetun jne.empaattisen ihmisen. Mutta sinänsä tuohon voi kyllä täysin uskoa ja järkeenkäypää kun miettii sitä nyt pidemmälle. Itsekin olen ollut korkeammin koulutettu kuin mies, hyvin lahjakas eräässä asiassa, jossa nuorena ihan kilpailin hyvin menestyen jne.ja minulla oli paljon kavereita aina ja miehetkin oli kiinnostuneita siis muutkin kuin hän ja muistan kun hän kertoi aika eri tarinaa omasta elämästään kun tutustuttiin. Kokenut joskus kiusaamista, ettei ole saanut tarpeeksi huomiota naisilta ja opiskelut vähän niin ja näin menneet jne.

        No nyt toki menestyy paljon paremmin kuin minä, joka olen sairaslomalla ja hän ylenee työpaikallaan ja kaikin puolin hyvin menee. Eli osat ovat todella vaihtuneet ja minä olen suoraan sanottuna ihan tuhottu tällä hetkellä. En tiedä oikein miten täältä nousen edes avun kera. Mutta kai siihen on pakko uskoa edes vähän.

        Hei kiitos vielä kun kerroit tuon asian, herätti ajattelemaan taas uusia puolia tässä ja ehkä antaa jopa voimaakin vähän. Ja uskon kuinka joka päiväsi on taistelua. Koita jaksaa ja jospa vielä parempi elämä koittaa jossain kohtaa sinulle. Tsemppiä ja jaksamista sinulle valtavasti ja ei olla yksin ei, sinäkään et ole. Täällä ollaan ja tuetaan toisiamme vaikka tämän ketjun avulla. ♡Ap

        " ainut ihminen minulle niin ei siitä vaan yksin osaa/pysty lähtemään tuosta vaan. Joten ymmärrän sinua hyvin kyllä. "
        Kiitokset empatiasta.
        Pidän, että olet hyvä ihminen.
        Huono asia vain, että narsistit osaavat näytellä hyvin aikansa ja saavat
        luottamaan itseensä. He juuri etsivät luotettavia ja rehtejä ja toisia kunnioittvia
        Joita sitten alkavat väheksymään.
        Tämän kaiken kokeneena alkaa olemaan hyvin voimaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " ainut ihminen minulle niin ei siitä vaan yksin osaa/pysty lähtemään tuosta vaan. Joten ymmärrän sinua hyvin kyllä. "
        Kiitokset empatiasta.
        Pidän, että olet hyvä ihminen.
        Huono asia vain, että narsistit osaavat näytellä hyvin aikansa ja saavat
        luottamaan itseensä. He juuri etsivät luotettavia ja rehtejä ja toisia kunnioittvia
        Joita sitten alkavat väheksymään.
        Tämän kaiken kokeneena alkaa olemaan hyvin voimaton.

        Tiedän tuon kaiken niin hyvin, ja olin itse ollut jo niin voimaton sekä fyysisesti että henkisesti pitkään ettei minusta enää ollut mihinkään vaikka tajusin ettei kyse ole mistään muusta kuin valheista. Ja sekin sattui vielä lisää ja huononsi oloa. Eikä nämä jälkituntemuksetkaan eron myötä ole kovin häävejä vaan voin edelleen eron jälkeenkin hyvin huonosti ja mietin mitenhän tästä selviäisi. Mutta se on varmaan ainoastaan aika, joka voi parantaa, pelastaa ja unohtaakin edes vähän. Voimia ja sitkeyttä meille kaikille! ☆☆Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän tuon kaiken niin hyvin, ja olin itse ollut jo niin voimaton sekä fyysisesti että henkisesti pitkään ettei minusta enää ollut mihinkään vaikka tajusin ettei kyse ole mistään muusta kuin valheista. Ja sekin sattui vielä lisää ja huononsi oloa. Eikä nämä jälkituntemuksetkaan eron myötä ole kovin häävejä vaan voin edelleen eron jälkeenkin hyvin huonosti ja mietin mitenhän tästä selviäisi. Mutta se on varmaan ainoastaan aika, joka voi parantaa, pelastaa ja unohtaakin edes vähän. Voimia ja sitkeyttä meille kaikille! ☆☆Ap

        Jatkan vielä; että koeta saada itseluottamusta ja voimaa, muistaen että sitä
        sinulla on alunperin ollut.
        Koska narsissti ei tuhlaa energiaansa mitättömyyksiin vaan
        niihin, joista hän luulee saavansa parhaan peilikuvan omalle
        käsittämättömille ylivertaisuuden kuvitelmilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä; että koeta saada itseluottamusta ja voimaa, muistaen että sitä
        sinulla on alunperin ollut.
        Koska narsissti ei tuhlaa energiaansa mitättömyyksiin vaan
        niihin, joista hän luulee saavansa parhaan peilikuvan omalle
        käsittämättömille ylivertaisuuden kuvitelmilleen.

        Joskus olen tällä palstalla avannut omaa kertomusta.
        Sitä en nyt tee, mutta kun vuosien piinan jälkeen kun
        sain tietää narsismista, aloin palkita itseäni siitä,
        että kestän noita oikkuja.
        Maksoin siis eräänlaista "palkkaa" siitä mitä kestin.
        Oloni helpottui jonkin verran ja jaksoin paremmin.
        Tiedän, että mistä syystä en ole enää se, joka tähän
        myllyyn lähti.
        Vaikka voimat ovat usein hyvin vähissä, ajatus kantaa
        paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus olen tällä palstalla avannut omaa kertomusta.
        Sitä en nyt tee, mutta kun vuosien piinan jälkeen kun
        sain tietää narsismista, aloin palkita itseäni siitä,
        että kestän noita oikkuja.
        Maksoin siis eräänlaista "palkkaa" siitä mitä kestin.
        Oloni helpottui jonkin verran ja jaksoin paremmin.
        Tiedän, että mistä syystä en ole enää se, joka tähän
        myllyyn lähti.
        Vaikka voimat ovat usein hyvin vähissä, ajatus kantaa
        paremmin.

        Olen nyt lukenut ja kuunnellut narsismista aivan valtavasti ja soitin myös sinne linjallekin, jonne neuvottiin soittamaan ja puhuin yli tunnin puhelun ja kyllähän kaikki nämä vuodet ja toisen tuhoutuminen/tuhoaminen ja kiusaaminen, valehtelu alkaa saada jotain tolkkua ja ehkäpä sille löytyy ainakin osaksi syy tästä sairaudesta tai vallankäytöstä miksi tätä nyt kutsutaan eikä sillä yli päänsä merkitystä olekaan loppupeleissä miksi kaikki kauheus ja kiusa jatkui niinkin kauan. Mutta nythän se on ohi minun kohdallani ja emme ole enää missään tekemisissä. Eli rauniot ja tyhjä kuori minusta jäljellä mutta toipuminen tapahtuu hitaasti ja apua tarvitaan. Ja aikaa tosiaan.

        Mutta kiitos sinulle, sinä tunnut todella ymmärtävän ja tietävän tästä aiheesta todella paljon ja olet myös kokenut pahuutta ja tuskaa varmasti aivan valtavasti. Mutta hyvä kuulla josko joudut jatkamaan suhteessa narsistiin, että olet löytänyt kikkoja ja keinoja pärjätä häntä vastaan ja hänen kanssaan. Ja saat myös itse voimaa tietenkin sitten siitä. Hyvä sinä!!! ♡ Sinua ei selvästikään ole murskattu vielä ainakaan täysin eikä nujerrettu ja toivon ettei niin käykään. Ja itse koitan jatkossa välttää kaikki ihmiset, jotka herättää yhtään varoitusmerkkejä tai muuta josko tästä joskus toivun. Ja tiedän, että olen nyt tullut hyvinkin varovaiseksi kaikkien ihmisten suhteen. Olipa kyse kenestä tahansa.

        Olisipa hyvä jakaa jopa enemmän ajatuksia sinun kanssasi tästä aiheesta ja saada vertaistukea ja yli päänsä vaihdella ajatuksia millaista elämä ja suhde narsistin kanssa on ja on ollut. Mutta nämäkin viestit ovat jo olleet minulle hirmu tärkeitä ja voimaannuttavia. Kiitos paljon sinulle ja niin rauhallista ja hyvää viikonloppua kuin vain voi toivoa niin toivon tässä tilanteessa! Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nyt lukenut ja kuunnellut narsismista aivan valtavasti ja soitin myös sinne linjallekin, jonne neuvottiin soittamaan ja puhuin yli tunnin puhelun ja kyllähän kaikki nämä vuodet ja toisen tuhoutuminen/tuhoaminen ja kiusaaminen, valehtelu alkaa saada jotain tolkkua ja ehkäpä sille löytyy ainakin osaksi syy tästä sairaudesta tai vallankäytöstä miksi tätä nyt kutsutaan eikä sillä yli päänsä merkitystä olekaan loppupeleissä miksi kaikki kauheus ja kiusa jatkui niinkin kauan. Mutta nythän se on ohi minun kohdallani ja emme ole enää missään tekemisissä. Eli rauniot ja tyhjä kuori minusta jäljellä mutta toipuminen tapahtuu hitaasti ja apua tarvitaan. Ja aikaa tosiaan.

        Mutta kiitos sinulle, sinä tunnut todella ymmärtävän ja tietävän tästä aiheesta todella paljon ja olet myös kokenut pahuutta ja tuskaa varmasti aivan valtavasti. Mutta hyvä kuulla josko joudut jatkamaan suhteessa narsistiin, että olet löytänyt kikkoja ja keinoja pärjätä häntä vastaan ja hänen kanssaan. Ja saat myös itse voimaa tietenkin sitten siitä. Hyvä sinä!!! ♡ Sinua ei selvästikään ole murskattu vielä ainakaan täysin eikä nujerrettu ja toivon ettei niin käykään. Ja itse koitan jatkossa välttää kaikki ihmiset, jotka herättää yhtään varoitusmerkkejä tai muuta josko tästä joskus toivun. Ja tiedän, että olen nyt tullut hyvinkin varovaiseksi kaikkien ihmisten suhteen. Olipa kyse kenestä tahansa.

