Elämän merkitys

Anonyymi-ap

Mistä tavallaan löydätte elämäänne merkityksen? Pitkän aikaa sellainen olo ettei työt tai opiskelu kiinnosta, urheilu ei enää ole se ykkösjuttu ja en saa mistään onnistumisen tunnetta. Onko tämä kaikki silloin elämän arvoista? Miksi olla täällä, jos ei ole ketään tai mitään joka innostaisi ja olisi välitetty olo. Päivät pitkät menee vain makoilessa vaikka mitä yrittäisin.

13

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi kiitos sinulle joka tapauksessa siitä, että aloitit tänne uuden puheenaiheen ja keskustelun vaikka olen pahoillani että tunnet noin elämässäsi juuri nyt. Oletko menettänyt jotain tärkeää tai onko sinulle sattunut jotain muuta ikävää minkä jälkeen tämä tullut? Voimia ja tsemppausta täältä lähetän sinulle viikonloppuusi ♡ vaikka tiedän ettei sanat tuossa vaiheessa auta kylläkään.

      • Anonyymi

        Olen menettänyt tämän vuoden puolella monia tärkeitä ihmisiä ja aloitin mm. uudet työt, joissa en koe kuuluvani porukkaan.
        Kiitos sulle paljon tsempeistä❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen menettänyt tämän vuoden puolella monia tärkeitä ihmisiä ja aloitin mm. uudet työt, joissa en koe kuuluvani porukkaan.
        Kiitos sulle paljon tsempeistä❤️

        Olen pahoillani menetyksistäsi, joita siis useitakin lyhyen ajan sisällä ja vielä siihen uusi työ, jossa et koe kuuluvasi joukkoon. Raskaita juttuja kasaantunut ehkä liikaa liian lyhyen ajan sisään. :( Ei siis ihme, että reagoit noin ja ei tunnu olevan jaksamista enää. Onko sinulla ystäviä tai muita ihmisiä joiden kanssa jutella tilanteestasi ja tuntemuksista rehellisesti? Sekin auttaa ja helpottaa edes vähän ettei pidä kaikkea sisällään vaan saa jakaa oloaan ja puhua ainakin jollekin välillä kun jaksaa ja tuntuu siltä. Tietenkin myös työterveys on yksi vaihtoehto. Mutta ymmärrän ettei sinne ole aina niin mukavaa eikä helppoa mennä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pahoillani menetyksistäsi, joita siis useitakin lyhyen ajan sisällä ja vielä siihen uusi työ, jossa et koe kuuluvasi joukkoon. Raskaita juttuja kasaantunut ehkä liikaa liian lyhyen ajan sisään. :( Ei siis ihme, että reagoit noin ja ei tunnu olevan jaksamista enää. Onko sinulla ystäviä tai muita ihmisiä joiden kanssa jutella tilanteestasi ja tuntemuksista rehellisesti? Sekin auttaa ja helpottaa edes vähän ettei pidä kaikkea sisällään vaan saa jakaa oloaan ja puhua ainakin jollekin välillä kun jaksaa ja tuntuu siltä. Tietenkin myös työterveys on yksi vaihtoehto. Mutta ymmärrän ettei sinne ole aina niin mukavaa eikä helppoa mennä.

        Ei ystäviä oikeastaan ole, opiskelu aikoina kaikki jatkoivat omille teilleen enkä sitten saanut ystäviä uusista opiskelupaikoista. Tuntuu todella turhalle jatkuvasti makoilla kotonaan ja odottaa parempaa päivää mitä ei näillänäkymin ole enää tulossa.


      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🍒 ­­­N­­­y­­m­­­f­­o­m­­a­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17783997x

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Voi tuohon kun osaisin vastata, olen löytänyt uuden työn kun tuntui etten kestä vanhaa, tuntui että tukehdun ja olen ihan eri aaltopituudella kaikkien kanssa. No nyt pitäisi aloittaa uusi työ niin tuntuu vielä vaikeammalta, ahdistaa, en jaksa enkä halua oppia uutta! Harmi kun ei ole olemassa vanhoja arkistonhoitajia, ei tarttis ihmisten kanssa olla tekemisissä!
      Fyysiset vaivatkin tuntuvat voimistuneen kun tätä asiaa pyörittelee päässään, en saa nukuttua tai jos nukun niin se on katkonaista eikä riitä!
      Voi maanantai aamu, en odota sinua innolla ollenkaan. Kun saisi vaan vetää peiton päälleen ja nukkua, nukkua….

      • Anonyymi

        Samaistun, ei uni tule kun tietää että huomenna samaa paskaa päivästä toiseen, muttei pysty muutakuin nukkua.


    • Anonyymi

      Anna sille ololle aikaa. Se menee kyllä ohi.

    • Anonyymi

      Tarvitset ehkä inspiraatiota. Jos "maalliset" asiat ei kiinnosta tällä hetkellä niin ehkä "hengelliset" kiinnostaa. Itse katsoin youtubesta katolilaisen papin haastattelun hänen tekemistään manauksista ja asioista mitä hän on siitä asiasta oppinut ja siitä inspiroiduin tilaamaan italiasta "pyhää vettä". Jostain syystä siitä tuli eheämpi olo. Sieltä tuli sähköpostia että istuttavat pari puuta tilauksen "lisäpalveluna".

      Ehkä sinua ei kiinnosta samanlainen asia, oli outo ja uusi keissi minullekin, enkä tarkoita että pitäisi tilailla jotakin, mutta jonkinlaisen "hyvän" teon tekeminen tekee olosta eheämmän aivan taianomaisesti.

      Yksi apu voi olla myös että puhut jotain ja jos et ole pitkään aikaan puhunut kenenkään kanssa niin siinähän samalla kuulet oman äänesi. Puhu jonkun muunkin kanssa ja koet taas että voit vaikuttaa asioihin ja toisiin ihmisiin. Sinulla on merkitystä. Voit itse päättää mihin suuntaan elämääsi viet.

    • Anonyymi

      Itse mietin ihan tosissaan pitäisikö tilata aika työpsykologille, en ole suostunut tähän asti edes kokeilemaan. Nyt vaan tuntuu, että pää sekoaa! Tiedä sitten mitä osaan sanoa tuolla, mitä haluan edes sanoa.
      Tuntuu vaan niin tyhmältä mennä sinne ja sanoa etten oikeestaan tiedä miksi oon siellä!!

    • Anonyymi

      Eiköh'n korna aika etätyöt ja etäopiskelu monelle saanut aikaan masennus.Johon vitaa kirjotuksesi.Vaikka en minkään alan lääkri ole.Oletko nyt sitten vain koti 4 seinän sisällä yksin? Uni rytmi sekasin aamu yöhön valvot ja puolen päivän nukut? Jos niin teet,en ihetele oloasi.Kule hanki kunon herätyskello ja ala otta aikasi haltuun.Joka hiton aamu kello soimaan 6. Nouset ylös vaikka olisit nukuu mennyt aamu yö 4.Aamiasta.lehdet netistä rotsi pälle lähdt mitailee katuja vaikka paska sää olisikin ainakin 2-3 h. Himaan hoida hima homaat .syö lounas,Nuku 30 minutia,ylös,jotain venytelet mars kirjaton vaikka. Tai asukastaloon ihmisten ilmoille tai kävelet. Himaan pitkälti iltapäivää ala kirjoita paerille hyvät ja huonot asiat.Unohda netti. Lue kirjoja,kuntele musaa.Pakota itsesi sänkyyn nukutti tai ei kello 9.sitä se lähtee.kun tota toistat 30 päivää oot jo eri mies tai nainen.alat tietä mitä haluat. aina voi otta kontakti kirkon diakoni.ystävä yksinäiselle järjestää.Tai Punanen risti sama asia.sempiä

      • Anonyymi

        Vaikka käyn töissä ja on perhe voin olla masentunut! Siihen vaikuttaa moni asia, ja vaikka harrastuksia yms ei auta jos masentaa!!


    • Anonyymi

      Kannattaa mennä vaikka mielenterveysyhdistyksen toimintaan mukaan. Siellä on usein mukavia ihmisiä ja toisia yksinäisiä. Tai a-kiltaan. Ei siellä kysellä onko alkoholisti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1947
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1336
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe