Johnson 9.9 rajoitin????

Kalamiäs

Onko jollain hajua miten Johnsonin 9.9 heppasen koneen saa "virnautettua" 15 heppaseks? Kuulin, että
isontamalla kaasarin ja sylinterin välissä olevan tiivisteen reikää vaan isommaksi... Mutta tartteekohan tehdä mitään muuta? Suuttimen vaihtoa tai jotain??? Tää ko. kone on muuten vm. -82...
Jos on tietoa niin vastaa. Kiitos!

6

5692

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh

Ei ole tuosta koneesta tietoa mutta 20:ssä on selkeä kuristin kaasuttimen jälkeen. Sen poistaminen tekee moottorista iloisen. Mihinkään muuhun ei tarvitse koskea.

Eiköhän asia selviä kun katsoo sitä moottoria.

• Benqqu

Mulla on sellainen muistikuva ettei koneissa ole muuta eroa kuin pääsuutin. EN ole päässyt vertailemaan koska kummatkin omistamani koneet ovat jo alunperin 15 hv. Toiseen kun hommasin uuden (käytetyn) kaasarin niin myyjä tarkasti pääsuuttimen koosta että oli 15 hv tarkoitettu.
        Huomaathan myös että 9,9 teho on ilmoitettu 5000 kierroksella (tai jotain sinnepäin) kun taas 15 hv huipputeho on ilmoitettu 6300 kierroksella (tai jotain sinnepäin)

• heh
        Benqqu kirjoitti:

Mulla on sellainen muistikuva ettei koneissa ole muuta eroa kuin pääsuutin. EN ole päässyt vertailemaan koska kummatkin omistamani koneet ovat jo alunperin 15 hv. Toiseen kun hommasin uuden (käytetyn) kaasarin niin myyjä tarkasti pääsuuttimen koosta että oli 15 hv tarkoitettu.
        Huomaathan myös että 9,9 teho on ilmoitettu 5000 kierroksella (tai jotain sinnepäin) kun taas 15 hv huipputeho on ilmoitettu 6300 kierroksella (tai jotain sinnepäin)

Olen todella ymmälläni jos teho nousee suuttimen vaihdolla. Sehän rikastaa seoksen eli on kuin ryyppy päällä ajaisi.

Voi olla, että kaasutin on muutenkin isompi jolloin siinä voi olla isompi suutinkin mutta tuskin pelkkää suutinta suurentamalla teho kasvaa.

• Benqqu
        heh kirjoitti:

Olen todella ymmälläni jos teho nousee suuttimen vaihdolla. Sehän rikastaa seoksen eli on kuin ryyppy päällä ajaisi.

Voi olla, että kaasutin on muutenkin isompi jolloin siinä voi olla isompi suutinkin mutta tuskin pelkkää suutinta suurentamalla teho kasvaa.

Kun puhutaan Johnsonin kuristuksista kaikki tuntuu olevan mahdollista. ELi saattaa olla että kone on kuristettu sillä että pääsuutin rupee ahdistmaan kierroksilla (tosin silloin kuvittelis että kiinileikkaaminen on lähellä)
        Pointtini oli:
        1) Tehoilmoitukset ovat huomattavan eri kierrosluvulla-> tästä voisi päätellä että koneissa ei välttämättä ole kovinkaan suurta eroa
        2) Fakta on että pääsuutin on eri- ja että kaveri joka on 40 vuotta näiden kanssa työskennellyt tunnisti kaasarit pääsuuttimen koon perusteella- ulkoisten erojen perusteella hän ei pystynyt kertomaan kummasta koneesta kaasarit olivat.
        3) Itse en muuta näistä tiedä koska kuten mainitsin minulla on noita vaan 15 hv versiona- eli en ole päässyt ruuvailemaan 9,9 koneita
        4) Hatara muistikuva on että jossain testissä olisi OMC saanut kritiikkiä ylitehoisista 9,9 koneista

• jape

Kaasutin pitää vaihtaa. 15 heppasessa isompi kaasari. Pelkkä suuttimen vaihto ei auta.
      Muuta merkittävää eroa ei ole

• pitää paikkansa

juuri näin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      178
      6545
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1804
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1588
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1310
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      47
      999
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      40
      973
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      942
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      869
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      242
      851
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      819
    Aihe