Milloin viimeksi peitit tai piilotit tunteesi, miksi

Anonyymi-ap

Tuli mieleen toisesta ketjusta, että miksi ja miksi pitää.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Peittelen niitä aina kun olen tekemisissä hänen kanssaan.
      En tiedä hänestä tarpeeksi, että voisin näyttää tunteeni. En tiedä onko varattu enkä oikein muutakaan.

    • Anonyymi

      Tällä hetkellä juuri... etten satuttaisi itseäni

      • Anonyymi

        Samoin ajatuksin täällä.


    • Anonyymi

      Aina. Se on ainoa tapa kestää.

      • Anonyymi

        Sama. Pienestä pitäen. Saatan tehdä erittäinkin outoja suorastaan pervoja ratkaisuja peittääkseni todelliset tunteeni.


    • Anonyymi

      Olen tämän vuoden puolella peitellyt tunteitani, syynä on itsensä ja toisen suojaaminen. Uskon puute hyvään suosii omien tunteiden piilottamista. Elän ilmeisen haastavaa aikaa, luottamuksen puute kaikkea kohtaan elää vahvana mielessä.

    • Anonyymi

      Outo kyssäri. Terveet ihmiset hiukan peittelee päivittäin tunteitaan, koska kaikki tunteet ei kaikissa tilanteissa ei oo sopivia.

      Tietty on niitä joilla tunne-elämältä epävakaa persoonallisuushäiriö ja siihen liittyen tunnesäätely ja tunteiden hallinta ja kontrollointi on puutteellista. Tästä johtuen erilaiset tunteen purkaukset tulevat esille sopimattomissa paikoissa ja hallitsemattomasti.

      Esim. Raivotaan ja riehutaan paikoissa missä se on sopimatonta.

    • Anonyymi

      Peitän tunteeni aina kun kohdataan. Teen sen suojellakseni itseäni ja häntä. Ei tule kenelläkään sanomista, että kumpikaan toimi tilanteessa väärin.

      • Anonyymi

        Tietääkö hän kuitenkin tunteistasi häntä kohtaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietääkö hän kuitenkin tunteistasi häntä kohtaan?

        Ei, ellei ajatustenlukija ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, ellei ajatustenlukija ole.

        Eiks toi ole sit aika epäreilu tilanne? Meinaan vaan että jos peittää kaikki hyvät tunteet ni toinen voi tulkita kohtuullisen tylynä ja torjuvana ja jopa pahimmassa tapauksessa kärsiä siksi, vaikka tilanne noin muuten voisi olla ymmärrettävissä. Ja
        mitä tarkoittaa virhe? Jokin kolmiodraama? Ketä kiinnostaa kahden henkilön välit muussa tapauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiks toi ole sit aika epäreilu tilanne? Meinaan vaan että jos peittää kaikki hyvät tunteet ni toinen voi tulkita kohtuullisen tylynä ja torjuvana ja jopa pahimmassa tapauksessa kärsiä siksi, vaikka tilanne noin muuten voisi olla ymmärrettävissä. Ja
        mitä tarkoittaa virhe? Jokin kolmiodraama? Ketä kiinnostaa kahden henkilön välit muussa tapauksessa.

        Noilla asioilla ei ole väliä. Tunteet eivät ole molemminpuolisia.


    • Anonyymi

      siinä vaiheessa yleensä kun toinen kertoo olevansa varattu.

      • Anonyymi

        Mun mielestä varatut yleensä on paljon avoimempia tunneilmaisussaan ja flirttaileekin enempi ja huoletta keskenään, varattu ei paljon hätkähdä tunteita koska se on "turvassa", ja ei ole toisaalta paineita mihinkään - tietty jos on täysin lääpällään varattuun ja itse vapaa, epäsuhta on ja sillon ehkä hyvä ottaa etäisyyttä itseä suojellakseen. Mut keskimäärin varattu on vain imarreltu huomiosta, eri tavalla kuin vapaa, rennommin. Siis noin keskimäärin. Poikkeuksia on varmaan sit tsiljardi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä varatut yleensä on paljon avoimempia tunneilmaisussaan ja flirttaileekin enempi ja huoletta keskenään, varattu ei paljon hätkähdä tunteita koska se on "turvassa", ja ei ole toisaalta paineita mihinkään - tietty jos on täysin lääpällään varattuun ja itse vapaa, epäsuhta on ja sillon ehkä hyvä ottaa etäisyyttä itseä suojellakseen. Mut keskimäärin varattu on vain imarreltu huomiosta, eri tavalla kuin vapaa, rennommin. Siis noin keskimäärin. Poikkeuksia on varmaan sit tsiljardi.

        Poikkeuksia on, kyllä. Itsellä se tuntuu menevän toisinpäin. En tiedä montako kertaa miespuoliset ovat ottaneet tehtäväkseen mainita vaimonsa tai kumppaninsa ihan vain työympyröissä täysin puskista, kun olen heidän kanssaan jutellut. Ilmeisesti hymyilevä ja normaalisti iloinen käytökseni tulkitaan miesten taholta flirttailuksi ja he ovat halunneet tehdä varatun statuksensa selväksi. 🤨 On tehnyt mieli vastata, että joo, ei kyllä kiinnosta sun parisuhdestatukset sitten ollenkaan, minä tässä vain ihan juttelin normaalisti ja kohteliaasti uusien työtuttujen (ja kerran jonkun täydennyskoulutusryhmäläisen) kanssa. No, ainakin heillä on itsetunto kohdillaan, kun kuvittelivat jonkun tulevan heti heille lirkuttamaan. 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poikkeuksia on, kyllä. Itsellä se tuntuu menevän toisinpäin. En tiedä montako kertaa miespuoliset ovat ottaneet tehtäväkseen mainita vaimonsa tai kumppaninsa ihan vain työympyröissä täysin puskista, kun olen heidän kanssaan jutellut. Ilmeisesti hymyilevä ja normaalisti iloinen käytökseni tulkitaan miesten taholta flirttailuksi ja he ovat halunneet tehdä varatun statuksensa selväksi. 🤨 On tehnyt mieli vastata, että joo, ei kyllä kiinnosta sun parisuhdestatukset sitten ollenkaan, minä tässä vain ihan juttelin normaalisti ja kohteliaasti uusien työtuttujen (ja kerran jonkun täydennyskoulutusryhmäläisen) kanssa. No, ainakin heillä on itsetunto kohdillaan, kun kuvittelivat jonkun tulevan heti heille lirkuttamaan. 😂

        Joo toi on niin perus. Se on ihan pirun outo oletus että vapaa ihminen juttelee vain koska on kiinnostunut 😂😄


    • Peittelen toisinaan ujouttani, epävarmuuttani, pelkojani, ahdistumistani, kipujani, epämukavuuttani ja mutta en koskaan rakkauden tunteitani.

      Hiukan toki niitä säännöstelen vastapuolen mukaan, hillityksi, sellaiseksi mikä hänen on mukavaa vastaanottaa ja käsitellä kulloinkin.

    • Anonyymi

      Nolottaa jos ympärillä on tuttuja

    • Anonyymi

      Peittelen niitä usein, kun hänet näen.. en vain pysty sanomaan sitä ääneen, kuinka kaipaan hänen läheisyyttään..

    • Anonyymi

      Joskus tilanne vain on sellainen, että ei voi avautua. Jos vaikka ihastuu johonkin, jota ei kunnolla tunne tai on paljon ympärillä vilinää, ettei saa tilaisuutta puhua toisen kanssa jne. Tarkoitan siis tilanteita, joissa ei muuten mitään väärää tai häpeiltävää olisi normaalien ihmisten kesken.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe