Miksi se on niin vaikeaa ilmoittaa ennen kuin tulee?

Anonyymi-ap

Laitoin ilmoituksia viasta netin kautta. Ihan selvästi niissä ilmaisin että en toivo että asuntooni tullaan yleisavaimilla silloin kun en ole kotona. Minulla on asunnossa lemmikki, joka saattaa helposti livahtaa oven raosta käytävään. Ilmoituksessa luki jotensakin niin, että soitetaan ja sovitaan käynnistä.

Kuitenkin sitten vaan ovikelloa rimputettiin ja onneksi satuin olemaan kotona. Mutta vaikka olen kotona, niin en tykkää että tullaan ilmoittamatta. Voinhan olla vaikka suihkussa tai paskalla juuri silloin kun siellä oven takana kolkutellaan. En alkanut jäkättämään sille tyypille vaikka tulikin ilmoittamatta. Aikuista ihmistä on vaikea opettaa niin että se asia menee oikein perille.

Olen tuttavan kanssa jutellut aiemminkin, että huomaa ihan, miten jotkut huoltomiehet haluaisivat päästä tulemaan sinne asuntoon silloin kun siellä ei olla kotona. Miksihän? Itse en ainakaan mielelläni pyydä ketään huoltomiestä asuntooni, jos ei ole aivan välttämätöntä. Pieni asunto on vaikea pitää niin hyvässä järjestyksessä, että sinne ylipäätään ketään päästää kurkistelemaan. Vaikka ymmärrän, että varmasti huoltomiehet näkevät monenlaisia huusholleja, niin itse aina toivoisi että olisi omassa asunnossa vähän siistimpää kuin mitä nyt sattuu juuri sillä hetkellä olevan.

17

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiinteistöhuollossa nyt vaan valitettavasti ei ole töissä valtakunnan terävimmät kyvyt. Tuntuu olevan ihan samaa täällä.

      • Anonyymi

        Valtakunnan heikoin aines sillä alalla millä itse olet.


    • Anonyymi

      Yleensä huolto haluaa käydä oman aikataulun mukaan. Itse siirrän nämä soita ja sovi aina tuonnemmaksi, eli ei kiirellinen. Huoltoa ei kiinnosta asukkaan tilankäyttö tahi siisteys. Tosin joskus on niin pas...ta ettei kenkiä voi ottaa pois jalasta.

      • Anonyymi

        Onko kyse siis vallan käytöstä? Minä tulen sinun asuntoosi silloin kun Minulle sopii.

        Vaikka olisit menossa minkälaiseen murjuun, niin se on sen asukkaan koti. Voit osua keskelle hyvin kiusallista tilannetta jos vaan varoittamatta menet avaimilla sisään toisen ihmisen asuntoon - kun on toivottu että etukäteen ilmoitetaan ennen tuloa. Vai tuoko tällainen mahdollisuus lisäjännitystä tylsään työhön? Huoltomies on ymmärtääkseni palveluammatissa ja pitäisi ottaa huomioon myös se asukas eikä vaan oman mielen mukaan tunkea toisen asuntoon, varsinkin jos on toivottu että etukäteen ilmoitetaan ennen kuin tullaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kyse siis vallan käytöstä? Minä tulen sinun asuntoosi silloin kun Minulle sopii.

        Vaikka olisit menossa minkälaiseen murjuun, niin se on sen asukkaan koti. Voit osua keskelle hyvin kiusallista tilannetta jos vaan varoittamatta menet avaimilla sisään toisen ihmisen asuntoon - kun on toivottu että etukäteen ilmoitetaan ennen tuloa. Vai tuoko tällainen mahdollisuus lisäjännitystä tylsään työhön? Huoltomies on ymmärtääkseni palveluammatissa ja pitäisi ottaa huomioon myös se asukas eikä vaan oman mielen mukaan tunkea toisen asuntoon, varsinkin jos on toivottu että etukäteen ilmoitetaan ennen kuin tullaan.

        Ei se välttämättä vallankäyttöä ole vaan laiskuutta. Henkistä sellaista. Sekä suomalaista metsäläistä kansanluonnetta. Ei vaan yksinkertaisesti ole ymmärrystä sosiaaliselle koodistolle tai sosiaalisia kykyjä hoitaa noin yksinkertaista asiaa. Sen vuoksi ne siellä kiinteistöhuollossa on töissä kun ei ole eväitä parempaan.


