Onnettomuudessa loukkaantunut pahasti ja liikuntavaikeuksien vuoksi myös vakavasti masentunut.
Onko kellään kokemusta kuntoutustuen hakemisesta?
Jos kuntoutustuki myönnetään esim. masennuksen takia, joutuuko käymään kerran viikossa terapiassa? Voiko valita psykiatrilääkärin, jonka kanssa tapaamiset voi osittain tehdä etänä, koska liikuntavaikeuksia.
Oman kokemukseni mukaan, suosittelen sairauskuluvakuutuksen hankkimista jo nuorena. Minulla ei sellaista ollut ja todellakin olisi nyt ollut siitä hyötyä monella tavalla.
Kuntoutustuen hakeminen masennuksessa
4
264
Vastaukset
- Anonyymi
Kelan asiantuntijalääkäri ja etuuskäsittelijä arvioivat jäljellä olevan työkykysi lääkärinlausunnon ja hakemuksen tietojen perusteella. Niistä on siis selvittävä, miten sairautesi heikentää työkykyäsi (nykyisessä) työssäsi. He ottavat ratkaisussa huomioon myös ikäsi, ammattisi, koulutuksesi, asuinpaikkasi ja mahdollisuutesi saada ammattitaitoasi vastaavaa työtä sekä sen, että kuntoutusmahdollisuutesi on selvitetty.
- Anonyymi
No periaatteessa noin, mutta käytännön kokemusten ja kuullun perustella tekis mieli sanoo, että vain muutoin terveet tai kevat saa masennuksella sekä semmoset vähän kevytmieliset sählääjät (huono ilmaus) jotain etuuksia. Muilla ei noista tule edes koko depistä vaan syy on asenteessa!
Jaa että katkeraa kirjoitusta... jos onkin se on oikea tunne ja tunne siinä missä muutkin, joka pohjaa vahvasti kokemuuksiin. Mä en varmuudella ole omaa tilannettani aiheuttanut, ja monin osin ei edes oltaisi tässä jamassa mikäli olisi tehty niinku mä olisin, mut sehän se ei aina käy niin vaan.
Monisairas
- Anonyymi
Kannattaa kysyä pääsisitkö sellaiseen firmaan kun katjanoponen, ne auttaa just mm. onnettomuudessa loukkaantuneita ja muita sairastuneita. Mulle maksoi vakuutusyhtiö sen palvelun ja sain niiden kautta uuden koulutuksen ja työpaikan. Ei se mua parantanut mutta tulipa kuitenkin elämään ihan uutta sisältöä ja olin sitä ennen varma ettei kukaan ota tämmöistä vammaista töihin.
- Anonyymi
Noposesta kuullut kanssa paljon hyvää. Sama ajatus itsellä, ei vain toteutunut. Ei vaikka olin mukamas asennevikainen ja teen itsestäni perusteetta työkyvytöntä ja tätä rataa. Kaikkein pöyristyttävintä on väittää, että lainminlyön tarkoituksella tai ainakin tahallisen välinpitämättömästi työllistymistä, voi miten typerää! Kukaan ei ole kertonut mitään motiivia tälle eikä edes raha ole motiivi, kun nyt saan eläkkeellä paljon vähemmän.
Mä olisin suostunut vaikka yrittäjyyteen. Kaikki olen juurta jaksain moneen kertaan selittänyt mitä olisin tehnyt ja miksi, että työ sujuisi. Mutta eikun vähättelyä ja vastaaninttämistä sekä paljon muuta. Kyllä kumma juttu on ja kun samaan aikaan toiset vempuloi minkä kerkii ja veroista maksetaan! Tämä toimettomuus ei niin paljon harmittais, jos pystys kulkeen vapaasti, kun nyt hädin tuskin voi poistua kotoa, ainakaan joka päivä joka säällä eli sen verran hankala on oirekuva.
Paljon myös sitten kuulee sitten kaikkea suunsoittoa, mutta siihen tulee muutos, uskon vahvasti näin tapahtuvan.
Monisairas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000588944124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?132405Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1911560Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja221317- 71960
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41897Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72814Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57812En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.41762Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75662