Millaiset aamupuuhat teillä on,

Anonyymi-ap

tänään olleet? Minun kesti yllättävän kauan, koska hoidin käsien ja varpaiden kynnet, leikkasin ja viilasin vielä lopuksi, sitten rasvaus tietenkin.

Sitten hiusten pesu suihkussa ja niiden laitto papiljoteille, hui!

Hampaiden hoito, tikutus ja hammastahnalla pesu.

Menipä siinä aikaa, ennen tuo tempo oli nopeampi, mutta hyvä näinkin,
tyytyväinen olen lopputulokseen.

Kivaa päivää!

130

1690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meillä oli kimppajumppa aamulla emännän kanssa. Sitten suihkuun ja kahvin keittoon.

    • Anonyymi

      Minä olen leiponut perunarieskaa ja grahamsämpylöitä. Osan sämpylätaipinasta tein pieniksi bagueteiksi ja hodarileiviksi. Ahkera emäntä on jokaisen kodin kaunistus.

      • Anonyymi

        Voi kun saisin tuollaisen emännän itselleni. Oletko vapaa? Ihan noiden perunarieskojen takia voisin kosia, Niihin kun laittaa lämpösinä voita, se sulaa suuhun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kun saisin tuollaisen emännän itselleni. Oletko vapaa? Ihan noiden perunarieskojen takia voisin kosia, Niihin kun laittaa lämpösinä voita, se sulaa suuhun.

        Hyviä niistä rieskoista tuli!
        Maistui miehellekin :)


    • Anonyymi

      Perunarieskaa en ole leiponut, että siinä mielessä minusta ei tulisi sinulle hyvää emäntää!
      Täytyisi tyytyä grahamsämpylöihin, jotka kyllä myös tuovat veden kielelle kun ne uunista ottaa.
      Ovat tosi herkkuja, hieman voita päälle ja nam, ja kylmää maitoa.

    • Anonyymi

      Tänään sunnuntaiaamuna heräsin hyvin nukutun yön jälkeen oikein pirtsakkana!
      Katselin ulos samalla aamujumppaa tehden, kova sumu siellä näyttää olevan, tosin aurinko koettaa sumun lävitse päästä paistamaan.
      Pesut olen jo tehnyt, vuorossa on aamupuuro runsaiden marjojen kera ja kahvi,
      sitten kuuntelemaan t.v. Jumalanpalvelusta.
      Voidaan hyvin.

      • Anonyymi

        Luin eilen ohjeen ongelmaan, joka monille on tuttu:
        Jääkaapista otettu voi on kivikovaa,
        Neuvo oli yksinkertainen, en vielä ole kokeillut.
        Otetaan tarvittava voimäärä asetille. Täytetään iso juomalasi hanasta kuumalla vedellä, ja kun lasi on kuuma, kaadetaan vesi pois, ja kuuma lasi kumotaan voiasetin päälle hetkeksi. Voi notkistuu levitettävään kuntoon.
        Neuvoa varmasti kannattaa kokeilla.


    • Anonyymi

      Heräsin n. klo 6. Kahvinkeitin rupsuttamaan, sillä aikaa hampaiden harjaus. Kahvia ja leipää. Uutisten selaus kännykältä. Joogaa ja venyttelyä. Aamutv:n katselua ja kuuntelua.
      Varhainen lounas eilistä ruokaa n.9:30.
      Nyt ruuan sulattelua ja nettiselausta.
      Lenkille menen n. 11:00.

      • Kiitos kysymästä ! Sattuikin sopivasti kun olen maaltapaluun jälkeen ollut tavattoman "kiireinen" ja kun listaan tekemiseni pääsen (melkein) kehumaan itseäni..))

        Matkustaminen julkisilla käy kyllä työstä, kun matkan kesto henkilöautolla on puolitoista tuntia ja julkisilla siihen meni vaihto- ja odotusaikoineen viisi tuntia.

        Matka Onnibussilla maksoi 8 ja 10 euroa, 8 kilometrin taksimatka maksoi 25 euroa suuntaansa.
        Ymmärrän kyllä maalla asujien harmin julkisen liikenteen puuttumisesta.

        Talo oli kyllä pärjännyt hyvin ilman minuakin, mutta piha ei. Kevyt pakkaslumi, jos se jätetään kolaamatta, jäätyy sekin kokkareiseksi ja rautalapiolla oli töitä. Vajaan tunnin jaksoin siellä rehkiä. Lumen heittäminen korkean penkan päälle vaatii selän kiertoa, joka on kyllä hyväksi ilman kuormaa, mutta riskiliike kuorman kanssa - ainakin minulla.
        Vaadin itseäni muistamaan naapurin nuoren isännän, jolle lapioon tarttuminen ja kunnon repäisy koitui kohtalokkaaksi: menehtyi alle viisikymppisenä.
        Hänellä tosin oli synnynnäinen sydänvika, mitä ei kukaan ulkopuolinen edes tiennyt kun oli kaikin tavoin aktiivinen ja liikunnallinen.
        Vähän minusta vaatisi täsmennystä tuo hokema "liike on lääke", etenkin kun tiedetään, että polvi- ja lonkkaoperaatioon hakeutujista huomattavan suuri osa on nuoria ja liikunnallisia ihmisiä.

        Upea talvipäivä on kuitenkin tarjolla. Kyllä kelpaa.
        demeter1


    • Anonyymi

      Niin, oli sinulla hyvät voimat, kun julkisilla jaksoit pitkän matkan tehdä ja lonkkaleikkauksestakaan ei niin pitkä aika ole!
      Mutta kiva se on, kun huomaa, että kunto on kohonnut ja pystyy tekemään
      niinkuin ennenkin.
      Olen lähdössä pienelle lenkille, ehkä siellä on jo vähän lämpimämpää, ett tarkenee.
      Hyvää sunnuntait,
      Neeasa

      • No katsos Neeasa, kun en koskaan ole ollut niin taitava kuski kuin sinä, niin minun täytyy turvautua muiden apuun..))
        Eilen oli tosiaan pääkaupunkiseudulla ennenkokematon lumimyrsky ja vielä liukkaus lisänä.
        Ja siellä mistä lähdin (l30 km) oli sää mitä parhain.


    • Heräsin myöhään, söin kevyen aamupalan puoli yhdentoista maissa. Ei ollut nälkä koska tapanamme on saunaillan jälkeen tv.tä katsoessamme syödä myöhään erilaisia herkkupaloja.

      Esikoinen ihastutti minua lähettämällä videopätkän Leviltä after ski tapahtumasta. Mukaansatempaava Kääriän, Cha Cha Cha tanssitti nuorisoa lumisissa maisemissa.

      Puhuitte matkustamisesta, tilasin lentoliput Hesaan. En usko, että olisin onnistunut matkustamaan 6-8 tuntia bussila tai junalla, saati omalla autolla, paikalla pitkään istuminen jäykistää jalkani enkä uskalla riskeerata.

      Jalkahieronta kuuluu aamu-ja iltaohjelmaani. P.n erikoisalaa, jonka hän on oppinut vanhemmiltaan. No, mitäs tänään, kaiketi rauhallista pyhäpäivän viettoa. Huomenna menen selkähierontaan ja tiistaina kampaajalle peittättämään harmaita.

      • Anonyymi

        Tanssitti NUORISOA🤣🤣🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tanssitti NUORISOA🤣🤣🤣

        Esikoinen vilmasi nuorisoa, joka tanssi. En nähnyt eläkeläisiä aftef ski juhlinnassa, joten yritä hillitä luulotteluasi.


    • Anonyymi

      Kuten muinakin aamuina. Poikkeuksena lauantai.
      Aamu-uutiset. Aamupalana halkaistun vesirinkelin puolikas johon imeytin hunajaa. Mukillinen sokeritonta kahvia ja juomalasillinen rasvatonta maitoa.
      Tavanomainen salieväs. 3dl itse sötkötettyä protskujuomaa. Protskua veteen tehtynä 20g - 30g.
      Laiska aamunjatke. 5 x 10 toistoa maastavetoa. Nolottaa mainitakaan varsinkaan kun täytän 80v vasta loppuvuoden aikana.

    • Anonyymi

      Kyllä olet hyvässä kunnossa, kun noin jaksat rehkiä, mutta olethan vielä nuori, alla kasikympin!
      Hyvää jatkoa ja intoa kunnon pitoon.

      • Anonyymi

        Kiitoksia toivotuksesta! Olen tyytyväinen voidessani hoitaa kaiken sortin asioita vaimoni olotilan muuttuessa portaattomasti 6:n viikon syklillä.
        En ole mikään omaishoitaja mutta pidän itseni kunnossa siksi, että se antaa vapautta valintoihimme useammallakin alueella.
        Vaimoni järjestää minulle aika ajoin "lomaa". Varasi meille pääsiäispyhien hoidon läheiseen kylpylään.
        Viime syyskuussa hääti minut kahdeksi viikoksi Espanjaan tyttäremme tullessa etätöihin tuuraamaan minua.
        Mottoni: Parasta huomaavaisuutta elinkumppania kohtaan on yritys pitää itsensä terveenä ja hyväkuntoisena. Tämä ei ole edes lähivuosien keksintöä.


    • Olette aikaansaapia ja ahkeria.
      Olen nauttinut vapaudestani pitkän omaishoidon ja ruuhkavuosien jälkeen.
      En juuri tee kun pakolliset ja sellaista mistä tykkään.
      Kaveri on viikonloppuna joten teen kunnon aamiaisen. Kaurapuurokin kuuluu siihen, leikkeleitä, leipää juustoa ja jokin kahvileipä. jotain vihannesta vaikka eivät ole kovin mukkaita tähän aikaan. Olen kasvattanut herneenversoja, ovat ihan hyviä talvella syötäviksi. Itselleni on oltava kanttarelli sulatejuustoa, olen syönyt sitä kauan varmaan satoja rasioita.
      Viikolla yksin ollessa voi aamiaisen syöminen mennä jopa iltapäivään, aina ei ole nälkä aamulla.
      Eilen yritti nostaa kuumetta ja oli tosi huono olo. Nyt olen taas normaalissa kunnossa.
      Epäilen oliskohan Korona yrittänyt tulla mutta neljä rokotusta sai perääntymään.
      Pidempään olen ollut aika väsynyt, jospa se siitä iloksi muuttuu kun kelit leutonee. En tykkää ulkoilla kylmällä ilmalla, sisällä kuntoilen muutaman kerran viikossa noin 40 minuuttia.

      • Anonyymi

        Älä rääkkää elimistöäsi. Syö aamulla tai aamupäivällä, vaikka tuntuisi,
        ettei ole nälkä. Elimistösi tarvitse "polttoainetta".

        Ikääntyessä se on yhä tärkeämpää, kun lihakset muutenkin kuihtuvat,
        lihakset ja aivot tarvitsevat proteiinia ja aivot (kasvi)rasvaakin/öljyä.

        Pitkällä juoksulla voi tulla aliravitsemusta, jos on liian pitkät tauot syömisessä.
        Kuinka monta tuntia olet ravinnotta yön yli ?
        Voi olla hieman ylipainoinen ja olla silti ravinto-opillisesti aliravittu.

        Syön illalla 18 maissa iltapalan ja aamiaisen 7-8 välillä.
        Se on jo pitkä ravinnoton aika vanhalle, 13 tuntia !
        Olenkin yrittänyt siirtää iltapalan vähän myöhemmäksi,
        ettei aamulla huippale ja heikota.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä rääkkää elimistöäsi. Syö aamulla tai aamupäivällä, vaikka tuntuisi,
        ettei ole nälkä. Elimistösi tarvitse "polttoainetta".

        Ikääntyessä se on yhä tärkeämpää, kun lihakset muutenkin kuihtuvat,
        lihakset ja aivot tarvitsevat proteiinia ja aivot (kasvi)rasvaakin/öljyä.

        Pitkällä juoksulla voi tulla aliravitsemusta, jos on liian pitkät tauot syömisessä.
        Kuinka monta tuntia olet ravinnotta yön yli ?
        Voi olla hieman ylipainoinen ja olla silti ravinto-opillisesti aliravittu.

        Syön illalla 18 maissa iltapalan ja aamiaisen 7-8 välillä.
        Se on jo pitkä ravinnoton aika vanhalle, 13 tuntia !
        Olenkin yrittänyt siirtää iltapalan vähän myöhemmäksi,
        ettei aamulla huippale ja heikota.

        Iho ei ole enää kimmoisa, näkee selvästi käsivarsista.
        Mutta tuo on pienimpiä huoliani, ulkonäkö on toisarvoista terveyden rinnalla.
        Olet ihan oikeassa.
        Minusta on tullut niin mukavuudenhaluinen että pitää jo vähän tormistautua.
        Tytär miehensä kanssa tulee viikonloppuna, saadaan taas parantaa maailmaa oiken kunnolla.
        Olen aika eristäytyvä, tykkään olla omissa oloissani. Johtuu siitä kun on onllut niin paljon vastuuta ja voimia vaatinutta elämämää.
        Mutta rajansa kaikella, viime viikon olin kissani kanssa niin että en nähnyt ketään ulkopuolista, onneksi kaveri jaksaa käydä, hän kävi pudottamassa lumet mökin katolta.
        Silti kaipaan yksin oloa hänenkin käydessään, siirryn nukkumaan ja katsomaan telkkaria miehen entiseen huoneeseen melko aikaisin. Hän pitää erilaisista ohjelmista joten katselee minun makkarissani telkkaria.
        Onneksi meillä on vankka luottamus ja ystävyys joka ei sorru pikku seikkoihin.
        Onnellinen olen että tällainen ystävä on minulle suotu.
        Aloin epäillä olenko masentunut kun olen niin erakko. Kun tarkistelin itseäni niin tunsin olevani onnekas ja onnellinenkin välillä.


    • Riippuu aamusta.
      Aamupesu, hampaiden harjaus, pukeminen ja vuoteen sijaus ensiksi.
      Kun some on hoidettu ja päivän sää dokumentoitu, niin sitten onkin aamukahvin aika ja ystävätär ja tytär usein samanaikaisesti mesen ruuduissa, päivän ohjelma suunniteltu ja aamujumpat tehty.
      Kirjoittelen tunnin pari, toissapäivänä leivoin aamusta sämpylöitä ja perunarieskaa, katselen ampumahiihtoa tai muuta talviurheilua hetken ja sitten mieskin on jo herännyt ja käymme usein kävelyllä joen rannassa. Jos jäät kantavat, kävelemme mielellämme aurinkoisella jäällä.
      Olen aamuvirkku ja saan yleensä myös kaikki huushollin hoidettua ennen puolta päivää, siivoukset, pyykinpesut ja sen sellaiset.

      • Anonyymi

        Olenko ymmärtänyt oikein että SVB-pankin fixed income sijoitusten arvonromahdus ja siitä nopeasti seuraava start up - rahoituksen jumiutuminen ei lainkaan kosketa maallista rauhaanne ja aamutoimia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olenko ymmärtänyt oikein että SVB-pankin fixed income sijoitusten arvonromahdus ja siitä nopeasti seuraava start up - rahoituksen jumiutuminen ei lainkaan kosketa maallista rauhaanne ja aamutoimia?

        Ei mitenkään kauheesti.
        Kahden kuukauden sähkölasku tuli tännään, kymppitonni meni. Se siitä, käymme kohti kevättä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei mitenkään kauheesti.
        Kahden kuukauden sähkölasku tuli tännään, kymppitonni meni. Se siitä, käymme kohti kevättä.

        Ei kun ajattelin silläkurin että sinäkin kansanvälisenä ihmisenä olet otettu kun Harry, Megan ja Oprah kärsivät, nyyh

        https://mobile.twitter.com/SVB_____/status/1634633425939308546


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenko ymmärtänyt oikein että SVB-pankin fixed income sijoitusten arvonromahdus ja siitä nopeasti seuraava start up - rahoituksen jumiutuminen ei lainkaan kosketa maallista rauhaanne ja aamutoimia?

        Oletko itse toipunut asiasta?
        Uskon, että oma varallisuutesi on turvassa samassa kenkälaatikossa komeron hyllyllä kuten eilenkin.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei mitenkään kauheesti.
        Kahden kuukauden sähkölasku tuli tännään, kymppitonni meni. Se siitä, käymme kohti kevättä.

        Hui Onneksi puhut kruunuista, etkä euroista.


    • Olen aamuvirkku illantorkku viikolla, mutta lauantain saunailta meilläkin venyy, on niin kiva saunan jälkeen nauttia valmiiksi tehtyä pikkusuolaista ja siihen sopivaa viiniä, katsella viihdyttävää ohjelmaa töllöstä. Juustotarjottimen kokoan usein, joskus talvella juustofonduen, johon voi dipata leipäpaloja ja vihanneksia ja tulee sushiakin välillä näprättyä.

      Viikolla aamiainen on yksinkertainen, puuro marjoilla, maitolasi ja kahvi riittää.
      Sunnuntaiaamuna ei ole mitään kiirettä, laitetaan runsas brunssintapainen aamiainen , sitten ulkoilemaan ja lounas on vasta iltapäivällä. Koetan pitää pyhän ja arjen eroa, sunnuntaina ei ruuanlaiton lisäksi tehdä töitä. Jälkiruokaa meillä on yleensä vain sunnuntaisin ja juhlapyhinä, kattaukset arkista kauniimmat. Sunnuntaina oli ennen usein lounaalla lasten perheet, mutta nyt kun heidän omista lapsistaan isoimmat opiskelevat ja asuvat omillaan, ja teineilläkin paljon menoja, porukoita on vaikeampi saada koolle. Mummolassa on elämä entistä hiljaisempaa, mutta ihan hyvä näin.

      Nuorilla polvilla on after skinsä, mutta onhan meillä vanhoilla after sauna sentään! 😊

      Ihanaa herätä aamulla jo luonnonvaloon!

    • Anonyymi

      Vessassa menee kauan. Yhtä ähräämistä.

      • Anonyymi

        Älä istu liian kauan pöntöllä, tulee peräpukamat!


      • Anonyymi

        Kelju vaiva,


      • Anonyymi

        Oletko kokeillut Questran lääkettä vaivoihisi , se auttaa monelle oikein hyvin


    • Anonyymi

      Koitan tässä vielä peiton alla sinnitellä kännykän kanssa, en viitti vielä nousta kahvin keittoon. Kuudelta se aamukahvi jo maistuu ja sitten aamutelkkarin pariin. Tänän käytåvä apteekissa siinä tulee päivän liikunta 2 km. Kaivan pakkasta, en osta mitään on niin paljon valmista ruokaa pakkasessa. Tuoretta kalaa kun tekee mieli ja ostan silloin muutaman sussin , kun opin niistä tykkäämään. Käyttekö te muut joka aamu suihkussa talvellakin? Minä en hikoa enkä likaannu, riittää sauna ja yksi koko suihku viikossa, ei ihokaan kuivu liikaa. Pienempiå pesuja tietenki joka päivä tai oikeestaan ilta. Kva tosiaan kun valostuu, kohta on kevät.

      • Anonyymi

        En minäkään käy joka päivä kokosuihkussa. Täsmäpesut vain. Iho kuivahtaa muutenkin keskuslämmityksen ja ilmastoinnin takia.
        Kala saa minutkin yleensä liikkeelle. Kotimainen kirjolohi on ekologisempaa kuin Norjan. Airfryerissä kypsennän ja runsas salaattiannos lisukkeena riittää. Joskus paahdan myös juureksia, jos isompi nälkä.
        Esikoisen syntymäpäivä tänään. Laitoin vain viestin, soitan illemmalla. Pienet juhlat viikonloppuna. Lahjakortin vien kukkien kanssa. Ehkä skumppapullonkin.
        Aurinkoinen pakkassää odottaa jahka kone on pessyt viikonlopun tiskit.


    • Anonyymi

      Pitääkö vessatoimet ja pesut mainita, nehän jokainen tekee kotonakin muitten katseilta piilossa.
      Ihan kiva kyllä lukea muuten päivän touhuista ja syömisistä. Minulla aamupala aina kahvi ja voileipää juustolla tai makkaralla. Ostan valmiita mikroannoksia, koitan vaihdella ettei aina samaa. Voileipää tulee syötyä illallakin ja paistan kananmunia noin joka toinen päivä ja herkkuna on banaanit.

      • Anonyymi

        Nojatuolissa ei näin yksityiskohtaisia toimia kerrottu. Kuitenkin lauma anoja häiriintyi niin kauheasti, että tunkivat jatkuvasti mukaan haukkumaan.
        Mutta ehkä nyt on valistuneempaa asennetta löytynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nojatuolissa ei näin yksityiskohtaisia toimia kerrottu. Kuitenkin lauma anoja häiriintyi niin kauheasti, että tunkivat jatkuvasti mukaan haukkumaan.
        Mutta ehkä nyt on valistuneempaa asennetta löytynyt.

        Olitko yksi niistä anoista, jotka tunki nojatuoliin haukkumaan?


      • Anonyymi

        Kun näitä lukee, tuntee voimattomuutta ja kysyy, mitä vikaa oli nojatuolilaisten arkitapahtumissa, heidän mökkipuuhissaan, muutoissa, pikkutapahtumissa, josta he päivittäin kertoilivat yhdessä ketjussa. Miksi se oli niin vaikeaa? Miksi he eivät osallistuneet itsekin? Miksi joka kommenttia piti repostella ja halveksia.
        Ei sitä ymmärrä, koska nojatuolissa ei paneuduttu sentään näin perusteellisiin henkilökohtaisuuksiin.
        Toisilla on enemmän oikeuksia kuin toisilla.


      • Anonyymi

        Eiköhän ne ole kaikki toimet ihan luonnollisia asioita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nojatuolissa ei näin yksityiskohtaisia toimia kerrottu. Kuitenkin lauma anoja häiriintyi niin kauheasti, että tunkivat jatkuvasti mukaan haukkumaan.
        Mutta ehkä nyt on valistuneempaa asennetta löytynyt.

        Älä taas aloita samaa laulua


    • Anonyymi

      Mieluummin luen mitä toiset laittaa ruuaksi ja syö, kuin ruuansulatuksen tuotteista.
      Sairauksista en myöskään tahtoisi lukea.
      Eipäkenenkääm hampaiden harjauskaan ketään kiinnosta eikä alapesut.

      • Anonyymi

        Nojatuolissa ei tällaisia aiheita käsitelty. Silti ärsytti anonyymejä palstalaisia, niin että se on loppunut.
        Mistä mahtaa johtua?
        Kirjoittajat olivat rekattuja.
        Anoilla on eri säännöt.


    • Anonyymi

      Vessakäynneistä yksityiskohtaisesti kertomisen tarkoituksena näyttäisi olevan ketjun sotkeminen.
      Hampaiden harjaamisesta luulen, että kerrottiin, koska aloituksessa kysyttiin aamutoimista. Onhan hampaiden harjaamisessa eri rutiineja. Toiset harjaavat ennen aamiaista, jotkut sen jälkeen. Hammaslääkärit suosittelevat hampaiden pesut ennen aamiaista.

      • Anonyymi

        Miksi ennen aamiaista pitäisi pestä hampast, vaikka ne on puhtaat iltapesun jäljiltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ennen aamiaista pitäisi pestä hampast, vaikka ne on puhtaat iltapesun jäljiltä?

        Koska yön aikana bakteerit alkavat taas elää omaa elämäänsä hampaiden juurissa, koloissa, taskuissa...purupinnalla, .. siitäkin huolimatta että olisi suorittanut huolellisen hampaiden pesun ja tikuttanut juuri ennen nukkumaan menoa. Minäkin ihmettelin samaa, kunnes hammashoitajani selitti asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ennen aamiaista pitäisi pestä hampast, vaikka ne on puhtaat iltapesun jäljiltä?

        Suu on raikkaampi :) Ei vaan, happohyökkäyksen takia. Jos pesee aamiaisen jälkeen, niin pitäisi odottaa n. 30 min. Sama minkä tahansa aterian jälkeen.


      • Anonyymi

        "Hammaslääkärit suosittelevat hampaiden pesut ennen aamiaista"
        Hammaslääkärit ovat pikemminkin sanoneet, että miten kukin haluaa,
        ei ole nokonnuukaa.

        Olen lukenut toisenlaista tietoa, että vain happamia ruokia ja sitrushedelmiä syötyä
        pitäisi odottaa puoli tuntia ennenkuin hampaat pesee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hammaslääkärit suosittelevat hampaiden pesut ennen aamiaista"
        Hammaslääkärit ovat pikemminkin sanoneet, että miten kukin haluaa,
        ei ole nokonnuukaa.

        Olen lukenut toisenlaista tietoa, että vain happamia ruokia ja sitrushedelmiä syötyä
        pitäisi odottaa puoli tuntia ennenkuin hampaat pesee.

        Luetaan ilmeisesti eri lähteitä :) Tämmöinen tuli googlelta vastaan:

        "Syömisen ja hampaiden harjaamisen välillä on hyvä pitää puolen tunnin tauko, sillä harjaaminen happohyökkäyksen aikana kuluttaa hampaiden pintoja. Aamulla harjaus kannattaa siis tehdä ennen aamiaista."

        https://www.kotihammas.fi › hampa...

        Hampaiden harjaus - Kotihammas

        Palaute

        Tietoja hakutulosyhteenvedoista


      • Anonyymi

        Vihapuhetta. Halveksuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suu on raikkaampi :) Ei vaan, happohyökkäyksen takia. Jos pesee aamiaisen jälkeen, niin pitäisi odottaa n. 30 min. Sama minkä tahansa aterian jälkeen.

        Ihan niin


    • Anonyymi

      Gud morgon! Heräsin tänään aikaisin ja huoneeni oli tulvillaan valoa, aurinko kohta aamutuimaan antoi p
      arastaan.
      Niin Demeter, kiva, että niin nopeasti olet taas tervehtynyt, toisilta voi mennä pitkäänkin, ennenkuin pystyvät leikkauksen jälkeen matkustamaan!

      On mukava kuulla palstalaisten aamuhommista, siitä voi itsekin saada jotain osviittaa asioihin.
      Liekolla on kissa, se on ihanaa, että on joku, josta täytyy huolehtia ja helliä!

      Ramoonan kanssa meillä näkyy olevan samanlainen aamiainen; se tuttu kaurapuuro, runsaine marjoineen. Monivitamiini vielä ja myös D-vitamiini, jonka saa kait pian jättää tauolle, kun vain ulos lähtee ja aurinko paistaa.

      Nyt otan seuraavaksi imurin esiin ja ikkunat auki, sitten pölyhiukkaset saa kyytiä!
      Neeasa

    • Anonyymi

      Lisään vielä, että onhan liekolla mieskin viikonloppuisin, hyvä, et ole yksinäine ollenkaan.
      Kivaa päivää kaikille,
      Neeasa

      • Näin on. Viikot ollaan kissan kanssa kahden.
        Jos kaveri ei kävisi niin ehkä jonnekin menisin, uimahalliin, on lähellä.
        Uimahalliin menoa olen suunnitellut koko talven, en vain viitsi lähteä.
        Minulle on kova ponnistus laittaa päälle ja lähteä ihmisten ilmoille. Vanhuus taitaa olla syynä?
        Tänään istuin auringossa parvekkeella virkkaamassa, oli lämmin vaikka avasin parvekelasit.
        Onneksi olen viitsinyt kuntoilla muutaman kerran viikossa kotona, ei aina huvittaisi, totta puhuen ei juuri koskaan huvita, mutta jälkeen päin on hyvä olo, verikin tuntuu kiertävän paremmin koko kropassa.


    • Anonyymi

      15.03. poikkeus rutiini aamuihin.
      Rutiinit. Kahvi, rinkelin puolikas, lasillinen maitoa ja salille eväspullon kanssa.
      Huominen poikkeaa oikeastaan vasta rutiinien jälkeisten toimien osalta.
      Vaimoni täyttää 15.03. 75 vuotta joten 14.03. heti salilta palattuani hoidan jälkiverryttelyn tekemällä kolmioomme ison siistin.
      Varsinainen juhlapäivä onkin jo hurja. Aamutoimet ovat täysin sekaisin. Minulle on aika terveyskeskuksen lääkäriin klo 9.20.
      Kotiuduttuani valmistelen suurperheemme ruokinnan. Aterian jälkeen teen vaimoni valvonnassa loppukatselmuksen asunnossamme ja alamme odottamaan vakiovieraita.
      Vaimo on raatanut juhlapäivänsä eteen ostamalla lähimarketista, matkaa noin 200 metriä, kakun ja jotain päpellöksiä. Jos on toiminut omin nokin niin siinä tapauksessa myös raahannut ostoksensa asuntoomme.
      Vaimoni keittää vieraile kahvit ja minä vastaan juomapuolesta vaikka nettiostokset Saksasta menivätkin hankaliksija kaleiksi lokakuun alun jälkeen.
      Kaikkinensa siis kahden hauraan vanhuksen värikäs viikko.
      Tuon poikkeavuuden vuoksi en malttanut pysyä aloittajan teemassa.

    • Anonyymi

      Kävin aamulenkilä tunnin verran köpöttelin.

      Kaamea tuuli,, hyvä ku pystyssä pysyin.

      Pääkallokeliä ja liukasta,,,kävelysauvat apuna huh.

      Nyt teetä ja sämpylää lounaaksi. Palelee

      • Anonyymi

        Oletpa ollut toumelias ja rohkea. Minä katselen ikkunasta iljanteista pihaa ja vesipisaroiden hyppelyä lätäköissä.
        Nyt on se minun inhokki sää. Pidän syyssateesta ja -tuulesta, pakkasesta ja lumisateesta, auringonpaisteesta. Tämä sää laittaa linnoittautumaan sisälle. Saisinkohan motivoitua itseni vaikka tasapainoharjoitteluun. Kahvit juotu ja nojatuoli houkuttaa.


      • Anonyymi

        Meillä vasta valmistellasn brunssin antipastovateja, sinä söit lounaan jo kymmenen maissa. Illallinen on meillä 8-9 aikaan monine ruokalajeineen ja antipastovati silloinkin. Miten te saatte elämään sisältöä pelkillä sämpylöillä? Mitä laitat illalliseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä vasta valmistellasn brunssin antipastovateja, sinä söit lounaan jo kymmenen maissa. Illallinen on meillä 8-9 aikaan monine ruokalajeineen ja antipastovati silloinkin. Miten te saatte elämään sisältöä pelkillä sämpylöillä? Mitä laitat illalliseksi?

        Hahhahhaa 🤣
        "Miten te saatte elämään sisältöä pelkillä sämpylöillä?"
        Todellakin, ne antipastovadit ovat elämänsisältö 🤣


      • Anonyymi

        Lämin tee ja leikkele-sämpylä lämmittää mukavasti ensi alkuun ulkoilun jälkeen
        näin kylmässä säässä ! Sen jälkeen voikin alkaa mietiskellä mitä söisi......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahhahhaa 🤣
        "Miten te saatte elämään sisältöä pelkillä sämpylöillä?"
        Todellakin, ne antipastovadit ovat elämänsisältö 🤣

        Eityisesti TOISTEN ihmisten antipastovadit ja niiden muisteleminen on jollekin elämän sisältö ja täyttymys.
        Meillä on tänään kaurapuuroa, itsetehtyä omenahilloa, savukinkkua ja pippurimeetvurstia kotonaleivottujen sämpylöiden päälle.
        Pal


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä vasta valmistellasn brunssin antipastovateja, sinä söit lounaan jo kymmenen maissa. Illallinen on meillä 8-9 aikaan monine ruokalajeineen ja antipastovati silloinkin. Miten te saatte elämään sisältöä pelkillä sämpylöillä? Mitä laitat illalliseksi?

        No ku ei maistu.

        Paha olla tuli,,,,.liika yksi sämpylä. Lauantai makkara välissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eityisesti TOISTEN ihmisten antipastovadit ja niiden muisteleminen on jollekin elämän sisältö ja täyttymys.
        Meillä on tänään kaurapuuroa, itsetehtyä omenahilloa, savukinkkua ja pippurimeetvurstia kotonaleivottujen sämpylöiden päälle.
        Pal

        Kaikki nauraa sinulle säälinsekaisesti, kun nuo suolas ja nitraattia tihkuvat hevosenlihasta tehdyt salamit ja metvurstit ovat ainainen leuhkinnan aihe. Ja tietysti kinkkua myös, eihän hyasinttipiireissä yksi lihaleikkele riitä arkenakaan. Naurettavinta että myös pääaterian alussa nuo samat hevosen suolameetvurdtit ja sian ilmakinkut myös. Jopa koulupöydässä. Etovaa🤮


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä vasta valmistellasn brunssin antipastovateja, sinä söit lounaan jo kymmenen maissa. Illallinen on meillä 8-9 aikaan monine ruokalajeineen ja antipastovati silloinkin. Miten te saatte elämään sisältöä pelkillä sämpylöillä? Mitä laitat illalliseksi?

        Kaipaatko nojatuolia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki nauraa sinulle säälinsekaisesti, kun nuo suolas ja nitraattia tihkuvat hevosenlihasta tehdyt salamit ja metvurstit ovat ainainen leuhkinnan aihe. Ja tietysti kinkkua myös, eihän hyasinttipiireissä yksi lihaleikkele riitä arkenakaan. Naurettavinta että myös pääaterian alussa nuo samat hevosen suolameetvurdtit ja sian ilmakinkut myös. Jopa koulupöydässä. Etovaa🤮

        Minka elikon lihasta valmistettua meetvurstia itse syöt? Kanan?
        Ei sillä, että minua kiinnostaisi muitten sapuskat.


    • Anonyymi

      Yleensä tulee aamuisin mentyä kuselle ensiksi, sitten kahvipannu tulille ja menen
      noukkimaan tekohampaat vesimukista, elleivät ole vessanpöntössä.
      T. Minttueinari Lentiirasta.

    • Anonyymi

      Unohtaako jokainen ottaa aamulääkkeensä? Moni on esitellyt tarkkaan sairaskertomuksensa, on diabetesta ja verenpainetta , monenlaisia kipuja ja suolitosairauksia, syöpää, nivelrikkoa sun muuta.

    • Anonyymi

      Tervehdys hyvät ystävät!
      Vettä ja lunta on tienoo tulvillaan, mutta leuto ja tuuleton sää.
      Lähdin kohta aamulla pikkuhappihyppelylle ja nyt olen lukenut, mitä olette puuhailleet.
      Ensiksi 75. päiväonnittelut! On kyllä hyvä, että nykyään saa kaupoista monenlaista
      tarjottavaa vieraille!
      Ei päivänsankari jaksa enää juhlia, jos itse joutuu kaiken tekemään.
      Yllätyin iloisesti, kun viime synttäreikseni hain kaupasta täytekakun, pikkuisen
      tosin, mutta se oli kuin itse tehty!
      Mietin, kuinka kova työ minulla olisi ollut!
      Kivaa päivää,
      Neeasa

      • Anonyymi

        Yleensä kaupasta ostettu täytekakku on kuin itse tehty, kun se muutaman kerran putoaa maahan kauppareissulla;-DD


    • Anonyymi

      Lääkäri kertoi opiskelijatytölle, että tämä oli raskaan.
      Mutta en ole ollut metriä lähempänä miestä, tyttö sanoi ja itki.
      Siinä tapauksessa minä haluaisin nähdä sen miehen, sanoi lääkäri.

    • Anonyymi

      Mä syön muroja ja kaverit mun luokal syö kans muroja.

    • Anonyymi

      Heräsin yöllä, oliko jotain puol 3 tai 4 kova tarve pissalle. Kun menee makuulle lepoon niin nesteet poistuu. Nyt ei karannut ja ehti pöntölle istumaan. Sain onneksi unen päästä kiini ja jotain vajaa 7 heräsin sitten kaurapuuroa jääkaapista ja lämmitä vettä sekaan ja pikakahvia muki. Ei ole nälkä aamulla mutta tapa jotenkin. Tv ja nettiä, verkko kauppa ostos lähtenyt tulee sitten huomenna. Hyvä. Sitten ruokaa ja tv katsoin. Ei ole lumitöitä koska lumi sulaa itsekseen.
      Valvon myöhään ja herään aiakisin. Päiväunia en ole nyt nukkunut moneen päivään. Nähtyjä unia ei enää muista kuten nuorempana.

    • Anonyymi

      Tuolla ketjussa vähän vähäteltiin sämpylää. Syyttä suotta. Kahvin kanssa söin kaksi puolikasta kokojyväsämpylää. Päälle molempiin sipaisu Beceliä ja viipaleita keitetystä kananmunasta. Ripaus mustapippuria ja itsekasvatettua versosilppua.
      Minulle sopii se, että syön 3-4 tunnin välein. Ei tule ähkyä, väsymystä ja verensokeri pysyy tasaisena.
      Pitäkää antipastonne ;)

    • Anonyymi

      Huokaus.
      Jos ei todellakaan muuta kerrottavaa ole, miksi kirjoitetaan?
      Ja ennen kaikkea: miksi luetaan?
      Ei ihme, että palsta kuivuu.

      • Anonyymi

        Miksi sinä kirjoitit? Mitä kerrottavaa sinulla on sellaista mitä viitsisi lukea?
        Ei mitään.
        Huokaus.


      • Anonyymi

        Minusta on mukavaa kirjoitella. Aamutoimet pysyvät samoina, mutta syömiset eivät. Sinunkin kirjoituksesi on erilainen kuin muiden. Luin senkin.
        Oletko osallistunut aloituksen teemaan? Minä olen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on mukavaa kirjoitella. Aamutoimet pysyvät samoina, mutta syömiset eivät. Sinunkin kirjoituksesi on erilainen kuin muiden. Luin senkin.
        Oletko osallistunut aloituksen teemaan? Minä olen.

        Jos on aikaa on hyvä kirjoitella ja se auttaa myös muistia ja mieli virkeänä.
        Ihmisen on vapaa toteuttamaan itseään miten halua jos se ei aiheuta haittaa tai vahinkoa muille. Sanat ei satuta jos ne valitsee oikein. Jos haluaa jatkuvasti etsiä jotain arvosteltavaa toisista on parasta painua pois. Miten se pahan kylväminen kiehtoo joitakin aina. Huumoria voi olla mukana kun läkertoo aamutoimista.
        Jotkut ovat niin rajoittuneita koko elämänsä etteivät suvaitse muuta kuin omat käsityksensä. Viha,katkeruus ja kateus luo ikävän ilmapiirin.
        Keskittykää hyvään ja myönteiseen elämässä niin voitte paremmin.


    • Anonyymi

      Puolivälissä maaliskuuta mennään, on toivoa, että tämä talvi päästään taas kesään .
      Syksyllä monenlaisia pelkoja oli ilmassa sähkön riittävyydestä ja yksi huolenaihe tuo Ukrainan sota.
      Toivon, että Venäjä vetäytyy ja lakkaa hyökkämästä Ukrainaan, tällä hetkellä
      ei niin hyvältä näytä!
      Meillä on kuitenkin rauhallista ja meillä on viisas presidentti, joka tekee rauhassa päätökset, yhdessä pohtien, ei hätiköiden, niinkuin jotkut. Se on hyvä!

      Aamutoimeni on myöhässä, nukuin myöhään ja nyt vasta suihkuun menossa.
      Sekin on yksi "operaatio", niinkuin Venäjän hyökkäys.
      Mutta aurinko saa hyvälle tuulelle, nautitaan taas D-vitamiinista.
      Kivaa päivää,
      Neeasa

      • Talviajan päättymistä minäkin odotan, Neeasa. Kiusanteolta tuntuu tämä säiden sahaaminen, vuoroin lunta vuoroin vettä.
        Eilen aamulla odotti pihalla melkoinen yllätys: kevyt lumipeite maassa, alla jäätä ja aurauksen jäljiltä oli tontin rajalle ilmestynyt puolitoistametrinen lumipaasi, miten se pysyikin pystyssä ja se oli tietysti jäätynyt niin, ettei sitä saanut matalaksi ilman rautalapiota.
        Ensimmäistä (vai toista?..)) kertaa kysyin itseltäni, onko tämä enää näin vanhalle sopiva asumismuoto ?
        Omasta selviytymisestä voi tietysti iloita, mutta välillä täytyy ehkä punnita sitäkin, millä hinnalla tuo selviytyminen tapahtuu.
        Olemme ikätovereiden kesken toistaneet, että jos yhden päivän jaksaa olla aktiivinen, toimia
        entiseen malliin, seuraava päivä meneekin sitten ketuille, ei jaksa mitään.

        Tänään lienee taas se parempi päivä, rasvaa naamaan ja pihalle.
        Aurinkoista päivää kaikille !


      • Anonyymi

        Ukraina juttu on osa muita asioita joita tapahtuu ja tulee tapahtumaan.
        Monet teistä ovat hyvin vähin tiedoin mistään. Media ei ole totuuden kertoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ukraina juttu on osa muita asioita joita tapahtuu ja tulee tapahtumaan.
        Monet teistä ovat hyvin vähin tiedoin mistään. Media ei ole totuuden kertoja.

        Kuulehan, etkö tosiaankaan huomaa, että tämä ei ole Ukrainan-ketju.
        Mitä tulee noihin heittoisi, joita käyt tänne kylvämässä, niin en ole yhdestäkään kommentistasi löytänyt mitään asiaa.
        Ainoa mitä esiin tuot, on vähättely vanhempia ihmisiä kohtaan.
        Ehkä Sinun kannattaisi miettiä, miten saisit tuota mielenmaiseemaasi vähän positiivisemmaksi.
        Toisia mollaamalla vajoat vaan syvemmälle omaan suohosi.


      • Anonyymi

        Meillä on myös viisas pääministeri, miksi jätit sen mainitsematta?


      • Anonyymi

        H-hon n azi puol ue haluaa kaiken vallan.


    • Anonyymi

      Aamupuuhiin kuuluu usein myös hiustenpesu. Luin juuri artikkelin, missä kehotettiin valitsemaan hiustypille sopiva shampoo.
      Minä en ymmärrä, mistä voin tietää, mikä shampoo millekin hiustyypille sopii, sillä en usko alkuunkaan, että niitä olisi joissakin laboratorioissa kehitetty sellaisia määriä, mitä myymälän hyllyllä on.
      Päinvastoin - ajattelen, että samasta padasta täytetään kaikki erinimiset shampoopullot, on omenantuoksua, on päärynää, on jasmiinia, on suurin piirtein kaikkien hedelmien ja kukkien tuoksut käytössä.
      Ja sen vielä ehkä kestäisi, mutta ne prosenttiluvut raapivat uskottavuuden rippeetkin, kun julistetaan, että TÄLLÄ pesuaineella poistuu 97-prosenttisesti hilse ja muu karsta, mikä muutamassa päivässä ilmeisesti imeytyy ihmisen hiuskuontaloon. Kuka ne prosentit on mitannut? Ei yksikään shampoon tekijä ole minun tukkaani käynyt tarkistamassa.
      Kampaaja myy luultavasti samaa marketin tuotetta erilaisessa pullossa ja ottaa kolminkertaisen hinnan. Hiustenhoitoainetta jää aina yli, kun shampoo loppuu, ja kampaaja sanoo, että AINA on oltava samaa hoitoainetta kuin shampookin, vaikutus on silloin maksimissaan.
      Hyvää aamua nyt vaan kaikille kynsienleikkaajille ja kurkunkurlaajille, pistäkääpä shampoolla tukka koreaksi ennen kuin menette joka-aamuiselle lenkillenne terveellisen aamupalan sulattamiseksi.

      • Anonyymi

        Kyllä minulla on ainakin hyviä kokemuksia kampaajan shamppoosta, hiukset tulivat elävämmät näköiseksi ja kiiltäviksi niillä tuotteilla. Mutta nyt olen ostanut Elvitalia ja sekin sopii minun hiuksille hyvin, ja halvempaa käyttää. Kokeillut muitakin merkkejä esim apteekin tuotteita niin että kyllä niissä eroa on kummasti .
        Kurjaa vaan kun kampaajan tuotteet ovat niin kalliita.


    • Anonyymi

      Pakkanen on viimeyönä paukkunut, aurinko koettaa sulatella nyt tienoota.
      Samoin on minullakin demeter, pitää lapion kanssa rehkiä, on jäätynyt niin kovaksi tuo hanki. Koetetaan kestää, voimia meille !

      Eräs ano kirjoitti tuolla edempänä niin kauniisti ja oikein, lainaan sitä:

      "Keskittykää hyvään ja myönteiseen, niin voitte paremmin"!

      Kivaa päivää.
      Neeasa

    • Tänään torstaiaamuna oli uuninlämmityspäivä, lämmitän joka toinen aamu. Heräsin kuudelta ja olikin aurinkoinen aamu .
      Aamupalana on yksi puikula sillä philadelphia levitettä j a kolme valkosipulin kynttä muruina , sen päällä babypinaattia ja sitten tomaattiviipaleet.
      Se on aika vakio, teen kanssa.
      Tänään keitin tosin kananmunatkin siihen kylkeen.
      Alkuviikosta ei leivälle kuulu valkosipulia, kun on noita harrastuksia.

      Puuroni syön vasta puolenpäivän aikaan, se on aina kaurapuuroa ja turkkilauistajukurttia ja marjoja, hilloa jos ei ole marjoja.

      Kun uuni on valmis, törkkään sinne jotain uuniruokaa,
      sitä sitten syön seuraavat kaksi päivää.
      helppoa ruuanlaittoa, mutta välillä loppuu uuniruokaideat.
      Sitten vasta alkaa muu tohina päivässä.

    • Anonyymi

      Hesarin lukua ja kahvia ja yhdet lyhyet aamu-uutiset näin lauantaisin.
      Klo 10 maissa alkaa Niinistön haastattelu Lauantaiaamussa TV 1.

    • Anonyymi

      Minulla kävi moka leivän ostossa. Pitkästä aikaa ostin, kun teki mieli, jälkiuunileipää. Eivät olekaan enää kapeita viipaleita vaan isoja paloja kuten esim ruispalat. Ovat tosi sitkeitä ja kovia. Piti paahtaa leivänpaahtimessa korppumaisen rapeiksi etteivät hampaat katkea. Kaikenlaisiin haasteisiin sitä vanha ihminen vielä joutuu.
      Onneksi tosiaan presidentin haastattelu tulossa.

      • Anonyymi

        Missä se haastattelu tulee? Telkussa vai radiossa? Kanava?


      • Anonyymi

        Harmillisesti kävi sinulle ! Oisit kostuttanut vähän johonkin, maitoon ...?


    • Anonyymi

      Vessa touhut aamuisin vie melkein tunnin,
      pöntöllä ensin ähkiä maha tuhjäksi
      pissa tullu tihkuttaa liruttaa hyvin hitaasti kuin jokin este olisi,
      ennen seki tuli lorahtamalla nopeesti,

      sitten hampaitten pesu ja naaman oikominen vie vaikka kuinka kauan aikaa,

      aamu touhut ei käy enään yhtä nopeesti kuin nuorena ja terveenä,

      sitten aamu aamupala ja aamu lääkkeet vie oman aikansa,

    • Eikös me kaikki jo eletä siinä "hitauden kulttuurissa" (Merete Mazzarella)?
      Ainakin minun on pakko suostua siihen ja yritän suhtautua hitauteen kuin se olisi etuoikeus..))
      Torstain ikävän (lääkinnällisen) toimenpiteen jälkeen alan pikkuhiljaa päästä raiteilleni. Sain operaatiossa vahvan kipulääkkeen, mikä ei kyllä poistanut kipua, mutta aiheutti jonkinlaisen euforian, ylivireystilan, vei yöunet ja teki tavallista(kin) puheliaammaksi.

      Kivalta tuntui tähän aamuun asettuminen: puoli tuntia juoksumatolla (tai siis kävelymatolla minun kohdallani), kahvit, tuoremehu (rypäle/karpalo), hedelmät ja Vaasan ruisleipä, päällysteenä milloin mitäkin.
      Vihreä on viime aikoina jäänyt vähemmälle kun tuorekurkku, jääsalaatti, tomaatitkin, ovat mielestäni olleet turhan mauttomia. Näin nirsoksi sitä on oppinut - vai onko kyse siitä, ettei "tyhjästä" tahdo maksaa pyydettyä hintaa. Entisestäänkin ovat kallistuneet nämä tuotetuotteet, ainakin tuossa lähikaupassani.

      Ramoonan eräästä viestistä sain itselleni idean: aion vastakin "pyhittää lepopäivän".
      Viettää sunnuntaina "tekemättä mitään". Ainakin minua on pitkään kiusannut se,
      että arki ja pyhä eivät erotu toisistaan. Kaupatkin ovat aina auki. Tuohon lähelle avattiin uusi Alepa, joka on avoinna ympäri vuorokauden.

      Hyvää lepopäivää kaikille..))

    • Anonyymi

      Hyvää sunnuntaita! Lumet näyttää nyt sulavan oikein vauhdilla, keväistä on.
      Ihanaa, että tuosta talvesta taas päästään, aina se on kuin ihme tämä kevät,
      vaikka vanhaksikin eläisi.
      Nyt on Minna Kantin päivä, kirjailija ja naisasianainen.
      Katsoin sen kunniaksi hänen nimikkokakkunsa ohjetta, jonka teen pääsiäiseksi,
      toivottavasti saan sen onnistumaan.
      Aina se on yllätys, kun saa videon jälkikasvulta, nin kuin Korppis sanoi joku aika sitten saaneensa, minä myös sain ja ovat kyllä niin kuin aivan läsnä olisivat.
      Hyvä, demeter, että hyvin selvisit siitä kipupiikistä!
      Voidaan paksusti,
      Neeasa

    • Anonyymi

      "Hiljainen tienoo, hämyinen maa" näyttää olevan rauhallista, lumihaituvia vai hiljalleen putoaa maahan.
      Tuo on Ukrainalaisten kansallislaulu, joskus olen sitä kuorossa laulanut.
      Siinä on kaunis sävel, myös sanat oikein liikuttavat.

      Tässä kuivaan hiuksiani ja mietin samaa, kuin täällä joku ennemmin, että onko noissa shamppoissa suuriakaan eroja!
      Sitten hoitoaineissa sama juttu, poistaa sähköisyyden, se on hyvä, ei kai muuta.

      Kevätpäiväntasauspäivä tänään, hiphei!
      Neeasa

      • Hilpeä kevättuulen henkäys Neeasan suunnalta! Tosiaan , kevätpäiväntasaus antaa ikäänkuin virallisen potkun kevään tuloon, vaikka lumisateitakin on vielä odotettavissa eikä terminen kevät ole vielä alkanut. Täällä on sumuista ja harmaata, vähä lumi likaista, vielä on turha etsiä leskenlehtien miniaurinkoja ojanpenkoilta. Sensijaan kuulin tikan rummutusta katulampun kupuun, äänekäs viesti kevättunteiden heräilystä.


    • Taidatte olla kuorolaulajia molemmat, Neeasa ja Ramoona, Skillan myös.

      Kyllä laulajat ovat saaneet minutkin vakuuttuneeksi harrastuksen voimaannuttavasta vaikutuksesta. Ja eikös siitä ole tutkimustietoakin ? Toinen virkistyksen lähde taitaa tänä päivän olla avantouinti, juuri tutut rouvat avannosta tulivat. Sen harrastuksen uhkaan aloittaa ensi syksynä, kun kyyti ja seura ovat valmiina.
      Nykyään kaikki täytyy tietysti alkaa varauksella: jos olen tässä kunnossa.

      Paljon muutoksia on tapahtunut ikätovereiden koronanjälkeisessä kunnossa. Eniten surettaa vaelluskaverini tilanne: suunnitteilla oli pieniä vaelluksia lähiluonnossa, eväsretkiä tai sitten pistäytymisiä eri kulttuurikohteissa. Nuuksion Haukkalammella ja Erkkolassa ehdimme käydä, mutta enää en uskalla edes ehdottaa samantyyppisiä reissuja.
      Vähän vaikeata on suhtautua toisen melko äkilliseen muuttumiseen, vaikka sellaista nyt pitäisi voida odottaa näillä vuosin. Tuntuu että toiselle ei ole tarjottavana kuin tuttuja kliseitä: jospa kuitenkin liikkuisit enemmän, avautuisit jollekin uudelle, huolehtisit noista arjen rutiineista, vaikka ne tuntuisivat ikäviltäkin.
      Noita toistamalla tsemppaa tietysti myös itseään..)) Ehkä ovat turhia toistaa toiselle, kun kaikki tuo tiedetään. Usein täälläkin kuule tuon lauseen: "kyllä täällä tiedetään".
      Varmasti tiedetään, mutta muistetaanko ? ..)) Ainakin minä otan nuo tuttujen asioiden toiston toverillisena muistutuksena.
      Suomuinen sää, joka tänään oli tarjolla on siitä hyvä, että sumu/sade putsaa ilmaa, raikasta oli hengittää lenkillä ja kuten Neeasa muistutti tänään olla jo valon puolella!
      Valoisaa päivää siis kaikille,
      demeter1

      • Anonyymi

        Heipä hei ja tervehdys räntäsateisesta Savosta, lukaisin tämän ketjun ja ihan iloiseksi mieli tuli, kun niin samankaltaisia asioita ja tekemisiä kirjoitellaan, kun Nojatuolissa juteltiin.

        Ihmettelen kuitenkin, miksi se ei voinut olla samankaltaisena hyväksytti, kun arki kaikkiaan elämään kuuluu.
        No sepä siitä;)

        "Hiljainen tienoo", on myös meidän lauluryhmän laulu, kaunis, sopii moneen juhlavaankin tilaisuuteen.

        Kyllä nämä kelien vaihtelut kuuluvat kevääseen ja muistelen poikani syntymän aikaa 18. 3, oli samanlainen säätila.
        Kiva on lukea tuttujen nimimerkkien juttuja, anojahan ei voi tunnistaa, kaikille kuitenkin iloista mieltä ja kirjoitelkaa, lukeminen piristää, vaikka ei tuo mieli kovin huono olekaan.
        Toivotaan, että en saa aikaan mitään ikävää;)
        Jospa alkaa uusi, "vanha aika", näin ajattelee SkillaN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heipä hei ja tervehdys räntäsateisesta Savosta, lukaisin tämän ketjun ja ihan iloiseksi mieli tuli, kun niin samankaltaisia asioita ja tekemisiä kirjoitellaan, kun Nojatuolissa juteltiin.

        Ihmettelen kuitenkin, miksi se ei voinut olla samankaltaisena hyväksytti, kun arki kaikkiaan elämään kuuluu.
        No sepä siitä;)

        "Hiljainen tienoo", on myös meidän lauluryhmän laulu, kaunis, sopii moneen juhlavaankin tilaisuuteen.

        Kyllä nämä kelien vaihtelut kuuluvat kevääseen ja muistelen poikani syntymän aikaa 18. 3, oli samanlainen säätila.
        Kiva on lukea tuttujen nimimerkkien juttuja, anojahan ei voi tunnistaa, kaikille kuitenkin iloista mieltä ja kirjoitelkaa, lukeminen piristää, vaikka ei tuo mieli kovin huono olekaan.
        Toivotaan, että en saa aikaan mitään ikävää;)
        Jospa alkaa uusi, "vanha aika", näin ajattelee SkillaN

        Aurinkoinen aamu tänään, huomenna jo sateita, mutta nyt hyvä lenkkipäivä, pienikin ulkoilu tekee hyvää, niin luulen.

        On kiva yllätys, kun näin SkillaniN nimpparin . Juuri täs mietin, että mitä sinulle kuuluu.
        Kyllä ne tutut nimimerkit aina tuo sitä kotoisuuden tunnetta, on kuin tunnettaisi ja
        on mukava vaihtaa mielipiteitä!

        Aamut on niitä parhaita, kun ei tarvitse enää kellon kanssa kilpaa juosta, voi rauhassa keittää kahvikupposen ja tietenkin telkkua tulee katsottua.

        Torstaina sain ajan kampaajalta, että saan hiukseni hieman kondikseen, on kasvanut niin paljon.
        Kivaa päivää,
        Neeasa


    • Olipa hyvä alku aamuun kun saimme lukea SkillaNin terveiset. Moni onkin tainnut kuulumisia odottaa.
      Kyllä minä edelleen kaipaan näitä tuttuja aamunavauksia ja olen yhtä ymmälläni siitä, että niiden kävi niinkuin kävi. Kun kuitenkin tuntuu olevan niitä, jotka sellaista "pientä puhetta" kaipaavat.
      Ei niin, että minulla olisi mitään nykyistä menoakaan vastaan, jos/kun se nyt tuntuu olevan "enemmistön" mieleen, mutta samaa kodikkuuden tuntua se ei minussa herätä. Syy on siis minussa, omassa laadussa, ei muissa..))
      Ja, kuten olen monesti sanonut, hyviä kirjoittajia täällä riittää ja tuntuu, että täällä sittenkin on ikäpalstoista paras ilmapiiri. Jos se pysyisi tällaisena, niin ehkä vielä saisimme SkillaNin takaisin..))
      Jälleennäkemisen toivossa..))
      demeter1

      • Anonyymi

        Voisitko SkillaN tulla nyt jälleen vakituisesti palstalle, "Nojatuoli", tai millä nimellä itse haluat.
        Se oli oikein mukavaa ennen siellä, en kyllä ymmärrä, miksi siellä häiriköitiin.

        Minä en aikonut täällä jatkuvasti aamuisin alkaa kirjoittamaan, eräänä aamuna vain näytti aika hiljaiselta palsta, niin juolahti mieleen kysyä noista aamupuuhista.
        Siinä oli kiva kuulla ja voi itsekin saada jotain hyödyllistä.

        No, ehkä nyt ollaan leppoisempia! Koetetaan vielä, toivoo
        Neeasa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko SkillaN tulla nyt jälleen vakituisesti palstalle, "Nojatuoli", tai millä nimellä itse haluat.
        Se oli oikein mukavaa ennen siellä, en kyllä ymmärrä, miksi siellä häiriköitiin.

        Minä en aikonut täällä jatkuvasti aamuisin alkaa kirjoittamaan, eräänä aamuna vain näytti aika hiljaiselta palsta, niin juolahti mieleen kysyä noista aamupuuhista.
        Siinä oli kiva kuulla ja voi itsekin saada jotain hyödyllistä.

        No, ehkä nyt ollaan leppoisempia! Koetetaan vielä, toivoo
        Neeasa

        Jatka vain aloitusten tekoa. Nämä anonyymit, hyvähenkiset aloitukset ovat mukavia.


    • Anonyymi

      Huomenta ja reipasta mieltä toivottelen!
      Aamu on aina toivoa täynnä minulla ainakin silloin, kun on hyvin nukkunut yön.
      Illalla meni myöhään vaalitenttiä katsoessa.
      Lumen tulo ei nyt meinaa loppua, mutta onneksi nollakelissä mennään.

      Hammaslääkäriin tilasin ajan, olen tuon korona-ajan ollut poissa hammaslääkäristä,
      nyt sain tarkastuksen, mutta pitkän ajan kuluttua vasta.

      Kyllä se korona oli monelle vaikea, ei saanut kasvotusten jutella ja välimatkaakin parimetriä piti olla.
      Onneksi se on ohi, vaikka sanottiin, että se on muuttunut kausi-influenssi tapaiseksi.
      Nyt on rauhallisempaa, toivotaan tämän jatkuvan.

      Mietin, että missä Makriina mahtaa olla, hänellä joskus oli niin hauskoja viestiä, että hyvät naurutkin sai.
      Onneksi SkillaN tuli jo mukaan!

      Jatketaan ja nautitaan hyvästä olosta, mikäli mahdollista,
      Neeasa

      • Anonyymi

        Kyllä makriinalla oli myös halveksivia viestejä laahuksille ja asettui palstan jyrääjän puolelle.


      • Anonyymi

        "Mietin, että missä Makriina mahtaa olla"

        Hän puskailee.


    • Anonyymi

      Joku leikkaa aamulla kynsiään, toinen nauttii seksistä. Monta oa tapaa.

      • Anonyymi

        Kaikki tarpeellisia!


    • Anonyymi

      Onkohan tää aikuisten kirjoittama ketju, vaikuttaa niin lapselliselta,
      pestään, paskotaan, syödään jne.
      Lapseksi on palattu

      • Anonyymi

        Hyvähän se, että elintoiminnat ja arkipuuhat sujuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvähän se, että elintoiminnat ja arkipuuhat sujuu.

        No ihminenhän taantuu vanhana, soseruokaa, vaipat, kognitiiviset taidot häviää...tavallaan ympyrä sulkeutuu, lopulta pedissä liikuntakyvytön


    • Anonyymi

      Poikkeava aamu.
      Kävin hakemassa 21.03. tehdyn kortisolikokeen tuloksen.
      Aamun lukema oli 367. Viitealue 130 - 550 eli kortisolini on hyvin lähellä viitealueen keskiarvoa.
      Syytä huonoon kuormituksesta palautumiseen on etsittävä muualta.
      Eräs tippaiita ilkesi sanoa, että olisikohan ikääntymisellä osuutta!

    • Kun takana on riittävän pitkä ja virkistävä yöuni on aamulla kuin uudesti syntynyt.

      Tänäänkin lähdin "heti aamusta" liikkelle kun oli poutasää ja aurinkokin näyttäytyi välillä.

      Monena päivänä olen jättänyt ruuanlaiton väliin, turvautunut pakasteruokiin ja istahtanut lukemaan Victoria Hislopin 500-sivuista kirjaa "Ne joita emme unohda". Kirja kertoi Kreikan lähihistoriasta ja kuten monesti ennen, nytkin oli pakko nähdä, miten vähän sitä tietääkään ja miten syvältä tulee kosketetuksi kun kaunokirjailija kuvaa tuota aikaa: miehitystä, sisällisotaa, vankileirejä, nälänhätää...
      Melkein tuli syyllinen olo kun on saanut syntyä rauhan aikana, vaikka sodan seurauksia on tietysti saatu kokea monella elämänalueella. Ja tänäkin päivänä sota on tullut "lähelle", se muistuttaa itsestään joka päivä.

      Turkki on nyt kuitenkin lopulta huolinut meidät puolustusliittoon ja Unkarikin taitaa kohta ratifioida sopimuksen. Jollakin tavalla nuo isommat tapahtumat koskettavat enemmän kuin ennen. Ehkä joudumme vielä kokemaan, että se "perhosen siiven isku voi aiheuttaa hirmumyrskyn jossakin päin maailmaa"...

    • Anonyymi

      Minäkin kouluaikoina aina etsin paksuimman kirjan, kun ope laittoi määrän lainauksille, tietenkin se, että jää aikaa koululäksyillekin.

      Nyt etsin päinvastoin, ohuita kirjoja, joita jaksaa kannatella vuotteessa lukiessa.
      Joillakin on sellainen teline, johon voi kirjan laittaa, mutta olisiko se sitten liian kaukana, tai liian lähellä silmiä.
      Kädet vain parhaimmat.

      Muuten luin eräästä lehdestä, että lapsille tulisi antaa sitkeää leipää, että leuat saisi työtä ja sitä mukaa kaikki hampaat mahtuisi ikeneissä riviin, myös viisaudenhammas,
      joka nykyään ei tahdo aina edes päästä puhkeamaan.

      Minun lapsuudessa kyllä oli sellaista ruileipää, että kun sitä leivottiin, niin oli leipävartaat ja niissä kuivattiin ja lopuksi vietiin aittaan.
      Sieltä niitä haettiin, kun oli tarvetta ja vieläkin muistan sen hyvän maun, se oli kuivaa ja oikein maukasta.

      Kesäisin viili ja paljon kurkuja ja tomaatteja, sekä juureksia.
      Porkkanoita myös sellaisenaan, pesu vain ja hampaat sai työtä.

      Lännessä ruskottaa, tietää poutaa huomenna.
      Aurinko jo lämmittää mukavasti.

    • Aamuni alkoi lumikinoksessa rämpiessäni. Hain mökiltä yhden katto-osalta särkyneen keramiikkalinnan. Vein sen rakukurssille korjattavaksi. Naputtelin vanhan katon pois ja tein uuden aivan erilaisen kuin entinen. Saa nähdä mikä on lopputulos.

      Väsytti kun palasin kotiin, ei ihme tämä viisareiden kääntely ei ole mun juttu. Koko iltapäivän ja illan olen vain makoillut ja laiskotellut.

      • Anonyymi

        Kyllä se viisarinvääntely on yks hailee eläkeläisille, se lumessa rämpiminen ja savimurokoiden kantelu ei vaan ole hauraan vanhuksen hommaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se viisarinvääntely on yks hailee eläkeläisille, se lumessa rämpiminen ja savimurokoiden kantelu ei vaan ole hauraan vanhuksen hommaa.

        Minulla on tosi vaikea kellon paikka tuossa takkahuoneessa. Viisarien siirtämiseen tarvitsen tikapuut ja kuten tiedät niille nouseminen on riski.

        korppis


    • Anonyymi

      Hyvin olet Korppis parantunut, kun nyt jo jaksat kaikkea tehdä ja puuhata, hyvä.

      Minä en uskalla kiivetä enää korkeille tikoille, jätän sen nuoremmille mielelläni.
      Viimeksi oli jo hilkulla, etten pudonnut, mutt viime hetkellä sain tsapainoni takaisin.
      Pilviä on vähän noussut, vieläkö lunta?

      Katsotaan,
      Neeasa

    • Anonyymi

      Eikö täällä kukaan (muu) harrasta ns. peitonalaisia puuhia aamullakaan. Vai onko niin, ettei vain rohkene tunnustaa?

      • Anonyymi

        Ei viitsitä kertoa, kun muutamat voi tulla kateellisiksi.


      • Anonyymi

        Kahden asia , kolmannen korvapuusti


    • Anonyymi

      Pyykinpesua ja syömistä.

    • Anonyymi

      Niin, ollaan kainoja ja hentoisia, ei kaikista kerrota, jotain täytyy pitää itselläänkin,
      eiks vain!
      Oi kuinka lämmin päivä on tänään ollut. Nyt se suven suloisuus on jo lähellä!
      Kiitos Luojalle näistä ihanista pääsiäispäivistä, huomennakin luvattiin vielä kaunista säätä.
      Minä herään, kuin karhu unesta keväällä, täytyy silmiä siristellä ja nuuhkia kevätilmaa,
      onko tämä totta!
      Kaikki huoletkin häipyy ja tuntuu, että eihän niitä olekaan, nautitaan.

    • Tänään kuului aamupuuhiini
      menneen viikon postin hakeminen postilaatikosta.

      Nyt vasta tuli pääsiäiskortit luettua
      ja kaupan tarjoukset tutkittua,
      ei vaikkaan, mämmimainokset meni suoraan roskiin.

    • Anonyymi

      Helei kaikille ! " Olette viisaita ja fiksuja, kun vielä käytte lenkillä, sekä harrastatte monenlaista!" Näin sanoi minulle eräs ystäväni, aloin oikein miettimään,
      niin, voi olla näinkin!
      Täällä joku vähätteli palstaa, kun kerrotaan kaikenlaista. Mutta sitähän tämä elämä on,
      monenlaisilla asioilla päivämme täytämme.
      Ja on oikein hyvä, että vaihdamme mielipiteitä, olen iloinen, kun kuulen että joku on parantunut ja voi jo kävellä.
      Niin ollaan iloisia siitä, että meillä on mahdollisuus keskustella tämän tietsikan välityksellä, monet nimmarit ovat jo ihan tuttuja , jatketaan juttuja !
      Päivät sen kun lämpenee, se on kevät!
      Neeasa

    • Anonyymi

      Kova tuuli, puiden oksat heiluu, eipä huvita nyt ulos mennä , vaikka aurinko vähäisen paistelee.
      Menen huomenna, morgen, morgen , nur niht hoite, sagen die faule loite!

    • Anonyymi

      Pilvistä on ja sadetta ripotellut. Netissä tavallista aikaisemmin ja löysin seutaavan tekstin Tartaria Britannica sivulta telegramista Irlannin väitetyistä nälkävuosista. Muistan kun koulussa puhuttiin n 50v sitten että perunarutosta johtui. Tiedän että Moni muukin kerrottu asia on ollut toisin maailamassa. Alkaa paljastua totuuksia. Sitten on puheenaiheita.

      " Irlannissa ei ollut perunanälänhätää. Meillä oli kansanmurha.
      Joissamme, järvissämme ja rannikollamme oli runsaasti lohta ja taimenta, ja perunarutto vaikutti vain perunoihin. Kasvatimme monia muita kasveja ja meillä oli myös runsaasti karjaa. Itse asiassa meillä oli maailmanmessut Corkissa vuonna 1851 niin sanotun nälänhädän aikana. Emme koskaan saa selville, mitä todella tapahtui, mutta saari ei kuole nälkään yhden sadon epäonnistumisen vuoksi.. "

    • Anonyymi

      Yleensä ainakin minulle tulee aamulla mieleen ensin vessassa käynti ja sitten kahvinkeitto, harvemmin tulee mieleen suorittaa herätessaan ensin manikyriset sekä pedikyriset toimenpiteet ensimmäisinä.
      T. Liisatäti Luvialta.

      • Anonyymi

        Niinpä aloittaja on hassahtanut aihe sinänsä ok.
        Typerästi tehty aloitus ei hyvä. Näkee heti loukkaavan asian. Ihan Sam jos olisi txt menen paskalle.


    • Anonyymi

      Niin, kyllä sielu ja mieli ja koko keho

      • Anonyymi

        Aikoi toistaa!


    • Anonyymi

      Heti herättyä täytyy kyllä mennä pissille koska muuten voi karata.
      Lääkkeet poistaa vettä ja makuulla olo levossa yön auttaa poistamisessa ja usein suolaa poistuu ja siitä se väkevä haju pissaan tulee.
      Sitten keitän vettä ja joko teepussia tai pikakahvia juon mukillisen ja puuroa tai leipää juustoa. Pitäisi välttää liika syömistä koska se väsyttää. Päivän pää ateria on perunaa,kasvista ja lihaa, proteiinia.
      Päivällä keitän vasta keitin kahvia ja se on tummaa paahtoa. Napostelu päivän mittaan on ikävä tapa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe