Katselin tuulilasin katsastus videonkin missä samaa voi havaita.
Itselläni oli iso lexus ja vähän hirvitti se ruosteen määrä pohjassa mutta toki auto oli yli 10 vuotias ja mittarissakin kohta 300tkm mutta aika ruostesuojaamaton varmaan ollut. Pakoputkisto piti uusia ja on tosi kallis putkisto + pakosarja. Mutta ei enää näin paljon käytettyä autoa, tälläistä varsinkaan koska ylläpitokulut on aikamoisia, noilla kilometreillä uusintaan menee koko ajan jotain, äkkiä saa menee monta tonnia vuodessa että ei mitään edullista ajelua ole.
Lexus gs 450h.
Vanhemmat lexukset kovia ruostumaan
19
383
Vastaukset
- Anonyymi
Huutokaupat.com sivulla oli joku lexus myynnissä ehkä puolisen vuotta sitten. Ulkoapäin todella hieno, mutta ilmoituksessa oli kerrottu että autossa on vakavia ruostevaurioita.
Olihan siellä sitten yksi kuva joka oli otettu pohjasta, nosturilla. En muista aivan tarkkaan sitä ruosteen määrää, mutta jos sanon että taka-akselin takapuolelta oli kaikki kadonnut, on se liiottelua, mutta jos sanon että yli 50% oli tuolta suunnalta pelleistä kadonnut, arvio ei ole kovinkaan paljon pielessä.
Todennäköisesti sekin mitä siellä oli vielä paikallaan, oli sangen haperoa. - Anonyymi
Totuuden nimessä pitää kertoa, että kaikki Toyotan autot ovat kovia ruostumaan.
- Anonyymi
Toyota on käytännössä ruostumaton auto. Vielä yli 20v vanhaja on paljon liikenteessä. Ne ovat vielä ruosteettomia. Mikä muu auto kestää pidempään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on käytännössä ruostumaton auto. Vielä yli 20v vanhaja on paljon liikenteessä. Ne ovat vielä ruosteettomia. Mikä muu auto kestää pidempään.
Kun autolla ei ajeta ja säilötään oikein, niin Toyotakin kestää aikaa.
Kaikki muut kestävät lisäksi ajoa ja käyttöä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun autolla ei ajeta ja säilötään oikein, niin Toyotakin kestää aikaa.
Kaikki muut kestävät lisäksi ajoa ja käyttöä.Joopa joo, kyllähän ne muut preemijumit kestää ajoa ja käyttöä kun korjaa niistä moottoria ja vaihteistoa vähänväliä ja kuittaa varoitusvaloja pois palamasta. Yksikin kehui miten on Väyrys Mersu paras ja kestänyt jo yli 600 tkm ajoa, mutta unohti mainita kaksi koneremonttia ja vaihteiston uusimisen sekä lukemattomat pienemmät viat. Nauratti kun omalla Corollalla on ajettu lähes samanverran ja tekniikka on vielä alkuperäistä, vain kulutusosia vaihdettu ja ruosteeton, tosin jokatoinen vuosi pohja öljytty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joopa joo, kyllähän ne muut preemijumit kestää ajoa ja käyttöä kun korjaa niistä moottoria ja vaihteistoa vähänväliä ja kuittaa varoitusvaloja pois palamasta. Yksikin kehui miten on Väyrys Mersu paras ja kestänyt jo yli 600 tkm ajoa, mutta unohti mainita kaksi koneremonttia ja vaihteiston uusimisen sekä lukemattomat pienemmät viat. Nauratti kun omalla Corollalla on ajettu lähes samanverran ja tekniikka on vielä alkuperäistä, vain kulutusosia vaihdettu ja ruosteeton, tosin jokatoinen vuosi pohja öljytty.
Tottahan isot kilometrit kuluttaa, mutta saksalaiset kestää monta kertaa paremmin kuin Toyotat ja Lekut ajamisen rasitusta. Unohda nuo valheet Toyotan kestosta, eihän niitä kukaan nykyään usko.
- Anonyymi
Juuri näin! Kannattaa ostaa osarilla diesel bemari tai bensa audi, niin on varmoja kilometrejä.
- Anonyymi
Meillä on Toyotan lisäksi pari saksalaista ( Mersu ja Audi) ja kyllä totuus on että Toyota on noista kolmesta se ruosteettomin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä on Toyotan lisäksi pari saksalaista ( Mersu ja Audi) ja kyllä totuus on että Toyota on noista kolmesta se ruosteettomin.
Tottahan me sinua uskomme, hihii! Neva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottahan me sinua uskomme, hihii! Neva.
No hyvä kun uskot, näkeehän tuon kun katselee noita autoja parkkipaikoilla, enempi on saksalaiset ruosteessa muihin nähden.
- Anonyymi
Ajatella, että veneisiin on jo aika kauan tehty pohjia mitkä ei mene huonoksi vedestä.
Milloinkohan autoteollisuus pystyy samaan?- Anonyymi
Veneitä ei tehdä ohuesta pellistä. Kyllä veneet menee hoitamatta huonoon kuntoon, varsinkin suolaisessa vedessä. Veneiden pohjia huolletaan ja kunnostetaan Suomessa aina keväisin.
- Anonyymi
Aika harvassa nykyautossa on kattopelti irronnut hitsauksistaan ja päästänyt veden valumaan mustaan laatikkoon, mutta Lexuksella on sellainenkin meriitti tilillään.
Parissa mallissa on muitakin vuotoja ollut RX350 kattoluukku ja RX400 takakontti jne....- Anonyymi
Eipä se kattopelti ole minnekkään irronnut, muutamasta kylkikolaroidusta kuulemma vuotanut sauma, mutta helposti korjattavissa. Itsekkin yhdestä Fordista korjasin katosta irronneen tiivistessuman ja koko hommaan meni vain kolmisen tuntia, eli ei mikään ongelma ja Fordikin oli entinen kolariauto jonka ostin korjattavaksi. Sensiaan en ainakaan ilkeäisi saksalaisen auton omistajana muita merkkejä haukkua, kun teillä on niissä preemijumeissa niitä vikoja enemmän kuin meillä muilla yhteensä. 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä se kattopelti ole minnekkään irronnut, muutamasta kylkikolaroidusta kuulemma vuotanut sauma, mutta helposti korjattavissa. Itsekkin yhdestä Fordista korjasin katosta irronneen tiivistessuman ja koko hommaan meni vain kolmisen tuntia, eli ei mikään ongelma ja Fordikin oli entinen kolariauto jonka ostin korjattavaksi. Sensiaan en ainakaan ilkeäisi saksalaisen auton omistajana muita merkkejä haukkua, kun teillä on niissä preemijumeissa niitä vikoja enemmän kuin meillä muilla yhteensä. 🤣
Hihii, puhuinkin uutista maailmalta ja tuo Lexuksen kattopellin epäonnistunut hitsaus on jo legenda, ei siinä ole kyseessä mistään kolarista, vaan työnlaadusta.
- Anonyymi
Tuo Tuulilasin RX oli vm 2002 ja hinta 5k€. Onhan se nyt selvää, että kun auto alkaa oleman 10-20 vuotta vanha ja nähnyt suomen talvia = ruostetta alkaa varmasti olemaan merkissä kuin merkissä.
Tojon / Lekan pellit ja pakoputkistot eivät varmaan ole kestävimmästä päästä, mutta muuten osat ovatkin sitten monta kertaa kestävämpiä vert. Sakemannien tekeleisiin. - Anonyymi
Aloitus on hauska juttu siinä mielessä että siihen asioista itse tietämättömänä trollipoju Pentti on koonnut asioista tietävien mainintoja Lexuksen "heikoista" kohdista, toki omaa mielikuvitustaan reilusti liioitellen. Ei reppana tajua itse mistään mitään mutta tämänkin ketjun kommenteista varmasti 80% on Pentin koneelta kotoisin.
- Anonyymi
Taitaa olla väärin puhua että 80% kommenteista mutta kokemuksesta tiedetään että 100% Toyotaa tai Lexusta haukkuvista kommenteista on Pentin kirjoittamia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla väärin puhua että 80% kommenteista mutta kokemuksesta tiedetään että 100% Toyotaa tai Lexusta haukkuvista kommenteista on Pentin kirjoittamia.
Älkää nyt Penttiä aina kiusatko. Tiedätte varmasti että Pentti on sairas, tautia ei vain tiedetä. Vahvimmat epäilykset oireiden perusteella Skitsofrenia tai Asperger.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1034563Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743831335- 1861062
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091052Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86950Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11882- 64866
tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10837