Oulujoki kalastus

Anonyymi-ap

Oulujoki on ollut aikoinaan tunnettu lohijoki. Useampi voimalaitos on rakennettu jokeen. Kalaportaita ja nousukala mahdollisuuksia jokiosuus kaipaisi. Oulujoen virrassa kai esiintyy lohia, taimenia ja siikoja. Lohet kaipaavat luontaisia virtapaikkoja ja koskiosuuksia. Lähivesistöissä on mukavaa harrastaa kalastusta, niin ei tarvitse merta edemmäs kalaan lähteä viikonloppuisin ja vapaa-aikoina.

26

881

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onkohan kuvia tai muistoja Oulujoen vapaina virtaavista koskista, merilohista tai meritaimenista? Siikakin noussut jokeen. Oulujoen historiaa kertovia näyttelyitä tai tietopankkeja ei taida olla Oulussa näytillä? Kalaportaat tai nousu-uomat voimalaitoksissa olisivat matkailunähtävyyksiä ja mukavia katseltavia. Yksi kalaporras on melko edullinen rakentaa. Oulun matkailu saisi uusia ulottuvuuksia, jos jalokalat alkaisivat tulla jokeen.

• Anonyymi

Kiiminkijokikin on melko lähellä myös.

• Anonyymi

Kiimingin joessa hyviä koskia kalastukseen.

• Anonyymi

Mistä saa valmiita katiskoja kevään kalastukseen? Kai joku tekee katiskoja?

• Anonyymi

Oulun vaalipiirin vihreä Mika Flöjt tekee hyvää työtä kalavesien kanssa. Eduskuntaan voi päästä Mika Flöjt. Kuusamossa ovat hyvät jalokalapitoiset vesistöt.

• Anonyymi

Vihreä puolue on suvakki puolue jota yhdenkään suomalaisen ei pidä äänestää.

• Anonyymi

Koskien ennallistaminen on tärkeää kalataloudelle ja virkistyskäyttömahdollisuuksille.

• Anonyymi

Onko Oulujoki matkailullisesti tärkeä, houkutteleeko ihmisiä katselemaan jokea? Vesivoimalaitokset ovat tuhonneet jylhän jokimaiseman.

• Anonyymi

Oulujokea voisi kehittää paljonkin.

• Anonyymi

Mattoja voi pestä Oulujoessa ja sen vettä voi juoda hanasta.

• Anonyymi

Matonpesu Oulujoessa on ollut kielletty jo vuosikausia, toope.

• Anonyymi

lestojen kusta joutuu Oulun vesihanoista käyttämään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

lestojen kusta joutuu Oulun vesihanoista käyttämään

Siitäkö Se outomaku johtuiko?

• Anonyymi

Mene sinne kotiisi, lestaperälle Keski-Suomeen kyttäämään niitä lohiasi.

• Anonyymi

ei Jyväkyliltä pysty lohta kalastamaan

• Anonyymi

Merilohi kattilaan ja päälle Oulujoen vettä hanasta. Sekaan perunoita ja mausteita. Oululainen kalakeitto.

• Anonyymi

Mukavaa, jos valjastetut joet saataisiin palautettua lohi-taimen vesistöiksi.

• Anonyymi

Oulujoki on kaupungin keskus, jonka ympärille on kaupunki rakentunut. Tervaveneet ja tervatynnyrit ovat kulkeneet joessa sataman laivoihin.

• Anonyymi

Retkeilypaikat Täytyy turvata Oululaisille, jotka ovatkin suuressa suosiossa. Kiiminkijokikin hieno retkeilykohde.

• Anonyymi

Linnusto on monipuolinen Oulun vesistöissä ja rannikolla. Kevään merkit alkavat olla ilmassa ja muuttolinnut saapuvat.

• Anonyymi

Oulun alueen joet ovat tärkeitä virkistäytymismahdollisuuksia.

• Anonyymi

Oulujokeen ollaan suunniteltu kaloille nousureittejä voimaloiden ohi mutta kun voimaloiden omistajat vastustaa niitä.En ymmärrä miksi,ei ole mitään merkitystä sähköntuotantoon

• Anonyymi

Luonnonvaraista merilohta Täytyy suojella. Jospa Suomen lohikannat saadaan palautettua jokiin.

• Anonyymi

Paikallista jalokalaa tulevaisuudessakin ruokapöytään.

• Anonyymi

Merisiikaa voi pyytää, jotka yrittävät nousta jokiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      148
      2814
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      363
      2017
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1757
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      35
      1678
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      31
      1393
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      949
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe