UUDESSA 55 NOKIASSA SURKEA OMINAISUUS

Anonyymi-ap

Ostin n. 3vk sitten DNA:lta Nokia UHD Android Smart TV UN55GV310I (2023), 55". Eli uuden tämän vuoden mallin.

Vaihdoin Android tv:hen koska siihen saa ladattua eri sovelluksia.
Nyt siinä on ilmennyt pari surkeaa ominaisuutta ja kyllä harmittaa koko TV:n vaihto jos tätä ongelmaa ei saa ratkaistua.

Eli. Ongelma on YouTube videoiden toistossa sekä Twitchin suoratoistossa.
Saattaa olla monessa muussakin siihen saatavilla olevassa asennettavassa sovelluksessa, mutta nämä on sovelluksia joita itse käytän paljon.

Kun katson YouTube videoita, niin ruutu ikään kuin jakautuu kahteen osaan.

Kun katson täsmälleen samaa videota samasta kohdasta vaikka puhelimella, tabletilla, läppärillä, pöytäkoneella, Samsung smart tv:llä, niin tuota outoa efektiä ei tapahdu. On erittäin häiritsevä ilmiö.

Sama Twitchissä. Seuraan suoratoistoja paljon.
Kuva tökkii välillä todella rajusti ja välillä jumii kokonaan (lähetys pitää bootata) ja sitten saattaa hetken päästä taas toimia jonkin aikaa tökkimättä.
Samaan aikaan se pyörii Samsung tv:ssä, puhelimessa jne aivan normaalisti
pätkimättä. Kokeilin sitä koemielessä. Tökkiminen ja jumi tulee ainoastaan tässä Nokian TV:ssä.

En usko että nämä outoudet olisi ainakaan modeemissa (yhteydessä), koska toimii muissa laitteissa moitteetta. Yhteyteni on DNA kaapeli 600Mb.

Nokia Tv:stä olen tyhjentänyt välimuistin jne mitä neuvoi DNA:lla chatissa.
Modeemin olen sammuttanut ja bootannut kahteen ellen kolmeen kertaan.
Nämä ei ole auttaneet.

Ostopaikasta, DNA:lta neuvottiin olemaan yhteydessä Elcare Huoltoon ja olinkin. Sieltä tuli lyhyt vastaus että ota yhteyttä Nokiaan.
Nokialla taas on ainoastaan kallis maksullinen numero, joten en todellakaan soittele kalliita laskuja TV:ssä olevan paskan ominaisuuden takia.

Olin yhteydessä myös StreamViewiin tämän saman selostuksen kera. Sieltä tuli vastaus että ovat siirtäneet ongelman Elcarelle. Hoh Hoijaa. Nyt viimeisin tuli Elcarelta että lähettäisin TV:n sinne huoltoon.
No en lähetä, koska tämä ei ole vika vaan surkeista surkein ominaisuus.

Tässä myöhemmin huomasin sellaisen, että ensin pitää avata sovellus, esim se Twitch. Sitten pitää palata edelliseen näkymään.
Mennä asetuksiin. Pakottaa sovelluksen eli tässä tapauksessa Twitchin lopetus.
Tyhjentää Twitchin välimuisti ja kokeilla uudelleen. Sama homma Youtubessa.
Silloin näkyy paremmin.
Mutta tämä pitää tehdä joka ikinen kerta jos vaihtaa sovelluksien välillä ja välillä jopa eri videoiden välillä samassa sovelluksessa JOS haluaa katsoa virheetöntä kuvaa.
Ei varmuudella pitäisi joutua näin vaikeasti käyttämään sovelluksia että ne toimii.

Eli toisinsanoen tv on laskettu markkinoille vaillinaisena. Ei ole testattu tarpeeksi ja otettu kaikkea huomioon. Eikä siihen ole saatavilla mitään päivitystäkään
vielä. Sitä olen tässä juuri perännyt näiltä firmoilta. Pitäisi saada viestiä sille taholle joka tekee TV:n päivityksiä että tuo ongelma korjaantuisi.

Eli että tv tekee itse automaattisesti joka ikinen kerta käytetyn sovelluksen pakotetun lopetuksen, sekä välimuistin tyhjennyksen kun
käyttäjä lopettaa sovelluksen käytön. Silloin se toimii jouhevasti.
Tämän olen selittänyt myös Elcarelle ja StreamViewille mutta ne
vaan pallottelee asiaa toisilleen eikä ketään tunnu kiinnostavan koko asia.

Normaali tv kanavat, Netflix, HBO näkyy aivan normaalisti.

Voisiko silti olla joku asetus tms. väärin mikä aiheuttaa ongelman vain noissa sovelluksissa?

Tässä kuva ja pieni video miten ongelma ilmenee:

https://aijaa.com/S5AJeP

https://aijaa.com/488uWA

ja tässä kyseinen tv:

https://kauppa.dna.fi/tuote/nokia-uhd-android-smart-tv-ungv310i-2023/p/QTV00172-55

4

2194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun ostaa turkkilaisen halpislaitteen, saa turkkilaisen halpislaitteen, riippumatta siitä mikä tuotenimi laitteeseen on präntätty.

      En ihan ymmärrä, mitä järkeä Nokia Oyj:n on liisata brändiään tuollaisiin halpislaitteisiin. Esim. Finlux on hyvä esimerkki vanhasta merkistä, jonka nimi on jo pitkään ollut tae halvalla tehdystä roskasta. Ne muuten tulevat samalta Vestelin linjalta, Finluxin ja Nokian nimellä myytävät telkkarit.

    • Anonyymi

      Miten tässä saa muutettua ääniprofiilia ja miten taajuuskorjainta pääsee säätää? Nyt lukee vaan että user ja on tummalla pohjalla.

    • Anonyymi

      Aloiytaja on varmaan tehnyt jo omat ratkaisunsa, mutta muille huonosti toimivien televisioden omistajille oma ratkaisuni.

      Mulla oli 2020malli sony55" android.. tarkempaa mallia en muista.
      Tv toimi muuten hyvin, mutta n.6kk vanhana alkoi käynnistäessä telemään jotain buyttausta ym. Eli se ruutu missä android tb:ssä sonyllä ne värikkäät pallot pyörii 30s-4min.

      Luonnollisestikaan en tällaista jaksa katsella jona kerta kun avaan television joten vein sen huoltoon jossa vaihdettiin?? Piirikortti.

      Vika ei tietenkään hävinnyt ja yhteensä tv kövi huollossa x3 ja aina vaihdettiin piirikortti???

      No ei muuta kuin takaisin ostopaikkaan joka tässä tapauksessa gigantti. Reklamaatio ja vaatimus kaupan purkamisesta ja sitten rahat käteen. Ostin LG:n 55"c9 joka toiminut moitteetta nyt n.2v

      Eli vaikka vaatiikin hieman vaivaa niin älkää tyytykö huonosti toimiviin laitteisiin. Viekää huoltoon, jos ei saada toimivaksi niin perukaa kauppa. Teidän rahoista kyse älkää välittäkö kodinkonekauppiaan tunteista jne.

    • Anonyymi

      samat ongelmat ovat finluksin tv ssä kaikki tökkii androidissa välillä hakee dataa ym..
      tv pysähtyy ym.. oli takuuhuollossa missä softa re loudattiin mut taas tökkii

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7000
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2731
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2303
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      86
      1987
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1695
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      8
      1502
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1278
    Aihe