"Laestadius saarnaa, että sielunvihollinen on kaikkein vaarallisin juuri silloin, kun hän esiintyy totuuden ja valkeuden enkelinä. Lentää ja liihättää siveyden siivin, ja on itseänsä tarjoamassa lain tuomioiden alta päästetyille Jumalan lapsille.
Henget pitää tutkia, mitkä ovat pyhiä, ja mitkä pahoja saarnasi Luther. Juurikin noita "helluntaiherättäjiä" vastaan hän saarnasi, jotka vouhottavat hengestä ja voimasta.
Muista kuitenkin, että voimaa ei lähde muusta kuin elämänpuusta, herrasta Jeesuksesta ja hänen avatuista haavoistaan, ja muista mitä Laestadius saarnaa, kun hän sanoo että sovintoveren pisarat, ne eivät roisku neljänneksen päähän, ja että pisarakin tämän tapetun karitsan verta saa helvetin vallat vapisemaan, mutta haavoitetulle, kiusatulle ja ahdistetulle sielulle se on lääke joka poistaa kaikki tunnon vaivat, ja vaikkakin se matka sieltä takapenkistä joskus armoistuimelle onkin varsinainen "via dolarosa" kärsimystie, varsinkin silloin kun ihminen riisutaan saarnatulla Jumalansanalla tyhjäksi, ja köyhäksi, haavoitetuksi ja vertavuotavaiseksi ja alastomaksi kaikesta omasta, ja lisäksi vielä omavanhurskaus kuiskuttelee korvaan, että et sinä tuollaisena ja tuollaisena voi lähestyä armoistuinta, älä kuuntele sitä, kuuntele sitä hiljaista Jumalan ääntä joka sanoo että tule.
Kun Laestadius selittää Filippiläiskirjettä ja kun hän tulee siihen kohtaan, jossa apostoli kirjoittaa, että koska minä tulen hänen kuolemansa kaltaiseksi, hän kysyy koska sinä nyt katuvainen sielu tulet hänen kuolemansa kaltaiseksi, ja vastaa: Kun sinä katuvainen sielu saat katsoa häntä hänen avatuissa haavoissaan, niin sinä tulet lihasi puolesta ristiin-naulituksi, maailmalta ylenkatsotuksi, sinä tulet niin huonoksi ja kelvottomaksi, että sinun täytyy huutaa: Jumalani, Jumalani miksi minun ylen annoit, jolloin kaikki maailman siveät huorat sylkevät sinun päällesi.
Mutta silloinkin, kun se oma syntikuorma on tuntunut kaikkein raskaimmalta kantaa armoalttarille, se on ollut vain pieni hitunen siitä tuskasta ja vaivasta, jonka Jeesus on tuntenut Getsemanessa ja Golkatalla, ja kun hän on huutanut ristinpäällä voimallisesti Eeli, Eeli damla sabagtani, Jumalani Jumalani, miksis minut ylen annoit, ja kallistanut päänsä, ja antanut henkensä isänsä käsiin, niin silloin on myös esiriippu kaikkein pyhimpään ratkennut ylhäältä alas asti, ja vapaa käyminen on kaikkein pyhimmän Jumalan tykö auennut, hänen veressään. Hän on sen verisillä käsivarsillaan auki avannut, eikä yksikään toinen hänen kanssaan, ja sitä ei voi myös yksikään ihminen sulkea. Siinä on koko meidän autuus, eikä missään muussa.
Jo 700 vuotta ennen Jeesuksen syntymää sai vanhanliiton profeetta katsella ihmeellistä näkyä, kun hän rukoili, että näytä minulle sinun kunniasi herra, ja hän näkee ihmeellisen näyn, hän kysyy, että kuka on tuo mies, joka tulee Eedomista, ja hänen vaatteensa on punaiset kuin viinikuurnan sotkijan, ja hän saa vastauksen, että minä yksin sotkin Jumalan vihan viinikuurnan, eikä yksikään toinen minun kanssani.
Hän on myös maksanut Jerikon tien matkamiehestä täyden lunastushinnan, kaksi penninkiä, ne ovat olleet hänen verensä ja henkensä, muuta hänellä ei ole ollut, mutta se on riittänyt taivaalliselle isälle, niin sen on myös riitettävä sinulle ja minulle.
Nämä kun muistat, niin rupeaa kylässä saarnaajat ja Kristityt lisääntymään, ja saat huomata että itse oletkin kohta suurin syntinen, ja heikoin matkamies, ja tarvitset voimaa elämänpuusta."
En ole tuosta vieläkään ymmärtänyt juuri muuta kuin että voima tulee elämän puusta joka merkitsee hänen kielellään toista kristittyä.
Se on totta mutta se ei ota huomioon sellaisia joilla ei ole ystäviä ei edes saarnaajissa niin mitähän silloin pitäisi tehdä että saa sitä voimaa?
Erään toisen kirjoitus tutkinnon aiheeksi jälleen
25
117
Vastaukset
- Anonyymi
"mitähän silloin pitäisi tehdä että saa sitä voimaa?"
Silloin ei taida olla muuta voimanlähdettä kuin Pyhä Henki joka vaikuttaa sanan kuulon alla, siksi suutun muutamaan saarnaajaan välillä koska ei minulla ole sitä voimaa joka tulee vedestä ainoastaan se vaikuttavan Pyhän Hengen voima.
Edelleen kysyn myös että miksi tuo vanha Luterilainen kirjoittaa täällä laestaadiolais palstalla ja yrittää vaikuttaa siihen että kuka laestaadiolainen saa kirjoittaa laestaadiolaispalstalla? Miksi hän ei vain menen kirkollisena luterilaisena kirjoittamaan mänteistään ihan vain sinne luterilaispalstalle?- Anonyymi
Se ei tarkoita etten minä olisi esikoislestaadiolainen jos en minä seuroissa käy, se että en ole käynyt 10vuoteen johtuu vain siitä ettei heillä ole yhtä laupeutta minua kohtaan, mutta tämä Luterilainen hengellinen äpärä taas kuuluu eriseuraan nimeltä esikoiset ry hänellä ei ole mitään tekemistä laestaadiolaisuuden kanssa hän on kirkollinen Luterilainen ja jonkin näköinen käännyynnäinen puoliherännyt koiran penikka joka syö ravinnokseen mitä nyt sattuu metsästä löytämään. Hänellä ei ole mitään oikeutta tulla sanomaan tänne että kuka on laestaadiolainen ja kuka ei, katsokoot peiliin kuka hän itse on. Eriseura vie helvettiin. Ja kirkollismielinen luterilaisuus ei ole koskaan ollut lestaadioolaisuutta laestaadiolaiset ovat ainoastaan kuuluneet kirkkoon mutta eivät koskaan ole olleet kirkollismielisiä ei edes Lars Levi Laestadius joten ole hiljaa vuohi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei tarkoita etten minä olisi esikoislestaadiolainen jos en minä seuroissa käy, se että en ole käynyt 10vuoteen johtuu vain siitä ettei heillä ole yhtä laupeutta minua kohtaan, mutta tämä Luterilainen hengellinen äpärä taas kuuluu eriseuraan nimeltä esikoiset ry hänellä ei ole mitään tekemistä laestaadiolaisuuden kanssa hän on kirkollinen Luterilainen ja jonkin näköinen käännyynnäinen puoliherännyt koiran penikka joka syö ravinnokseen mitä nyt sattuu metsästä löytämään. Hänellä ei ole mitään oikeutta tulla sanomaan tänne että kuka on laestaadiolainen ja kuka ei, katsokoot peiliin kuka hän itse on. Eriseura vie helvettiin. Ja kirkollismielinen luterilaisuus ei ole koskaan ollut lestaadioolaisuutta laestaadiolaiset ovat ainoastaan kuuluneet kirkkoon mutta eivät koskaan ole olleet kirkollismielisiä ei edes Lars Levi Laestadius joten ole hiljaa vuohi.
Vuohia on ne jotka kieltää Jeesuksen 1 kor 1
- Anonyymi
Tämä avauksen kirjoitus on tältä palstalta muutaman kuukauden takaa, tuli nyt aamulla puoliunessa mieleen ja tai oikeastaan jo melkein unessakin, yritin kuumeisesti miettiä missähän avauksessa se oli, onneksi muistu mieleen löysin sitte.
Ihan suosiolla sinä vanha vuohi pidä vaan turpas kiinni ei mua sun opetukset kiinnosta.- Anonyymi
Lestan päivän ystävälliset sanat pidä turpas kiinni vuohi. Eriseura vie helvettiin ja hengellinen äpärä. Kyllä noilla eväillä pelastuu.
- Anonyymi
"muista mitä Laestadius saarnaa, kun hän sanoo että sovintoveren pisarat, ne eivät roisku neljänneksen päähän"
Tarkoitit varmaan näitä eriseuraisia?- Anonyymi
Minä olen kyllä Hengen silmillä saanut joskus katsella ja ei siellä seurakunnassa montaa ollut jos yhtään joka ei olisi ollut puetettuna Kristuksen häävaatteilla. Tosin joskus voi olla erilaisia seuratilaisuuksia, niin kuin esimerkiksi oulaisten seurat kyllä minä kuulin ja aistin että lihassa ne alkoivat mutta Hengessä päättyivät.
Mutta varmasti tarkoitti tuo neljännes sitä joka seisoo seurakunnan ulkopuolella. Mutta saarmavirka on toinen,
Ja siihen kun ei vain kaikilla ole sitä puhujan lahjaa ei siinä ole kyse siitä etteikö myös se olisi uudestisyntynyt jolla ei ole Pyhän Hengen lahjaa puhua jumalansanaa vaan kaikilla on erilaiset lahjat.
En mä koskaan tuomitse saarnaajia niin kuin ulos kristillisyydestä jos olen jotain arvostellut vaan ainoastaan olen kyseenalaistanut sen että onko hänellä nyt todella se saarnaajan lahja vai ehkä joku toinen lahja kun se on kuitenkin kylmä fakta että se on saarnaajan tehtävä paimentaa laumaa lähemmäksi sitä tulta joka palaa Siionissa.
Ei ole mikään mikä tahansa tehtävä että sitä voisi kuka tahansa hoitaa sitä virkaa vaan valitut Jumalalta kalliit apostolit. - Anonyymi
Lesta vanhan testamentin Leevi on kuollut ei hän nyt enää puhu mitään eikä lutteri mutta jotain heidän oppeja uudesta testamentista jäi historiaan tai LUTTERIN omat selvitykset niistä hän kopioi niitä katolisen kirkon kautta kun siellä munkkina oli ollut.
- Anonyymi
Sovinto veren pisarat sentään vähän maltillisempi kuin hellareissa missä myydään rahasta verta.
- Anonyymi
Avatut haavat . Kysymys . Kun Jeesus nousi kuolleista hän näytti arpia siis haavoja jotka oli parantunut. Ilmeisesti tosiaan lestoilla on eri uskonto kuin kirkoilla on. Toinen kristitty elämän puu ??? Meillä on siinäkin eri opetus. Jeesus on elämän puu. Kukaan toinen ei voi olla Kristus messias ja sovittaa toisten syntejä. Edom on ismailin aluetta Arabiassa.
- Anonyymi
Sovinto tapahtui kuitenkin ristillä, ja sovintoveri myöskin vuotaa sieltä, sitten kun ne sovintoveren pisarat(elämän vesi) osuu omantunnon haavoihin ja Jeesus saa nousta ylös sydämessä silloin ne haavat parantuu eli ylösnousemukseen liittyy sidotut haavat se on ihan totta mutta ymmärrä järjestys oikein vasta sitten ovat haavat kiinni kun Jeesus on ylösnoussut sydämessäsi ennen sitä päivää ne omantunnon haavat vuotavat verta siihen asti kunnes Jeesus tulee tuonne sydämeesi sen tervehdyksen kanssa että rauha olkoon sinun kanssasi.
Siinä on selvä järjestys miksi ei puhuta parannetuista haavoista ennen kuin ne synnit on sovitettu, ettei tule varastetuksi armoa, että sanoo olevansa armoitettu vaikka ei oikeasti ole.
Jeesuksen sovintoveri vuotaa avatuista haavoista(herätys saarna) ja Jeesus nousee ylös sidotuilla haavoilla
Se liittyy uudestisyntymisen kokemukseen myöskin
Että omantunnon haavat ovat niin kauan auki kunnes Jeesus nousee ylös sydämessäsi.
Se on vertauskuva mutta on kyllä ihan totta en ymmärrä täysin miksi noin sanotaan vaikka Paavali ainakin puhuu myös priiskoitusverestä.
Mutta itse näen sen uudestisyntymisen vertauskuvana eli omantunto haavoittuu ja sen jälkeen se parannetaan ja Jeesus saa ylösnousta omassa sydämessä.
Mutta miksi se pitää puhua Jeesuksen verestä erikseen?
Kun miettii mikä sinne sydämeen oikeasti tulee niin ylösnoussut Vapahtaja Jeesus Kristus Hengessä ja totuudessa asumaan ja pitämään majaa. Ei sinne tuu mitään verta vuotavaa ruumista. Siinä olet ihan oikeassa mutta en pysty ymmärtämään näiden syvyyksiä kun ehkä se saattaa olla vain vertauskuva elämän vedestäkin ja siitä kuvaus tai se liiton merkki että synnin velka on maksettu niin kuin yleisellä tasolla mutta sitten se henkilökohtainen astia jossa on se elämän vesi niin se tekee kuitenkin sen autuuden ihmiseen eikä mikää tieto siitä että joku on joskus kuollut jossain, ei tieto mitään hyödytä vaan elämä ja totuus.
Se on vertauskuva ja se on myös herätys saarna katso kuinka Jeesus vuotaa verta sinun syntiesi edestä silloin omatunto saattaa herätä synnin unesta jollain ja alkaa vuotaa verta se omatunto, ja silloin se tulee myös lohdutukseksi että se veri vuotaa myös syntien anteeksi saamiseksi, ja silloin kun saa synnit anteeksi ja jos omatunnon haavat tulee sidotuiksi niin silloin Jeesus asuu parannetuilla haavoilla sydämessäsi.
Mutta paraneeko ne haavat Jeesuksen verestä vai Jeesuksen Hengestä?
Mun on kyl vaikee uskoo et toi olis mitään muuta kuin vertauskuva.
Se on kuitenkin kirjoitettu että Pyhä Henki lasketaan kätten päälle-panemisen kautta ja siinä voi joku ehkä sitten ajatella jotain hyvissä tuntemisissä että nyt tapahtui sitä ja tätä mutta kirjoitettu kuitenkin on että sen nimi on Pyhä Henki, jos sitä joku vereksi haluaa sanoa niin sanokoot mutta sen nimi on Pyhä Henki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sovinto tapahtui kuitenkin ristillä, ja sovintoveri myöskin vuotaa sieltä, sitten kun ne sovintoveren pisarat(elämän vesi) osuu omantunnon haavoihin ja Jeesus saa nousta ylös sydämessä silloin ne haavat parantuu eli ylösnousemukseen liittyy sidotut haavat se on ihan totta mutta ymmärrä järjestys oikein vasta sitten ovat haavat kiinni kun Jeesus on ylösnoussut sydämessäsi ennen sitä päivää ne omantunnon haavat vuotavat verta siihen asti kunnes Jeesus tulee tuonne sydämeesi sen tervehdyksen kanssa että rauha olkoon sinun kanssasi.
Siinä on selvä järjestys miksi ei puhuta parannetuista haavoista ennen kuin ne synnit on sovitettu, ettei tule varastetuksi armoa, että sanoo olevansa armoitettu vaikka ei oikeasti ole.
Jeesuksen sovintoveri vuotaa avatuista haavoista(herätys saarna) ja Jeesus nousee ylös sidotuilla haavoilla
Se liittyy uudestisyntymisen kokemukseen myöskin
Että omantunnon haavat ovat niin kauan auki kunnes Jeesus nousee ylös sydämessäsi.
Se on vertauskuva mutta on kyllä ihan totta en ymmärrä täysin miksi noin sanotaan vaikka Paavali ainakin puhuu myös priiskoitusverestä.
Mutta itse näen sen uudestisyntymisen vertauskuvana eli omantunto haavoittuu ja sen jälkeen se parannetaan ja Jeesus saa ylösnousta omassa sydämessä.
Mutta miksi se pitää puhua Jeesuksen verestä erikseen?
Kun miettii mikä sinne sydämeen oikeasti tulee niin ylösnoussut Vapahtaja Jeesus Kristus Hengessä ja totuudessa asumaan ja pitämään majaa. Ei sinne tuu mitään verta vuotavaa ruumista. Siinä olet ihan oikeassa mutta en pysty ymmärtämään näiden syvyyksiä kun ehkä se saattaa olla vain vertauskuva elämän vedestäkin ja siitä kuvaus tai se liiton merkki että synnin velka on maksettu niin kuin yleisellä tasolla mutta sitten se henkilökohtainen astia jossa on se elämän vesi niin se tekee kuitenkin sen autuuden ihmiseen eikä mikää tieto siitä että joku on joskus kuollut jossain, ei tieto mitään hyödytä vaan elämä ja totuus.
Se on vertauskuva ja se on myös herätys saarna katso kuinka Jeesus vuotaa verta sinun syntiesi edestä silloin omatunto saattaa herätä synnin unesta jollain ja alkaa vuotaa verta se omatunto, ja silloin se tulee myös lohdutukseksi että se veri vuotaa myös syntien anteeksi saamiseksi, ja silloin kun saa synnit anteeksi ja jos omatunnon haavat tulee sidotuiksi niin silloin Jeesus asuu parannetuilla haavoilla sydämessäsi.
Mutta paraneeko ne haavat Jeesuksen verestä vai Jeesuksen Hengestä?
Mun on kyl vaikee uskoo et toi olis mitään muuta kuin vertauskuva.
Se on kuitenkin kirjoitettu että Pyhä Henki lasketaan kätten päälle-panemisen kautta ja siinä voi joku ehkä sitten ajatella jotain hyvissä tuntemisissä että nyt tapahtui sitä ja tätä mutta kirjoitettu kuitenkin on että sen nimi on Pyhä Henki, jos sitä joku vereksi haluaa sanoa niin sanokoot mutta sen nimi on Pyhä Henki.(Siis.ainakin.Esikois)Laestaadiolaiset vaikka ovat aina suhtautuneet nihkeästi muihin uskovaisiin niin kuitenkin he ovat aina olleet oman yhteisön keskellä hyvin väheksyviä itseään kohtaan, ja luulen että se juurtuukiin juuri sieltä miksi he mielellään puhuvat lämpimästä sovintoverestä sen sijaan että sanoisivat niin kuin kirjoitettu on, että ottakaat Pyhä Henki, jolle te synnit anteeksi annatte jne...
Eli he hieman epäröivät omaa voimaansa ja siksi he käyttävät tuossa paikassa kierto ilmaisua eli vertauskuvaa sovintoveri vaikka kaikki kyllä tietää varmasti että se ilo mikä siitä seuraa on iloa juurikin Pyhässä Hengessä! Mutta eivät jostain syystä sitä kehtaa tai uskalla sanoa, mutta minä uskallan, ja uskallan jatkossakin, ei osaa naiseen saastuttamaton sillä tavalla vielä valehdella. Mutta kyllä sekin aika varmaan joskus vielä tulee, silloin ette saa enään totuutta kuulla, kun vaimo viettelee miehen kaunistelijaksi jopa valehtelijaksi ettei kukaan vain pahoita mieltään, voi voi vaimoväki ulkokultaista on teidän menonne ja teidän kauneutenne häviävää mutta kuitenkin olette miehen kylkiluusta tehty ja ei taida yksikään mies olla ilman vaimoa ilman ettei hän hieman onnu! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
(Siis.ainakin.Esikois)Laestaadiolaiset vaikka ovat aina suhtautuneet nihkeästi muihin uskovaisiin niin kuitenkin he ovat aina olleet oman yhteisön keskellä hyvin väheksyviä itseään kohtaan, ja luulen että se juurtuukiin juuri sieltä miksi he mielellään puhuvat lämpimästä sovintoverestä sen sijaan että sanoisivat niin kuin kirjoitettu on, että ottakaat Pyhä Henki, jolle te synnit anteeksi annatte jne...
Eli he hieman epäröivät omaa voimaansa ja siksi he käyttävät tuossa paikassa kierto ilmaisua eli vertauskuvaa sovintoveri vaikka kaikki kyllä tietää varmasti että se ilo mikä siitä seuraa on iloa juurikin Pyhässä Hengessä! Mutta eivät jostain syystä sitä kehtaa tai uskalla sanoa, mutta minä uskallan, ja uskallan jatkossakin, ei osaa naiseen saastuttamaton sillä tavalla vielä valehdella. Mutta kyllä sekin aika varmaan joskus vielä tulee, silloin ette saa enään totuutta kuulla, kun vaimo viettelee miehen kaunistelijaksi jopa valehtelijaksi ettei kukaan vain pahoita mieltään, voi voi vaimoväki ulkokultaista on teidän menonne ja teidän kauneutenne häviävää mutta kuitenkin olette miehen kylkiluusta tehty ja ei taida yksikään mies olla ilman vaimoa ilman ettei hän hieman onnu!Mutta omaa voimaa on hyväkin epäröidä mutta varmaan ymmärsitte mitä tarkoitan eli sitä Kristillisyyden voimaa saattaa vähän epäillä joskus siksi on helpompi keksiä kiertoilmaisuja kuin sanoa suoraan että ottakaat Pyhä Henki jne...
- Anonyymi
Poistin jo ennen kuin lähetin en kokenut tarpeelliseksi lähettää, kuitenkin tuli vuosikymmenen takaa muisto päivällä,
Ja joku kristitty joskus sanoi että ruotsissa on joskus tapana kokeilla otta joku kuulija saarnamaan ja jos ei siitä mitään tule niin se jää viimeiseksi kerraksi se on mun mielestä hyvä malli, koska ei se ole oikein mun mielestä tehdä väkisin saarnaajaa jostain kenellä ei ole lahjaa siihen.- Anonyymi
Eli että osaa laittaa myös pelin poikki, jos se ei toimi, koska pelataan kuitenkin seurakunnan hyvinvoinnilla.
En sit tiiä meneekö ruotsin kristillisyydellä mitenkään hyvin siksi en lähettänyt viestiä koska hyvä puhuja ei ole sama asia kuin Pyhän Hengen voima.
Sillä yhdellä lapinvanhimmalla sillä on paljon suurempi Pyhä Henki kuin Odd Mindellä vaikka Minde on vähintään 8kertaa parempi puhumaan. En vain muista sen nimeä.
- Anonyymi
Oikeesti oulaisessa oli Pyhä Henki, saarnasta en ole ihan varma.
- Anonyymi
Siis siellä rukoushuoneella. En todellakaan tarkoittanut sitä Raimon saarnaa vaikka oli siinäkin hyvät sanat ja jotain pientä kipinää. Hyvin pientä tosin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis siellä rukoushuoneella. En todellakaan tarkoittanut sitä Raimon saarnaa vaikka oli siinäkin hyvät sanat ja jotain pientä kipinää. Hyvin pientä tosin.
Melkein suurennuslasilla nähtävää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkein suurennuslasilla nähtävää.
En muista enää, ku toi Helsingin seurat sekotti mun pään ihan täysin. Oli siellä muistaakseni kyllä erittäin lämmin Henki. Mutta sekosin täysin sen jälkeen muistikuvat vähän hämärtää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En muista enää, ku toi Helsingin seurat sekotti mun pään ihan täysin. Oli siellä muistaakseni kyllä erittäin lämmin Henki. Mutta sekosin täysin sen jälkeen muistikuvat vähän hämärtää.
Jaa että sekotti pään ihan täysin, ei me vaan mitään huomattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa että sekotti pään ihan täysin, ei me vaan mitään huomattu.
Sen kuitenkin vannon että sellaista sanaa en ole koskaan käyttänyt tai kuullut kuin sateenkaari homo/huora kai sen joku Henki kuitenkin kirkasti.
Pitää muistaa että puhun kun annetaan, en itsekään tiedä mistä nämä sanat tulevat. Vaikka periaatteessa sydämen ja kokemusten kautta mutta silti ne vaan tulee jostain tuolta. Voin jatkaa ihan loputtomiin jos haluan kuuntelen vaan mitä sieltä tulee ja kirjoitan. En nyt jaksa enempää.
Ja mitä tulee omiin puheisiin, en koe että kovinkaan monissa puheissani vaikuttaisi Pyhä Henki vaikka en puhukaan järjestäni, koska kyllä varmaan tuntisin sen itsekin jos olisi Pyhästä Hengestä.
Esimerki toi sana että paimenen tehtävä on johdattaa laumaa lähemmäksi sitä tulta mikä palaa siionissa niin kyllä se vähän herätti lihallisia tunteita, Pyhän Hengen tunne on sellainen rauhottava Pietari jotain puhuu siitä että armo ja rauha lisääntykööt teidän keskellänne yms laitan paikan..
2kirje 1luku
2. Isän Jumalan aivoituksen jälkeen* Hengen pyhittämisen kautta, kuuliaisuuteen ja Jesuksen Kristuksen veren priiskottamiseen+: armo ja rauha lisääntyköön teille§!
Tuo on se mitä olen puhunut. Armo ja rauha lisääntykööt teille siitä tuntee Pyhän Hengen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen kuitenkin vannon että sellaista sanaa en ole koskaan käyttänyt tai kuullut kuin sateenkaari homo/huora kai sen joku Henki kuitenkin kirkasti.
Pitää muistaa että puhun kun annetaan, en itsekään tiedä mistä nämä sanat tulevat. Vaikka periaatteessa sydämen ja kokemusten kautta mutta silti ne vaan tulee jostain tuolta. Voin jatkaa ihan loputtomiin jos haluan kuuntelen vaan mitä sieltä tulee ja kirjoitan. En nyt jaksa enempää.
Ja mitä tulee omiin puheisiin, en koe että kovinkaan monissa puheissani vaikuttaisi Pyhä Henki vaikka en puhukaan järjestäni, koska kyllä varmaan tuntisin sen itsekin jos olisi Pyhästä Hengestä.
Esimerki toi sana että paimenen tehtävä on johdattaa laumaa lähemmäksi sitä tulta mikä palaa siionissa niin kyllä se vähän herätti lihallisia tunteita, Pyhän Hengen tunne on sellainen rauhottava Pietari jotain puhuu siitä että armo ja rauha lisääntykööt teidän keskellänne yms laitan paikan..
2kirje 1luku
2. Isän Jumalan aivoituksen jälkeen* Hengen pyhittämisen kautta, kuuliaisuuteen ja Jesuksen Kristuksen veren priiskottamiseen : armo ja rauha lisääntyköön teille§!
Tuo on se mitä olen puhunut. Armo ja rauha lisääntykööt teille siitä tuntee Pyhän Hengen!Kuunnelkaa tarkkaan, hiljentäkää omat ajatukset ja kuunnelkaa kun saarnaaja puhuu, olkaa vaiti, lakatkaa teidän mielestänne ajattelemasta mitään, olkaa tyynni ja kuunnelkaa hiljaa, jos te tunnette tuon hiljaisen armon ja rauhan Hengen niin te tiedätte että Pyhä Henki puhuu.
Mutta ei sillä ole merkitystä mikä on saarnaajan äänenpaino, huutaako vai kuiskaako, miten kukin haluaa puhua, puhukoot, mutta Pyhä Henki ei valehtele se on rehellinen se on tai sitten se ei ole, siihen ei vaikuta sanat eikä selitykset eikä äänenpaino.
- Anonyymi
Raimo Reino saarnasi en muista sen nimeä mutta tehkää niitä päätöksiä että nyt en halua enään jättää kristillisyyttä, se on helppo Raimo Reino sanoa noin mutta tiesitkö että Rietas on aika väkevä ja yksinäinen matkamies on aika heikoilla silloin, ei siinä ole kyse omasta tahdosta vaan siitä jos laupias Jumala vielä suuressa armossaan säästäisi yksinäisen kulkijan perkeleen hampaista siitä on vain kyse Raimo Reino!
Kun ei voi itse paljoa tehdä.
Sitten kun rietas pääsee voitolle niin se on menoa saa koko seurakunta runtua "korvia myöten" sinun käyttämiä sanoja lainaten, kun tulee niin suuri kylmyys kun rietas pääsee voitolle että alkaa vihaamaan seurakuntaa ja kristityitä.
Ei se ole omaa ajatusta vaan kun rietas pääsee voitolle. Siinä on yksin vähän vaikea tehdä mitään, sitä yrittää sitten rukoilla vähän Jumalaa ja huutaa vähän suomi24ssa että armahda vielä Jumala anna vielä uudestaan armon auringon nousta ja paistaa kirkkaasti mutta minne juuri minun sydämeeni ja mieleeni ja ruumiiseeni ja elämääni että koko sinun valkeutesi Herra sebaot puettaisi koko elämääni. Mutta rietas varastaa kaiken samantien kun se pystyy, sitten ei noista sateenkaari homoista varmaan rippi isääkään enään saa sen jälkeen kun on haukuttu noin, ja toista nikoodemukseksi, kolmatta uhattu vetää turpaan, neljättä jumalansanan väärentäjäksi, viidettä Pyhästä Hengestä osattomaksi, kuudetta riman alittajaksi ja lomailijaksi, seitsemättä vastaan kannettu kylmää sydäntä lapsuudesta asti kun tuli aiheettomasti nuhtelemaan, kahdeksannen tunnen vain nimeltä, 9nnen vaimon haukuin huoraksi, 10nen sanoin ehkä penseäksi että pitäis aamuseuroissa sellaisten saarnata, 11 haukuin varmaan en muista edes enään millä kaikella, niin kerros Raimo Reino miten tässä enään ystäviä eli vesilähteitä mistään löytää kun on tullu vähän niinku haukuttuu vähän jokaista niin yritä siinä sitten mennä kysymään, voisittekohan te vähän auttaa mua silmät kiiluen....
Mutta luotan vielä Jumalan armoon tai armollisuuteen jos se pitää näin sanoa ettei aleta varastamaan.- Anonyymi
Mietin vaan et onks teillä käyny isoissa seuroissa ikinä koskaan silleen että tuletko Raimo Haimilahti palvelemaan meitä jumalansanalla, ja sitte eiku hetkinen nyt on kyllä ihan väärän näköinen mies?
- Anonyymi
Nyt on useampi inkkari pudonnut kanootista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.364115Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131543Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2481496Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1821264Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ831025Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1311022Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain42989Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254988- 62964
- 17829