Onko jollain hajua miten Johnsonin 9.9 heppasen koneen saa "virnautettua" 15 heppaseks? Kuulin, että
isontamalla kaasarin ja sylinterin välissä olevan tiivisteen reikää vaan isommaksi... Mutta tartteekohan tehdä mitään muuta? Suuttimen vaihtoa tai jotain??? Tää ko. kone on muuten vm. -82...
Jos on tietoa niin vastaa. Kiitos!
Johnson 9.9 rajoitin????
6
5692
Vastaukset
- heh
Ei ole tuosta koneesta tietoa mutta 20:ssä on selkeä kuristin kaasuttimen jälkeen. Sen poistaminen tekee moottorista iloisen. Mihinkään muuhun ei tarvitse koskea.
Eiköhän asia selviä kun katsoo sitä moottoria.- Benqqu
Mulla on sellainen muistikuva ettei koneissa ole muuta eroa kuin pääsuutin. EN ole päässyt vertailemaan koska kummatkin omistamani koneet ovat jo alunperin 15 hv. Toiseen kun hommasin uuden (käytetyn) kaasarin niin myyjä tarkasti pääsuuttimen koosta että oli 15 hv tarkoitettu.
Huomaathan myös että 9,9 teho on ilmoitettu 5000 kierroksella (tai jotain sinnepäin) kun taas 15 hv huipputeho on ilmoitettu 6300 kierroksella (tai jotain sinnepäin) - heh
Benqqu kirjoitti:
Mulla on sellainen muistikuva ettei koneissa ole muuta eroa kuin pääsuutin. EN ole päässyt vertailemaan koska kummatkin omistamani koneet ovat jo alunperin 15 hv. Toiseen kun hommasin uuden (käytetyn) kaasarin niin myyjä tarkasti pääsuuttimen koosta että oli 15 hv tarkoitettu.
Huomaathan myös että 9,9 teho on ilmoitettu 5000 kierroksella (tai jotain sinnepäin) kun taas 15 hv huipputeho on ilmoitettu 6300 kierroksella (tai jotain sinnepäin)Olen todella ymmälläni jos teho nousee suuttimen vaihdolla. Sehän rikastaa seoksen eli on kuin ryyppy päällä ajaisi.
Voi olla, että kaasutin on muutenkin isompi jolloin siinä voi olla isompi suutinkin mutta tuskin pelkkää suutinta suurentamalla teho kasvaa. - Benqqu
heh kirjoitti:
Olen todella ymmälläni jos teho nousee suuttimen vaihdolla. Sehän rikastaa seoksen eli on kuin ryyppy päällä ajaisi.
Voi olla, että kaasutin on muutenkin isompi jolloin siinä voi olla isompi suutinkin mutta tuskin pelkkää suutinta suurentamalla teho kasvaa.Kun puhutaan Johnsonin kuristuksista kaikki tuntuu olevan mahdollista. ELi saattaa olla että kone on kuristettu sillä että pääsuutin rupee ahdistmaan kierroksilla (tosin silloin kuvittelis että kiinileikkaaminen on lähellä)
Pointtini oli:
1) Tehoilmoitukset ovat huomattavan eri kierrosluvulla-> tästä voisi päätellä että koneissa ei välttämättä ole kovinkaan suurta eroa
2) Fakta on että pääsuutin on eri- ja että kaveri joka on 40 vuotta näiden kanssa työskennellyt tunnisti kaasarit pääsuuttimen koon perusteella- ulkoisten erojen perusteella hän ei pystynyt kertomaan kummasta koneesta kaasarit olivat.
3) Itse en muuta näistä tiedä koska kuten mainitsin minulla on noita vaan 15 hv versiona- eli en ole päässyt ruuvailemaan 9,9 koneita
4) Hatara muistikuva on että jossain testissä olisi OMC saanut kritiikkiä ylitehoisista 9,9 koneista
- jape
Kaasutin pitää vaihtaa. 15 heppasessa isompi kaasari. Pelkkä suuttimen vaihto ei auta.
Muuta merkittävää eroa ei ole- pitää paikkansa
juuri näin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1786545- 1481804
- 1131588
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️47999Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98942Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5869Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan242851- 41819