Ulosoton suojaosuuskokeilu

Anonyymi-ap

Olen ollut ulosotossa jo 12 vuotta. Pienestä eläkkeestäni on mennyt velkoihin 110 euroa kk viime vuosina. Tänä vuonna ole jo kolme kertaa saanut itselleni koko eläkkeen. Säästin ne rahat ja nyt vihdoin voin hankkia silmälasit. Edelliset kakkulat ostin tori.fi:stä väärillä vahvuuksilla, mutta ne maksoi vaan 25e. eikä ollu varaa muihin.

Velkani ulosotossa on muutamia tuhansia ja syitä varmaankin vain yksi, eli oma tyhmyys. Ei ois kannattanut ostaa hometaloa, Eikä varsinkaan alueelta, joka on museoviraston suojeluksessa, jossa on kaukolämpö ja rakennusvuosi 1954. Ei ole myyntivaltti, koska ei kelpaa edes ulkkarille.
Hylkäsin taloni. Muutin vuokralle, saan asumistukea ja ole ihan tyytyväinen nyt,

Kiinteistöni jäi heitteille. Olen irtisanonut kaukolämmön, vesiliittymänkin ja niistä on velkaa. Koska talossa on hometta (lievä ilmaisu), ei siellä voi kukaan asua. Purku on museovirastolle njet ja näin elän tyhmien valintojeni kanssa.

Pelottaa tulevaisuus.

27

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moni on huonommassakin tilanteessa eikä pelkää. Olisit kyllä ennen suojaosuuden tilapäistä nostoakin saanut ostetuksi silmälasit, jos olisit hakenut maksuvapaata. Myös toimeentulotukea voi saada silmälaseihin, jos on sopivalla tavalla pienituloinen.

      • Anonyymi

        Jotkut ihmiset eivät pelkää koskaan.
        Toisille elämä ei ole yhtäkuin viisaiden ohjeistus siitä, miten saa vaikkapa silmälasit.

        Ei se ole kovin helppoa alkaa selvittää hometalonsa tilannetta sosiaali-ihmisille. Voi vitalis, kokeile joskus vaikka virtuaalisti. Samalla voit laskea sen hometalon verotusarvon ja sen vaikutuksen vaikkapa nyt asumaasi vuokra-asunnon asumistukeen.

        Maksuvapaata en saanut silloin, kun sitä hain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut ihmiset eivät pelkää koskaan.
        Toisille elämä ei ole yhtäkuin viisaiden ohjeistus siitä, miten saa vaikkapa silmälasit.

        Ei se ole kovin helppoa alkaa selvittää hometalonsa tilannetta sosiaali-ihmisille. Voi vitalis, kokeile joskus vaikka virtuaalisti. Samalla voit laskea sen hometalon verotusarvon ja sen vaikutuksen vaikkapa nyt asumaasi vuokra-asunnon asumistukeen.

        Maksuvapaata en saanut silloin, kun sitä hain.

        Valititko ulosottomiehen päätöksestä? Silmälasit ovat tärkeät.


    • Anonyymi

      Vaikea tilanne. Monet ovat pallo jalassa näiden huonokuntoisten talojen kanssa kun kauppa ei käy. Siinä yritetään sinnitellä ja maksaa ylläpitolaskut miten kyetään, kunnes maksuihin ja korjauksiin ei jää enää rahaa.

      Ulosottoon joutunut on pattitilanteessa, koska talosta ei pääse irti millään. Ei todella ulosottokaan. Ketään ei voi pakottaa ostamaan huonokuntoista syrjäseudun taloa, jonka korjauksiin tulee uppoamaan kaksinkertainen hinta arvoon nähden, jos edes riittää. Ketään ei voi pakottaa asumaan hometalossa, joka sairastuttaa asukkaan hengenvaaralliseen tilaan.

      Jos purkaa talon, ne kulut ylittävät talon arvon. Kaikki pitää lajitella ja laki on tiukka purkujätteelle. Kyselin ja sain vastauksen: 20 tuhatta on minimi. Suojeltua ei edes saa purkaa, joten se neuvo siitä kuin hanhenselästä.
      Näistä tulee vielä melkoinen pommi yhteiskunnalle. Velkojat eivät saa rahojaan, koska moni on antanut talonsa velan pantiksi tai takuuksi. Arvo nolla.

      • Anonyymi

        Näin se on.

        Ei minua enää kiinnosta hylätty talo. En jaksa juurikaan enää ajatella, mitä enään voisin tehdä.
        Surullisin ajatuksista on, että kuolen ennenkuin löydän jonkun ratkaisun ja ainoa lapseni jää sitä paskapesäkettä omistamaan.


      • Anonyymi

        Oma kiinteistöni on vuosien varrella ja ulosmitattu kolme eri kertaa. Jokainen kerta on peruttu, eli hometaloni ei ole edennyt edes myyntiin asti. Koska ulosmitattuna on aina ollut myös kiinteistön liittymät, niin maksuja niistäkin on kertynyt ulosottoon, kun maksukykyni riittää vain nykyiseen vuokralla asumiseen. Ulosmittausten oltua peruttuna olen radikaalisti irtisanonut kaukolämpöliittymän, tyhjännyt patteriverkoston ja jättänyt kylmilleen 180m2 talon, jota toivon museoviraston nyt suojelevan ihan hartaudella. Seuraavaksi irtisanon vesiliittymän, koska siitäkin tulee laskua kolmen kk:n välein melkein 70e. Irtisanomisen toimenpiteet maksavat n 1500, mutta ulosottoon ne kaikki päätyvät, teen niin tai näin.
        Sähköliittymä myös joutaa pois.
        Jäljelle jää lahoava talo pienessä taajamassa. Murhe, joka on mielessä joka päivä ja se syö ilon vanhuudenpäivistä. Pärjään vielä itsenäisesti, mutta kuinka kauan, sitä ei voi tietää. Jos ensi vuonna ulosotto taas jatkuu pienestä eläkkeestäni n 100e summalla, niin velka ei vähene yhtään. Menisin mieluummin vankilaan lusimaan pariksi vuodeksi typeryyteni takia, vaan nyt olen niin kovalla tuomiolla, ettei valoa näy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma kiinteistöni on vuosien varrella ja ulosmitattu kolme eri kertaa. Jokainen kerta on peruttu, eli hometaloni ei ole edennyt edes myyntiin asti. Koska ulosmitattuna on aina ollut myös kiinteistön liittymät, niin maksuja niistäkin on kertynyt ulosottoon, kun maksukykyni riittää vain nykyiseen vuokralla asumiseen. Ulosmittausten oltua peruttuna olen radikaalisti irtisanonut kaukolämpöliittymän, tyhjännyt patteriverkoston ja jättänyt kylmilleen 180m2 talon, jota toivon museoviraston nyt suojelevan ihan hartaudella. Seuraavaksi irtisanon vesiliittymän, koska siitäkin tulee laskua kolmen kk:n välein melkein 70e. Irtisanomisen toimenpiteet maksavat n 1500, mutta ulosottoon ne kaikki päätyvät, teen niin tai näin.
        Sähköliittymä myös joutaa pois.
        Jäljelle jää lahoava talo pienessä taajamassa. Murhe, joka on mielessä joka päivä ja se syö ilon vanhuudenpäivistä. Pärjään vielä itsenäisesti, mutta kuinka kauan, sitä ei voi tietää. Jos ensi vuonna ulosotto taas jatkuu pienestä eläkkeestäni n 100e summalla, niin velka ei vähene yhtään. Menisin mieluummin vankilaan lusimaan pariksi vuodeksi typeryyteni takia, vaan nyt olen niin kovalla tuomiolla, ettei valoa näy.

        Tilanteesi on kamala, kerta kaikkiaan.
        Tällaisiin täysin mahdottomiin ulosmittauksiin ja velkataakkaan pitää tulla jokin muutos ihan oikeuslaitoksen taholta. Ihminen ei ole tehty kestämään vuosikausien stressiä, joka syö terveyttä ja voimavaroja. Vanhuuseläkeläisen elämä on jo muutenkin niukkaa ja jopa vaarallista, koska mikä tahansa tilanne voi johtaa taloudelliseen katastrofiin. Voi tulla sairaus, joka vie hoitokotiin, tai pitkiin hoitojaksoihin sairaalassa. Kuolema tulee jossain vaiheessa, teki niin tai näin, ja sekin maksaa.
        Kumma ettei kukaan ulosoton virkamies ole tähän puuttunut! Onko ne ihan sadisteja ja psykopaatteja siellä! Oikein vihaiseksi vetää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilanteesi on kamala, kerta kaikkiaan.
        Tällaisiin täysin mahdottomiin ulosmittauksiin ja velkataakkaan pitää tulla jokin muutos ihan oikeuslaitoksen taholta. Ihminen ei ole tehty kestämään vuosikausien stressiä, joka syö terveyttä ja voimavaroja. Vanhuuseläkeläisen elämä on jo muutenkin niukkaa ja jopa vaarallista, koska mikä tahansa tilanne voi johtaa taloudelliseen katastrofiin. Voi tulla sairaus, joka vie hoitokotiin, tai pitkiin hoitojaksoihin sairaalassa. Kuolema tulee jossain vaiheessa, teki niin tai näin, ja sekin maksaa.
        Kumma ettei kukaan ulosoton virkamies ole tähän puuttunut! Onko ne ihan sadisteja ja psykopaatteja siellä! Oikein vihaiseksi vetää.

        Lohtua ei elon aikana tuo kuoleman ajattelu. Ties kuinka monta vuotta elämää jäljellä on, ei voi tietää.

        Jospa se mun homeinen kiinteistö kuittaisi krematoriomaksun edes. Lapselleni olen jo kertonut, ettei toimita olla muorin kanssa missään tekemisessä kuoleman tullessa. Poistun yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lohtua ei elon aikana tuo kuoleman ajattelu. Ties kuinka monta vuotta elämää jäljellä on, ei voi tietää.

        Jospa se mun homeinen kiinteistö kuittaisi krematoriomaksun edes. Lapselleni olen jo kertonut, ettei toimita olla muorin kanssa missään tekemisessä kuoleman tullessa. Poistun yksin.

        Voisiko talo lahjoittaa jollekin? Ulosottaja sitä ei näemmä halua ja siellä ei haalita kiinteätä omaisuutta, vain myydään realisoinnilla eteenpäin. Ja juu, joskus ei kauppa käy.
        Perintäyhtiölle voisit laittaa viestin, että saavat kiinteistön omaksi ja siitä ottaa sitten heti vetovastuun :) Kun pääsisit eroon omaisuuden riipasta, voisit saada maksukyvyttömän statuksen ja uo ei pystyisi ulosmittaamaan mitään eläkkeestä.
        Hmm, mietintämyssy surisemaan.
        Tai lahjoita se Museovirastolle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilanteesi on kamala, kerta kaikkiaan.
        Tällaisiin täysin mahdottomiin ulosmittauksiin ja velkataakkaan pitää tulla jokin muutos ihan oikeuslaitoksen taholta. Ihminen ei ole tehty kestämään vuosikausien stressiä, joka syö terveyttä ja voimavaroja. Vanhuuseläkeläisen elämä on jo muutenkin niukkaa ja jopa vaarallista, koska mikä tahansa tilanne voi johtaa taloudelliseen katastrofiin. Voi tulla sairaus, joka vie hoitokotiin, tai pitkiin hoitojaksoihin sairaalassa. Kuolema tulee jossain vaiheessa, teki niin tai näin, ja sekin maksaa.
        Kumma ettei kukaan ulosoton virkamies ole tähän puuttunut! Onko ne ihan sadisteja ja psykopaatteja siellä! Oikein vihaiseksi vetää.

        Myös eläkeläisten pitää maksaa laskut. Ihmettelen hieman kun sanotaan, että hätää kärsivät eläkeläiset eivät osaa hakea toimeentulotukea, vaikka ovat siihen muka oikeutettuja, niin ovat kuitenkin osanneet netistä hakea kulutusluottoja viidestä eri paikasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös eläkeläisten pitää maksaa laskut. Ihmettelen hieman kun sanotaan, että hätää kärsivät eläkeläiset eivät osaa hakea toimeentulotukea, vaikka ovat siihen muka oikeutettuja, niin ovat kuitenkin osanneet netistä hakea kulutusluottoja viidestä eri paikasta.

        Älä taas jauha pastaa.
        Ei, eläkeläisten ei pidä ollenkaan maksaa enää yhtään perintälaskua. Ne velanotot on huijattu vanhalta ihmiseltä ja koronkiskurien tapaan öykkärien korolla. Koronkiskonta on rikoslain alainen ja vanhuksen taloudellinen hyväksikäyttö vie käräjille pahikset. Ootapa vaan.

        Aloittajan tapauksessa on annettu velkaa vastaan omakotitalo. On pyydetty sen realisointia, mutta ulosotto ei ole sitä tehnyt. Virkamies on tehnyt virkavirheen kun on jäänyt roikottamaan asiaa ja sillä tavoin on pilannut Museoviraston suojelukohteen. Velallisen asemaa on käytetty härskisti väärin monella taholla. Tämä keissi kuuluu lakitupaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä taas jauha pastaa.
        Ei, eläkeläisten ei pidä ollenkaan maksaa enää yhtään perintälaskua. Ne velanotot on huijattu vanhalta ihmiseltä ja koronkiskurien tapaan öykkärien korolla. Koronkiskonta on rikoslain alainen ja vanhuksen taloudellinen hyväksikäyttö vie käräjille pahikset. Ootapa vaan.

        Aloittajan tapauksessa on annettu velkaa vastaan omakotitalo. On pyydetty sen realisointia, mutta ulosotto ei ole sitä tehnyt. Virkamies on tehnyt virkavirheen kun on jäänyt roikottamaan asiaa ja sillä tavoin on pilannut Museoviraston suojelukohteen. Velallisen asemaa on käytetty härskisti väärin monella taholla. Tämä keissi kuuluu lakitupaan.

        Aloittajan tilanne on vaikea, mutta silti eläkeläisiä ei saa päästää liian helpolla. Eläkeläiset osaavat olla juonikkaita ja itsekeskeisiä ruikuttajia. En nyt puhu aloittajasta vaan eläkeläisistä yleensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajan tilanne on vaikea, mutta silti eläkeläisiä ei saa päästää liian helpolla. Eläkeläiset osaavat olla juonikkaita ja itsekeskeisiä ruikuttajia. En nyt puhu aloittajasta vaan eläkeläisistä yleensä.

        Eläkeläiset yleensä ovat elämää nähneet ja tuottaneet tälle yhteiskunnalle, kuten sinullekin, hyvinvointipalvelut. Monen vuosikymmenen ansiotuloistaan.
        Jos joku ruikuttaa, sen tekee nykynuoriso ja toistaitoiset nillittäjät. Jos haluat yltää samaan kuin menneet sukupolvet, paina poika duunia niska limassa. Ja huomaat, ettei se tie vienytkään lihapatojen ääreen. Putoat kuin kivi sankkoon alimpaan kastiin ennen kuin tajuatkaan.

        Minä, vanhuuseläkeläinen, olen mielelläni juonikas ja itsekeskeinen. Tietysti olen, kukapa muu meikäläisiä puolustaisi tässä sairaassa yhteiskunnassa. Lisään vielä anarkian omaan salkkuuni. Onhan se tieto jo sisällissodasta periytynyt. Pahalle porvarille ei saa antaa pikkusormeaankaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkeläiset yleensä ovat elämää nähneet ja tuottaneet tälle yhteiskunnalle, kuten sinullekin, hyvinvointipalvelut. Monen vuosikymmenen ansiotuloistaan.
        Jos joku ruikuttaa, sen tekee nykynuoriso ja toistaitoiset nillittäjät. Jos haluat yltää samaan kuin menneet sukupolvet, paina poika duunia niska limassa. Ja huomaat, ettei se tie vienytkään lihapatojen ääreen. Putoat kuin kivi sankkoon alimpaan kastiin ennen kuin tajuatkaan.

        Minä, vanhuuseläkeläinen, olen mielelläni juonikas ja itsekeskeinen. Tietysti olen, kukapa muu meikäläisiä puolustaisi tässä sairaassa yhteiskunnassa. Lisään vielä anarkian omaan salkkuuni. Onhan se tieto jo sisällissodasta periytynyt. Pahalle porvarille ei saa antaa pikkusormeaankaan.

        Tarvitset anarkiasi toteuttamiseen yhteiskunnan tarjoamaa korkeata suojaosuutta. Ilman sitä et voi kalauttaa ohikulkijoiden päätä kävelykepilläsi joutumatta korvausvastuuseen. Tuollainen 1500 euron suojaosuus ja takuueläke tarjoaa ihmiselle melkoisen riippumattomuuden erilaisista normeista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvitset anarkiasi toteuttamiseen yhteiskunnan tarjoamaa korkeata suojaosuutta. Ilman sitä et voi kalauttaa ohikulkijoiden päätä kävelykepilläsi joutumatta korvausvastuuseen. Tuollainen 1500 euron suojaosuus ja takuueläke tarjoaa ihmiselle melkoisen riippumattomuuden erilaisista normeista.

        Minä en tarvitse mitään. Rahalla pyyhin perseeni ja kepin poltan uunissa lämpimäkseni. Tämä yhteiskunta ei ole enää minkään arvoinen. Sen arvomaailma on kuin Purran käsikirjasta. Kyykkyyn vain koko kansa, ainoat jotka säästyy polttouuneilta, ovat espoolaiset wannebe-rikkaat.
        Muistakaa. Vain Vasen on Oikea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en tarvitse mitään. Rahalla pyyhin perseeni ja kepin poltan uunissa lämpimäkseni. Tämä yhteiskunta ei ole enää minkään arvoinen. Sen arvomaailma on kuin Purran käsikirjasta. Kyykkyyn vain koko kansa, ainoat jotka säästyy polttouuneilta, ovat espoolaiset wannebe-rikkaat.
        Muistakaa. Vain Vasen on Oikea.

        Kannatat vasemmistoa sosiaalitukien vuoksi. Ilman sosiaalitukia ei ole anarkiaa. Joudut muuttamaan sellaiseen maahan, jossa on hyvät sosiaalituet, ja harjoittamaan anarkiaa siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannatat vasemmistoa sosiaalitukien vuoksi. Ilman sosiaalitukia ei ole anarkiaa. Joudut muuttamaan sellaiseen maahan, jossa on hyvät sosiaalituet, ja harjoittamaan anarkiaa siellä.

        En, vain sen tähden kannatan aina poliittista vasemmistoa, että vain heidän politiikkansa kohdentuu yhteiseen hyvinvointiin. Olen ollut riittävän rikas oman hyvinvointini eteen, mutta naapurin Reino tarttee apua yhteiskunnalta nyt ja jatkossa. Tuli huijatuksi ja menetti omaisuutensa Nigeriaan. Nyt on velkaa 45 tonttua. Tulopuoli pieni, sairaan 75-vuotiaan miehen kansaneläke 975e, josta maksaa ulosottoon mitä pystyy.
        Olen barrikaadeilla köyhien ihmisten vuoksi aina.
        Jotkut ajattelevat muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En, vain sen tähden kannatan aina poliittista vasemmistoa, että vain heidän politiikkansa kohdentuu yhteiseen hyvinvointiin. Olen ollut riittävän rikas oman hyvinvointini eteen, mutta naapurin Reino tarttee apua yhteiskunnalta nyt ja jatkossa. Tuli huijatuksi ja menetti omaisuutensa Nigeriaan. Nyt on velkaa 45 tonttua. Tulopuoli pieni, sairaan 75-vuotiaan miehen kansaneläke 975e, josta maksaa ulosottoon mitä pystyy.
        Olen barrikaadeilla köyhien ihmisten vuoksi aina.
        Jotkut ajattelevat muita.

        Miksi ihmeessä on velkaa 45 000 euroa? Jos menettää omaisuutensa Nigeriaan – luultavasti täyttä satua – niin, sen jälkeen omaisuus on 0 euroa, ei miinus 45 000 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä on velkaa 45 000 euroa? Jos menettää omaisuutensa Nigeriaan – luultavasti täyttä satua – niin, sen jälkeen omaisuus on 0 euroa, ei miinus 45 000 euroa.

        Et ole kuullut vippailusta? Pikavipillä ihminen rikastuu ja sitten köyhtyy, kun lähettää rahat Nigerian Kuningatterelle :)))))


    • Anonyymi

      Tupakka huulessa sammua keinokuitu sohvalle, jälkeen nesteen levityksen, täh?🤭🤭

      • Anonyymi

        En usko että tuo on hyvä neuvo. Vaikka on ulosotossa, saattaapi olla kuitenkin elämänhaluinen. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän kiinnostaa kuolema. Tajjuutsä ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko että tuo on hyvä neuvo. Vaikka on ulosotossa, saattaapi olla kuitenkin elämänhaluinen. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän kiinnostaa kuolema. Tajjuutsä ;)

        Juu, ja palokuolema on varmaan kurjimpia tapoja kuolla.


    • Anonyymi

      Jos suojaosuuden tasosta tulee pysyvä, nouseekohan sitten velan vanhenemisaika samassa suhteessa? Olen maksanut 128e kuussa vuosia, pieni summa koska olen pienituloinen, ja nyt sitten vain 35e kuussa. Tuo summa ei riitä edes korkokuluihin ja velkasaldo kasvaa kuukausi kuukaudelta.
      Mietin vain sitä, että voiko perintä vaatia ns. jatkoperintänä sitten vanhenemisajan jälkeen vielä saataviaan.
      Nyt on muutama velka (alle 5000e) varattomuusmerkinnällä ja ilman lyhennyksiä kokonaan.

      • Anonyymi

        En ole kuullut, että sellaista olisi suunniteltu. Olisi kyllä aiheellista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kuullut, että sellaista olisi suunniteltu. Olisi kyllä aiheellista.

        Aiheellista olis antaa sulle elinikäinen banaani näille palstoille.


    • Anonyymi

      vaihdetaan asuinmaata

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe