Eli tietääkö kukaan oisko työttömänä mahdollista saada lainaa esim 30 000e?. Olen 61v työtön ja 100% kypsynyt noihin te toimiston kuntouttaviin töihin, ei todellakaan kiinnosta enää viettää minuttiakaan aikaa viinaan menevien yms seurassa ja kuunnella baari ja ryyppäämis yms juttuja.
Laskin että 26 000e riittäis että pärjäis sinne eläkeikään asti kun elää samalla summalla kuukausittain jolla nykyäänkin elänyt eli työttömyyskorvaus noin 550e/kk.
Saako työtön lainaa mistään
14
221
Vastaukset
- Anonyymi
Ai että saatko 550 e/kk tuloilla 26 000 e lainaa? Et.
- Anonyymi
Hehe joo.
- Anonyymi
Millä ajattelit lainat maksaa takaisin?
Ei se elämäntapatyöttömän eläke mikään suurensuuri tule olemaan. - Anonyymi
Realisoi omaisuuttasi, eli myy asuntosi tai sijoituksiasi ja muuta ulkomaille (esim. Espanjaan)
- Anonyymi
Kannattaa olla noissa "kuntouttavissa" riittävän vittumainen etteivät enää uusi "sopimusta". Tosin tuota "sopimusta" ei laki edes tunne joten kannattaa aloittaa vaikka siitä että kysyy asian laillisuuden perään. Ei ole oikeutta vaatia tekemään mitään sopimusta eikä virkanilkeilläkään ole oikeutta tehdä tuollaista sopimusta, silti kukaan ei tuohon lain käytön irvikuvaan puutu.
Ei tuota rahaa tarvitse kerralla olla käytössä vaan pitäisi olla jonkinlainen puskurirahasto virkanilkkien mielivallan varalta, vakuutuksia tuollaiseen tuskin saa. Tosiasiallinen tarve on käytännössä toimeentulotien leikkauksen määrä eli 20-40% perusoasta. Sen verran pitäisi vähintään vaikka varastaa jostain. - Anonyymi
Eipä tarvinnut mennä kuntouttavaan eikä karenssia tullut kun kertoi joitakin tosiasioita virkanilkeille. Sanat on tallessa kun äänitin tilanteet ja ne säilyvät sähköisessä arkistossani ikuisesti tai ainakin atomipommin rähähdykseen saakka jolloin asiasta ei ole enää niin väliä.
Kun virkanilkki ehdotti kuntouttavaan niin kerroin sille selkosuomeksi etten tarvitse moista palvelua enkä suostu vapaaehtoisesti mutta jos lain voimalla pakotatte niin en kieltäydy. Jos pakotatte lain voimalla kuntouttavaan niin ainoa tavoitteeni on siellä tonkia kaikki laittouudet siitä touhusta ja saattaa laittomasti toimivat tahot virkavastuuseen tekemisistään.
Tuohon loppuivat virkanilkin puheet kuntouttavasta kunnes muutaman vuoden kuluttua joku uusi virkanilkkiparka yritti samaa samoin tuloksin.
Pitäkää kaikin laillisin keinoin omista laillisista oikeuksistanne kiinni ja on omaa hölmöyttään jos joutuu vasten tahtoaan kuntouttavaan sillä siihen ei oikeasti voida laillisesti virkanilkkien toimesta pakottaa vaikka virkanilkit valehtelevat teille päin naamaa ja antavat laittomia karensseja.
Mieti myös sitä että suostuminen orjatyöhön ilman ulospääsyä siitä voi kestää vuosia, kestätkö fyysisesti ja etenkin henkisesti sen.
Mieti sitä silloin kun sinulta vaaditaan allekirjoitusta rangaistuksen uhalla sopimukseen jollaista laki ei tunne eikä vianomaisella ole valtaa vaatia eikä edes tehdä tuollaista sopimusta. Minä ainakin ennen allekirjoitusta vaatisin kirjallista selvitystä siitä mihin lakiin moinen muka sopimus perustuu, tuollainen selvityksen vaatiminen ei ole kieltäytymistä kuntouttavasta työtoiminnasta eikä kieltäytyminenkään ole laitonta, pakottaminen ja viranomaistoiminta on laitonta.
®167-176- Anonyymi
Valehtelet ja sait karenssin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelet ja sait karenssin.
Olin työkkärin asiakkaana viidellä eri vuosikymmenellä, välillä vuosiakin töissä mutta yhtään karenssia en saanut. Olin kolmen eri työkkärin alueella, kahdessa eri maakunnassa, joitain hankalia virkanilkkejä oli mutta puhetta uskoivat joka paikassa.
Vuonna 2019 pääsin eläketuelle ja nyt ihan oikealla eläkkeellä jo toista vuotta enkä koskaan ole virkanilkkien persauksia nuollut enkä tule nuolemaan
Revippäs velleiperse siitä 😁 😆 😅 😂 🤣
®167-176 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olin työkkärin asiakkaana viidellä eri vuosikymmenellä, välillä vuosiakin töissä mutta yhtään karenssia en saanut. Olin kolmen eri työkkärin alueella, kahdessa eri maakunnassa, joitain hankalia virkanilkkejä oli mutta puhetta uskoivat joka paikassa.
Vuonna 2019 pääsin eläketuelle ja nyt ihan oikealla eläkkeellä jo toista vuotta enkä koskaan ole virkanilkkien persauksia nuollut enkä tule nuolemaan
Revippäs velleiperse siitä 😁 😆 😅 😂 🤣
®167-176Minäpä olen ollut työtön 12 vuotta enkä minnekään rahatta hypi.
- Anonyymi
Et sinä mitään saa.
- Anonyymi
Myöntäisitkö itse lomaa em. ehdoin?
Minä en. - Anonyymi
Miksi ottaa lainaa koska sinulla on kuitenkin lain mukaan oikeus sosiaaliturvaan.
Työttömyysturvankin jälkeen on toimeentulotuki joka perustuslailla taataan. Sille on toki ehtoja, mm. varallisuus on käytettävä ensin, mutta ilmeisesti lainatarpeesi johdosta sinulla ei ole varallisuutta.
Kuntouttava työtoiminta vaatii perusteet, miksi olet kuntoutuksen tarpeessa. Ei ole lainvastaista kieltäytyä leimaamasta itseään työ- tai toimintakyvyttömäksi kuten te-toimisto toimintatavoillaan näyttää kovasti vaativan.
Karenssiin kannattaa aina varautua (huom. toimeentulotuki), mutta ei asiassa kannata mitenkään miellyttäväksi tai mukavaksi heittäytyä kun kyse on kuitenkin loppujenlopuksi kunnianloukkauksesta jos mitään perustettakaan ei tuollaisille väitöksille ole.
Systeemi Suomessa vain ajettu täysin rikkinäiseen tilaan, ja jos työttömät eivät suostu omia etujaan suojelemaan, ei systeemiä tulla koskaan korjaamaan.- Anonyymi
Myös kaikenlaiset työnhaut viranomaisen valvonnassa ja rangaistuksen uhalla on lainvastaista toimintaa, koska Suomessa voimassaolevan lain mukaan on edelleenkin oikeus vapauteen valita työnsä - ja vielä olennaisempana se, että valtiolla on lakiin ja kansainvälisiin sopimuksiin perustuva velvollisuus tuota oikeutta suojella mm. niillä palveluillaan mitä mm. te-toimisto työttömille toimittaa.
Jos te-toimisto yrittää millä tahansa toimellaan estää työttömältä oikeuden vapaasti valita työnsä, silloin on jo lähtenyt asiat väärille urille. Vapaus valita tarkoittaa samalla myös vapautta olla valitsematta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös kaikenlaiset työnhaut viranomaisen valvonnassa ja rangaistuksen uhalla on lainvastaista toimintaa, koska Suomessa voimassaolevan lain mukaan on edelleenkin oikeus vapauteen valita työnsä - ja vielä olennaisempana se, että valtiolla on lakiin ja kansainvälisiin sopimuksiin perustuva velvollisuus tuota oikeutta suojella mm. niillä palveluillaan mitä mm. te-toimisto työttömille toimittaa.
Jos te-toimisto yrittää millä tahansa toimellaan estää työttömältä oikeuden vapaasti valita työnsä, silloin on jo lähtenyt asiat väärille urille. Vapaus valita tarkoittaa samalla myös vapautta olla valitsematta.Eikä pakottamalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693