Kuntoutustuen hakeminen masennuksessa

Anonyymi-ap

Onnettomuudessa loukkaantunut pahasti ja liikuntavaikeuksien vuoksi myös vakavasti masentunut.

Onko kellään kokemusta kuntoutustuen hakemisesta?

Jos kuntoutustuki myönnetään esim. masennuksen takia, joutuuko käymään kerran viikossa terapiassa? Voiko valita psykiatrilääkärin, jonka kanssa tapaamiset voi osittain tehdä etänä, koska liikuntavaikeuksia.

Oman kokemukseni mukaan, suosittelen sairauskuluvakuutuksen hankkimista jo nuorena. Minulla ei sellaista ollut ja todellakin olisi nyt ollut siitä hyötyä monella tavalla.

4

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kelan asiantuntijalääkäri ja etuuskäsittelijä arvioivat jäljellä olevan työkykysi lääkärinlausunnon ja hakemuksen tietojen perusteella. Niistä on siis selvittävä, miten sairautesi heikentää työkykyäsi (nykyisessä) työssäsi. He ottavat ratkaisussa huomioon myös ikäsi, ammattisi, koulutuksesi, asuinpaikkasi ja mahdollisuutesi saada ammattitaitoasi vastaavaa työtä sekä sen, että kuntoutusmahdollisuutesi on selvitetty.

      • Anonyymi

        No periaatteessa noin, mutta käytännön kokemusten ja kuullun perustella tekis mieli sanoo, että vain muutoin terveet tai kevat saa masennuksella sekä semmoset vähän kevytmieliset sählääjät (huono ilmaus) jotain etuuksia. Muilla ei noista tule edes koko depistä vaan syy on asenteessa!

        Jaa että katkeraa kirjoitusta... jos onkin se on oikea tunne ja tunne siinä missä muutkin, joka pohjaa vahvasti kokemuuksiin. Mä en varmuudella ole omaa tilannettani aiheuttanut, ja monin osin ei edes oltaisi tässä jamassa mikäli olisi tehty niinku mä olisin, mut sehän se ei aina käy niin vaan.

        Monisairas


    • Anonyymi

      Kannattaa kysyä pääsisitkö sellaiseen firmaan kun katjanoponen, ne auttaa just mm. onnettomuudessa loukkaantuneita ja muita sairastuneita. Mulle maksoi vakuutusyhtiö sen palvelun ja sain niiden kautta uuden koulutuksen ja työpaikan. Ei se mua parantanut mutta tulipa kuitenkin elämään ihan uutta sisältöä ja olin sitä ennen varma ettei kukaan ota tämmöistä vammaista töihin.

      • Anonyymi

        Noposesta kuullut kanssa paljon hyvää. Sama ajatus itsellä, ei vain toteutunut. Ei vaikka olin mukamas asennevikainen ja teen itsestäni perusteetta työkyvytöntä ja tätä rataa. Kaikkein pöyristyttävintä on väittää, että lainminlyön tarkoituksella tai ainakin tahallisen välinpitämättömästi työllistymistä, voi miten typerää! Kukaan ei ole kertonut mitään motiivia tälle eikä edes raha ole motiivi, kun nyt saan eläkkeellä paljon vähemmän.

        Mä olisin suostunut vaikka yrittäjyyteen. Kaikki olen juurta jaksain moneen kertaan selittänyt mitä olisin tehnyt ja miksi, että työ sujuisi. Mutta eikun vähättelyä ja vastaaninttämistä sekä paljon muuta. Kyllä kumma juttu on ja kun samaan aikaan toiset vempuloi minkä kerkii ja veroista maksetaan! Tämä toimettomuus ei niin paljon harmittais, jos pystys kulkeen vapaasti, kun nyt hädin tuskin voi poistua kotoa, ainakaan joka päivä joka säällä eli sen verran hankala on oirekuva.

        Paljon myös sitten kuulee sitten kaikkea suunsoittoa, mutta siihen tulee muutos, uskon vahvasti näin tapahtuvan.

        Monisairas


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe