Mistä ssa tilattua vara-osia jenkkiveneisiin?
Nokka-akselin takia korjausta odoteltu jo yli 1 v.
Eikä osaa vaan tunnu löytyvän 🤬
Jenkkiveneisiin nokka-akseli
39
782
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä helvettiä? Crane, CompCams, Lunati...
www.summitracing.com
Sieltä katsot ja maksat Visalla. Viikon sisällä sinulla on koneeseesi sopiva nokka.
Voi tulla nopeamminkin. Tarkista vain ennen tilausta, että kama on "In Stock" ja jos jotain viivytystä on odotettavissa, sivulla on siitä AINA maininta.
Summitista osat saa nopeammin ja halvemmalla kuin US-Partsista Suomesta.
Olen ostanut sieltä 25 vuoden aikana osia kymmenillätuhansilla dollareilla (jos riittääkään).
Jos on ollut mitään ongelmia, palautus ja vaihto onnistuu aina ongelmitta ja jopa soittavat perään, jos tilatun osan toimitus jostain syystä viivästyy.
Putkassa voi asioida myös chatissa tai sähköpostilla jos sattuisi käymään niin kummallisesti, että osa olisi väärä/viallinen tai toimituksessa olisi viivytyksiä.
Sieltä voi valita toimitustavan, ei kannata yleensä ottaa halvinta. DHL, FedEx toimivat Suomeen loistavasti.
UPS ei niinkään.- Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#177744754
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
....tuossa suora linkki marine -nokkiin.
Ei muuta kuin valitset ja tilaat. Ja ei muuta kuin hanaa
https://www.summitracing.com/search?SortBy=BestKeywordMatch&SortOrder=Ascending&keyword=comp cams marine camshaft - Anonyymi
...kopioi ylläoleva linkki kokonaan, jostain syystä osa jäi mustaksi
- Anonyymi
Ja ota nostinsarja ja muista laittaa nostimien pohjiin/nokan nokkiin molyrasvaa jos kasaat koneen itse.
Joskus nokan mukana tulee asennusrasva ainakin Compin paketeissa.
Eka startti 1500-2500 r/min 10-20 minuutin ajan, sitten öljynvaihto ja ei muuta kuin kovaa ajoa.
Sisäänajovaiheessa mineraaliöljy koneeseen, ei synteettistä!
Uusi nokka pitää ehdottomasti ajaa sisään ennen kovaa käyttöä, muuten nokat kuluvat muutamassa tunnissa piloille.
Jos sulla on koneessa rullanokka, sisäänajoa ei tarvita ja öljy voi olla synteettistäkin.
Laahaavien nostimien tapauksessa sinkkilisäaine on hyvä idea, käytit koneessa mitä öljyä hyvänsä.
Nykyaikaisilla synteettisillä huippuöljyillä vanhan veekasin nokka on morjens alle tunnissa ilman oikein tehtyä sisäänajoa ja/tai lisäainetta.
Esimerkiksi RedLinen lisäainetta saa vaikka Motonetistä - Anonyymi
Tuleeko se akseli veneeseen vai koneeseen?
Nimittäin veneen alkuperällä on vaikea lähteä hakemaan osia. Voit kokeilla vaikka soittamalla venetarvikeliikkeeseen ja kysellä suomalaiseen veneeseen sytytystulppia.
Näistä tällaisista tulee mieleen, että kysyjä on myös vastaaja. Ilman mitään tietoa koneesta, tulee vastaaja, jolla tuntuu olevan kysyjää tarkemmat tiedot 🤣🤣🤣- Anonyymi
Kyseessä on tietenkin mainos.
- Anonyymi
Minkälaisessa veneessä on nokka-akseli?
- Anonyymi
Ankannokka veneessä.
- Anonyymi
Jenkkiveneessä. Luithan aloituksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jenkkiveneessä. Luithan aloituksen.
Onko kaikissa jenkkiveneissä aina sama nokka-akseli vai vaikuttaako moottorin merkki jotenkin asiaan?
Jos on sama akseli, niin ei luulisi olevan vaikea vain ostaa netistä jenkkiveneen nokka-akselia.
- Anonyymi
Nokkahan on hyvin suurella todennäköisyydellä erilainen jopa samanmerkkisten ja -mallisten moottoreiden kesken.
Alkuperäisen nenäkepin speksit pitää tottakai tietää, jotta tulee hommatuksi sellainen osa, jolla kone toimii moitteitta.
Muuten edessä on säätämistä, säätämistä ja taas säätämistä.
Pahimmassa tapauksessa nostoa on liikaa ja venttiilien jouslautaset lyövät ohjaimiin (tiettyjen sylinterinkansien kanssa tämä on mahdollista).
Mitään ratakireää nokkaa ei harrasteveneisiin laiteta, niillä kun harvemmin ajetaan 6000+ r/min pitkiä aikoja.
Jenkkiveneen tapauksessa polttoaineenkulutus on muutenkin ihan helvetin järkyttävä :).
Mutta suunnilleen alkuperäistä nokkaa vastaava asteiltaan ja nostoltaan nokan pitäisi tietenkin olla, jotta vältytään säätämisongelmilta.
Tietysti voi tehdä niinkin, että ostaa koko koneen vaikka US-Partsista.
Käytettyihin ei kannata käsiään pistää. Koneen vaihtaminen on kuitenkin operaationa veneessä sitä luokkaa, ettei sitä paskan koneen takia viitsi tehdä monta kertaa.
Nokan/nostimien/jakopään duunaaminen ei ole mahdoton urakka, joskin sekin on helpointa jos kone on valmiiksi irti.
Bensakasi veneessä on kyllä sellainen juttu, että itse henk. koht. pysyisin mahdollisimman kaukana niistä. Enkä kyllä enää jenkkiautoihinkaan näppejäni pistä, sen verran niiden kanssa on 40 vuoden aikana tullut rävellettyä....- Anonyymi
Itse rakastan Ameikassa käsin rakennettua venettäni ja sen Cummins 5,9l qsb suoraa kuutosta. On kyllä mahtava pari isommilla lätäköillä ja rangea melkein 3000nm.
- Anonyymi
Mikä kone sinulla on ? Autonmoottorinokat eivät ole samoja kuin venemooytorinokat.
- Anonyymi
No tossa Summit Racingiin johtavassa linkissähän oli "Marine" -nokat listattuna...
- Anonyymi
Vie vanha nokka-akseli koneistamoon ja siitä voidaan muokta sellainen kuin haluat.
- Anonyymi
Kyrvähtäneen jenkkikoneen nokan täytehitsaus maksaa moninkertaisesti uuteen nokkakeppiin verrattuna.
Niistä näet tuhon sattuessa katoaa se nenä kokonaan. Ei sitä hiomalla enää kuntoon saa.- Anonyymi
Jos kaveri valittaa, ettei uutta nokka-akselia ole löytynyt yli vuoteen, niin nokan täytehitsaus ja koneistaminen on pikku raha verrattuna siihen, että vene vain nököttää pajalla.
- Anonyymi
Laatu ja jenkkivehkeet on eri kaupassa.
- Anonyymi
Kysyttiinkö tätä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyttiinkö tätä?
Ongelma olikin juuri siinä alunperin.
- Anonyymi
V8 koneiden ongelma on lämpöjen epätasainen jakautuminen ja kohtalaiset tärinät. Suorat 6 koneet ovat jotenkin fiksumpia.
- Anonyymi
Jostain syystä V koneita on kuitenkin enemmän kuin suoria...
- Anonyymi
Meillä on V8 ja ei se tärise.Kirjoittajalla ei ilmeisesti ole konetta ollenkaan. Silloin ei tärise.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jostain syystä V koneita on kuitenkin enemmän kuin suoria...
Tuosta väitteestä voisi keskustella enemmän.
” Jostain syystä V koneita on kuitenkin enemmän kuin suoria...”
Jenkkiveneissä niitä V8 koneita varmaankin on enemmän kuin suoria kuutosia, mutta yleensä veneissä taitaa kuutoset olla yleisempiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä on V8 ja ei se tärise.Kirjoittajalla ei ilmeisesti ole konetta ollenkaan. Silloin ei tärise.
Kyllähän se tärryyttää, jos 1 pytty pimeenä tai toimii vajaasti.
- Anonyymi
Suora 6 on paljon pitempi kuin V6.
V-kone on kompakti kokonaisuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suora 6 on paljon pitempi kuin V6.
V-kone on kompakti kokonaisuus.Ja tähtimoottori vielä lyhyempi. Se vasta on kompakti kokonaisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tähtimoottori vielä lyhyempi. Se vasta on kompakti kokonaisuus.
Tähtimoottorin todella lyhyt, mutta leveä ja korkea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suora 6 on paljon pitempi kuin V6.
V-kone on kompakti kokonaisuus.Hienoa kun valaisit meitä tuon asian suhteen.
Toisaalta tässä ei tainnut olla kyse V6 koneesta.
Hyvin rakennettu moottori saadaan aina käymään tasaisesti - riippumatta pyttyjen asennosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa kun valaisit meitä tuon asian suhteen.
Toisaalta tässä ei tainnut olla kyse V6 koneesta.
Hyvin rakennettu moottori saadaan aina käymään tasaisesti - riippumatta pyttyjen asennosta.Joillain sylinterimäärillä ja asennoilla se kuitenkin edellyttää tasapainotusakselia sen varsinaisen lisäksi, joskus eri kierroksilla ja joskus vastakkaisella suunnalla olevaa. Ja kun tarpeeksi tarkasti mitataan, niin silti vielä tärinää löytyy, koska mikään kampiakseli ei ole täysin joustamaton, eli äärettömän jäykkä.
Kaikkein tasaisimmin käy kuitenkin sellainen moottori, jossa ei ole sylintereitä ollenkaan.
Se voi olla sähkömoottori, taikka kaasuturbiinimoottori. Kummassakaan ei ole työtahteja ja häviötahteja erikseen, eikä myöskään edestakaisin heiluvia massoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa kun valaisit meitä tuon asian suhteen.
Toisaalta tässä ei tainnut olla kyse V6 koneesta.
Hyvin rakennettu moottori saadaan aina käymään tasaisesti - riippumatta pyttyjen asennosta.Se on syy eri moottoreiden yleisyyteen.
Tosin suoraa kahdeksikkoa ei ole juurikaan tehty koska kampiakselista tulee pitkä ja siitä on vaikea tehdä tarpeeksi tukeva. Suora kasi vaatii tietenkin vielä enemmän tilaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joillain sylinterimäärillä ja asennoilla se kuitenkin edellyttää tasapainotusakselia sen varsinaisen lisäksi, joskus eri kierroksilla ja joskus vastakkaisella suunnalla olevaa. Ja kun tarpeeksi tarkasti mitataan, niin silti vielä tärinää löytyy, koska mikään kampiakseli ei ole täysin joustamaton, eli äärettömän jäykkä.
Kaikkein tasaisimmin käy kuitenkin sellainen moottori, jossa ei ole sylintereitä ollenkaan.
Se voi olla sähkömoottori, taikka kaasuturbiinimoottori. Kummassakaan ei ole työtahteja ja häviötahteja erikseen, eikä myöskään edestakaisin heiluvia massoja.Tuo tuli esiin kun olin lentokoulussa 47 vuotta sitten.
” Kaikkein tasaisimmin käy kuitenkin sellainen moottori, jossa ei ole sylintereitä ollenkaan.”
Kouluttajamme oli aloittanut lentämisen turbopropilla ja halusi tuoda sitä ilosanomaa myös meille mäntäkone noviiseille.
Hän kuvaili kuinka vanhanaikainen ja kömpelö mäntämoottori on ja erityisesti kuinka epäluotettava se on.
Lisäksi hänellä oli käsiliike, jolla hän kuvasi kuinka edestakaisin liikkuva mäntä tekee turhaa työtä verrattuna pyörivään liikkeeseen.
Siitä minäkin sain kimmokkeen pyrkiä kiireesti eroon mäntämoottorikoneesta ja pyrkiä siihen, että siivistä löytyy vähintäin potkuriturbiini moottorit.
Drag - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on syy eri moottoreiden yleisyyteen.
Tosin suoraa kahdeksikkoa ei ole juurikaan tehty koska kampiakselista tulee pitkä ja siitä on vaikea tehdä tarpeeksi tukeva. Suora kasi vaatii tietenkin vielä enemmän tilaa.Eikö näistä ainakin useimmat ole rivikoneita?
https://www.wartsila.com/marine/products/engines-and-generating-sets/diesel-engines
Ei nuo minusta V-koneilta näytä.
Enkä hämmästyisi jos jossain niistä olisi 8 sylinteriä tai enemmän. Siitä hämmästyisin jos kaikissa (tai edes useimmissa) olisi vähemmän kuin 8 sylinteriä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö näistä ainakin useimmat ole rivikoneita?
https://www.wartsila.com/marine/products/engines-and-generating-sets/diesel-engines
Ei nuo minusta V-koneilta näytä.
Enkä hämmästyisi jos jossain niistä olisi 8 sylinteriä tai enemmän. Siitä hämmästyisin jos kaikissa (tai edes useimmissa) olisi vähemmän kuin 8 sylinteriä.Tässä rivi 14 kone. Kampiakseli liene siis pitempi kuin 8-sylinterisessä rivikoneessa, kun sylintereitäkin on kyseisessä rivikoneessa selvästi enemmän, peräti 14 kpl.
https://en.wikipedia.org/wiki/Wärtsilä-Sulzer_RTA96-C
Configuration Two-stroke straight-14
Koko koneella on pituutta 26.59 m, sylinterien halkaisija on 960 mm, ja iskun pituus on 2500 mm. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä rivi 14 kone. Kampiakseli liene siis pitempi kuin 8-sylinterisessä rivikoneessa, kun sylintereitäkin on kyseisessä rivikoneessa selvästi enemmän, peräti 14 kpl.
https://en.wikipedia.org/wiki/Wärtsilä-Sulzer_RTA96-C
Configuration Two-stroke straight-14
Koko koneella on pituutta 26.59 m, sylinterien halkaisija on 960 mm, ja iskun pituus on 2500 mm.Kuinka yleinen tuo kone on?
Ei taida kuulua maailman yleisimpien koneiden joukkoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö näistä ainakin useimmat ole rivikoneita?
https://www.wartsila.com/marine/products/engines-and-generating-sets/diesel-engines
Ei nuo minusta V-koneilta näytä.
Enkä hämmästyisi jos jossain niistä olisi 8 sylinteriä tai enemmän. Siitä hämmästyisin jos kaikissa (tai edes useimmissa) olisi vähemmän kuin 8 sylinteriä.Onko Targassa tuollainen tai Bacariassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka yleinen tuo kone on?
Ei taida kuulua maailman yleisimpien koneiden joukkoon.Kyllähän Wärtsilän dieselit ovat sieltä tavallisesta päästä. Toki juuri tuo 14 sylinterinen voi olla niistä harvinaisempi, mutta olihan noissa linkeissä monta muutakin, joissa kaikissa vähintään 7 sylinteriä rivissä. Yli 6 sylinteriset rivikoneet ovat siis varsin yleisiä noissa teholuokissa, eli kaikkea muuta kuin harvinaisuuksia.
- Anonyymi
Mitä yhteistä on V8 nokka akselilla ja 14 sylinterisellä suora dieselillä?
Suomi24 besserwisserit.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065520Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453683Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503245Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4532568Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611610- 871356
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131309Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321283- 771248
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1501192