    • Anonyymi

      Jotenkin tuttua. Itselle kävi näin että oln pikkuhousuisillani, siis lähes alastomana koska oli kesä ja huoneisto oli todella kuuma. En kuullut ovikellon soittoa lainkaan, en ylipäätään yhtään mitään, lepäilin vuoteella ja olin nukahtamassa kun yht’ äkkiä kuului eteisestä miehen ääni; ollaanko täällä kotona? Oli tullut yleisavaimella sisälle asuntoon. Ei hiivatti soikoon, siinä lähes alastomana hätkähdin todella , itse asiassa olin lähes shokissa ja huusin: pois täälätä ja nyt heti. Huoltomiehet lähtivät ja puin vaatteet päälleni kunnes taas jonkn ajan kuluttua ovikello soikin. Tuolloin menin avaamaan oven ja he kysyivät onko täällä ilmoitettu vesivahingosta. Ei oltu mutta sitten menivät keittiöön ja kylpyhuoneeseen tarkistamaan asian. Ja ylimmästä kerroksesta olikin tullut vedet läpi . En lähtenyt selittelemään että olin lähes alastomana lepäilemässä vuoteella ja nukahtamaisillani kun ilmeisesti ovikelloa oli soitettu ja siksi käskytin miehet ulos tai sitten ei oltu edes ovikelloa soitettu. Kamala tilanne juuri esim.kesähelteillä kun ihmiset ovat vähissä vaatteissa kuumuuden vuoksi ja vielä jos on kuulossakin vikaa tai on kylppärissä eikä kuule kun ovikello soi ja tullaan sisään kun olet puolíalastomana jossain. Tai pariskunta harrastaa päivällä seksiä keskenään eivätkä havannoi yhtään mitään ja sitten seisookin siinä pari tuntematonta huomtomiestä makkarin ovensuussa. Kamala tilanne.

    • Anonyymi

      Pitää huutaa ovelta kovaa että nach ich komme!

      • Anonyymi

        Joskus kauan sitten eräässä oppilaitoksessa oli huoltomies, joka ennen naisten wc-tiloihin tuloaan huusi kovalla äänellä: Perseet piiloon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus kauan sitten eräässä oppilaitoksessa oli huoltomies, joka ennen naisten wc-tiloihin tuloaan huusi kovalla äänellä: Perseet piiloon!

        Arvostan kaverin selkeää tyyliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvostan kaverin selkeää tyyliä.

        Oli enemmän törkeää kuin selkeää. Antaa alan ammatti- ihmiset itsestään todella pöyristyttävän huonon kuvan. Heti tulee tämäntyyppinen käyttäytyminen mieleen, jos vaikka turustuu jossain seuranhakupalstoulla huoltomieheksi itseään tituuleraavaan mieheen. Nousee heti sellainen inho ja vastenmielisyys.
        Mikseivät , miehet voi olla paremmin ja hienotunteisemmin käyttäytyviä, ei se voi koulutuksesta olla kiinni. Kuka tahansa kykenee käyttäytymään asiallisesti jos haluaa ylipäätään huomioida ja arvostaa muita. Ronskius, röyhkeys ja siivoton kielenkäyttö eivät ole mitään valtteja missään työpaikassa eikä myöskään treffisovelluksessa. Kaikki arvostavat hyvää ja huomioivaa käyttäytymistä, ei se ammatista tai asemasta, ulkonäöstä ole kiinni. Ihmettelen minkälaisia nämä samat tyypit ovat yksityiselämässään jos täysin tuntemattomille puhutaan tuolla tavoin? Mahtaa olla yhtä v** ua ja p***ua puheet täynnä, , haistatellaan ja huoritellaan ja mätkitään naisystävää päin näköä. Kännäillään joka viikonloppu ja sikaillaan minkä keritään. Hyi..
        Tuossakin tapauksessa olisi riittänyt oveen reipas ja kuuluva koputus ja ilmoitus:täällä on huoltomies tulossa paikalle, annan minuutin aikaa valmistaautua ja sitten aavaan oen..
        Tuosta olisi jäänyt ihan erilainen vaikutelma sekä huoltomiehestä itsestään että hänen käynnistä.


    • Anonyymi

      Vantaan kaupungin asunnossa ovikelloni soi. Ehdin nousta ylös kun ovesta tulee 10 sekuntia ovikelloni soiton jälkeen 2 ukkoa. Minä siinä sitten ilkosillani että voitteko tulla parin minuutin kuluttua uudestaan

      Hoas sen sijaan oli omassa luokassaan. Huolto tuli sisään mitään kyselemättä eikä suostunut poistumaan vaikka näki että olin juuri vuoteessa kumppanini kanssa. Sääli kun en tajunnut silloin opiskelijana soittaa poliisia moisesta pervosta

      • Anonyymi

        Ihan ammatin puolesta päästään mukamas vahingossa tirkistelemään vähäpukeisia asukkaita!


    • Anonyymi

      Takavuosina olin matkoilla puoli vuotta enkä tarvinnut kukkien kastelijaa, koska niitä ei ole. Kun tulin takaisin, huoneistossa paloivat kaikki valot ja keittiössä oli likaisia lautasia ja laseja. Avaintani ei ole muilla vierailla kuin taloyhtiöllä(talkkarilla). Hän kielsi ehdottomasti käyneensä huoneistossa. Koska mitään tavaroita ei nähdäkseni ollut kadonnut, en alkanut asiaa sen enempää selvittelemään, koska isännöitsijäkin kieltäytyi siihen osallistumasta.

      • Anonyymi

        Isännöitsijä ei halunnut selvittää asiaa? Aika hurja kokemus. Kuka tiesi asiasta? Huollon toimesta voidan asunnossa toki käydä jos esim.epäillään putkivuotoa tai tehdään patteriventtiilien korjauksia, pattereiden ilmauksia tai ilmastointikanavan puhdistuksia jne. Puolen vuoden sisällä on saattanut olla juuri näistä jokin kyseessä ja asuntoon on menty.
        Oletko kuitenkin ilmoitanut ettet ole tavoitettavissa puoleen vuoteen esim. naapureille, hallituksen jäsenille esim.murtovarkauden varalta? . Postia on myös todennäköisesti kerääntynyt jos postiin ei ole tehty osoitteen suhteen muutosta, ilmaisjakelulehtiä ja muita mainoslehtisiä on ehtinyt kerääntyä jo paöjonkin josta voi päätellä myös ettei ihminen asu asunnossa tai on matklilla, kesämökillä jne. . Jääkaappi todennäköisesti pois päältä mistä voi jo tehdä huoltomiehet omia johtopäätöksiään.
        Ja kun tila on tyhjänä, voi tietyntyyppiset henkilöt käyttää tilaa lähes mihin tahansa.
        Sähkölaskun perusteella voi ditten päätellä, kuinka usein asunnossa ollaan oltu ja ehkä käytetty mikroakin. Huoltomiehissä on aika kirjavaa porukkaa, se täytyy myöntää. Suurin osa ihan asiallisia, mutta sitten on niitä jotka eivät sitä ole.


    • Anonyymi

      Huolto henkilöllä voi olla muitakin töitä sinä päivänä. Yleensä iltapäivät ovat kiireellisiä ja aamut klo 7-11 olisi aikaa tehdä keikkoja. Sitten kun käyt sattumalta kyseisessä taloyhtiössä olisi kiva tehdä se pikkukeikka pois. Mutta asukas ei edelleenkään vastaa soittoihin, kun on vieras puhelinnumero. Joten soittamaan ovikelloa

      • Anonyymi

        Eikä kukaan tietenkään siihen puheluun vastaa, jota ei koskaan soitettukaan.

        Olen miettinyt, että onko kenties osa näistä huoltotyypeistä keikkatöissä ja vain oma henkilökohtainen puhelin käytössä? Eipä sitä omaa puh.nroa niissä tapauksissa halua jaella koko maailmalle.

        Oman puh.nron saa halutessaan salattua sen puhelun vastaanottajan puhelimessa. #31# puhelinnumeron eteen. Lisäksi löytyy netistä ohje Androidille ja iPhonelle: Avaa puhelimesi puhelinsovellus. Kirjoita *67 ja syötä sen jälkeen puh.nro tavallisesti. Koodin käyttö on täysin ilmaista. Sen vaan joutuu syöttämään joka kerta anonyymia puhelua soittaessaan. Itse olen joskus käyttänyt tuota #31# salatessani oman puh.nron, mutta en enää aikoihin ole sitä tarvinnut käyttää. Saattaa noita keinoja numeron salaukseen olla muitakin.


    • Anonyymi

      Minä sentään aina ilmoitan tyttöystävälle ennenkuin minulta tulee niin että se muistaa voihkia sillälailla jännästi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe