Lami 425 rx

bh

Miten iso kone voi laittaa, onko kokemuksia

7

9437

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jammu

Ei ole kyseisestä veneestä kokemuksia, mutta tuon kokoiseen
      veneeseen tuskin kannattaa yli 40 hv:n konetta asentaa.
      Tarkista muuten, että vakuutusyhtiösi suostuu vakuuttamaan
      veneesi jos tehoa on yli suositusten. Ainakin eräät yhtiöt
      eivät suostu vakuuttamaan venettä, jos suositusteho on ylitty-
      30 prosentilla.

• paatti

olen ajanut tuttavani lami425:ttä jossa oli 40hv 4syl.mariner. Teho riitti.mutta nelipyttyinen on liian painava ko.veneeseen. Tuppasi lähdössä niskoitella.
      Ja lopuksi pieni vinkki! Vaikutti olevan yksi niistä veneistä.joihin ei päde perinteiset moottorin asennus periaatteet,eli jos laitat koneen siten,että kavitaatiolevy on kölin tasalla,vene kulkee liu´ussa kuin silitysrauta.Toisin sanoen lähes koko kölilinja on vedessä. Ulostrimmattaessa laite alkoi erittäin herkästi kavitoida ,vaikka siinä oli rst-potkuri.Siispä: kannattaa kokeilla asennusta siten,että koneen braketti pohjaa perälaudan yläreunaan.Tällöin kavit.levy on hieman kölin alapuolella,vastus tosin hiukan kasvaa,mutta trimmikstäkin saa parhaan hyödyn irti.
      Aurinkoista veneilykesää toivottaen :Jettivenekuski Längelmävedeltä (yamarin 430 johnson jetpower35)

• JAMPPA

SITÄ MYYTIIN AIKOINAAN 20 HV 2-TAHTISELLA. EN VARMAAN PALJON ISOMPAA LAITTAISI. SE´N VERRAN HEPPOINEN BOTSKI.

• Ile

Tutulla oli 40hp jammu, loikki kun kenguru, karmeaa. Mutta kulki kyllä. Suositus tohon veneeseen on muistaakseni 20 hp, ja sillä monet ko. venettä myyvätkin.

• Zed

Valmistajan ilmoittama minimisuositus on 25 hv

• kalevi3

Valitettavasti sanottava, että hieman lelu veneeksi. Perä ei kanna kunnolla kuin vasta liu´ussa ja lasikuidun materiaalivahvuudet pienet. Isoa konetta ei kannata laittaa, perä ui syvällä ja laitakorkeutta ei paljon ole. Itsellä ollut ja tämä tullut todettua.

• Ostin vuonna -86 Ikkalan Koneliikkeestä tuolta Kotkan suunnasta venepaketin jossa oli kyseinen Lami 425RX ja Marinerin 30 heppainen lyhytrikinen kone. Kyseinen moottori oli alunperin Yamahan 2-pyttyinen malli jota myytiin Marinerin nimellä sen jälkeen kun Jammu toi markkinoille 3-pyttyisen mallin.

Tuo Mariner oli 500 kuutioinen ja painoi 50 kg joka oli ihan passeli paino tuolle Lamille. Lami oli aika kapea ja kevyt ja kulki ihan mukavasti tuolla koneella. En kuitenkaan olisi tuota 30-heppaista isompaa konetta tuohon veneeseen laittanut, sen verran pieni ja kiikkerä se oli.

Ikkalan Koneliike möi noita Lami/Mariner-paketteja tietääkseni eniten Suomessa ja niitä liikkui tuolla Kotka-Hamina suunnassa pilvin pimein -80/-90-luvulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      139
      6639
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5719
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3882
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2392
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      35
      2248
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2187
    Aihe