Asunto puolison omistama, laskut minun nimissä

Anonyymi-ap

Asumme puolisoni omistamassa talossa. Pakkohuutokauppa on tulossa. Muutamme todennäköisesti ennen kuin talo on pakkohuutokaupattu pois ja eri asuntoihin.
Talo siis jää tyhjilleen. Koska minun nimissä on esimerkiksi sähkölaskut, vesilaskut ja jätemaksut kysynkin että miten pääsen niistä kokonaan eroon kun muutan pois? Riittääkö, että ilmoitan uuden osoitteeni jolloin laskut tulee uuden kotini em. menoista?
Sähköliittymä pitäisi olla puolisoni nimissä, hän on taloon muuttanut ennen minua.
Hankala tilanne joka stressaa minua. Toivottavasti joku osaisi kertoa miten asian kanssa toimia.

7

303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Irtisano sopimuksesi kun muutat pois. Jos teillä ei ole avioehtoa niin omistat talosta puolet se on kiinteistö ei osake. Osakkeet ovat irtainta omaisuutta kiinteistö ei ole. Tee sopimusten purku ajoissa.

• Anonyymi

Avioliitossa on puolisoiden kesken voimassa nykyisen avioliittolain mukaan omaisuuden erillisyyden periaate. Tämä tuli voimaan 1930. Sitä ennen puolisoiden omaisuus oli yhteistä.

Puoliso siis omistaa yksin nimissään olevan asunnon. Jos tulee avioero, vähemmän omsitava puoliso voi saada tasinkoa toiselta puolisoista. Emme tiedä tässä puolisoiden keskinäisiä varoja, joten kumpi aikanaan mahdollisesti maksaa tasinkoa toiselle, jää avoimeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Avioliitossa on puolisoiden kesken voimassa nykyisen avioliittolain mukaan omaisuuden erillisyyden periaate. Tämä tuli voimaan 1930. Sitä ennen puolisoiden omaisuus oli yhteistä.

Puoliso siis omistaa yksin nimissään olevan asunnon. Jos tulee avioero, vähemmän omsitava puoliso voi saada tasinkoa toiselta puolisoista. Emme tiedä tässä puolisoiden keskinäisiä varoja, joten kumpi aikanaan mahdollisesti maksaa tasinkoa toiselle, jää avoimeksi.

Omaisuuden jaossa saat puolet talon hinnasta. Mutta sano heti irti sopimukset ja muuta pois.

• Anonyymi

😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

😋 ­­N­­­y­­­m­­­f­­­o­­m­a­­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17773567L

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Irtisanot sopparit. Viimeistään aivan heti kun se on myyty. Mutta voit sen tehdä vaikka heti.

• Anonyymi

Miten onnistuit saamaan nimiisi liittymät muutettuanne, ilmeisesti täältä kysymällä?

• Anonyymi

Vesiliittymän sain nimiini kun siirsimme vesilaskut tulemaan minulle sen jälkeen kun puolisoni kyvyttömyys hoitaa raha-asioitaan selvisi minulle. Sähköliittymä varmasti on puolisoni nimissä edelleen, mutta sähkösopimukset minun nimissä samasta syystä kuin vesiliittymä ja -sopimukset.
        Poissulkeva avioehto meillä on, kumpikin pitää omat velkansa ja omaisuutensa.

Selvittelin noiden juoksevien kulujen osalta, että esim. vesimaksujen kanssa tilanne on se ettei sopimuksetonta tilaa voi olla: joko minä jatkan niiden maksamista kunnes taloon tulee uusi omistaja tai yritämme saada sen puolisoni nimiin takaisin.
        Sähköliittymän kanssa kun on pakkohuutokaupasta ja okt, ei sähköliittymää voi sulkea. Vaihtoehdot samat kuin vesiliittymän kanssa tai sitten mittarin poisto ja ylläpitosähkö taloon. Silti kustannuksista vastaa se kenen nimissä sopimukset on, eli minä.

Ei sitä osaa ajatella siinä vaiheessa kun yrittää vain kantaa vastuun perheen taloudesta, että miten vaikeisiin tilanteisiin voikaan joutua tahtomattaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      292
      6396
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2019
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1780
    4. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1241
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      14
      1235
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      168
      1143
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1116
    8. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1011
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      50
      991
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      962
    Aihe