Edunvalvonta

Anonyymi-ap

Onko kellään kokemuksia tämmösestä?

6

768

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sen mitä olen sivusta kuullut, niin suurin osa "tyytyy" elämään edunvalvonnassa.

Ei kai se herkkua ole, mutta eipä pysty myöskään sössimään elämäänsä, jos niikseen tulee.

• Anonyymi

🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

🔞 ­­N­y­m­­f­­­o­­­m­­­a­­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17783154X

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Hmm. Mulla on useampia skitsofreniaa sairastavia, sairastaneita tai diagnoosin saaneita ystäviä ja tuttavia. Ainoastaan yhden heistä tiedän olevan edunvalvonnassa. En tiedä, etteikö kukaan muu olisi. En ole tullut ajatelleeksi, että tällainen sairaus vaatisi edunvalvonnassa oloa, että edunvalvonta asiaa auttaisi.

Tän ystäväni kohdalla pidän suurempana syynä edunvalvonnan tarpeelle hänen päihteidenkäyttöään ja haluttomuuttaan vastuun kantamiseen. Tosin edunvalvonnassa oleminen ei sitä päihteidenkäyttöä hillitse juurikaan, koska läheinen edunvalvojana ja saa kyllä aina sen verran rahaa juomiseen, kuin haluaa verukkeella millä milloinkin.

Itsellänikin on diagnoosina skitsofrenia ja olen myös alkoholisti. Olen ollut tällainen aikuinen ongelmanuori niin kauan, että olen oppinut olemaan sössimättä asioitani enää pahemmin juomisesta huolimatta, sekä skitsofrenialääkityksen puutteessa säilyttänyt luovuuteni ongelmien ratkaisussa niiden ilmetessä. Aniharvoin joudun nykyään lainailemaan rahaa, enkä tahdo kehdatakaan, kun tiedän, että läheiseni ehkä epäilevät niiden menevän juomiseen.

Tietyllä tapaa tosin "lainaan" itseltäni suunnittelemalla, milloin ja missä järjestyksessä hankin, maksan ja teen asioita. Esim. hamstraan säilyviä elintarvikkeita ja lemmikkien ruokia, ettei rahaa jäisi juopotteluun ja kun saan taas rahaa, ei tarvitse ostaa edellämainittuja ja rahaa jää johonkin isompaan, kuten omaan tai koiran lääkärikäyntiin tai virkistysreissuun.

Jos olisin edunvalvonnassa, tuskin pystyisin edellä kuvattuun. Sama rahahan mulla on käytössä, mutta jos sen saa liian pienissä osissa, niin jotenkin on vaikea säästää. Samoin tosin jos kaiken saa aina vain kerran kuussa, niin helposti jää ne rahattomat viikot, jolloin enemmän ahdistaa, kun "ei ole mahdollista tehdä mitään". Kahdessa erässä kuussa rahan saaminen on hyvä. Pysyy vuokrat, bussiliput ja koiranruuat ajantasalla eikä ahdista, vaikka tulisi yllättäviä laskuja.

Elän tosiaan kädestä suuhun ja minulla ei jää mitään säästöön muuten kuin korkeintaan ruokakomeroon, mutta olen siitä hyvässä tilanteessa, että minulla on terveitä ja ilmeisen hyvin toimeentulevia läheisiä, jotka kyllä auttavat taloudellisesti pyydettäessä ja usein pyytämättäkin.

Esimerkiksi eilen ystävä kysyi, milloin tulen käymään kaupungissa, jossa hän asuu. Sanoin, etten tule varmaan pitkään aikaan, koska on pakollisia isompia menoja, tulee pitkä rahattomampi kausi. Hän sanoi, että voi ostaa joskus minulle junaliput, "ei ne niin paljon maksa". Hän on terve ja vakituisissa töissä. Vaikka tässä on puhe rahasta, niin saa kuitenkin ajattelemaan, että rakkautta on olemassa. Että ihmiset välittävät niidenkin hyvinvoinnista, jotka eivät ehkä koskaan voi maksaa takaisin ja haluavat olla tekemisissä. On ystävyyttä, että minäkin olen jollekin arvokas ja toivottu, vaikka olen mielisairas alkoholisti.

• Anonyymi

On.

• Anonyymi

Millaisia?

• Anonyymi

Minulla on ollut edunvalvoja jo 15 vuotta ja olen ollut siihen tyytyväinen. Edunvalvoja maksaa kaikki laskut niin minun ei tarvitse niistä stressata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko laittaa sulle viestiä?

Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S
      Ikävä
      60
      839
    2. Mikä tekee kaivatustasi

Haluttavan?
      Ikävä
      34
      807
    3. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      125
      756
    4. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      95
      721
    5. Vieläkin saat

Sydämen tykyttämään. Vaikka emme näe
      Ikävä
      31
      622
    6. En tahallaan sua välttele...

Olis niin kiva nähdä jossain muualla kuin kaupassa!
      Ikävä
      40
      547
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      71
      526
    8. Lehtikankaan oppilas kuolema

Mistä lie tyttöparka löytyny, mikä ajaa tekemään itsemurhan tuon ikäsenä 😞
      Kajaani
      9
      522
    9. 42
      519
    10. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      63
      509
    11. Pystyisitkö liikkumaan

Tai tapailemaan kaivattuasi julkisesti?
      Ikävä
      45
      426
    12. Nyt kaatuu Kuisla

Reima Kuisla hakee saneeraukseen – Joitakin velkoja on jo ulosotossa https://www.ilkkapohjalainen.fi/reima-kuisla-hakee
      Seinäjoki
      24
      420
    13. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      57
      419
    14. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      36
      417
    15. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      24
      413
    16. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      105
      411
    17. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      72
      403
    18. 39
      403
    19. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?