Orimattila sisäänpäinkääntynyt käpykylä?

Anonyymi-ap

Orimattila oli 80-luvulla erittäin sisäänpäinkääntynyt. Tänne ei juurikaan muualta muutettu, mutta täältä muutettiin pois.
Vaikuttaa että Orimattila on edelleenkin sisäänpäinkääntynyt jossa ei hyvällä katsota erilaisuutta tai henkilöitä jotka ei ketään kumartele tai omaavat omia eriäviä mielipiteitä.

66

1777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sama jatkuu. Valitettavasti. Aloitus iskee asian ytimeen.

      • Anonyymi

        Sama jatkuu, siitäkin huolimatta että maailma muuttuu. Orimattilaankin väkeä on viime vuosikymmeninä paljon muualta muuttanut ja luulisi että se muuttaisi paikkakunnan ilmapiiriä, mutta ei muuta. Tämä kylä on niin syvällä tuossa menneessä.


    • Anonyymi

      Missä kaapissa mestari asustelee? 80-90 luvulla oli moinen meno. Ei enää ymmärrätkö?

    • Anonyymi

      Muuta pois jos on niin vaikeaa. Pienestä asiasta neiti valittaa..

      • Anonyymi

        Sinä tai kukaan muukaan ei päätä kuka Orimattilaan muuttaa tai kuka täältä muuttaa pois, ymmärrätkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä tai kukaan muukaan ei päätä kuka Orimattilaan muuttaa tai kuka täältä muuttaa pois, ymmärrätkö?

        Ymmärrätkö? Et taida ymmärtää.


    • Anonyymi

      Liian monet fiksut ovat joutuneet muuttamaan pois Orimattilasta kun ovat saaneet huonoa kohtelua. Orimattilan maine junttilana kiirii.

      • Anonyymi

        Vähänkin älykkäämpi jättää käpykylän ja muuttaa sinne missä on sivistystä ja älykästä seuraa, eli suuriin metropoleihin. Vain heikompi aines jämähtää maalle polkemaan vuosikymmeniksi paikallaan. Tämä totuus ja se pitää tajuta.
        Minä jos kuka tiedän tämän, sillä olen tarkastellut maailmaa paljon laajemmin kun keskivero Orimattilalainen.
        Helsinki, Trollhättan, Ranskan korsika ja Aubagne, Afrikan kriisipesäkkeet jne.

        Terveisin Raksa-Rane
        Mercedesmies ja rakentaja


    • Anonyymi

      Hei sinä keskivertomiestä viisaampi, komeampi ja älykkäämpi, Rane.
      Et sitten jäänyt sinne hienoihin paikkoihin missä on pöhinää?
      Palasit tänne käpykylään......

      • Anonyymi

        Saihan Rane matkaansa entisen tupakaverin, poikaystävänsä Timon. Ei ihan turha reissu kuitenkaan.


      • Anonyymi

        Aika moni joutuu palaamaan maitojunalla takasin kotiin. Niin kävi tällä urhoolliselle soturillekin. Mutta onko hän sittenkään urhoollinen vai onko jäneshousu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika moni joutuu palaamaan maitojunalla takasin kotiin. Niin kävi tällä urhoolliselle soturillekin. Mutta onko hän sittenkään urhoollinen vai onko jäneshousu?

        Rintamalle jos joudutaan, niin Ranea ei näy lähimaillakaan. Liekö taas Ruotsiin lähtee!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rintamalle jos joudutaan, niin Ranea ei näy lähimaillakaan. Liekö taas Ruotsiin lähtee!?

        Ranella on Orimattilalaiseen tapaan paljon puhetta mutta tosi paikan tullen painelee mettä kaartiin pikku häntä koipien välissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ranella on Orimattilalaiseen tapaan paljon puhetta mutta tosi paikan tullen painelee mettä kaartiin pikku häntä koipien välissä.

        Kerrotko olevasi paskahousu?


    • Anonyymi

      On selvääkin että Orimattila on sisäänpäin kääntynyt käpykylä. Etäisyydet ihmisten ilmoille on karseet. Hennaan yli 22 kilsaa samoin Lahteen 20 ja Artjärvelle 25 ja Mäntsälään 25 kiilometriä. Ei sillon voi paljon oottaa tai vaatia.

      • Anonyymi

        Lahteen jos on 20 kilsaa, niin eihän se oo mitään. Muille mainitsemillesi paikoilla ei tartte edes mennä, ohi kylläkin. Kuka menee artjärvelle tai mäntsälään ihmisten takia? Hyi helvetti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahteen jos on 20 kilsaa, niin eihän se oo mitään. Muille mainitsemillesi paikoilla ei tartte edes mennä, ohi kylläkin. Kuka menee artjärvelle tai mäntsälään ihmisten takia? Hyi helvetti

        Kyllä 20 kilsaa on Orimattilalaiselle pitkä matka varsinkin polku pyörällä. Suurella osalla kun ei ole autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä 20 kilsaa on Orimattilalaiselle pitkä matka varsinkin polku pyörällä. Suurella osalla kun ei ole autoa.

        Et oo siis paljoo pyöräillyt jos 20 km on paljon. Tekis sinullekin hyvää nostaa se ihranen perse ylös ja laittaa läskit liikkeelle. Samalla ehkä intoutuisit hakemaan niitä töitäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä 20 kilsaa on Orimattilalaiselle pitkä matka varsinkin polku pyörällä. Suurella osalla kun ei ole autoa.

        Ei se vielä mitään, jos polkee 20 km johonkin suuntaan, mutta sitten kun sieltä pitäis jaksaa polkea takaisinkin. Miten 40 km polkeminen onnistuu, jos 20 km tekee tiukkaa?


    • Anonyymi

      Ja jos Mäntsälään on 25 kiilometriä niin se on kyllä liikaa. Mitä asiaan sanoo maailmanmatkaaja Rane?

      • Anonyymi

        Valitettavasti Orimattila on kuin umpi suoli. Pikku hiljaa pakahtuu tuskaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti Orimattila on kuin umpi suoli. Pikku hiljaa pakahtuu tuskaansa.

        Oikee huu moriveikko oot. Olisit kontin kieltä lisännyt loppuun.


    • Anonyymi

      Vai kyseenalaistetaan isänmaallisuuteni, rohkeuteni, Sisuni ja sotilastaitoni.
      Olen etulinjantaistelija. Sodan tullen päästetään Venäjä syvälle sisämaahan, katkaistaan sen huoltoyhteydet ja tuhotaan vihollinen. Ja minulla on noissa taisteluissa merkittävä rooli.

      Terveisin Raksa-Rane
      Mercedesmies ja rakentaja

      • Anonyymi

        Todellakin oisit etulinjalla miinojen tallaajana. Siellä saa syödä sitä hiekkaa rauhassa.


    • Anonyymi

      Muutin orimattilaan vähän reilu vuosi sitten, vaikka eräs tuttava varoitti, ja kertoi, että paikka on suomen persreikä.
      Nauroin vain hänelle ja ajattelin, että sepä nähdään.
      No se sitten nähtiin.
      Sekopää diakoni,nimi alkaa R:llä. Selosti minulle yksityisasioitaan, mitä en olisi välittänyt kuulla. Sekopää naapurin täti, mikä juoksi kertomaan minulle juoruja siitä mitä minusta puhuttiin kylillä. -
      Niinkuin se minua olisi kiinnostanut.

      Yritti myös rakennella minun ja toisen naapurin välille jotain typerää kolmiodraamaa, että oltais muka samasta henkilöstä kiinnostuneita. Tms.

      Kun ajoin auton lumipenkkaan omaa typeryyttäni( viime vuonna) ni auttamaan tullut kysyi, olenko uusi täällä. No vastasin että kolme viikkoa sitten muutin.
      -no olisi sinun pitänyt tämä mutka tietää! Oli vastaus.

      Tilasin netin kautta likakaivon tyhjennyksen paikalliselta yrittäjältä. Mitään ei kuulunut, ja soitin perään viikon kuluttua. -Kannattaa soittaa, en minä niitä viestejä lue, oli vastaus.
      Tuli kuitenkin tyhjäämään sen likakaivon, ja ihan hyvin meni. Samassa pihaan ajaa naapurin utelias ukko, ja jää siihen napottamaan ja katselemaan. Ei edes tervehdi. Minä kysyin, että mitä sinä täällä, kun ei äijä sanonut mitään.
      -tulin kattomaan kun iso auto ajaa pihaan. Oli vastaus.
      Minä käskin häntä häipymään pihasta, ja epämääräinen selitys oli, että tämä likakaivon tyhjentäjä on sisaren poikani.
      Likakaivomies ei näyttänyt tuntevan tätä uteliasta naapurinukkoa.
      No ukko sitten lähti, ja kulki hyvin hitaasti pois pihasta, päänuppi skannaten jatkuvasti ympäristöä, että voisi kertoa kylillä mitä minun pihassa on.

      Minulta on myös suoraan kysytty kylän kirpputorilla tarkkaa osoitettani, viime kesänä. Kysyjä oli eläke papparainen, jonka kanssa en ollut ikinä jutellut. Olisikohan minulle ollut yö vierailija tiedossa??🤢

      Muuten tämä paikallinen diakoni halusi että muuttaisin kylälle pieneen halpaan yksiöön, hänen valvovan silmän alle.
      Mitä ihmettä, minä olen tehnyt määrä-aikaisen vuokrasopimuksen, niin en mä nyt rupea sopimusta rikkomaan. Olisin kuitenkin joutunut maksamaan sen vuokran vähistä rahoistani. Hän pettyi hirveästi kun kysyessään vastasin, että, mitä, en minä ole muuttamassa keskustaan. -Mutta sinähän sanoit että muutat keskustaan?!! Kommentoi.
      Minä tajusin myöhemmin, että hän halusi manipuloida minua. Olin aiemmin sanonut, että pitää harkita sitä kylälle muuttoa.
      Mutta ei se ole mikään lupaus kellekään diakonille!!!
      Ja mitä se hänelle kuuluu edes??
      Sama tyyppi epäili minua alkoholistiksi, kun en halunnut häntä tarkastuskäynnille luokseni.
      Ihan pimeetä, miks mä haluaisin ketään häiritsemään rauhaani?????
      Tuommoiset manipulaatio-asioihin sekaantuja ihmiset on saakelin rasittavia.

      • Anonyymi

        Just tällaista on täällä touhu. Koko ajan joku kytsii tai on kintereillä. Muuttoa suunnittelen pois.


      • Anonyymi

        Taitaa olla sama eläkeläispappa joka vainonnut minua vuosia,käy jatkuvasti ovella,vaikka en avaa.Olen alkuperäisasukki,silti vainoavat.Mitä 70v ukkorähjällä on minulle tarjottavaa,vaikka olen sinkku,säälittävä ukko.


    • Anonyymi

      Niin, siis kyllä, tuli reissullaani selväksi, että Orimattila on suomen persreikä.

    • Anonyymi

      Hei, aiempaan vuodatukseen liittyen vuokra-asumisen päättyy täällä kesällä, joten luojan kiitos väistin luodon, ja muutan täältä perseestä pois.

      Ehdin jo etsiä ostettavaa asuntoa täältä, mutta onneksi tuli näitä totuuksia paikallisista selville…

      Yksi asia vaan vielä ihmetyttää: miksi paikalliset on niin vihaisia ja-tai tyhmiä?
      Sisäsiittoisuutta?? Vai mitä?

      • Anonyymi

        Laita korkki kiinni, niin elämä taas hymyilee...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita korkki kiinni, niin elämä taas hymyilee...

        Ottiko sinulle niin rankasti aloittajan viestit että piti koko yö ryypätä? :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottiko sinulle niin rankasti aloittajan viestit että piti koko yö ryypätä? :D

        "aloittaja" oli väärä sana :(
        Tarkoitin sitä viestiä, jota kommentoi tämä, jota minä taas itse kommentoin.


      • Anonyymi

        "Yksi asia vaan vielä ihmetyttää: miksi paikalliset on niin vihaisia ja-tai tyhmiä?
        Sisäsiittoisuutta?? Vai mitä?"

        No, minä olen paikallinen, usein vihainen muille paikallisille ja aika usein sähellän näitten viestitoimintojen kanssa täällä ja teen kirjoitusvirheitä :D Ihan tyhmäksi en silti itseäni määrittelisi :DDD

        Minäkin silti pidän suurta osaa paikallisia idiootteina. Yleensä ajattelen etteivät he vain vaivaudu käyttämään aivojaan. Täällä muut silti komentavat aina raitistumaan ja vastaavaa eli ehkä täällä on vain paljon alkoholisteja? Tuntuu että mitä kunnollisempi ja raittiimpi ihminen vain on, niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä täällä päätyy vainotuksi. Tämän voisi käänteisesti nähdä niin että näitä tyhmiä, lakiarikkovia alkoholisteja ärsyttää, kun muut ihmiset eivät olekaan niin alhaisia kuin he itse ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yksi asia vaan vielä ihmetyttää: miksi paikalliset on niin vihaisia ja-tai tyhmiä?
        Sisäsiittoisuutta?? Vai mitä?"

        No, minä olen paikallinen, usein vihainen muille paikallisille ja aika usein sähellän näitten viestitoimintojen kanssa täällä ja teen kirjoitusvirheitä :D Ihan tyhmäksi en silti itseäni määrittelisi :DDD

        Minäkin silti pidän suurta osaa paikallisia idiootteina. Yleensä ajattelen etteivät he vain vaivaudu käyttämään aivojaan. Täällä muut silti komentavat aina raitistumaan ja vastaavaa eli ehkä täällä on vain paljon alkoholisteja? Tuntuu että mitä kunnollisempi ja raittiimpi ihminen vain on, niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä täällä päätyy vainotuksi. Tämän voisi käänteisesti nähdä niin että näitä tyhmiä, lakiarikkovia alkoholisteja ärsyttää, kun muut ihmiset eivät olekaan niin alhaisia kuin he itse ovat.

        Orimattilassa on paljon alkoholisteja ja muuten selkärangattomia ihmisiä. Nämä ressukat kadehtivat muita jotka on saaneet pidettyä itsensä ja elämänsä kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottiko sinulle niin rankasti aloittajan viestit että piti koko yö ryypätä? :D

        Ymmärräthän lukemaasi oikein?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Orimattilassa on paljon alkoholisteja ja muuten selkärangattomia ihmisiä. Nämä ressukat kadehtivat muita jotka on saaneet pidettyä itsensä ja elämänsä kunnossa.

        Kumpaan sinä kuulut? Alkoholisteihin vai selkärangattomiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärräthän lukemaasi oikein?

        Kyllästyitkö Puimurikuskin kiusaamiseen :DDDDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpaan sinä kuulut? Alkoholisteihin vai selkärangattomiin?

        Miksi "kumpaan"? Vastaaja kirjoitti että täällä "on paljon". Hän ei kirjoittanut "kaikki on joko-tai". Minun mielestäni täällä on nimenomaan yksissä ja samoissa ihmisissä samat piirteet tyhmyys, alkoholismi, rikollisuus ja selkärangattomuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärräthän lukemaasi oikein?

        Ymmärrän, mutta toisen oma viesti ei viitannut edelliseen asiallisella tavalla, joten minäkin vastasin hänelle hiukan vierestä :)

        Toinen kertoi huonoista kokemuksistaan Orimattilassa ja purki ahdistustaan. Sitten joku tulee ja aamulla kommentoi vain siihen että "Laita korkki kiinni, niin elämä taas hymyilee...". Minusta tuo oli täysin tarpeeton. Selkeästi aiemman kirjoittajan ongelmat eivät johtuneet juomisesta ja se että ei joisi alkoholia ei todellakaan saa elämää hymyilemään täällä Orimattilassa! Monia, jotka eivät edes juo ollenkaan, kiusataan. Tuntuu että nimenomaan päihteettömiä kiusataan. Minua ainakin on aina kiusattu ja vainottu, vaikken edes käytä mitään päihteitä. Minua väitettiin nuorena ja vielä nykyäänkin milloin minkäkin päihteen&liiman-käyttäjäksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän, mutta toisen oma viesti ei viitannut edelliseen asiallisella tavalla, joten minäkin vastasin hänelle hiukan vierestä :)

        Toinen kertoi huonoista kokemuksistaan Orimattilassa ja purki ahdistustaan. Sitten joku tulee ja aamulla kommentoi vain siihen että "Laita korkki kiinni, niin elämä taas hymyilee...". Minusta tuo oli täysin tarpeeton. Selkeästi aiemman kirjoittajan ongelmat eivät johtuneet juomisesta ja se että ei joisi alkoholia ei todellakaan saa elämää hymyilemään täällä Orimattilassa! Monia, jotka eivät edes juo ollenkaan, kiusataan. Tuntuu että nimenomaan päihteettömiä kiusataan. Minua ainakin on aina kiusattu ja vainottu, vaikken edes käytä mitään päihteitä. Minua väitettiin nuorena ja vielä nykyäänkin milloin minkäkin päihteen&liiman-käyttäjäksi!

        Toiset ymmärtää huumoria toiset on tosikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiset ymmärtää huumoria toiset on tosikkoja.

        Humalaisten huumoria?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Humalaisten huumoria?

        Millaista se on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaista se on?

        huonoa


    • Anonyymi

      Kotikunta on asukkaidensa näköinen. Ihmiset tekevät paikan ilmapiirin ihan itse, jos valittamista niin on ehkä syytä katsoa peiliin. Anonyyminä täällä jurottaminen ei ainakaan auta asiassa.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa. Muuttotappio jatkuu tulevaisuudessakin.


      • Anonyymi

        Viestisi on ristitainen. Mielestäni ne on kaksi eri ihmisryhmää: ne jotka pilaavat Orimattilan ilmapiirin ja ne, jotka siitä valittavat täällä anonyyminä. Trollit ovat asia erikseen.

        Kommentoit "Anonyyminä täällä jurottaminen ei ainakaan auta asiassa."

        Miten jonkun anonyymiys tähän liittyy? Mielestäni tuo edellinen nimenomaan valitti kyttäämisestä. Eihän sillä ole väliä kuka asiasta valittaa. Jos tiessä on reikä ja se pitäisi korjata, niin sama se on kuka siitä viasta ilmoittaa. Maanisille orimattilalaisille ei ole virallisesta valituskanavaa, joten tällainen Suomi24 on ihan sopiva paikka ottaa asia esille. Omakohtaisesti voin myös sanoa että yhtään mikään ei auta täällä ongelmiin sanoo nimellänsä tai ei. Vainoajat vain jatkavat vainoamistaan, aivottomia ovat. Mikä hirveä mania täällä todellakin on ahdistella ja kytätä toisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viestisi on ristitainen. Mielestäni ne on kaksi eri ihmisryhmää: ne jotka pilaavat Orimattilan ilmapiirin ja ne, jotka siitä valittavat täällä anonyyminä. Trollit ovat asia erikseen.

        Kommentoit "Anonyyminä täällä jurottaminen ei ainakaan auta asiassa."

        Miten jonkun anonyymiys tähän liittyy? Mielestäni tuo edellinen nimenomaan valitti kyttäämisestä. Eihän sillä ole väliä kuka asiasta valittaa. Jos tiessä on reikä ja se pitäisi korjata, niin sama se on kuka siitä viasta ilmoittaa. Maanisille orimattilalaisille ei ole virallisesta valituskanavaa, joten tällainen Suomi24 on ihan sopiva paikka ottaa asia esille. Omakohtaisesti voin myös sanoa että yhtään mikään ei auta täällä ongelmiin sanoo nimellänsä tai ei. Vainoajat vain jatkavat vainoamistaan, aivottomia ovat. Mikä hirveä mania täällä todellakin on ahdistella ja kytätä toisia?

        Tämä totta ja siksi Orimattilan älymystö haluaakin rakentaa Hennaa jotta sinne pääsee tasapuoliseen, rauhalliseen ja inhimilliseen elämiseen. Siellä ei ole kyttääjiä eikä kiusaajia huolena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä totta ja siksi Orimattilan älymystö haluaakin rakentaa Hennaa jotta sinne pääsee tasapuoliseen, rauhalliseen ja inhimilliseen elämiseen. Siellä ei ole kyttääjiä eikä kiusaajia huolena.

        Voi pyhä yksinkertaisuus sentään. Tämä "älymystö" ei ole sen parempaa tasoa kuin mukaan väestö vaan samanlaisia omaan napaan tuijottajia kuin kaikki muutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi pyhä yksinkertaisuus sentään. Tämä "älymystö" ei ole sen parempaa tasoa kuin mukaan väestö vaan samanlaisia omaan napaan tuijottajia kuin kaikki muutkin.

        Kokoomus on Hennan takana. On kiistatonta että Kokoomuslaiset on ns. parempaa väkeä ja siten myös älymystöä. Tämä selvä nyt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokoomus on Hennan takana. On kiistatonta että Kokoomuslaiset on ns. parempaa väkeä ja siten myös älymystöä. Tämä selvä nyt!

        Tämä totta ja nimenomaan Kokoomuslaiset ovat älymystöä. Korkeasti koulutettuja ja kirjanoppineita. Siksi he haluavat Hennankin joka edustaa korkeatasoisempaa asuinaluetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä totta ja nimenomaan Kokoomuslaiset ovat älymystöä. Korkeasti koulutettuja ja kirjanoppineita. Siksi he haluavat Hennankin joka edustaa korkeatasoisempaa asuinaluetta.

        Mutta tiedätkö mitä? Yhtä paljaana lähdette tästä maailmasta kuin olette tänne tulleetkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tiedätkö mitä? Yhtä paljaana lähdette tästä maailmasta kuin olette tänne tulleetkin.

        Juu mutta kuka sitten on pärjänny ja saanu muutakin auki kuin pullon korkin. Kokoomus rakentaa ja pitää Orimattilan oikeilla raiteilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu mutta kuka sitten on pärjänny ja saanu muutakin auki kuin pullon korkin. Kokoomus rakentaa ja pitää Orimattilan oikeilla raiteilla.

        Juuri niin. Tuo kommentti laittaa jauhot suuhun heikompilahjaisille.
        Kokoomus ja Jokisen Kalle ovat tehneet ison palveluksen koko Orimattilalle laittamalla Hennan vauhtiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin. Tuo kommentti laittaa jauhot suuhun heikompilahjaisille.
        Kokoomus ja Jokisen Kalle ovat tehneet ison palveluksen koko Orimattilalle laittamalla Hennan vauhtiin.

        Jos se on vauhtiin panoa että miljoonia poikineen tuhlataan Hennaan ja tuloksena on kymmenen asukasta niin olen asiasta todella eri mieltä. Ylimielinen öykkäröinti kyllä näkyy vaivaa joitakin kokkareiden himokannattajia ja pilaavat täten myös puolueen mainetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se on vauhtiin panoa että miljoonia poikineen tuhlataan Hennaan ja tuloksena on kymmenen asukasta niin olen asiasta todella eri mieltä. Ylimielinen öykkäröinti kyllä näkyy vaivaa joitakin kokkareiden himokannattajia ja pilaavat täten myös puolueen mainetta.

        Kymmenen asukasta on kuitenkin parempi kun ei mitään. Hennassa on myös päiväkoti. Ja tulevaisuudessa sinne siirretään Järvikunnan koulu Mallusjoelta ja rakennetaan hybridikerrostalo jossa on asuntoja ja liiketiloja.
        Myös tieyhteys Luhtikyläntieltä Järvikylän kohdalta laitetaan Hennaan asti kuntoon. Se onkin iso projekti ja maksaa maltaita, mutta se rakennetaan. Se tiehän on jo kepitetty. Siis tuo kepitys tarkoittaa uusia linjoja jotka tiehen tulee. Tie tulee levenemään pari kolme metriä kummastakin sivusta.
        Lisää vaan investointia Hennaan ja siitä se sitten alkaa kukoistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen asukasta on kuitenkin parempi kun ei mitään. Hennassa on myös päiväkoti. Ja tulevaisuudessa sinne siirretään Järvikunnan koulu Mallusjoelta ja rakennetaan hybridikerrostalo jossa on asuntoja ja liiketiloja.
        Myös tieyhteys Luhtikyläntieltä Järvikylän kohdalta laitetaan Hennaan asti kuntoon. Se onkin iso projekti ja maksaa maltaita, mutta se rakennetaan. Se tiehän on jo kepitetty. Siis tuo kepitys tarkoittaa uusia linjoja jotka tiehen tulee. Tie tulee levenemään pari kolme metriä kummastakin sivusta.
        Lisää vaan investointia Hennaan ja siitä se sitten alkaa kukoistaa.

        Erittäin hyvä näkemys. Kokoomus on kanssasi samaa mieltä. Lisäpanostusta tarvitaan Hennaan.


    • Anonyymi

      Orimattila pääsee käpykylä maineesta siirtämällä eri toimintoja kasvavaan Hennaan.

      • Anonyymi

        Hennan lisäksi kaupungin tulisi huomioida Viljamaan alue, joka on nelostien lähellä ja liittymät valmiina.


    • Anonyymi

      Kummallisia käyttäjiä ja vainoajia kylä täynnä ja alkoholisteja.Myös jopa vanhat ukot kuvittelee itsestään liikoja.

      • Anonyymi

        Miten kuvittelee itsestään liikoja? Viagran avulla vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kuvittelee itsestään liikoja? Viagran avulla vai?

        No kuvittelee,eikä ymmärrä ettei ole kiinnostunut miehestä.Ei tapaamaan ,en halua jutella,eli ihminen on ilmaa.Jos nainen kääntää katseen pois,ei ole kiinnostunut.,ymmärtäkää jättäkää rauhaan ja lopettakaa se vakoilu,nainen huomaa kaiken.


    • Anonyymi

      Sairaita alkkareita melkein kaikki.

    • Anonyymi

      Menittekö jo nukkumaan?Täällä taitaa vaan eläkeläiset kirjoitella

    • Anonyymi

      Kokoomus kehittää Orimattilaa ja siksi Henna on kärkihanke.

    • Anonyymi

      Vanhoja ukkoriepuja vaan

      • Anonyymi

        Eläkeläisten osuus on huomattava Orimattilassa. Nuoret kaikkoavat muualle koulujen jälkeen. Hirvittävää muutto tappiota.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe