Katselin tuulilasin katsastus videonkin missä samaa voi havaita.
Itselläni oli iso lexus ja vähän hirvitti se ruosteen määrä pohjassa mutta toki auto oli yli 10 vuotias ja mittarissakin kohta 300tkm mutta aika ruostesuojaamaton varmaan ollut. Pakoputkisto piti uusia ja on tosi kallis putkisto + pakosarja. Mutta ei enää näin paljon käytettyä autoa, tälläistä varsinkaan koska ylläpitokulut on aikamoisia, noilla kilometreillä uusintaan menee koko ajan jotain, äkkiä saa menee monta tonnia vuodessa että ei mitään edullista ajelua ole.
Lexus gs 450h.
Vanhemmat lexukset kovia ruostumaan
19
360
Vastaukset
- Anonyymi
Huutokaupat.com sivulla oli joku lexus myynnissä ehkä puolisen vuotta sitten. Ulkoapäin todella hieno, mutta ilmoituksessa oli kerrottu että autossa on vakavia ruostevaurioita.
Olihan siellä sitten yksi kuva joka oli otettu pohjasta, nosturilla. En muista aivan tarkkaan sitä ruosteen määrää, mutta jos sanon että taka-akselin takapuolelta oli kaikki kadonnut, on se liiottelua, mutta jos sanon että yli 50% oli tuolta suunnalta pelleistä kadonnut, arvio ei ole kovinkaan paljon pielessä.
Todennäköisesti sekin mitä siellä oli vielä paikallaan, oli sangen haperoa. - Anonyymi
Totuuden nimessä pitää kertoa, että kaikki Toyotan autot ovat kovia ruostumaan.
- Anonyymi
Toyota on käytännössä ruostumaton auto. Vielä yli 20v vanhaja on paljon liikenteessä. Ne ovat vielä ruosteettomia. Mikä muu auto kestää pidempään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on käytännössä ruostumaton auto. Vielä yli 20v vanhaja on paljon liikenteessä. Ne ovat vielä ruosteettomia. Mikä muu auto kestää pidempään.
Kun autolla ei ajeta ja säilötään oikein, niin Toyotakin kestää aikaa.
Kaikki muut kestävät lisäksi ajoa ja käyttöä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun autolla ei ajeta ja säilötään oikein, niin Toyotakin kestää aikaa.
Kaikki muut kestävät lisäksi ajoa ja käyttöä.Joopa joo, kyllähän ne muut preemijumit kestää ajoa ja käyttöä kun korjaa niistä moottoria ja vaihteistoa vähänväliä ja kuittaa varoitusvaloja pois palamasta. Yksikin kehui miten on Väyrys Mersu paras ja kestänyt jo yli 600 tkm ajoa, mutta unohti mainita kaksi koneremonttia ja vaihteiston uusimisen sekä lukemattomat pienemmät viat. Nauratti kun omalla Corollalla on ajettu lähes samanverran ja tekniikka on vielä alkuperäistä, vain kulutusosia vaihdettu ja ruosteeton, tosin jokatoinen vuosi pohja öljytty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joopa joo, kyllähän ne muut preemijumit kestää ajoa ja käyttöä kun korjaa niistä moottoria ja vaihteistoa vähänväliä ja kuittaa varoitusvaloja pois palamasta. Yksikin kehui miten on Väyrys Mersu paras ja kestänyt jo yli 600 tkm ajoa, mutta unohti mainita kaksi koneremonttia ja vaihteiston uusimisen sekä lukemattomat pienemmät viat. Nauratti kun omalla Corollalla on ajettu lähes samanverran ja tekniikka on vielä alkuperäistä, vain kulutusosia vaihdettu ja ruosteeton, tosin jokatoinen vuosi pohja öljytty.
Tottahan isot kilometrit kuluttaa, mutta saksalaiset kestää monta kertaa paremmin kuin Toyotat ja Lekut ajamisen rasitusta. Unohda nuo valheet Toyotan kestosta, eihän niitä kukaan nykyään usko.
- Anonyymi
Juuri näin! Kannattaa ostaa osarilla diesel bemari tai bensa audi, niin on varmoja kilometrejä.
- Anonyymi
Meillä on Toyotan lisäksi pari saksalaista ( Mersu ja Audi) ja kyllä totuus on että Toyota on noista kolmesta se ruosteettomin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä on Toyotan lisäksi pari saksalaista ( Mersu ja Audi) ja kyllä totuus on että Toyota on noista kolmesta se ruosteettomin.
Tottahan me sinua uskomme, hihii! Neva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottahan me sinua uskomme, hihii! Neva.
No hyvä kun uskot, näkeehän tuon kun katselee noita autoja parkkipaikoilla, enempi on saksalaiset ruosteessa muihin nähden.
- Anonyymi
Ajatella, että veneisiin on jo aika kauan tehty pohjia mitkä ei mene huonoksi vedestä.
Milloinkohan autoteollisuus pystyy samaan?- Anonyymi
Veneitä ei tehdä ohuesta pellistä. Kyllä veneet menee hoitamatta huonoon kuntoon, varsinkin suolaisessa vedessä. Veneiden pohjia huolletaan ja kunnostetaan Suomessa aina keväisin.
- Anonyymi
Aika harvassa nykyautossa on kattopelti irronnut hitsauksistaan ja päästänyt veden valumaan mustaan laatikkoon, mutta Lexuksella on sellainenkin meriitti tilillään.
Parissa mallissa on muitakin vuotoja ollut RX350 kattoluukku ja RX400 takakontti jne....- Anonyymi
Eipä se kattopelti ole minnekkään irronnut, muutamasta kylkikolaroidusta kuulemma vuotanut sauma, mutta helposti korjattavissa. Itsekkin yhdestä Fordista korjasin katosta irronneen tiivistessuman ja koko hommaan meni vain kolmisen tuntia, eli ei mikään ongelma ja Fordikin oli entinen kolariauto jonka ostin korjattavaksi. Sensiaan en ainakaan ilkeäisi saksalaisen auton omistajana muita merkkejä haukkua, kun teillä on niissä preemijumeissa niitä vikoja enemmän kuin meillä muilla yhteensä. 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä se kattopelti ole minnekkään irronnut, muutamasta kylkikolaroidusta kuulemma vuotanut sauma, mutta helposti korjattavissa. Itsekkin yhdestä Fordista korjasin katosta irronneen tiivistessuman ja koko hommaan meni vain kolmisen tuntia, eli ei mikään ongelma ja Fordikin oli entinen kolariauto jonka ostin korjattavaksi. Sensiaan en ainakaan ilkeäisi saksalaisen auton omistajana muita merkkejä haukkua, kun teillä on niissä preemijumeissa niitä vikoja enemmän kuin meillä muilla yhteensä. 🤣
Hihii, puhuinkin uutista maailmalta ja tuo Lexuksen kattopellin epäonnistunut hitsaus on jo legenda, ei siinä ole kyseessä mistään kolarista, vaan työnlaadusta.
- Anonyymi
Tuo Tuulilasin RX oli vm 2002 ja hinta 5k€. Onhan se nyt selvää, että kun auto alkaa oleman 10-20 vuotta vanha ja nähnyt suomen talvia = ruostetta alkaa varmasti olemaan merkissä kuin merkissä.
Tojon / Lekan pellit ja pakoputkistot eivät varmaan ole kestävimmästä päästä, mutta muuten osat ovatkin sitten monta kertaa kestävämpiä vert. Sakemannien tekeleisiin. - Anonyymi
Aloitus on hauska juttu siinä mielessä että siihen asioista itse tietämättömänä trollipoju Pentti on koonnut asioista tietävien mainintoja Lexuksen "heikoista" kohdista, toki omaa mielikuvitustaan reilusti liioitellen. Ei reppana tajua itse mistään mitään mutta tämänkin ketjun kommenteista varmasti 80% on Pentin koneelta kotoisin.
- Anonyymi
Taitaa olla väärin puhua että 80% kommenteista mutta kokemuksesta tiedetään että 100% Toyotaa tai Lexusta haukkuvista kommenteista on Pentin kirjoittamia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla väärin puhua että 80% kommenteista mutta kokemuksesta tiedetään että 100% Toyotaa tai Lexusta haukkuvista kommenteista on Pentin kirjoittamia.
Älkää nyt Penttiä aina kiusatko. Tiedätte varmasti että Pentti on sairas, tautia ei vain tiedetä. Vahvimmat epäilykset oireiden perusteella Skitsofrenia tai Asperger.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13865- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822