        Olisipa hyvä jakaa jopa enemmän ajatuksia sinun kanssasi tästä aiheesta ja saada vertaistukea ja yli päänsä vaihdella ajatuksia millaista elämä ja suhde narsistin kanssa on ja on ollut. Mutta nämäkin viestit ovat jo olleet minulle hirmu tärkeitä ja voimaannuttavia. Kiitos paljon sinulle ja niin rauhallista ja hyvää viikonloppua kuin vain voi toivoa niin toivon tässä tilanteessa! Ap

        Ok voin joskus kirjoitella pe ra ; )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nyt lukenut ja kuunnellut narsismista aivan valtavasti ja soitin myös sinne linjallekin, jonne neuvottiin soittamaan ja puhuin yli tunnin puhelun ja kyllähän kaikki nämä vuodet ja toisen tuhoutuminen/tuhoaminen ja kiusaaminen, valehtelu alkaa saada jotain tolkkua ja ehkäpä sille löytyy ainakin osaksi syy tästä sairaudesta tai vallankäytöstä miksi tätä nyt kutsutaan eikä sillä yli päänsä merkitystä olekaan loppupeleissä miksi kaikki kauheus ja kiusa jatkui niinkin kauan. Mutta nythän se on ohi minun kohdallani ja emme ole enää missään tekemisissä. Eli rauniot ja tyhjä kuori minusta jäljellä mutta toipuminen tapahtuu hitaasti ja apua tarvitaan. Ja aikaa tosiaan.

        Mutta kiitos sinulle, sinä tunnut todella ymmärtävän ja tietävän tästä aiheesta todella paljon ja olet myös kokenut pahuutta ja tuskaa varmasti aivan valtavasti. Mutta hyvä kuulla josko joudut jatkamaan suhteessa narsistiin, että olet löytänyt kikkoja ja keinoja pärjätä häntä vastaan ja hänen kanssaan. Ja saat myös itse voimaa tietenkin sitten siitä. Hyvä sinä!!! ♡ Sinua ei selvästikään ole murskattu vielä ainakaan täysin eikä nujerrettu ja toivon ettei niin käykään. Ja itse koitan jatkossa välttää kaikki ihmiset, jotka herättää yhtään varoitusmerkkejä tai muuta josko tästä joskus toivun. Ja tiedän, että olen nyt tullut hyvinkin varovaiseksi kaikkien ihmisten suhteen. Olipa kyse kenestä tahansa.

        Olisipa hyvä jakaa jopa enemmän ajatuksia sinun kanssasi tästä aiheesta ja saada vertaistukea ja yli päänsä vaihdella ajatuksia millaista elämä ja suhde narsistin kanssa on ja on ollut. Mutta nämäkin viestit ovat jo olleet minulle hirmu tärkeitä ja voimaannuttavia. Kiitos paljon sinulle ja niin rauhallista ja hyvää viikonloppua kuin vain voi toivoa niin toivon tässä tilanteessa! Ap

        Kertomus on aika pitkä ja juuri nyt en sitä voi kirjoittaa.
        Kuitenkin on hyvä varoittaa, että surun ja tuskan keskellä
        ei kannata sortua päihteisiin eikä muihinkaan piristeisiin.
        Niihin asiat eivät huku, mutta kärsimys lisääntyy.
        Aina kun mahdollista kannattaa mennä vaikka ulos liikkumaan.
        Lääkkeet ovat eri asia ja niistäkin kannattaa pyyrkiä pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertomus on aika pitkä ja juuri nyt en sitä voi kirjoittaa.
        Kuitenkin on hyvä varoittaa, että surun ja tuskan keskellä
        ei kannata sortua päihteisiin eikä muihinkaan piristeisiin.
        Niihin asiat eivät huku, mutta kärsimys lisääntyy.
        Aina kun mahdollista kannattaa mennä vaikka ulos liikkumaan.
        Lääkkeet ovat eri asia ja niistäkin kannattaa pyyrkiä pois.

        Huomenta, ymmärrän ettei täällä edes välttämättä halua kertoa koko tarinaansa, voihan se joku osata alkaa yhdistellä asioita yks plus yhteen ja arvella mistä suhteesta vois olla kyse. Itsekin miettinyt, olenko kertonut liikaakin ja osaakohan joku yhdistää tarinan meihin, jos niin huonosti sattuisi. Joten ei huolta eikä mitään pakkoa, ymmärrän hyvin kyllä miksi ei voi kirjoittaa.

        Ja kiitos myötätunnostasi edelleen ja huolenpidosta,minulla ei onneksi ole mitään vaaraa alkoholin tai minkään päihteiden kanssa kun olen aina ollut absolutisti enkä ole edes maistanut alkoholia koskaan, joten ei kuulu minun elämääni onneksi se vaara hankalissa tilanteissa vaan niistä selvitään jotenkin muuten ja vaan ajan kanssa. Toivon sulle tsemppiä ja voimia edelleen sinne jonnekin ja koita pärjätä! ♡ Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta, ymmärrän ettei täällä edes välttämättä halua kertoa koko tarinaansa, voihan se joku osata alkaa yhdistellä asioita yks plus yhteen ja arvella mistä suhteesta vois olla kyse. Itsekin miettinyt, olenko kertonut liikaakin ja osaakohan joku yhdistää tarinan meihin, jos niin huonosti sattuisi. Joten ei huolta eikä mitään pakkoa, ymmärrän hyvin kyllä miksi ei voi kirjoittaa.

        Ja kiitos myötätunnostasi edelleen ja huolenpidosta,minulla ei onneksi ole mitään vaaraa alkoholin tai minkään päihteiden kanssa kun olen aina ollut absolutisti enkä ole edes maistanut alkoholia koskaan, joten ei kuulu minun elämääni onneksi se vaara hankalissa tilanteissa vaan niistä selvitään jotenkin muuten ja vaan ajan kanssa. Toivon sulle tsemppiä ja voimia edelleen sinne jonnekin ja koita pärjätä! ♡ Ap

        Ja niin metsä ja luonto ovat paikkoja missä saa itkeä, surra, tai nauttia vaan kauniista maisemista ja linnun laulusta. Olla ihan kaikessa rauhassa ja itsekseen. Metsä parantaa ajan kanssa jopa masentuneita ihmisiä, tutkimuksiakin tehty. Ei tietenkään ainoastaan metsä mutta osana muuta apua ja hoitoa. :) Itselle luonnosta tullut hyvin tärkeä osa elämää näiden hirveiden vuosien aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta, ymmärrän ettei täällä edes välttämättä halua kertoa koko tarinaansa, voihan se joku osata alkaa yhdistellä asioita yks plus yhteen ja arvella mistä suhteesta vois olla kyse. Itsekin miettinyt, olenko kertonut liikaakin ja osaakohan joku yhdistää tarinan meihin, jos niin huonosti sattuisi. Joten ei huolta eikä mitään pakkoa, ymmärrän hyvin kyllä miksi ei voi kirjoittaa.

        Ja kiitos myötätunnostasi edelleen ja huolenpidosta,minulla ei onneksi ole mitään vaaraa alkoholin tai minkään päihteiden kanssa kun olen aina ollut absolutisti enkä ole edes maistanut alkoholia koskaan, joten ei kuulu minun elämääni onneksi se vaara hankalissa tilanteissa vaan niistä selvitään jotenkin muuten ja vaan ajan kanssa. Toivon sulle tsemppiä ja voimia edelleen sinne jonnekin ja koita pärjätä! ♡ Ap

        Kirjoitin tuon tuossa yllä koska myös olen absolutisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitin tuon tuossa yllä koska myös olen absolutisti.

        Jos ei muuta se ominaisuus on hyvä olla näissä todella tuskaisissa elämän hetkissä ettei ainakaan tuu vieläkin tuskaisempia ja hankaloita lisää elämäänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei sinulle ja hyvää naistenpäivää kuin myös kaikille naisille tässä ketjussa! 🌹 Kiitos viestistäsi ja siis minähän en millään edes pystynyt enää eroamaan miehestäni, edes ajatella eroa kun olin jo niin pohjalla ja yksin koko touhun kanssa. Mieshän sen eron otti salaa uuden naisensa kanssa, ja petti ja ilmoitti 14v.jälkeen tekstarilla asian hyvin kylmästi ja tylysti. No sen jälkeen en muistakaan shokkitilan ansiosta viime kesästä kuin aina pätkiä sieltä täältä. Itse olin vaan ajatellut pysyä kuten olin luvannut kuolemaan saakka yhdessä. Ja sitä paitsi mies oli ainut ihminen minulle niin ei siitä vaan yksin osaa/pysty lähtemään tuosta vaan. Joten ymmärrän sinua hyvin kyllä. Tässä vaiheessa jo haluan toivottaa voimia jokaiseen päivään elää sitä elämää, sillä voimia siihen tarvitaan kyllä.

        Mutta joo tuo puoli ja tieto asioissa oli minulle suht uutta kun aina toitotetaan ehkä enemmän kuinka valitsevat uhrikseen liian kiltin, vähän huonolla itsetunnolla varustetun jne.empaattisen ihmisen. Mutta sinänsä tuohon voi kyllä täysin uskoa ja järkeenkäypää kun miettii sitä nyt pidemmälle. Itsekin olen ollut korkeammin koulutettu kuin mies, hyvin lahjakas eräässä asiassa, jossa nuorena ihan kilpailin hyvin menestyen jne.ja minulla oli paljon kavereita aina ja miehetkin oli kiinnostuneita siis muutkin kuin hän ja muistan kun hän kertoi aika eri tarinaa omasta elämästään kun tutustuttiin. Kokenut joskus kiusaamista, ettei ole saanut tarpeeksi huomiota naisilta ja opiskelut vähän niin ja näin menneet jne.

        No nyt toki menestyy paljon paremmin kuin minä, joka olen sairaslomalla ja hän ylenee työpaikallaan ja kaikin puolin hyvin menee. Eli osat ovat todella vaihtuneet ja minä olen suoraan sanottuna ihan tuhottu tällä hetkellä. En tiedä oikein miten täältä nousen edes avun kera. Mutta kai siihen on pakko uskoa edes vähän.

        Hei kiitos vielä kun kerroit tuon asian, herätti ajattelemaan taas uusia puolia tässä ja ehkä antaa jopa voimaakin vähän. Ja uskon kuinka joka päiväsi on taistelua. Koita jaksaa ja jospa vielä parempi elämä koittaa jossain kohtaa sinulle. Tsemppiä ja jaksamista sinulle valtavasti ja ei olla yksin ei, sinäkään et ole. Täällä ollaan ja tuetaan toisiamme vaikka tämän ketjun avulla. ♡Ap

        Ai toi ap, taitaa olla tossa ap:ssä sitä narskun ja psykopaatin vikaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai toi ap, taitaa olla tossa ap:ssä sitä narskun ja psykopaatin vikaa!

        Et varmaan voi tehdä diagnooseja täällä joten ole hyvä ja lopeta ajoissa. Täällä toimii onneksi ylläpito.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok voin joskus kirjoitella pe ra ; )

        Kiva jos kirjoittelet :)


    • Anonyymi

      Sekin antaa toivon paremmasta huomisesta.
      Tragediat voivat johtaa alkoholin kanssa ihmisen
      täydelliseen romahtamiseen.

      • Anonyymi

        Juu tähän oloon ja näihin fyysisiinkin oireisiin ei kyllä enää mitenkään kestäisi niiden pahenemista ja tuhoutuminen on muutenkin ollut niin lähellä ettei uskaltaisi ikinä lisätä ainakaan millään aineilla tuhoutumistaan. Nytkin ollut äärimmäisen vaikea viikonloppu ja päässä pyörii ihan liikaa ajatuksia öin ja päivin siitä ihmisestä. Vaikka kuinka haluaisi jo unohtaa ja olla ajattelematta yhtään enää niitä asioita.

        Ja samoin migreeni ja vatsavaivat jylläänneet sen myötä myös mojovina,kuulemma somaattisesti oireileva on tyypillistä näissä suhteissa. Ja en voi käsittää miten voi ikävöidäkin ihmistä, joka teki vain pahaa. Mutta kun on niin yksin tämän kaiken kanssa, ihminen on näköjään ihan reppana tällaisen kauheuden jälkeen. 😢 Välillä jo niin ärsyttää koko elämä ja tilanne. Ja oma itse myös etenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu tähän oloon ja näihin fyysisiinkin oireisiin ei kyllä enää mitenkään kestäisi niiden pahenemista ja tuhoutuminen on muutenkin ollut niin lähellä ettei uskaltaisi ikinä lisätä ainakaan millään aineilla tuhoutumistaan. Nytkin ollut äärimmäisen vaikea viikonloppu ja päässä pyörii ihan liikaa ajatuksia öin ja päivin siitä ihmisestä. Vaikka kuinka haluaisi jo unohtaa ja olla ajattelematta yhtään enää niitä asioita.

        Ja samoin migreeni ja vatsavaivat jylläänneet sen myötä myös mojovina,kuulemma somaattisesti oireileva on tyypillistä näissä suhteissa. Ja en voi käsittää miten voi ikävöidäkin ihmistä, joka teki vain pahaa. Mutta kun on niin yksin tämän kaiken kanssa, ihminen on näköjään ihan reppana tällaisen kauheuden jälkeen. 😢 Välillä jo niin ärsyttää koko elämä ja tilanne. Ja oma itse myös etenkin.

        Koeta jaksella ja keksiä muuta ajateltavaa ja tsemppiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koeta jaksella ja keksiä muuta ajateltavaa ja tsemppiä.

        Kiitos todella paljon ja tsemppausta todella tarvitaan ja kovaa taistelutahtoa. Mutta sitähän meillä on, eikös. Sinne samoin ihan kaikkea samaa toivotan ja taistellaan yhdessä ja jaksetaan! ♡ -Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos todella paljon ja tsemppausta todella tarvitaan ja kovaa taistelutahtoa. Mutta sitähän meillä on, eikös. Sinne samoin ihan kaikkea samaa toivotan ja taistellaan yhdessä ja jaksetaan! ♡ -Ap

        Parempaan kannattaa aina pyrkiä ja pitää itsestä huolta.
        Tämäkin palsta vaikka se käsittelee todella hyvää asiaa
        on aivan liian yleinen satuttavampien asioiden kertomiselle,
        joita viimeaikoina on sattunut.
        Vertaistuki kyllä antaa lohtua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempaan kannattaa aina pyrkiä ja pitää itsestä huolta.
        Tämäkin palsta vaikka se käsittelee todella hyvää asiaa
        on aivan liian yleinen satuttavampien asioiden kertomiselle,
        joita viimeaikoina on sattunut.
        Vertaistuki kyllä antaa lohtua.

        Huomenta! Ymmärrän todellakin tuon, että tämä palsta kaikenlaisine ihmisineen ja kiusaamisineen/trollailuineen on aika arkakin ja liian julkinen paikka käsitellä niitä pahimpia juttuja ja tuskaansa. Näitähän voi lukea kuka tahansa vaikka oman pahan olonsa tekijä juurikin tällä hetkellä mutta ehkäpä ei sentään. Pakko luottaa ettei hän eksy tänne,

        Mutta yhdestä viikonlopusta taas selvitty ja uusi aurinko noussut ja uusi päivä ja viikko koittanut. Kaikesta huolimatta. maailma jatkaa kulkuaan ja kevätkin saapuu vaikka sekin tuo vaan traumoja ja liikaa huonoja muistoja pintaan. Mutta siitäkin selvitään. Kun on pakko. Ja kyllä tämä vertaistuki oikeasti tsemppaa ja tuo juurikin lohtua ettei ole ihan yksin vaikken tätä kellekään soisi, joten kiitos paljon siitä tuesta! Voimia juuri tähän hetkeen sinne! ☀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu tähän oloon ja näihin fyysisiinkin oireisiin ei kyllä enää mitenkään kestäisi niiden pahenemista ja tuhoutuminen on muutenkin ollut niin lähellä ettei uskaltaisi ikinä lisätä ainakaan millään aineilla tuhoutumistaan. Nytkin ollut äärimmäisen vaikea viikonloppu ja päässä pyörii ihan liikaa ajatuksia öin ja päivin siitä ihmisestä. Vaikka kuinka haluaisi jo unohtaa ja olla ajattelematta yhtään enää niitä asioita.

        Ja samoin migreeni ja vatsavaivat jylläänneet sen myötä myös mojovina,kuulemma somaattisesti oireileva on tyypillistä näissä suhteissa. Ja en voi käsittää miten voi ikävöidäkin ihmistä, joka teki vain pahaa. Mutta kun on niin yksin tämän kaiken kanssa, ihminen on näköjään ihan reppana tällaisen kauheuden jälkeen. 😢 Välillä jo niin ärsyttää koko elämä ja tilanne. Ja oma itse myös etenkin.

        Tuo on narsistin uhrille ihan normaalia.Ovat niin mestareita manipuloimaan ja tärkeimpiä tavoitteita näillä hirviöillä onkin tehdä uhri riippuvaiseksi niin henkisesti kuin fyysisestikkin.Mutta muista,että Sinä olet kaiken sen yläpuolella, mitä nämä paskiaiset harrastavat.Tsemppiä<3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on narsistin uhrille ihan normaalia.Ovat niin mestareita manipuloimaan ja tärkeimpiä tavoitteita näillä hirviöillä onkin tehdä uhri riippuvaiseksi niin henkisesti kuin fyysisestikkin.Mutta muista,että Sinä olet kaiken sen yläpuolella, mitä nämä paskiaiset harrastavat.Tsemppiä<3

        Itku tuli melkein kunnolla kun luin tsemppisi minulle, on joka päivä näitä hetkiä kun itkettää ja joku saa sitten kyyneleet aina tulemaan mutta hyviä kyyneleitä oli nyt. Kiitos niin lämpimästi sanoistasi ja etenkin ymmärryksestä. ♡ Koitan muistaa sanasi pahimmillakin ja synkimmillä hetkillä,,,äsken kävin hetken lähimetsän järven rannalla ja vaan hengitin syvään ja kuuntelin lintujen iloisia kevätlauluja. Teki hyvää! Aurinkoista kevättä ja päivää sinulle ja kaikkea hyvää elämään.🌷 Ap


    • Anonyymi

      Et ole yksin. Narsistit tekevät pahaa jälkeä. Velitettavasti tässä maassa ei valisteta ihmisiä tarpeeksi narsismista. Monet hoksaisivat heti tuttavuuksien alussa mistä kyse ja säästyisivät paljolta pahalta.. Itse vasta eron jälkeen kuulin edes koko narsismista ja siitä löytyi selitys kaikkiin niihin hirveyksiin mitä koin. Oli omaa vikaani se, että liian kauan katselin ja siedin sitä huonoa kohtelua. Tsemppiä! Elämä vielä iloksi muuttuu kun hirviö ei ole sitä pilaamassa tempuillaan. Yhteiskunta voisi tehdä jotakin niille haitallisille "ihmis"jätteille.

      • Anonyymi

        Hei sinulle, siis olen lukenut kirjoittamasi jo moneen kertaan, niin hyvä ja osuva se oli. Ihan kaiken olisin voinut itse kirjoittaa sanasta sanaan. Kiitos kun kirjoitit. Ja osasit sanoittaa asian todella hyvin.

        Siis itsekin olen vasta eron jälkeen ihan yksin ja itse joutunut alkamaan etsiä tietoa narsistisesta suhteesta ja mitä siinä alusta alkaen tapahtuu ja kuinka sairas ja kieroutunut valheiden verkko koko touhu alusta alkaen on, kyse ei missään vaiheessa ole rakkaudesta eikä mistään totuudellisesta. Pelkkää julmaa, tietoista peliä toisen tuhoaminen vaan mielessä.

        Ja sanos muuta, yhteiskunnassa ei puhuta tästä asiasta mitään vaan vaietaan eikä missään nimessä yritetä auttaa uhria eikä kertoa mistä koko hommassa on kyse. Itse tosiaan mietin, että jotain tämän oman jatkuvan huonon olon ja oireiden, romahtamisen taustalla täytyy olla ja aloin etsimään tietoa mistä voisi olla kyse kun sen tiesin, että entiseen mieheen ja pahoinpitelijään, patologiseen valehtelijaan se joka tapauksessa liittyy. Ja niinpä löytyi tämä juttu, joka osui ja upposi just eikä melkein niin monilta osin.

        Ja tuttua tuokin, itseäni syytän miksi annoin tämän jatkua liian pitkään eikä ollut voimia eikä mitään miten lähteä, irrottautua enää mutta oma vikani sikäli. Mutta siinä vaiheessa oli jo sitä niin pahaa jälkeä tullut, että taistelin vain jaksaakseni päivästä toiseen. Mutta yhtä kaikki yhteiskunnan todella pitäisi puuttua näihin vakaviin narsistisiin suhteisiin, ihmisiin jne.jollain tavoin. Mutta en tiedä mikä olisi oikea keino, kun ei poliisitkaan auta koska narsisti puhuu heidät puolelleen tai jopa he pelkäävät narsistia ja hän on liian ovela heille. :(

        Mutta hirveä kohtalo tämä on meille joiden elämä on pilalla ainakin melko pitkään ja toipuminen vie pitkän aikaa sekin ja tavallaan ihan syyttömiin ihmisiin aletaan purkaa omaa sairauttaan ja pahaa oloaan suhteen alkumetreiltä. Mutta rakkauspommitusten ja suunnilleen täysin normaalin käytöksen takaa rakastuneena sitä on kyllä hyvin vaikeaa alussa tunnistaa, paitsi ehkä kun sen on kerran kokenut ja elänyt koko kauheuden.

        Kiitos sulle vielä ja voimia, jaksamista, toivoa, tahtoa ja elämänhalua toivon niin sinulle kuin itsellenikin. Pidetään yhtä virtuaalisestikin! ♡ Ap


      • Anonyymi

        Olin suhteessa ihmiseen jonka käytöstä en ymmärtänyt .
        Henkinen kärsimys oli jatkuvaa osin fyysinenkin mm. mukilointia.
        Ajattelin, että kun on mennyt suhteeseen on kuormansa kannettava.
        Sitten tapahtui niin, että erään kerran joku syytti toista tekemisestä,
        jonka tiesin hänen itsensä tekemäksi.
        Asia vaivasi niin, että kirjoitin googleen toisen syyttämisestä omista teoistaan.
        Google vastasi tähän palstaan.
        Aloin lukemaan palstaa ja selvisi mikä elämää vaivaa.
        Löysin elämäni tragedian.
        Nyt tämä palsta on auttanut tunnistamaan narsismin.
        Eräs kirjoittaja kirjoitti kerran, että narsisti tekee aina rikoksen.
        Systemaattinen tarkkailu on antanut jopa todisteita sellaisesta.
        Suurin hyöty on siinä, että omanarvontunto on hiljalleen palailemassa ja
        tietää hänen käytökseen varautua ainakin osittaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin suhteessa ihmiseen jonka käytöstä en ymmärtänyt .
        Henkinen kärsimys oli jatkuvaa osin fyysinenkin mm. mukilointia.
        Ajattelin, että kun on mennyt suhteeseen on kuormansa kannettava.
        Sitten tapahtui niin, että erään kerran joku syytti toista tekemisestä,
        jonka tiesin hänen itsensä tekemäksi.
        Asia vaivasi niin, että kirjoitin googleen toisen syyttämisestä omista teoistaan.
        Google vastasi tähän palstaan.
        Aloin lukemaan palstaa ja selvisi mikä elämää vaivaa.
        Löysin elämäni tragedian.
        Nyt tämä palsta on auttanut tunnistamaan narsismin.
        Eräs kirjoittaja kirjoitti kerran, että narsisti tekee aina rikoksen.
        Systemaattinen tarkkailu on antanut jopa todisteita sellaisesta.
        Suurin hyöty on siinä, että omanarvontunto on hiljalleen palailemassa ja
        tietää hänen käytökseen varautua ainakin osittaisesti.

        Hei sinne myös sinulle! Kuulostaa taaskin niin tutulta. Itse koin myös yli 10 v.sekä henkistä että fyysistä väkivaltaa ihan säännöllisesti. Varsinkin henkinen väkivalta oli läsnä koko ajan. Ja ajattelin myös, että kun olen alttarilla tahdon sanonut ja se oli itselle ihan vakaumuksellinen asia niin siitä pidän kiinni. Eikä minulla ollut voimia enää mitenkään lähteäkään ennen kuin minut jätettiin tosi julmasti ja kylmästi vaan yksin täysin tuhoutuneena jo kykenemättä enää normaaliin elämään tällä hetkellä.

        Minäkin tosiaan vasta nyt eron jälkeen aloin miettiä mitä tämä on ollut ja miksi voin koko liiton niin huonosti ja edelleen ja pikku hiljaa minä myös löysin tämän kauhean tragedian alkulähteen. Mies oli seurustellessa suunnilleen ihan eri ihminen mitä häistä 2 päivää kun tämä kaikki alkoi oikein kunnon rytinällä heti päälle eli kun oli niin sanotusti sitouduttu siten että olin koukussa.

        Ja kyllä narsistit tekevät koko ajan periaatteessa rikosta, henkinen väkivalta, se haukkuminen, kyykyttäminen, mollaus, kaikki on rikosta koska on tietoista toisen tuhoamista ja valehtelu jne. Mutta eivät he niistä koskaan kiinni jää eivätkä joudu mihinkään selittelemään tekojaan. Sana sanaa vastaan ja kukapa narsistille pärjäisi. Porskuttavat tyytyväisinä eteenpäin elämässään joka päivä. Heillä ei tunnu mikään missään ja osaavat puhua puolelleen kaikki ammatti-ihmiset, joista voisi apua hakea. Suunnilleen uhri on syypää kaikkeen, ei narsisti. Niin päin se kääntyy lopulta.

        Mutta hieno kuulla, että olet saanut omanarvon tuntoasi jo takaisin ja sekin kertoo, että toipumista tapahtuu ja se on käynnissä. Minä tulen vasta perässä kun erostani on kuitenkin niin lyhyt aika ja tämän kaiken loppumisesta, Mutta jokainen kertomanne edistyminen elämässä antaa itselle toivoa ja voimaa, että jospa minäkin vielä. Kiitos! Aurinkoa päivään ja sitä toivoa paremmasta. ♥ Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei sinne myös sinulle! Kuulostaa taaskin niin tutulta. Itse koin myös yli 10 v.sekä henkistä että fyysistä väkivaltaa ihan säännöllisesti. Varsinkin henkinen väkivalta oli läsnä koko ajan. Ja ajattelin myös, että kun olen alttarilla tahdon sanonut ja se oli itselle ihan vakaumuksellinen asia niin siitä pidän kiinni. Eikä minulla ollut voimia enää mitenkään lähteäkään ennen kuin minut jätettiin tosi julmasti ja kylmästi vaan yksin täysin tuhoutuneena jo kykenemättä enää normaaliin elämään tällä hetkellä.

        Minäkin tosiaan vasta nyt eron jälkeen aloin miettiä mitä tämä on ollut ja miksi voin koko liiton niin huonosti ja edelleen ja pikku hiljaa minä myös löysin tämän kauhean tragedian alkulähteen. Mies oli seurustellessa suunnilleen ihan eri ihminen mitä häistä 2 päivää kun tämä kaikki alkoi oikein kunnon rytinällä heti päälle eli kun oli niin sanotusti sitouduttu siten että olin koukussa.

        Ja kyllä narsistit tekevät koko ajan periaatteessa rikosta, henkinen väkivalta, se haukkuminen, kyykyttäminen, mollaus, kaikki on rikosta koska on tietoista toisen tuhoamista ja valehtelu jne. Mutta eivät he niistä koskaan kiinni jää eivätkä joudu mihinkään selittelemään tekojaan. Sana sanaa vastaan ja kukapa narsistille pärjäisi. Porskuttavat tyytyväisinä eteenpäin elämässään joka päivä. Heillä ei tunnu mikään missään ja osaavat puhua puolelleen kaikki ammatti-ihmiset, joista voisi apua hakea. Suunnilleen uhri on syypää kaikkeen, ei narsisti. Niin päin se kääntyy lopulta.

        Mutta hieno kuulla, että olet saanut omanarvon tuntoasi jo takaisin ja sekin kertoo, että toipumista tapahtuu ja se on käynnissä. Minä tulen vasta perässä kun erostani on kuitenkin niin lyhyt aika ja tämän kaiken loppumisesta, Mutta jokainen kertomanne edistyminen elämässä antaa itselle toivoa ja voimaa, että jospa minäkin vielä. Kiitos! Aurinkoa päivään ja sitä toivoa paremmasta. ♥ Ap

        Lainaan itseäni:
        hyöty on siinä, että omanarvontunto on hiljalleen palailemassa

        Ehkä se ei koskaan palaa aivan ennalleen, mutta parempi
        kuin epätietoisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainaan itseäni:
        hyöty on siinä, että omanarvontunto on hiljalleen palailemassa

        Ehkä se ei koskaan palaa aivan ennalleen, mutta parempi
        kuin epätietoisuus.

        Joo ymmärsin kyllä mitä tarkoitit, että palailemassa hiljalleen ja ajan kanssa, mikään näissä prosesseissa ei tapahdu nopeasti eikä yhtäkkiä. Vaatii valtavasti kärsivällisyyttä ja sitkeyttä, tahdonvoimaa. Mutta kyllä, kaikki muu on parempaa kuin epävarmuus ja epätietoisuus elämässä. Eikä asiat ehkä koskaan palaa täysin ennalleen mitä on ollut ennen tätä aikaa mutta edes sinne päinkin käy jo sitten joskus enemmän kuin hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ymmärsin kyllä mitä tarkoitit, että palailemassa hiljalleen ja ajan kanssa, mikään näissä prosesseissa ei tapahdu nopeasti eikä yhtäkkiä. Vaatii valtavasti kärsivällisyyttä ja sitkeyttä, tahdonvoimaa. Mutta kyllä, kaikki muu on parempaa kuin epävarmuus ja epätietoisuus elämässä. Eikä asiat ehkä koskaan palaa täysin ennalleen mitä on ollut ennen tätä aikaa mutta edes sinne päinkin käy jo sitten joskus enemmän kuin hyvin.

        Tuon Googlaamisen jälkeen yritin saada narsismista tietoa niin paljon kuin
        mahdollista. Keräsin näistä keskusteluista tietoa siitä, miten narsisti
        käytäytyy ja mistä koko narsistinen persoonallisuushäiriö johtuu.
        Liisa Keltikangas- järvisen kirjassa, Sosiaalisuus ja sosiaaliset taidot.
        oli lyhyt muutaman kymmmenen sivun kirjoitus narsismista.
        Siitä löytyi helpoimmin se,mitä on narsismi.
        Sitten aloin systemaattisesti tutkimaan mistä syystä tuo ongelma tulee
        omalle kohdalle.
        Tietyt tapahtumat narsistin elämässä ja suvussa nousivat näkyviin.
        Nuo syyt eivä kuitenkaan auta mihinkään akuuttiin tilanteesseen
        ne vain vahvistavat sen mitä itse on kokenut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei sinne myös sinulle! Kuulostaa taaskin niin tutulta. Itse koin myös yli 10 v.sekä henkistä että fyysistä väkivaltaa ihan säännöllisesti. Varsinkin henkinen väkivalta oli läsnä koko ajan. Ja ajattelin myös, että kun olen alttarilla tahdon sanonut ja se oli itselle ihan vakaumuksellinen asia niin siitä pidän kiinni. Eikä minulla ollut voimia enää mitenkään lähteäkään ennen kuin minut jätettiin tosi julmasti ja kylmästi vaan yksin täysin tuhoutuneena jo kykenemättä enää normaaliin elämään tällä hetkellä.

        Minäkin tosiaan vasta nyt eron jälkeen aloin miettiä mitä tämä on ollut ja miksi voin koko liiton niin huonosti ja edelleen ja pikku hiljaa minä myös löysin tämän kauhean tragedian alkulähteen. Mies oli seurustellessa suunnilleen ihan eri ihminen mitä häistä 2 päivää kun tämä kaikki alkoi oikein kunnon rytinällä heti päälle eli kun oli niin sanotusti sitouduttu siten että olin koukussa.

        Ja kyllä narsistit tekevät koko ajan periaatteessa rikosta, henkinen väkivalta, se haukkuminen, kyykyttäminen, mollaus, kaikki on rikosta koska on tietoista toisen tuhoamista ja valehtelu jne. Mutta eivät he niistä koskaan kiinni jää eivätkä joudu mihinkään selittelemään tekojaan. Sana sanaa vastaan ja kukapa narsistille pärjäisi. Porskuttavat tyytyväisinä eteenpäin elämässään joka päivä. Heillä ei tunnu mikään missään ja osaavat puhua puolelleen kaikki ammatti-ihmiset, joista voisi apua hakea. Suunnilleen uhri on syypää kaikkeen, ei narsisti. Niin päin se kääntyy lopulta.

        Mutta hieno kuulla, että olet saanut omanarvon tuntoasi jo takaisin ja sekin kertoo, että toipumista tapahtuu ja se on käynnissä. Minä tulen vasta perässä kun erostani on kuitenkin niin lyhyt aika ja tämän kaiken loppumisesta, Mutta jokainen kertomanne edistyminen elämässä antaa itselle toivoa ja voimaa, että jospa minäkin vielä. Kiitos! Aurinkoa päivään ja sitä toivoa paremmasta. ♥ Ap

        " häistä 2 päivää kun tämä kaikki alkoi "
        Tapauksessani oli muutama päivä ennen häitä
        outoa käytöstä, jota ei pystynyt tunnistamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon Googlaamisen jälkeen yritin saada narsismista tietoa niin paljon kuin
        mahdollista. Keräsin näistä keskusteluista tietoa siitä, miten narsisti
        käytäytyy ja mistä koko narsistinen persoonallisuushäiriö johtuu.
        Liisa Keltikangas- järvisen kirjassa, Sosiaalisuus ja sosiaaliset taidot.
        oli lyhyt muutaman kymmmenen sivun kirjoitus narsismista.
        Siitä löytyi helpoimmin se,mitä on narsismi.
        Sitten aloin systemaattisesti tutkimaan mistä syystä tuo ongelma tulee
        omalle kohdalle.
        Tietyt tapahtumat narsistin elämässä ja suvussa nousivat näkyviin.
        Nuo syyt eivä kuitenkaan auta mihinkään akuuttiin tilanteesseen
        ne vain vahvistavat sen mitä itse on kokenut.

        Minulla nyt sama homma, että kun vihdoin olen tajunnut jo edes vähän mistä on ollut kyse niinkin kauan ja miksi minä muutuin täysin ihmisenä ihan pohjalle ja lähes toimintakyvyttömäksi ja itsetunto ihan murskana, elämänhalu poissa ja voin vain muistella entistä iloista ja reipasta minääni niin ahmin tietoa, koska se jollain tavalla auttaa vaikkei sillä lopulta ole mitään merkitystä enää. Tykkäsin ennen ihmisistä ja muut minusta. Nyt pelkään suunnilleen kaikkia ihmisiä vielä tällä hetkellä jollain tapaa. Mutta siis lohdullista huomata, että täällä on todella muitakIn jotka kokeneet samaa ja käyvät läpi sitä toipumista ja selviytymistä joka hetki niin kuin minäkin. Vaikka tosiaan kenenkään en tätä soisi kokevan. Mutta onneksi on paljon luettavaa ja olen kuunnellut myös aiheesta luentoja aika paljon ja verkkokurssia. Ne auttavat ymmärtämään myös tätä kaikkea ihan hyvin. Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " häistä 2 päivää kun tämä kaikki alkoi "
        Tapauksessani oli muutama päivä ennen häitä
        outoa käytöstä, jota ei pystynyt tunnistamaan.

        Itse asiassa ihan hetkeä ennen häitä myös meillä toinen joutui vähän kuin paniikkiin ja oli todella outo eikä syönyt eikä nukkunut vaikka ne eivät tuottaneet yleensä mitään ongelmaa hänelle. Muistan nyt kun luin tuon kommenttisi niin että olin ihmeissäni ja päässä pyöri vähän että mikä homma on kyseessä.


    • Anonyymi

      Hienoa että olet saanut täältä, ja muualtakin, tukea. Omat kokemukset eivät ole noin rankkoja, kyse ei ole ollut edes parisuhteesta.

      Yhtenä "hankalana" asiana olen kokenut monet itsesyytöksen vaiheet:
      Epäilin ja syytin itseäni että en nyt tajua tilannetta ja turhaan epäilen narsistissa jotakin outoa koska välillä hän oli niin mukava ja "normaali". Kesti pitkään tajuta että en ole väärässä, en ymmärrä väärin. Tuo eteni vasta kun tajusin, että on ylipäätään olemassa ilmiö nimeltä narsismi. Tuon tajuaminen avasi silmät ja näin ne konkreettiset asiat jotka olivat luoneet tunteen outoudesta. Väliin mahtui vaihe jossa pohdin kovasti omaa narsistisuuttani ja tunsin huonoa omaatuntoa monesta asiasta. Ajan kanssa tuokin alkoi asettua mittasuhteisiin ja hyväksyin, että itse kukin meistä toimii välillä narsistisesti kun voimavarat eivät oikein riitä muuhun.

      Palikat alkoivat mennä kohdalleen ja samalla järkytyin kun ymmärsin millaisessa helvetissä narsistin perhe elää mutta kuinka voisin auttaa perhettä? Pohdin monenlaisia skenaarioita, mitä voisin tehdä ja koin syyllisyyttä kun en keksinyt miten pelastaa perhe narsistilta. Narsistin vaikutusvalta on perheessä kuitenkin suuri ja perhe on äärimmäisen lojaali, siihen on vaikea puuttua. Tuon asian kanssa löysin ajan kanssa tasapainon.

      Olen syyttänyt isosti itseäni siitä etten tajunnut aiemmin narsistia narsistiksi ja annoin hänen kohdella itseäni niin huonosti. Olin välillä raivoissani itselleni: narsisti on typerä ressukka, minun pitäisi sellaisia hallita mennen tullen. Aika auttoi tuossakin ja käänsin asian mielessäni niin että nyt vasta vahva ja viisas olenkin kun olen tämän kaiken kokenut.

      Syytin itseäni myös siitä, että annan ylipäätään narsistille tilaa ajattelussani, hän kun ei sellaista ansaitse. Tuohon auttoi asian kääntäminen eräänlaiseksi "tutkimuskohteeksi". Narsisti on osa empiiristä tutkimusta ja itsensä kehittämistä tiellä narsismin asiantuntijaksi. Narsisti on jäänyt elämääni yhdeksi mielenkiinnon kohteeksi, jota välillä seurailen ihan vain testatakseni omaa käsitystäni narsistin käyttäytymisestä. Olen hyödyntänyt oppeja monen muun henkilön kanssa ja osaan jo varsin hyvin tunnistaa vastaavat tapaukset. Voin jättää narsistin sivuun aina tarvittaessa, paljon muutakin tutkittavaa ja opittavaa kun on.

      On ollut ihan hauskaakin huomata kuinka ennalta-arvattava narsisti usein on. Nyt kun katson ja kuuntelen narsistia, aistin sieltä alta pohjattoman epävarmuuden ja heikkouden. Hänen elämänsä on oikeasti jatkuvaa sähläystä ja pelkoa epäonnistumisesta, mikä sitten peitetään näyttäviin ja äänekkäisiin maneereihin.

      Kannattaa muistaa, ettei narsisti ole koskaan oikeasti onnellinen, hänellä ei ole siihen kykyä. Sinulla on se kyky ja se on jotain mitä narsisti sinussa kadehtiin eniten. Se on kyky jonka narsisti halusi sinusta viedä, mutta voit herättää sen henkiin.

      • Anonyymi

        Kiitos myös sinulle paljon viestistäsi ja ymmärryksestä. Itsellä on ollut hyvin vahvasti eron jälkeen tuo itseni syyllistämisvaihe ja tuntui etten pääse siitä mitenkään yli ja syytin jossain vaiheessa kaikesta jo itseä kun en vielä ymmärtänyt tätä kyseistä asiaa enkä sitä edes epäillyt. Mutta nyt kun on saanut tietoa paljon täältä ja myös muualta niin ehkä en enää syytä itseäni niin paljoa ja tajuan etten ole voinut joillekin asioille oikeasti yhtään mitään eikä mikään olisi auttanut.

        Ihan samoja tuntemuksia ollut, että olen ollut raivoissani itselleni miksi en voi mitään ja toinen vie minua ihan 6-0 ja minä itken ja tunnen vääryyttä vaan ilta toisensa jälkeen. Että miksi en pidä puoliani ja miksi en lähtenyt vaan mutta kun niin...oli jo liian myöhäistä ja häpesin elämääni ja tilannettani ihan valtavasti. Enkä jaksanut enää tehdä muuta kuin maata sohvalla turvapeiton alla suunnilleen.

        Niin sinä seurasit siis jotain perheen kauhua ja koit oman osasi siinä myös, itse inhosin itseäni myös miksi ikävöin tai koen muka rakkautta sellaista ihmistä kohtaan. Vaikka kyse on ollut todennäköisesti ihan muista jutuista. Ei sitä hirviötä ole voinut rakastaa mutta luulin varmaan riippuvuutta ja alistumista, ihan kaikkea rakkaudeksi. Mutta hienostipa olet keksinyt tehdä tuollaista omaa tutkimusta narsismista ja käänsit asian itsellesi eduksesi ja löysit uuden tavan käsitellä pahaa asiaa.

        Ja tuo ennalta-arvattavuus, kyllä minäkin opin jo aistimaan ihan tietyistä katseista, äänensävystä ja liikkeistä, että nyt on taas tapahtumassa jotain pahaa tai hänellä on jotain erityistä mielessään. Tai että valehtelee päin naamaa ihan kaiken mitä puhuu ja keksii täysin satuja.

        Mutta niin sen olen kuullut, että väittää nykyään olevansa niin onnellinen kaikille ja menee todella hyvin kun pääsi minusta eli osat vaihtui ihan täysin kun minä olin onnellinen kun tavattiin ja elämässäni oli kaikki silloin hyvin toisin kun hänellä ei ollut ehkä niinkään. Ja nyt minä olen onneton ja hyvin yksin tämän kanssa mutta niin mikä on totta sitten nykyäänkään ja kuinka onnellinen hän oikeasti on mutta minulta hän kyllä todella onnistui hyvin nopeasti häiden jälkeen viemään kaiken hyvän elämästäni ja sitä on riittänyt kaikki nämä vuodet. Mutta kuten päätit tekstin ihanan positiivisesti niin ehkäpä sen entisen minän ja onnen, ilon ja hyvän voi vielä herättää joku päivä joskus minussa henkiin. Siihen on vaan pakko uskoa, että tätä nyt kestää. Aurinkoista kevättä ja kaikkea hyvää elämään sinulle ja myös selviytymistä takaisin onneen ja hyvään! ♡Ap


      • Anonyymi

        " Tuo eteni vasta kun tajusin, että on ylipäätään olemassa ilmiö nimeltä narsismi. "

        -Valitettavasti narsismista ei kerrota oikein missään. Joskus kouluaikoina
        kävin psykologian kurssin, mutta senkään kurssin sisällössä ei ollut
        sanaakaan narsismista.
        Kun aloin ottamaan selvää ko. asiasta olen lukenut siitä, että n 2 prosenttia
        ihmisistä on narsistisia ja sen vaikutus vaihtelee eri ihmisillä.
        Luulen, että täällä kirjoittavat ovat suurimmalta osaltaan vakavan
        narsismin uhreja.
        Tuo ns. "kantapään kautta" tuleva opiskelu jäisi paljon vähemmälle kun
        asia olisi yleisimmin tiedossa.
        Tässäkin ketjussa on mainittu jo kahdessa kirjoituksessa tuollaisesta
        ilmiön tutkimisesta.
        Monet itsensä syyttelyt ja alemmuuden tunteet jäisivät pois, ennekuin
        ne traumatisoivat uhrin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Tuo eteni vasta kun tajusin, että on ylipäätään olemassa ilmiö nimeltä narsismi. "

        -Valitettavasti narsismista ei kerrota oikein missään. Joskus kouluaikoina
        kävin psykologian kurssin, mutta senkään kurssin sisällössä ei ollut
        sanaakaan narsismista.
        Kun aloin ottamaan selvää ko. asiasta olen lukenut siitä, että n 2 prosenttia
        ihmisistä on narsistisia ja sen vaikutus vaihtelee eri ihmisillä.
        Luulen, että täällä kirjoittavat ovat suurimmalta osaltaan vakavan
        narsismin uhreja.
        Tuo ns. "kantapään kautta" tuleva opiskelu jäisi paljon vähemmälle kun
        asia olisi yleisimmin tiedossa.
        Tässäkin ketjussa on mainittu jo kahdessa kirjoituksessa tuollaisesta
        ilmiön tutkimisesta.
        Monet itsensä syyttelyt ja alemmuuden tunteet jäisivät pois, ennekuin
        ne traumatisoivat uhrin.

        Huomenta! Olet kyllä niin oikeassa viestissäsi ja kiitos kun kommentoit ja kerroit oman näkemyksesi. Siis itsekin olen opiskellut vliopistossa psykologiaa ja psykiatriaakin jonkun verran mutta kun nyt olen miettinyt niin ei siellä kyllä tästä asiasta muistaakseni juurikaan paljoa mainittu missään kursseilla. Kun olen sitä oikein pähkäillyt miten voi olla etten muista mitään. Mutta eipä siellä juurikaan siitä opetettu tai puhuttu/luettu.

        Ja sitä olen myös ihmetellyt tosiaan paljon kun olen soittanut öisin joskus noille naisten väkivaltalinjoille fyysisen tilanteen jälkeen, että miksi koskaan kukaan ei maininnutkaan tästä tai kysäissyt että voisikohan olla jotain tämmöistä ainakin osaksi mukana. Ei mitään. Vaikka ammatti-ihmiset linjoilla ovat olleet. Niinpä on nyt yksin tosiaan niin kuin näköjään monet muutkin täällä sen kantapään kautta huonossa hapessa saanut sitten etsiä vimmatusti tietoa mistä kaikki tämä johtuu koska joku syyhän tälle omalle näinkin pahalle ololle täytyy olla mitä ei koskaan aiemmin ole ollut kenenkään muun kanssa eikä yksin ja että on ihan eri ihminen jo kuin ennen liittoa. Pelkät tyhjät kuoret jäljellä vaan. Ja hätä sekä kauhu, yksinäisyys, pelot, kovat fyysiset oireet, no listaa riittää.

        Ja niin ne syyttelyt ja todella vahva häpeä ja alemmuudentunto voisi tosiaan olla vähän vähemmissä mittakaavoissa kaikilla kun tästä puhuttaisiin ääneen ja uskallettaisiin kertoa siitä, kukaanhan ei voi mitään diagnooseja tehdä tietenkään kellekään kuuleman perusteella mutta häiriöstä voisi edes vähän keskustella ja kertoa siitä kuitenkin jotain. Kyllä se olisi avannut silmät jo paljon aiemmin varmaan asialle.

        Kiitos vielä sulle taas hyvästä oivalluksesta ja näistä aina saa jokaisesta itselleen jotain reppuun evääksi. Ja miettimisen aihetta. Hyvää kevättä ja aurinkoa sinun päiviisi! ☆☆Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta! Olet kyllä niin oikeassa viestissäsi ja kiitos kun kommentoit ja kerroit oman näkemyksesi. Siis itsekin olen opiskellut vliopistossa psykologiaa ja psykiatriaakin jonkun verran mutta kun nyt olen miettinyt niin ei siellä kyllä tästä asiasta muistaakseni juurikaan paljoa mainittu missään kursseilla. Kun olen sitä oikein pähkäillyt miten voi olla etten muista mitään. Mutta eipä siellä juurikaan siitä opetettu tai puhuttu/luettu.

        Ja sitä olen myös ihmetellyt tosiaan paljon kun olen soittanut öisin joskus noille naisten väkivaltalinjoille fyysisen tilanteen jälkeen, että miksi koskaan kukaan ei maininnutkaan tästä tai kysäissyt että voisikohan olla jotain tämmöistä ainakin osaksi mukana. Ei mitään. Vaikka ammatti-ihmiset linjoilla ovat olleet. Niinpä on nyt yksin tosiaan niin kuin näköjään monet muutkin täällä sen kantapään kautta huonossa hapessa saanut sitten etsiä vimmatusti tietoa mistä kaikki tämä johtuu koska joku syyhän tälle omalle näinkin pahalle ololle täytyy olla mitä ei koskaan aiemmin ole ollut kenenkään muun kanssa eikä yksin ja että on ihan eri ihminen jo kuin ennen liittoa. Pelkät tyhjät kuoret jäljellä vaan. Ja hätä sekä kauhu, yksinäisyys, pelot, kovat fyysiset oireet, no listaa riittää.

        Ja niin ne syyttelyt ja todella vahva häpeä ja alemmuudentunto voisi tosiaan olla vähän vähemmissä mittakaavoissa kaikilla kun tästä puhuttaisiin ääneen ja uskallettaisiin kertoa siitä, kukaanhan ei voi mitään diagnooseja tehdä tietenkään kellekään kuuleman perusteella mutta häiriöstä voisi edes vähän keskustella ja kertoa siitä kuitenkin jotain. Kyllä se olisi avannut silmät jo paljon aiemmin varmaan asialle.

        Kiitos vielä sulle taas hyvästä oivalluksesta ja näistä aina saa jokaisesta itselleen jotain reppuun evääksi. Ja miettimisen aihetta. Hyvää kevättä ja aurinkoa sinun päiviisi! ☆☆Ap

        " Ei mitään. Vaikka ammatti-ihmiset linjoilla ovat olleet. "

        Tällä palstalla olen saanut lukea muutamia tapauksia, joissa
        ammatti- ihmiset menevät narsistin lankaan hänen kääntyessään
        hyvään moodiin. Eri viranomaiset eivät kykene näkemään
        sen valheellisuuden taakse jota, narsistit käyttävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Ei mitään. Vaikka ammatti-ihmiset linjoilla ovat olleet. "

        Tällä palstalla olen saanut lukea muutamia tapauksia, joissa
        ammatti- ihmiset menevät narsistin lankaan hänen kääntyessään
        hyvään moodiin. Eri viranomaiset eivät kykene näkemään
        sen valheellisuuden taakse jota, narsistit käyttävät.

        Ihan saman kokenut itsekin, esim.poliisit ja ensihoitajat väkivaltatilanteessa menevät narsistin puolelle kun hän todellakin esittää ylirauhallista ja niin saa itsensä oikein hyvään moodiin. Ja jos toinen itkee hädissään ja on paniikissa/shokissa niin hänhän se syypää onkin ja täysi sekopää muutenkin, Se on juuri tätä ja se on niin väärin. :/


    • Anonyymi

      Komentoi aloitusta

      -tulit mieleen

      • Anonyymi

        Niin tarkoitat mitä tällä viestilläsi? Nyt en ymmärrä...


    • Anonyymi

      Tsemppiä Ap.lle ja jaksamista.

      • Anonyymi

        Kiitos todella paljon sinulle ja aurinkoa tulevaan kevääseen sinulle ja iloa! ♡ Liikutun aina näistä viesteistä, kun huomaa hyviäkin ihmisiä vielä olevan. Kiitos! 🌸


    • Anonyymi

      Eikös tuo psykologiakin pitkään uskonut narsistien ylimielisyysnäytelmää, että mahtavasta omanarvontunteestahan taudissa on kyse, eikä suinkaan sen piileskelevästä vastakohdasta.

      • Anonyymi

        "mahtavasta omanarvontunteestahan taudissa on kyse, eikä suinkaan sen piileskelevästä vastakohdasta."

        Narsissti pystyy kyllä näyttelemään mitä vain.
        Kuitenkin punaisena raivoava ja huutava narsisti on omillaan,
        ja tuon kokee vain uhri.


      • Anonyymi

        Huomenta, taidetaan tuolla puolella edelleen aika vähän ääneen ylipäätään puhua näistä asioista ja jos asiantuntija ei ole perehtynyt itse kunnolla narsismiin, eli ei tiedä siitä tarpeeksi siis niin vaikeaahan se on paljon puhua tai muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mahtavasta omanarvontunteestahan taudissa on kyse, eikä suinkaan sen piileskelevästä vastakohdasta."

        Narsissti pystyy kyllä näyttelemään mitä vain.
        Kuitenkin punaisena raivoava ja huutava narsisti on omillaan,
        ja tuon kokee vain uhri.

        Mutta joo kun kauhea tilanne on päällä ja narsisti on raivoissaan ja juonittelee ties mitä senkin "avulla' niin sen kokee kyllä uhri yksin useimmiten ja siinä ei auta sitten mikään kyllä. :( Oikeassa olet!


    • Anonyymi

      Nostan tämän ketjun.
      Tsemppiä Ap.lle ; )

      • Anonyymi

        Kiitos paljon sinulle tsempeistä, niitä tarvitaan vielä pitkään ja nyt ollut hyvinkin vaikeita päiviä ja hetkiä taas. Mutta sulle aurinkoisia ja mukavia kevätpäiviä! ☀ Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos paljon sinulle tsempeistä, niitä tarvitaan vielä pitkään ja nyt ollut hyvinkin vaikeita päiviä ja hetkiä taas. Mutta sulle aurinkoisia ja mukavia kevätpäiviä! ☀ Ap

        Niin ja kiitos myös nostosta, kaikki vertaistuki ja asioista kirjoittelu täällä helpottaa aina hetkeksi edes vähän eli toivottavasti tulisi vielä jotain juttuja vaikka tietenkään en kenellekään toivo näitä juttuja mutta niiden jakaminen käy vertaistuesta oikein hyvinkin.


    • Anonyymi

      Tahtoa olisi tukea, mutta pieni varovaisuus on aina hyväksi.
      Narsisteilla on omat "verkostonsa" - siis se hoviväki , joka
      toimii kuten " hyödylliset idiootit", ymmäryämättä mitä
      vahinkoa he aihettavat uhreille.

      • Anonyymi

        Hei, tuo on ihan totta...tietysti pitää olla varovainen ja tiedän kyllä tästä hovitermistä,joka narsisteilla on ympärillään ajamassa samaa tuhoa ja kiusaa uhrille. Ei narsisti toimi ihan yksin vaan kyllä hänellä omat hyvin vankatkin tukijoukot löytyvät ja ajavat samaa agendaa. Olen sen itsekin kokenut noin 15 vuotta. Mutta hyvä huomio sinulta. Kiitos ja valoa sekä iloa sinulle kevätpäivään! 🌸 🌷- Ap


    • Anonyymi

      Tässä ketjussa on paljon sellaista asiaa jotka ovat yhteisiä meille kaikille uhreille.
      Aloittaja on kuitenkin löytänyt tämän palstan ja saa jakaa kokemisiaan
      meidän muiden kanssa. Vain samaa kokenut tietää sen tuskan, mitä
      joudumme kantamaan päivittäin.
      Olisimpa itsekin löytänyt tämän jo kaksikymmnetä vuotta aiemmin.
      Täällä ei pidetä mitä ihmeellisimpiäkään kokemuksia harhoina tai
      kuvitelmina. Itse saan/ sain lohtua sellaisten nimimerkkien kirjoituksista,
      jotka käyttivät samaa nimimerkkiä useammissa kirjoituksissa.
      tietenkin myös muista kirjoituksista.
      Meitä on todella monia, ja ap.lle kaikki empatiat.

      • Anonyymi

        Hei sinulle, vaikkakin olet löytänyt tämän nyt vasta myöhemmin niin hienoa että edes nyt olet päässyt lukemaan muiden kokemuksia ja saamaan vertaistukea. Hyvä, että olet saanut sitä erityisesti joidenkin kirjoituksista. Jos se edes vähän helpottaa oloasi hetkeksi. Niin täällä tuntee, että kaikki todella ymmärtävät sen tuskan ja koko kauheuden myös suuren surun mitä koemme. Ja se on valtava taakka kantaa yksin päivästä ja hetkestä toiseen, siksi vertaistuki muun avun lisäksi niin tärkeää. Ja kiitos sinulle myötätunnostasi, sinulle toivon voimia, kevään valoa ja jaksamista, jotain pientä hyvää jokaiseen päivään vaikka kuinka pientä olisikin. Kaikki hetket ovat eteenpäin takapakkien jälkeenkin aina. ♡ 🌸 🌷- Ap


    • Anonyymi

      Voimia

      • Anonyymi

        Kiitos paljon sinulle ja hyvää kesää! 🌸-Ap joka edelleen kärsii ja tuskailee eri tavoin ja oireilla mutta saa nyt keskusteluapua ihan kunnolla :)


    • Anonyymi

      Suosittelen lukemaan kirjallisuutta aiheesta.
      Kuminauha efekti on tyypillinen narsistisissa suhteissa ja sortuminen uudelleen. Onhan narsistisessa suhteessa mennyt oma minuus kaikella tapaa ja nyt se pitää etsiä uudelleen. Koita muistella aikaa ennen suhdettasi narsistiin ja omaa eheyttäsi tuolloin, keskity asioihin, joista pidät ja tee niitä (edes vähitellen) . Kirjaa paperille realiteetit, kaiva tuo paperi esiin aina kun tulee heikko hetki.
      Vähitellen näet tilanteen selkeämmin. Varaa aika tarvittaessa terapiaan, saat sitä kautta varmasti apua ja tukea, sekä jäsenneltyä ajatuksiasi.

      • Anonyymi

        Hei ja kiitos myös sinulle neuvoistasi, kaikki tulevat edelleen tarpeen. Hidasta on pienikin askel toipumisessa mutta takapakkia tulee sitäkin useammin kyllä. Mutta onneksi saan nyt tosiaan keskusteluapua. Löytyy ihmisiä, jotka aidosti yrittävät ja haluavat edes koittaa auttaa. ♡

        Kiitos kirjavinkistä, täytyy tutustua siihenkin ehdottomasti. Ja nimenomaan joudun kuin "syntymään" uudestaan ja aloittamaan koko homman alusta ja rakentamaan uuden minän taas, joka tuhoutui ja särkyi täysin liitossa. Ja paljon olenkin välillä miettinyt sitä entistä ihan ihan erilaista minääni ja elämää silloin, kuinka oikeasti hyvin asiat olivat ja voi sanoa jopa olleensa onnellinen.

        Ja tuo paperineuvo on myös hyvä juttu, täytyypä koittaa sitäkin nyt pikku hiljaa jo tässä. Ja nimenomaan mikä tahansa tosi pieni tekeminen tai juttu mikä saa vaan irti siitä kauheudesta tai toisen ihmisen miettimisestä edelleen (traumaside on hyvin tiukassa) on eteenpäin ja hyväksi.

        Toivon sullekin kaunista kesää ja kaikkea hyvää! ♡🌸-Ap


    • Anonyymi

      Välipakka-Lehtosaari:
      Sata tapaa tappaa sielu.

      Suosittelen lukemaan!

      • Anonyymi

        Kiitos lämpimästi kirjavinkistä, kaikki otan vastaan todella mielelläni. Kuulostaa jo kirjan nimikin erittäin osuvalta ja oikealta kuvaamaan tätä hommaa. Kivaa kesää! 🌸-Ap


    • Anonyymi

      Narsistien ja muiden pershäröjen uhreja ei monesti ymmärrä muut kuin samaa kokeneet.

      Voin jakaa ajatuksia ja kuunnella.

      • Anonyymi

        Heippa sinulle, on kyllä totta ettei sellaiset ihmiset ainakaan ymmärrä niin hyvin ja kunnolla uhrien kärsimystä ja elämää kuin vain saman kokeneet, sillä en varmaan itsekään voisi kuvitella enkä voinut miten hirveää tämä on ennen kuin tähän itse joutui. Niin sanotusti entisessä elämässäni en olisi voinut tietää mitään näin kauheaa olevan olemassakaan. Enkä voinut tietää tai ymmärtää miten paha ihminen voi toiselle olla. Uskoin hyvään ja luotin ihmisiin. Mutta valitettavasti enää en usko enkä luota. 😢 Aurinkoista ja kaunista kesää silti kaikille kovia kokeneille toivon, vaikken itse vielä pysty edes kesästäkään nauttimaan oikein mitenkään mutta ehkä vielä joskus taas on senkin aika! 🌸 🌸-Ap


    • Anonyymi

      Pitkä tie on käyty, mutta ehkä sillä on ollut joku tarkoitus. Silloin kun on itse elämänsä aallonpohjalla niin sinulla on mahdollisuus kuitenkin nähdä ihmisten todelliset kasvot. Pääset vapaaksi halustasi nähdä muissa pelkää hyvää ja viattomuutta. Narsistin kautta opit miten itsekkäitä, ahneita, oman edun tavoittelijoita suurin osa ihmisistä kuitenkin on. Hyvin pieni osa on niitä ketkä sinulle haluaa oikeasti mitään hyvää. Suurin osa haluaa kuitenkin jotenkin hallita, vertailla, pönkittää omaa egoaan, hyötyä sinusta jne. Olen ainakin itse päässyt sitä kautta vapaaksi siitä ajatuksesta, että ihminen olisi viaton. Ei..ihminen on hyvin itsekäs ja jokainen suku/perhe tarvii jonkun kuka uhrataan muiden hyvänolon puolesta. Näin syntyy illuusio ja valhe siitä miten hyvin kaikki asiat muka ovat. Vain silloin kun olet kaikkein suurimassa pulassa näet kuka on ystäväsi vai onko sinulla oikeita ystäviä ollenkaan. Voi olla surullista huomata, ettei sinulla ollutkaan kuin pinnallisia ystävyyssuhteita pinnallisten ihmisten kanssa, keitä ei välttämättä edes kiinnosta mikään muu kuin minkä hienon merkkivaatteen osavat seuraavana päivänä tai mitä tekevät ruaaksi huomis iltana. Ja nekin ketkä esittävät ystävääsi, saattavat oikeasti pitää tilannettasi viihteenä. Heille se on pelkkää hauskaa feimiä jolla he saavat itselleen kuuluisuutta. Jos oma sairautesi liittyy johohkin tunnelukkoon tai lapsuuden juttuun niin nämä ihmiset eivät halua sinusta parannettua versiota, koska se versio on vahvempi tunnistamaan manipuoloinnin. Siksi siinä voi käydä niin, että menettää aika montakin "ihmissuhdetta". Älä ylläty jos jotkut heistä tulevat myöemmin pyytämään ystävyyttä taikaisin kun itse ovat vaikeuksissa...ja vaikeuksiahan kaikille joskus tulee. Etenkin jos sinut on tottuttu näkemään altavastaavana niin sitten jos et enää alistu niin ehei...eihän se käy päinsä, että saisit jotakin valtaa tai tasa-arvoista kohtelua. Kaikki kostetaan yleensä valitettavasti samoihin helppoihin uhreihin, koska se on helppoa. Jos haluaa siitä uhri asetelmasta pois niin ei pidä antaa enää koskaan kenenkään uhrata sinua, ei ottaa muiden taakkoja kannettavaksi. Voi alkaa vaikka hokea itselleen, että en ole uhri enkä uhraudu. En anna kenekään käyttää itseäni hyväkseen. Kääntää senkin positiivikseksi siten, että mikään vaikeus ei ole pysyvää jos itse tekee muutoksia elämäänsä. Kyllähän se niin on, että narsistilla menee hyvin, koska hän on imenyt sinusta kaiken. Mutta voit nousta itsekin sieltä kuopasta mihin sinut heitettiin säälimättä. Anteeksi ei tarvi antaa osallisille. Narsisti kun käyttää sitäkin hyväkseen, saa aina marionetteineen anteeksi. Lopeta loputon anteeksi anto ja valitse itsesi. Suurin osa ihmisistä ei välitä kuitenkaan sinun tekemästä uhrauksesta tai siitä että sinut uhrattiin. Kunhan oma pöytä on katettu...siitä ihmiset lähinnä välittävät. Muistat vain jatkossa sen, että jos ihmiset näyttävät sinulle keitä he todellisuudessa ovat, todelliset kasvonsa niin usko heitä. Usko heitä ensimmäisellä kerralla. Älä anna enää mahdolisuuksia. Ihmiset luultavasti nauttivat sinusta vain silloin kun annat kaiken slaidata...kaiken myrkyllisen ja pahan mitä he tekevät. Narsistille ulkonäkö on tärkeää myös, joten vaikka vaikuttaakin siltä, että hän on elämänsä kunnossa, ikääntyminen ja sen tuomat muutokset voivat silti olla hänelleä tuskallisempia kuin sinulle. Ainakin itse hyväksyn ikääntymisen luonnollisena osana elämää eikä koko egoni ole perustunut pelkkään ulkonäköön toisin kiun narsisti projisoidessaan luulee.

      • Anonyymi

        Hei, satuinpa taas illan pimetessä eksymään tänne sivulle ja vilkaisemaan mitäs täällä nyt pohditaan ja vertaistukeillaan niin löysinkin oman aloitusviestini ja siis kiitos sinulle paljon ja valtavasti joka olit jaksanut kirjoittaa noinkin pitkästi ja niin täyttä asiaa ja totta. Luin oikein monta kertaa sen kun tuntui, että siinä oli niin paljon juurikin mitä itse kokenut ja kohdannut. Ihan kaikki jutut perheestä, "ystävistä", siitä entisestä kumppanista jne. Pystyin niin elämään koko kirjoituksen ajan kaikkeen että ei ole kyllä juurikaan mitään lisättävää.

        Ja edelleen kyllä pitkää tietä eheytymiseen ja toipumiseen on mutta askel kerrallaan mennään ja jotain edistystä kuitenkin varmaan edes ihan vähän tullut, siitäkin saa olla kiitollinen. Ja nämä vertaistuet antavat aina niin paljon jotain lisätsemppiä ja toivoa, uskoa, rohkeutta ja niin paljon kaikkea hyvää. Kiitos siis vielä paljon ja kyllä tosiaan opiksi on otettu hyvinkin paljon ja monien ihmisten suhteen itse ex-kumppanin lisäksi. Enää en tosiaan luota enkä usko oikein kehenkään joka on toisaalta hyväkin oppi ollut mutta joihinkin tietenkin voisikin luottaa ja ehkä pitäisi mutta sekin tulee ehkä ajallaan kun aika on. Nyt keskityn itseeni ja toipumiseen, minän uudelleen rakentamiseen ja löytämiseen kaiken lihamyllyn ja kauhun jälkeen. Se on parasta nyt niin.

        Kaunista ja lämmintä loppukesää toivon sinulle ja kaikkea hyvää elämääsi jatkossakin eteenpäin! ♡ Muistetaan toisiamme täällä ja sydämissämme, siis kaikkia meitä kovia kokeneita ja ruhjeita saaneita. 🌸 Me selvitään vielä kyllä ja elämään tulee jotain ihan muuta kun ollaan siihen valmiita. -Ap


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1935
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1350
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1331
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe