Edunvalvonta

Anonyymi-ap

Onko kellään kokemuksia tämmösestä?

6

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sen mitä olen sivusta kuullut, niin suurin osa "tyytyy" elämään edunvalvonnassa.

      Ei kai se herkkua ole, mutta eipä pysty myöskään sössimään elämäänsä, jos niikseen tulee.

      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        🔞 ­­N­y­m­­f­­­o­­­m­­­a­­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17783154X

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Hmm. Mulla on useampia skitsofreniaa sairastavia, sairastaneita tai diagnoosin saaneita ystäviä ja tuttavia. Ainoastaan yhden heistä tiedän olevan edunvalvonnassa. En tiedä, etteikö kukaan muu olisi. En ole tullut ajatelleeksi, että tällainen sairaus vaatisi edunvalvonnassa oloa, että edunvalvonta asiaa auttaisi.

      Tän ystäväni kohdalla pidän suurempana syynä edunvalvonnan tarpeelle hänen päihteidenkäyttöään ja haluttomuuttaan vastuun kantamiseen. Tosin edunvalvonnassa oleminen ei sitä päihteidenkäyttöä hillitse juurikaan, koska läheinen edunvalvojana ja saa kyllä aina sen verran rahaa juomiseen, kuin haluaa verukkeella millä milloinkin.

      Itsellänikin on diagnoosina skitsofrenia ja olen myös alkoholisti. Olen ollut tällainen aikuinen ongelmanuori niin kauan, että olen oppinut olemaan sössimättä asioitani enää pahemmin juomisesta huolimatta, sekä skitsofrenialääkityksen puutteessa säilyttänyt luovuuteni ongelmien ratkaisussa niiden ilmetessä. Aniharvoin joudun nykyään lainailemaan rahaa, enkä tahdo kehdatakaan, kun tiedän, että läheiseni ehkä epäilevät niiden menevän juomiseen.

      Tietyllä tapaa tosin "lainaan" itseltäni suunnittelemalla, milloin ja missä järjestyksessä hankin, maksan ja teen asioita. Esim. hamstraan säilyviä elintarvikkeita ja lemmikkien ruokia, ettei rahaa jäisi juopotteluun ja kun saan taas rahaa, ei tarvitse ostaa edellämainittuja ja rahaa jää johonkin isompaan, kuten omaan tai koiran lääkärikäyntiin tai virkistysreissuun.

      Jos olisin edunvalvonnassa, tuskin pystyisin edellä kuvattuun. Sama rahahan mulla on käytössä, mutta jos sen saa liian pienissä osissa, niin jotenkin on vaikea säästää. Samoin tosin jos kaiken saa aina vain kerran kuussa, niin helposti jää ne rahattomat viikot, jolloin enemmän ahdistaa, kun "ei ole mahdollista tehdä mitään". Kahdessa erässä kuussa rahan saaminen on hyvä. Pysyy vuokrat, bussiliput ja koiranruuat ajantasalla eikä ahdista, vaikka tulisi yllättäviä laskuja.

      Elän tosiaan kädestä suuhun ja minulla ei jää mitään säästöön muuten kuin korkeintaan ruokakomeroon, mutta olen siitä hyvässä tilanteessa, että minulla on terveitä ja ilmeisen hyvin toimeentulevia läheisiä, jotka kyllä auttavat taloudellisesti pyydettäessä ja usein pyytämättäkin.

      Esimerkiksi eilen ystävä kysyi, milloin tulen käymään kaupungissa, jossa hän asuu. Sanoin, etten tule varmaan pitkään aikaan, koska on pakollisia isompia menoja, tulee pitkä rahattomampi kausi. Hän sanoi, että voi ostaa joskus minulle junaliput, "ei ne niin paljon maksa". Hän on terve ja vakituisissa töissä. Vaikka tässä on puhe rahasta, niin saa kuitenkin ajattelemaan, että rakkautta on olemassa. Että ihmiset välittävät niidenkin hyvinvoinnista, jotka eivät ehkä koskaan voi maksaa takaisin ja haluavat olla tekemisissä. On ystävyyttä, että minäkin olen jollekin arvokas ja toivottu, vaikka olen mielisairas alkoholisti.

    • Anonyymi

      On.

      • Anonyymi

        Millaisia?


    • Anonyymi

      Minulla on ollut edunvalvoja jo 15 vuotta ja olen ollut siihen tyytyväinen. Edunvalvoja maksaa kaikki laskut niin minun ei tarvitse niistä stressata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe