Nykyiseen autooni, Stilo MultiWagon JTD olen varsin tyytyväinen muutamaa pikkuvikaa lukuunottamatta. Auto on vuosimallia 03, eli takuu on päällä. Eivät saa vikoja korjattua, eli seuraavan autonvaihdon tullessa eteen merkki vaihtuu. Fiatiin olen tyytyväinen, DA-huolto on menettänyt myyntipuolelta ainakin yhden asiakkaan.
DA-huolto VS DA-automyynti
19
4746
Vastaukset
- asko
ei saada korjattua?
- jyry
Tällä foorumilla usein kritisoidaan Fiat merkkihuoltoa. Minulla on pelkästään hyviä kokemuksia huollosta ja takuuasioiden hoitamisesta. Perheessämme on käytössä kaksi Stiloa, joissa toisessa on ollut kaksi takuuasijaa. Toisen takuuasijan kohdalla huollon esimies kertoi, että on "vika", jonka hoidamme takuuna. Määräaikaishuoltojen hinnat ovat ollet kohtuulliset, kun olen verrannut työkaverien autojen vastaaviin, sekä työnantajan auton huoltoihin. Pitää muistaa, "että elämä on kallista". Ystävät hyvät, niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan.
- sdthesrgjdtyk
Vikoja en lähde yksilöimään. Kuitenkin sellaisia, jotka eivät ajamista estä, mutta kiusallisia. Niiden kanssa on taisteltu kohta vuosi.
Kysymys ei ole yrityksen puutteesta. Lähinnä siitä, että yrityksistä huolimatta mitään ei ole saatu aikaiseksi. 4.kerta alkaa olla jo liikaa. Sijaisautoläytäntökin on sekavaa: Välillä saan auton veloituksetta, välillä on pitänyt maksaa puolet. En todellakaan aio maksaa (sijaisautosta)siitä, että autoni seisoo DA:n pajalla. Lisäksi tulevat menetetty työaika ja muu asiaan liittyvä vaiva.
Nihkeä suhtautuminen johtuu varmaan siitä, että teetän pakollisen määräaikaisvalohoidon muualla. Miksi en korjauta vikoja siellä...koska tarvitsen autoa päivittäin ja käyttämälläni huoltopisteellä ei ole autoja. Ja takuuvastuu kuuluu myyjäliikkeelle, vaikka maahantuoja sen lopulta maksaa. Siis maksaa kaikki 4 turhaa "korjausta"
Purkautumisen ei kohdistu Fiatiin. Vastaavia ominaisuuksia harva pystyy tuohon hintaan tarjoamaan. DA:n huolto tässä ongelma on. - Jani
sdthesrgjdtyk kirjoitti:
Vikoja en lähde yksilöimään. Kuitenkin sellaisia, jotka eivät ajamista estä, mutta kiusallisia. Niiden kanssa on taisteltu kohta vuosi.
Kysymys ei ole yrityksen puutteesta. Lähinnä siitä, että yrityksistä huolimatta mitään ei ole saatu aikaiseksi. 4.kerta alkaa olla jo liikaa. Sijaisautoläytäntökin on sekavaa: Välillä saan auton veloituksetta, välillä on pitänyt maksaa puolet. En todellakaan aio maksaa (sijaisautosta)siitä, että autoni seisoo DA:n pajalla. Lisäksi tulevat menetetty työaika ja muu asiaan liittyvä vaiva.
Nihkeä suhtautuminen johtuu varmaan siitä, että teetän pakollisen määräaikaisvalohoidon muualla. Miksi en korjauta vikoja siellä...koska tarvitsen autoa päivittäin ja käyttämälläni huoltopisteellä ei ole autoja. Ja takuuvastuu kuuluu myyjäliikkeelle, vaikka maahantuoja sen lopulta maksaa. Siis maksaa kaikki 4 turhaa "korjausta"
Purkautumisen ei kohdistu Fiatiin. Vastaavia ominaisuuksia harva pystyy tuohon hintaan tarjoamaan. DA:n huolto tässä ongelma on.Ihan samat kokemukset myöskin minulla. Viime talvena ei kuljettajan puoleisen oven lukko auennut -2 asteen pakkasessa. Neljä kertaa auto oli korjattavana Delta-autossa. Kovasti kyllä seliteltiin mutta parannusta ei tapahtunut ennekuin hermostuin kunnolla, jolloin koko lukko mekanismi vaihdettiin uuteen. Tämän jälkeen toiminut hyvin.
- Asiantuntijaa..
sdthesrgjdtyk kirjoitti:
Vikoja en lähde yksilöimään. Kuitenkin sellaisia, jotka eivät ajamista estä, mutta kiusallisia. Niiden kanssa on taisteltu kohta vuosi.
Kysymys ei ole yrityksen puutteesta. Lähinnä siitä, että yrityksistä huolimatta mitään ei ole saatu aikaiseksi. 4.kerta alkaa olla jo liikaa. Sijaisautoläytäntökin on sekavaa: Välillä saan auton veloituksetta, välillä on pitänyt maksaa puolet. En todellakaan aio maksaa (sijaisautosta)siitä, että autoni seisoo DA:n pajalla. Lisäksi tulevat menetetty työaika ja muu asiaan liittyvä vaiva.
Nihkeä suhtautuminen johtuu varmaan siitä, että teetän pakollisen määräaikaisvalohoidon muualla. Miksi en korjauta vikoja siellä...koska tarvitsen autoa päivittäin ja käyttämälläni huoltopisteellä ei ole autoja. Ja takuuvastuu kuuluu myyjäliikkeelle, vaikka maahantuoja sen lopulta maksaa. Siis maksaa kaikki 4 turhaa "korjausta"
Purkautumisen ei kohdistu Fiatiin. Vastaavia ominaisuuksia harva pystyy tuohon hintaan tarjoamaan. DA:n huolto tässä ongelma on.Pakko näin sivustaseuraajana kommentoida hiukan.
"Sijaisautoläytäntökin on sekavaa: Välillä saan auton veloituksetta, välillä on pitänyt maksaa puolet."
Eihän veloitukseton sijaisauto kuulu kuluttajalainsäädännön määrittämään takuuseen. (Ethän saa vakuutusyhtiöltäkään sijaisautoa, vaikka autosi olisi kolarikorjauksessa.) Jos saisit veloituksettoman sijaisauton, niin sehän olisi etu, johon jo verottajnakin pitäisi puuttua. (oma auto ei kulu, kun se seisoo korjaamolla)
"Nihkeä suhtautuminen johtuu varmaan siitä, että teetän pakollisen määräaikaisvalohoidon muualla."
Takuuehdoissa on varmaan määritelty, miten huollot on tehtävä. (valtuutetut huoltoliikkeet jne.) Kandee muistaa myös ryhmäpoikkeusasetus. Esim. jos kyseessä on elektroniikka/sähkövika, niin takuu on aika helppo evätä, vedoten huollon laiminlyöntiin (merkkitesteri, koulutus, asiantuntemus, lähdeaineisto jne.. puuttuu valtuuttamattomalta korjaamolta) Ja tässä toimittaisiin TÄYSIN kuluttajasuojalain puitteissa.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan - jos itse olisin korjamopäällikkö, ja varsinkin jos asiakkaaksi tulisi negatiivisesti asennoituva henkilö, niin kyllä tämmöisessä tapauksessa kyyti olisi aika kylmää. - se ...
Asiantuntijaa.. kirjoitti:
Pakko näin sivustaseuraajana kommentoida hiukan.
"Sijaisautoläytäntökin on sekavaa: Välillä saan auton veloituksetta, välillä on pitänyt maksaa puolet."
Eihän veloitukseton sijaisauto kuulu kuluttajalainsäädännön määrittämään takuuseen. (Ethän saa vakuutusyhtiöltäkään sijaisautoa, vaikka autosi olisi kolarikorjauksessa.) Jos saisit veloituksettoman sijaisauton, niin sehän olisi etu, johon jo verottajnakin pitäisi puuttua. (oma auto ei kulu, kun se seisoo korjaamolla)
"Nihkeä suhtautuminen johtuu varmaan siitä, että teetän pakollisen määräaikaisvalohoidon muualla."
Takuuehdoissa on varmaan määritelty, miten huollot on tehtävä. (valtuutetut huoltoliikkeet jne.) Kandee muistaa myös ryhmäpoikkeusasetus. Esim. jos kyseessä on elektroniikka/sähkövika, niin takuu on aika helppo evätä, vedoten huollon laiminlyöntiin (merkkitesteri, koulutus, asiantuntemus, lähdeaineisto jne.. puuttuu valtuuttamattomalta korjaamolta) Ja tässä toimittaisiin TÄYSIN kuluttajasuojalain puitteissa.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan - jos itse olisin korjamopäällikkö, ja varsinkin jos asiakkaaksi tulisi negatiivisesti asennoituva henkilö, niin kyllä tämmöisessä tapauksessa kyyti olisi aika kylmää.No kyllähän sijaisautoa voi vaatia, jos huolto ei osaa korjata vikaa ja HEIDÄN OSAAMATTOMUUTTAAN joutuu käyttäämään autoaa korjaamolla useita kertoja. Pitäiskö siitä vielä maksaa että tumpelo huolto ei osaa korjata vikoja edes muutamalla yrittämällä? Jos ei osaa korjata, niin sitten pitää sanoa, että emme voi palvella, vietkö autosi jonnekkin muualle tai sitten tarjota oman tumpeluuden "piikkiin" sijaisauto, jotta asiakkalle ei tulisi lisäkuluja ja -vaivaa huollon osaamattomuuden vuoksi. Vai maksatko sä mielelläsi jollekin remonttimiehelle siitä, että hän käy korjaamassa omia virheitään?
- asentaja,
se ... kirjoitti:
No kyllähän sijaisautoa voi vaatia, jos huolto ei osaa korjata vikaa ja HEIDÄN OSAAMATTOMUUTTAAN joutuu käyttäämään autoaa korjaamolla useita kertoja. Pitäiskö siitä vielä maksaa että tumpelo huolto ei osaa korjata vikoja edes muutamalla yrittämällä? Jos ei osaa korjata, niin sitten pitää sanoa, että emme voi palvella, vietkö autosi jonnekkin muualle tai sitten tarjota oman tumpeluuden "piikkiin" sijaisauto, jotta asiakkalle ei tulisi lisäkuluja ja -vaivaa huollon osaamattomuuden vuoksi. Vai maksatko sä mielelläsi jollekin remonttimiehelle siitä, että hän käy korjaamassa omia virheitään?
Hmm..nykyautojen viat on kyllä semmosia, varsinkin italoautojen sähköt, ettei niistä vikaa ihan noin vaan paikallisteta. Esim. johtoliitosviat ovat pahoja, koska testeri ilmoittaa yleensä jonkin komponentin vialliseksi. Etsi siitä sitte viallinen liitos, purkaen autoa kolme päivää..
- Flex
asentaja, kirjoitti:
Hmm..nykyautojen viat on kyllä semmosia, varsinkin italoautojen sähköt, ettei niistä vikaa ihan noin vaan paikallisteta. Esim. johtoliitosviat ovat pahoja, koska testeri ilmoittaa yleensä jonkin komponentin vialliseksi. Etsi siitä sitte viallinen liitos, purkaen autoa kolme päivää..
italialaisissa autoissa on sähköäjä käytetty jo kauan ja nykyisin ne toimivat luotettavasti. Eli fiatin pistän korkealle sähkövempeleiden toimivuudessa nykyään.
- Valohoitoa
sdthesrgjdtyk kirjoitti:
Vikoja en lähde yksilöimään. Kuitenkin sellaisia, jotka eivät ajamista estä, mutta kiusallisia. Niiden kanssa on taisteltu kohta vuosi.
Kysymys ei ole yrityksen puutteesta. Lähinnä siitä, että yrityksistä huolimatta mitään ei ole saatu aikaiseksi. 4.kerta alkaa olla jo liikaa. Sijaisautoläytäntökin on sekavaa: Välillä saan auton veloituksetta, välillä on pitänyt maksaa puolet. En todellakaan aio maksaa (sijaisautosta)siitä, että autoni seisoo DA:n pajalla. Lisäksi tulevat menetetty työaika ja muu asiaan liittyvä vaiva.
Nihkeä suhtautuminen johtuu varmaan siitä, että teetän pakollisen määräaikaisvalohoidon muualla. Miksi en korjauta vikoja siellä...koska tarvitsen autoa päivittäin ja käyttämälläni huoltopisteellä ei ole autoja. Ja takuuvastuu kuuluu myyjäliikkeelle, vaikka maahantuoja sen lopulta maksaa. Siis maksaa kaikki 4 turhaa "korjausta"
Purkautumisen ei kohdistu Fiatiin. Vastaavia ominaisuuksia harva pystyy tuohon hintaan tarjoamaan. DA:n huolto tässä ongelma on.Mulla on myös Stilon MW JTD vuosimallia 03. Isompia vikoja ei ole ollut, suurin "häiriö" oli lampun korkeussädän moottorin toimimattomuus. DA:n huollossa sanoivat hoitavansa asian takuuseen, puolen vuoden sisällä eivät saaneet edes uutta umpiota tilattua joten poikkesin valtuutettuun merkkihuoltoon jossa asia hoidettiin alle viikossa (tilattiin uusi umpio ja loppuviikolla kävin vaihdattamassa sen).
Samoin eivät osanneet/viitsineet tehdä DA:n huollossa mitään huonosti toimivalle takalasin pissapojalle. Sanoivat, että kyseessä on ominaisuus, ei sitä pesunestettä pitäisikään tulla tuon enempää. Jälleen merkkihuoltoon, jossa kaivoivat esille mutkalla ja lytyssä olevan letkun ja asia hoitui.
Kokonaisuutena olen varsin pettynyt DA:n toimintaan takuu- ym. huolloissa. Mieluiten käyn huollattamassa autoni valtuutetussa merkkihuollossa jossa asiat hoituvat. - zzzzzooooommmmmmmmzzzooommmmm
Valohoitoa kirjoitti:
Mulla on myös Stilon MW JTD vuosimallia 03. Isompia vikoja ei ole ollut, suurin "häiriö" oli lampun korkeussädän moottorin toimimattomuus. DA:n huollossa sanoivat hoitavansa asian takuuseen, puolen vuoden sisällä eivät saaneet edes uutta umpiota tilattua joten poikkesin valtuutettuun merkkihuoltoon jossa asia hoidettiin alle viikossa (tilattiin uusi umpio ja loppuviikolla kävin vaihdattamassa sen).
Samoin eivät osanneet/viitsineet tehdä DA:n huollossa mitään huonosti toimivalle takalasin pissapojalle. Sanoivat, että kyseessä on ominaisuus, ei sitä pesunestettä pitäisikään tulla tuon enempää. Jälleen merkkihuoltoon, jossa kaivoivat esille mutkalla ja lytyssä olevan letkun ja asia hoitui.
Kokonaisuutena olen varsin pettynyt DA:n toimintaan takuu- ym. huolloissa. Mieluiten käyn huollattamassa autoni valtuutetussa merkkihuollossa jossa asiat hoituvat.viat muuttuivat ominaisuudeksi.
Säätivät konetta ja vaihtelovat osia ja lopputulos oli kannen palaminen. - Välistä seuraaja
Asiantuntijaa.. kirjoitti:
Pakko näin sivustaseuraajana kommentoida hiukan.
"Sijaisautoläytäntökin on sekavaa: Välillä saan auton veloituksetta, välillä on pitänyt maksaa puolet."
Eihän veloitukseton sijaisauto kuulu kuluttajalainsäädännön määrittämään takuuseen. (Ethän saa vakuutusyhtiöltäkään sijaisautoa, vaikka autosi olisi kolarikorjauksessa.) Jos saisit veloituksettoman sijaisauton, niin sehän olisi etu, johon jo verottajnakin pitäisi puuttua. (oma auto ei kulu, kun se seisoo korjaamolla)
"Nihkeä suhtautuminen johtuu varmaan siitä, että teetän pakollisen määräaikaisvalohoidon muualla."
Takuuehdoissa on varmaan määritelty, miten huollot on tehtävä. (valtuutetut huoltoliikkeet jne.) Kandee muistaa myös ryhmäpoikkeusasetus. Esim. jos kyseessä on elektroniikka/sähkövika, niin takuu on aika helppo evätä, vedoten huollon laiminlyöntiin (merkkitesteri, koulutus, asiantuntemus, lähdeaineisto jne.. puuttuu valtuuttamattomalta korjaamolta) Ja tässä toimittaisiin TÄYSIN kuluttajasuojalain puitteissa.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan - jos itse olisin korjamopäällikkö, ja varsinkin jos asiakkaaksi tulisi negatiivisesti asennoituva henkilö, niin kyllä tämmöisessä tapauksessa kyyti olisi aika kylmää.Tässä nyt täytyy taas muistuttaa, että takuu on vain jälleenmyyjän/valmistajan antama lisäarvo. Vaikka annettua takuuta ei olisikaan niin tuotteen eli tässä tapauksessa auton on toimittava ja viat korjattava. Jollain takuun epäämisellä ei siis ole merkitystä jos auto ensimmäisen puolen vuoden aikana kärsii esim. sähkövioista.
- zoom in
zzzzzooooommmmmmmmzzzooommmmm kirjoitti:
viat muuttuivat ominaisuudeksi.
Säätivät konetta ja vaihtelovat osia ja lopputulos oli kannen palaminen.Jaa että kansi paloi. No, niinhän nillä taitaa olla tapana. Oliko isotkin liekit?
- asko
sdthesrgjdtyk kirjoitti:
Vikoja en lähde yksilöimään. Kuitenkin sellaisia, jotka eivät ajamista estä, mutta kiusallisia. Niiden kanssa on taisteltu kohta vuosi.
Kysymys ei ole yrityksen puutteesta. Lähinnä siitä, että yrityksistä huolimatta mitään ei ole saatu aikaiseksi. 4.kerta alkaa olla jo liikaa. Sijaisautoläytäntökin on sekavaa: Välillä saan auton veloituksetta, välillä on pitänyt maksaa puolet. En todellakaan aio maksaa (sijaisautosta)siitä, että autoni seisoo DA:n pajalla. Lisäksi tulevat menetetty työaika ja muu asiaan liittyvä vaiva.
Nihkeä suhtautuminen johtuu varmaan siitä, että teetän pakollisen määräaikaisvalohoidon muualla. Miksi en korjauta vikoja siellä...koska tarvitsen autoa päivittäin ja käyttämälläni huoltopisteellä ei ole autoja. Ja takuuvastuu kuuluu myyjäliikkeelle, vaikka maahantuoja sen lopulta maksaa. Siis maksaa kaikki 4 turhaa "korjausta"
Purkautumisen ei kohdistu Fiatiin. Vastaavia ominaisuuksia harva pystyy tuohon hintaan tarjoamaan. DA:n huolto tässä ongelma on.joten vastauksesi viestii minulle niiden olevan jotakin muuta kuin vikoja.
- Minna3
sdthesrgjdtyk kirjoitti:
Vikoja en lähde yksilöimään. Kuitenkin sellaisia, jotka eivät ajamista estä, mutta kiusallisia. Niiden kanssa on taisteltu kohta vuosi.
Kysymys ei ole yrityksen puutteesta. Lähinnä siitä, että yrityksistä huolimatta mitään ei ole saatu aikaiseksi. 4.kerta alkaa olla jo liikaa. Sijaisautoläytäntökin on sekavaa: Välillä saan auton veloituksetta, välillä on pitänyt maksaa puolet. En todellakaan aio maksaa (sijaisautosta)siitä, että autoni seisoo DA:n pajalla. Lisäksi tulevat menetetty työaika ja muu asiaan liittyvä vaiva.
Nihkeä suhtautuminen johtuu varmaan siitä, että teetän pakollisen määräaikaisvalohoidon muualla. Miksi en korjauta vikoja siellä...koska tarvitsen autoa päivittäin ja käyttämälläni huoltopisteellä ei ole autoja. Ja takuuvastuu kuuluu myyjäliikkeelle, vaikka maahantuoja sen lopulta maksaa. Siis maksaa kaikki 4 turhaa "korjausta"
Purkautumisen ei kohdistu Fiatiin. Vastaavia ominaisuuksia harva pystyy tuohon hintaan tarjoamaan. DA:n huolto tässä ongelma on.Jos et edes vikoja kerro, niin alan epäilemään kummassa on vikaa autossa vai sinun päässäsi.
- sdthesrgjdtyk
Minna3 kirjoitti:
Jos et edes vikoja kerro, niin alan epäilemään kummassa on vikaa autossa vai sinun päässäsi.
Yritin kerran listan kirjoittaa, mutta ei mennyt perille. Linekkö vika päässä vai missä... Uusi yritys: Kattoverhoilusta tulevan äänen poistaminen on ylivoimainen tehtävä. Pakkasnesteen vuotoa ei saada kuriin. Viimeisessä "korjauksessa" mainitsin Webaston toimivan epämääräisesti(0°C ulkona, ajettu yhtäjaksoisesti n.30 km. Webasto on käynnissä). Tällekään ei mitään tehty; ei edes tarkastettu. Tämän vian ilmoitin suoraan huoltopäällikkö HF:lle.
- minna3
sdthesrgjdtyk kirjoitti:
Yritin kerran listan kirjoittaa, mutta ei mennyt perille. Linekkö vika päässä vai missä... Uusi yritys: Kattoverhoilusta tulevan äänen poistaminen on ylivoimainen tehtävä. Pakkasnesteen vuotoa ei saada kuriin. Viimeisessä "korjauksessa" mainitsin Webaston toimivan epämääräisesti(0°C ulkona, ajettu yhtäjaksoisesti n.30 km. Webasto on käynnissä). Tällekään ei mitään tehty; ei edes tarkastettu. Tämän vian ilmoitin suoraan huoltopäällikkö HF:lle.
En oikein ymmärrä, mitenkä toteat kattoverhoilun äänen.
Ainahan sitä tulee oventiivisteistäkin kun ajaa normaalisti ja laittaa päänsä 10 cm lähemmäksi ovea kuuluu selvästä ääni oventiivisteistä, näin kaikissa autoissa ja hetkenkuluttua siihen tottuu.
Mitä hiljaisempi auto, sitä helpommin voi eritellä joitain ääniä. Näkö ja kuuloherkistyy aina pimeässä ja hiljaisessa.
Pakkasnesteen vuoto onkin jo oikea asia, sekin liittyy käsittääkseni Webaston asennukseen eikä ole auton vika.
En minäkään ymmärtänyt millälailla epämääräisesti
Webasto toimi. Kyllä se pitäisi tarkemmin huollolle osata selvittää.
Toivottavasti saat seuraavaksi paremman huollon ja auton. - sdthesrgjdtyk
minna3 kirjoitti:
En oikein ymmärrä, mitenkä toteat kattoverhoilun äänen.
Ainahan sitä tulee oventiivisteistäkin kun ajaa normaalisti ja laittaa päänsä 10 cm lähemmäksi ovea kuuluu selvästä ääni oventiivisteistä, näin kaikissa autoissa ja hetkenkuluttua siihen tottuu.
Mitä hiljaisempi auto, sitä helpommin voi eritellä joitain ääniä. Näkö ja kuuloherkistyy aina pimeässä ja hiljaisessa.
Pakkasnesteen vuoto onkin jo oikea asia, sekin liittyy käsittääkseni Webaston asennukseen eikä ole auton vika.
En minäkään ymmärtänyt millälailla epämääräisesti
Webasto toimi. Kyllä se pitäisi tarkemmin huollolle osata selvittää.
Toivottavasti saat seuraavaksi paremman huollon ja auton."En oikein ymmärrä, mitenkä toteat kattoverhoilun äänen"
Kuuntelemalla. Jos sieltä kuuluu sirisevää ääntä, jossain on vikaa. Tämän äänen todennut DA:n huoltopäällikökin.
"Pakkasnesteen vuoto onkin jo oikea asia, sekin liittyy käsittääkseni Webaston asennukseen eikä ole auton vika."
Webasto on tässä mallissa vakiovarusteena, eikä minua kiinnosta pätkääkään mihin asennukseen vika liittyy. Ollen auton ostanut DA:sta erillisiä, muualla asennettuja lisävarusteita ei ole.
"En minäkään ymmärtänyt millälailla epämääräisesti
Webasto toimi. Kyllä se pitäisi tarkemmin huollolle osata selvittää"
Dieselissä Webasto toimii kylmällä säällä moottorin ollessa vajaalämpöinen. W:n pitäisi sammua ajon aikana moottorin saavutettua normaali käyntilämmön. Asia on kerrottu huoltopäällikölle, joka totesi toiminnan oleva epänormaali.
Joko selvitti? Autoon olen tyytyväinen, ainahan teknsiseen laitteeseen voi vikoja tulla. Kun eivät vaan osaa korjata. - käy
sdthesrgjdtyk kirjoitti:
Yritin kerran listan kirjoittaa, mutta ei mennyt perille. Linekkö vika päässä vai missä... Uusi yritys: Kattoverhoilusta tulevan äänen poistaminen on ylivoimainen tehtävä. Pakkasnesteen vuotoa ei saada kuriin. Viimeisessä "korjauksessa" mainitsin Webaston toimivan epämääräisesti(0°C ulkona, ajettu yhtäjaksoisesti n.30 km. Webasto on käynnissä). Tällekään ei mitään tehty; ei edes tarkastettu. Tämän vian ilmoitin suoraan huoltopäällikkö HF:lle.
öö..pakko kommentoida. Toihan kuullostaa ihan normaalilta, jos n. 30km ajon jälkeen webasto sammuu 0c kelillä? Webasto käy "sammumisensa" jälkeen muutaman minuuin tuuletuskäyntiä eli paloilmapuhallin ahtoääni (vinkuminen) kuuluu. Se ei sammu siis heti, vaan jos näin tekisi, niin siinä olisi vikaa.
Asentajana voin todeta, että katto- ym. verhoilujen sirinöiden paikantamiset ovat vattumaisimpia hommia mitä voi olla. Sitä sopii jokaisen yrittää.
Ja kolmas asia on nykyautojen jäädytysnestevuodot. Nykyautoissa on jäähdytysjärjestelmän liitoksissa paljon muovipaskaliitoksia. Syylärin päädyt, vesiletkujen liitokset jne. saattavat olla lämpimänä aivan 100% tiiviitä, mutta pakkasessa tihuttaa nestettä. Etsi siinä sitte vuotoa korjaamolla.
En työskentele Fiat-korjaamolla, enkä muutenkaan puolusta ko. yhtiötä, mutta tuon vain realistisen inhimillisen näkökulman ko. asioihin esille. Sopii tulla kokeilemaan noitten peltilehmien korjaamista, onko se aina niin helppoa! - sdthesrgjdtyk
käy kirjoitti:
öö..pakko kommentoida. Toihan kuullostaa ihan normaalilta, jos n. 30km ajon jälkeen webasto sammuu 0c kelillä? Webasto käy "sammumisensa" jälkeen muutaman minuuin tuuletuskäyntiä eli paloilmapuhallin ahtoääni (vinkuminen) kuuluu. Se ei sammu siis heti, vaan jos näin tekisi, niin siinä olisi vikaa.
Asentajana voin todeta, että katto- ym. verhoilujen sirinöiden paikantamiset ovat vattumaisimpia hommia mitä voi olla. Sitä sopii jokaisen yrittää.
Ja kolmas asia on nykyautojen jäädytysnestevuodot. Nykyautoissa on jäähdytysjärjestelmän liitoksissa paljon muovipaskaliitoksia. Syylärin päädyt, vesiletkujen liitokset jne. saattavat olla lämpimänä aivan 100% tiiviitä, mutta pakkasessa tihuttaa nestettä. Etsi siinä sitte vuotoa korjaamolla.
En työskentele Fiat-korjaamolla, enkä muutenkaan puolusta ko. yhtiötä, mutta tuon vain realistisen inhimillisen näkökulman ko. asioihin esille. Sopii tulla kokeilemaan noitten peltilehmien korjaamista, onko se aina niin helppoa!Tilanne olisi normaali, jos W käy siihen asti, kun kone on saavuttanut normaalilämpönsä. Tässä tapauksessa se kävi 30km:n ajon jälkeen sammutettuani autoni.(Suoritti normaaleja sammutustoimintoja) Kone oli taatusti oikeassa lämmössä. Kattoverhoilun äänen korjaamisen ja vesivuodon selvittämisen vaikeus ei kiinnosta minua. Kyllä nämä viat pitäisi saada paikallistettua 4:nnellä kerralla. Jos ei, ollaan väärällä alalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538403- 664674
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404353Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233952Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353493Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423470Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383368- 483133
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422871- 492634